Adım Adım Piroflip

Gayet güzel oluyor @Oğuzhan KÖSOĞLU :bravo::bravo:

Piroflip her helicinin rüyalarını süsleyen bir hareket. Hatta bir ömüre yaymak bile mümkün :laugh:

Ünite olarak ne var helide, rescue var mı ?
 
Gayet güzel oluyor @Oğuzhan KÖSOĞLU :bravo::bravo:

Piroflip her helicinin rüyalarını süsleyen bir hareket. Hatta bir ömüre yaymak bile mümkün :laugh:

Ünite olarak ne var helide, rescue var mı ?
Sağol Türker abi. Model Blade 230s Smart. Orjinal kendi ünitesi. Ünitede safe modu var. Düz uçuşlarda bind tuşuna bastığım anda modeli yere paralel hale getiriyor. Bir nevi 4 kanal moduna alıyor. Ama ınvert uçuşlarda hiç denemedim. Youtube da izlediğim videolarda invert uçuşlarda safe moduna bastığımız anda modeli ters çevirip düz uçuşa alıyor. Ama rescue deki gibi yükseltme yapmıyor. Ama hiç denemedim.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Denemende ve rescue kullanma konusunda kendini eğitmende çok fayda var kardeşim. Rescue'suz bir piroflip eğitimi düşünülemez bence :laugh:

Malum biz ne öğreniyorsak kırmadan öğrenmek zorundayız artık ekonomik koşullar sebebiyle :embarras:
Abi geçmişte ters çalışan rescue yüzünden 180 cfx i 2 kez kırmıştım. Şimdi durduk yere riske atmayayım 230s i. Ama baktın model gidiyor. Tam o sırada deneyeceğim rescue olayını. Ters düz nasıl çalışırsa artık . :) Yıllardır aynı stil uçuyorum. Artık sıkıldım. Tek başına uçmakta keyif vermiyor. Yeni hareketlere geçeyim dedim. Bu uçuş videosunu çekerken bile bi adrenalin yaşadım. Güzel oldu. Yenilik şart . :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Rescue kullanabilmekte ayrı bir meziyet, ayrıca çalışılması ve alışılması gereken bir şey bana kalırsa. Yeni bir refleks kazanabilmek gerekiyor en basitinden. @Rasim Öztürk kardeşim bu konuda gördüğüm en başarılı heliciydi benim. Etkin bir şekilde kullanılabildiğinde faydası çok anlamlı. Eğer kullanımını içselleştiremezsen kırımdan sonra keşke bassaydım diyeceğin bir düğme olarak kalıyor bulunduğu yerde. :laugh:

Söylediklerinin tamamına katılıyorum, biraz adrenalin ve yeni hareketler şart. :bravo:
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuzhan KÖSOĞLU
Ben kaç kere kullandığımı unutmuş olabilirim abi :laugh: O konuda haklısın... Benim için biraz da kriz anlarında zaman kazanma aracı gibi olmuştu. İşler kontrolden çıkıp ne yapacağımı bilemediğimde veya model uzakta olup bir türlü oryantasyona hakim olamadığımda aralıklı olarak üç dört kere rescue kullanıyordum. Ta ki ben biraz sakinleşene, verdiğim komutlarla modeli tekrar kendime yaklaştırdığıma ikna olduğumu anlayana kadar...

Son örnek geçen yıl temmuz ayındanmış. O uçuşu da hala hatırlarım. Sağ çapraz arazinin ilerisinde, demiryolunu falan geçmişti model, neredeyse nokta kadar kalmıştı, duruma tekrar hakim olmam yaklaşık bir 15sn falan sürmüştü, toplamda üç rescue ile durumu toparlamıştım. Uçuşun sonunda hala durumu kabul edememe psikolojisi ile devam etmek vardı içimde ama sağolsun Mesut abi yanımdaydı, in biraz sakinleş bence demişti.

Orada mesela model yere yakın değildi. Hatta bayağı bayağı ufukta ilerliyordu :) Rescue'nun amacı biraz sakinleşmeye çalışmak, biraz oryantasyonu kavramak idi. İyi de oluyor bu şekilde kullanım, en azından model hala tek parça :evil:

Dün yine arazideydik, az biraz daha erken çıktık 11'e doğru, 4 e kadar da kaldık.

Ahmet abi ev yapımı özel nitrosunu modelde denedi biraz, sanırım reçetede az daha oynamalar yapması lazım, ama alet gayet uçuyor.

