Acro naze32 kontrol kartı
Bu kartlar, minimumda iki adet işleve sahiptir.
1 - Radyo alıcıdan aldığı sinyalleri(throttle, aileron, elevator, rudder) uygun oranda karıştırarak ESC'lere ve doğal olarak motorlara göndermek... Açıklama daha anlaşılır olsun diye örneği quadlar üzerinden yapıyorum. Ama benzeri tipteki multiler de aynı prensipleri kullanır.
a) Sadece throttle sinyali alırsa, 4 motora da aynı anda aynı oranda "DEVİRLENME" sinyali gönderir. Cihaz havaya yükselir.
b) Sadece rudder sinyali alırsa hiç bir şey yapmaz, ama motorları döndürecek kadar throttle + rudder sinyali alırsa, toplam itiş aynı miktarda kalmak üzere, çaprazdaki iki motorun itişini arttırır, diğer iki motorun itişini azaltır. Bu sayede, eylemsizlik kuvvetinin etkisi ile, quadın gövdesi, itişi artmış olan pervanelerin dönüşünün zıt yönüne döner...
c) Sadece aileron sinyali alırsa hiç bir şey yapmaz, ama motorları döndürecek kadar throttle + aileron sinyali alırsa, quadın sağ ve sol taraflarında bulunan motorlarda, bir tarafın gücünü azaltırken, diğer tarafın gücünü arttırır. Böylece quad, aileron komutunun belirttiğ yöne doğru, sağa ya da sola eğilir.
d) Sadece elevator sinyali alırsa hiç bir şey yapmaz, ama motorları döndürecek kadar throttle + elevator sinyali alırsa, quadın ön ve arka taraflarında bulunan motorlarda, bir tarafın gücünü azaltırken, diğer tarafın gücünü arttırır. Böylece quad, aileron komutunun belirttiğ yöne doğru, öne ya da arkaya doğru eğilir.
2 - Cihazın açısal ivmelenmesini(gyro) ve doğrusal ivmelenmesini(akselerometre) ölçerek, havada "YÜZEN" bir cihazın, stabil bir şekilde havada kalmasını sağlar. Tabii ki bunu, motorlara uygun düzeltme komutlarını göndererek yapar. Açısal ivmelenmeyi ölçmek, cihazın komut vermediğimiz halde sağa, sola, öne, arkaya eğilmesini engeller. Doğrusal ivmelenmesini ölçmek ise cihazın komut vermediğimiz halde sağa, sola, öne, arkaya hareketlenmesini engeller(self leveling).
Maksimumdaki işlevleri
- GPS ile bulunduğu konumu ölçmek.
* RTH - Return to home, başlangıç pozisyonuna geri gelmek
* Mission - GPS ile belirlenmiş noktalarda uçmak
- Barometre ile yükseklik ölçmek
* Altitude hold ile belirli bir yükseklikte(deniz seviyesine göre) sabit kalabilmek
- Pusula ile manyetik kutupları ölçmek
* Headless mode ile, dünyanın manyetik kutuplarından faydalanarak, ön arka farketmeksizin, sadece blirli bir yöne doğru uçabilmek.
- Sonar ile cisimlerin mesafelerini ölçmek.
* Yerden sabit bir yükseklikte(yer seviyesine göre) uçuş yapabilmek
- Kahve yapmak,
* Bu özelliği planlıyor durumdayım, yapınca haber veririm
...