Mesut abi yine Goblin 570 ve 380 ile güzel uçuşlar gerçekleştirdi. Ramazan da Gaui x3 ile uçuşlara devam etti. Sonlarda bir kez de 550 ile uçuş yaptı. Gürkan kds 450 yi getirmiş ama kuyrukta bir parçanın değişmesi lazım uçuş yapamadı onunla...

Ben de protos380 ile önceki hafta kaldığım yerden devam ettim, beş pilimi de görmüş oldum. Çok bir sorunları yok hala aradan geçen 7-8 yıla rağmen. %75 kullanımla hala 4.15-4.30 civarı veriyorlar. Uçuşlar da benzer, zaten belki biraz protos500 zamanı, biraz da sonrasında logo550sx zamanı falan biraz gelişmeye çalıştık, sonrasında ya yerinde saydı ya geriye gittik.

Yalnız üçüncü uçuşumda biraz işler kontrolden çıktı, tabii ki rescue her zaman kullanıyorum böyle durumlarda hatta tam hakim olana kadar bazen üst üste çekerek... Ama bu uçuşta model iyice uzaklaştı ve oryantasyon gitti, sonrasında bir rescue daha çekerek, modelin o sırada yaptığı kurtarma manevrasından tekrar kuyruk pozisyonunu algılayabildim ve yaklaşarak uçuşu sonlandırdım. Aslında hala %10-15 pilim vardı ve devam edecek gibiydim ama Mesut abi dedi ki in bence :D

Videolar özellikle güneşin tepede olduğu öğle saatlerinde netlik / odaklama problemleri yaratıyor, ekrandan o sıcakta ve güneşte modeli yakalamak da zor. Ama olduğu kadar, bazen de durdur yeniden başlatla videoları birleştirerek birkaç tane çekebildim.

Bunlar pillerin kullanılan yüzdesi ve sürelerle ilgili genel görünüm... Normalde timer %75 e ayarlı, genelde son anı beklemiyorum hatta ilk gidişte %60 lar yeterli dedim, ikinci hafta yer yer 70 lerin üstüne doğru devam ettim, 3000rpm.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burada da olaylı uçuşumun logu;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Abi geçmişte ters çalışan rescue yüzünden 180 cfx i 2 kez kırmıştım. Şimdi durduk yere riske atmayayım 230s i. Ama baktın model gidiyor. Tam o sırada deneyeceğim rescue olayını. Ters düz nasıl çalışırsa artık . :)
Bende v977 ile benzer durum yaşadım. Havada iyice uzaklaşıp kontrolü kaybedince rescueye bastım ve model vızırt vızırt yaptı topladı falan. Ama hızla aşağı doğru inmeye başladı. Tam yere çakılacakken umudu kesmiş bir şekilde gazı kapatmak için sticği en alta çektim. Ve bir baktım bu sefer model yükseliyor. Noluyoruz falan derken bir süre sonra modelin ters konumda 4 kanal uçtuğunu anladım. Ama baya acemi zamanlarım olduğu için modeli kurtaramadım. Bir çatıya acil iniş yaptım. Sonra da gidip aldım modeli biraz uğraş sonucu :)

Konunun hortlaması hem üzücü hem sevindirici... Takipteyim :)
 
Ben kaç kere kullandığımı unutmuş olabilirim abi :laugh: O konuda haklısın... Benim için biraz da kriz anlarında zaman kazanma aracı gibi olmuştu.
Yapma Rasim kardeşim sadece kriz zamanlarında mı. :lollol::lol: Bir ara üşengeçlikten normal zamanda hareketten çıkarken bile rescue kullandığın zamanları hatırlıyorum. :evil:
Konunun hortlaması hem üzücü hem sevindirici... Takipteyim :)
Sevindirici kısmı tamamda, üzücü kısmını anlamadım Ali kardeşim. :rolleyes:
 
Yapma Rasim kardeşim sadece kriz zamanlarında mı. :lollol::lol: Bir ara üşengeçlikten normal zamanda hareketten çıkarken bile rescue kullandığın zamanları hatırlıyorum. :evil:
Yani o da bir kullanım şekli tabi abi :) Hareketi temiz temiz yapabilirsem sorun yok, ama sonuna doğru biraz saçmalamışsam toparlamakla uğraşacağıma rescueya basıyordum, o zaten düzeltiyor. Sonra tekrar deniyorum hareketi falan filan...

O tarz kullanımı RESET tuşu gibi düşünebiliriz ;D