Acemi Uçağım İçin Genel Bilgi

Selamlar tekrardan,

Covid, deprem, taşınma, iş güç derken gereğinden çok daha fazla uzun sürdü ama inşaatı tamamlayabildim nihayetinde.

Aksilik olmazsa önümüzdeki hafta sonu ilk uçuşu yapıp buradan paylaşmayı düşünüyorum.

Aklıma takılan bir soruyu aydınlatırsanız sevinirim.
Tesadüfen biriyle tanıştım, kendisi patlar motorlu modellerle ilgileniyormuş, ekipmanları sordu söyledim, internette bakındı ve motorumun itme gücünün 520gr olduğunu uçağı uçuramayacağımı söyledi.

Ben Hobbyking ten baktığımda 1100gr yazıyor ama emin olamadım. En doğru bilgiye nereden ulaşabilirim?
Motor 3530 1100kv
35A Esc
1800Mah 45C 3s Pil

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
9 - 10 inç pervaneyle bu motor bu uçağa fazla bile gelecektir. Uçak genel olarak güzel görünüyor elinize sağlık:thumbup:.
 
Uçağınızı SHGM ye kaydettirdiniz mi ? Kaydettirmediyseniz uçağınızın ağırlığının 500 gramdan fazla olduğunu tahmin ediyorum. SHGM mevzuatına göre İHA 0 kategorisine giriyor uçağınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Vedat TÜMER
O motora 520 gr. çeker diyen konuya vakıf biri değil sanırım.:D
3530 1100 kv motor uygun pervane ile (9-10 inc .) 1000 gr. üstü çekişl alırsınız.:saygilar:
Bir dahaki modelde daha keskin maket bıçağı ve bıçağı olabildigince yatık kullanırsanız temiz kesimler alırsınız.
Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Vedat TÜMER
İlk uçağımı yaparken bende senin yardım aldığın siteden yardım alarak yapmıştım. Ama benimki çok çok çirkin gözüküyordu ;D ;D
Senin uçağın güzel gözüküyor eline sağlık. Küçük olması sebebiyle uçuş biraz zor olabilir. Acemisin de aynı zamanda :) Ama kırmaktan korkma. Daha güzelini yaparsın :D
Uçuşa hazır ağırlık ne oldu şimdi?
 
Son düzenleme:
Uçağınızı SHGM ye kaydettirdiniz mi ? Kaydettirmediyseniz uçağınızın ağırlığının 500 gramdan fazla olduğunu tahmin ediyorum. SHGM mevzuatına göre İHA 0 kategorisine giriyor uçağınız.
Öneriniz için teşekkürler, henüz kaydetmedim, kaydetsem mi ondan da emin değilim. Benim pil ile sanıyorum 6 7dk lık bir uçuş olacak, o da pilotajım yeterli gelirse :) İlk uçuş sonrası olabilir belki..

O motora 520 gr. çeker diyen konuya vakıf biri değil sanırım.:D
3530 1100 kv motor uygun pervane ile (9-10 inc .) 1000 gr. üstü çekişl alırsınız.:saygilar:
Bir dahaki modelde daha keskin maket bıçağı ve bıçağı olabildigince yatık kullanırsanız temiz kesimler alırsınız.
Kolay gelsin.
"Bizim uçaklar büyük, sen bunu mahalle arasında bile uçurursun" dediğinde şüphelenmiştim :laugh:
Maket bıçağını yeni değiştirmiştim ama yatık kesmeyi akıl edememiştim. Bir de galiba sitedeki fotoblok ile benim aldığım arasında kalite farkı da vardı. Kırtasiyenin tozlu raflarından çıkarıp almıştım :)
Teşekkürler..
İlk uçağımı yaparken bende senin yardım aldığın siteden yardım alarak yapmıştım. Ama benimki çok çok çirkin gözüküyordu ;D ;D
Senin uçağın güzel gözüküyor eline sağlık. Küçük olması sebebiyle uçuş biraz zor olabilir. Acemisin de aynı zamanda :) Ama kırmaktan korkma. Daha güzelini yaparsın :D
Uçuşa hazır ağırlık ne oldu şimdi?
Teşekkürler elimden geldiğince yapmaya çalıştım.
Simülatörde benzer uçak uçurdum ama oradaki uçak kusursuz tabii ki. Aradaki fark uçağı düşürmeye yetmez diye umuyorum.
Kırılmasından değil de ilk uçuşta kullanılmaz hale gelirse üzülürüm, uçak mı kötüydü yoksa ben mi düşürdüm diye:D
Uçuşa hazır ağırlık yaklaşık 800-900 gr oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682
Uçak kötü değil. Gayet güzel uçabilir. Kanat açıklığı 900-1000mm diye tahmin ediyorum. Benim yaptığım uçaklara nazaran hafif olmakla birlikte; olması gerekenden biraz daha ağır olmuş gibi. Ama uçmasına engel olduğunu düşünmüyorum.

Kenar kesimleri konusu konuşulmuştu zaten.
Ters ayarlanan kontrol yüzeyleri bir numaralı kırım sebebi.
Ağırlık dengesi konusu iki numaralı kırım sebebi.
Uçuş alanın yeterince geniş olursa sorunsuz bir uçuş yaparsın diye umuyorum :)
 
Uçak kötü değil. Gayet güzel uçabilir. Kanat açıklığı 900-1000mm diye tahmin ediyorum. Benim yaptığım uçaklara nazaran hafif olmakla birlikte; olması gerekenden biraz daha ağır olmuş gibi. Ama uçmasına engel olduğunu düşünmüyorum.

Kenar kesimleri konusu konuşulmuştu zaten.
Ters ayarlanan kontrol yüzeyleri bir numaralı kırım sebebi.
Ağırlık dengesi konusu iki numaralı kırım sebebi.
Uçuş alanın yeterince geniş olursa sorunsuz bir uçuş yaparsın diye umuyorum :)
En baştan yazmalıydım :laugh:
Kanat 103x21
Gövde Uzunluğu 80cm

Biraz ağır oldu evet, orjinal planda hem daha küçük pil kullanıyor hem de daha az silikon ve bant kullanıyor :)
Ağırlık merkezi noktasından parmaklarımla tuttuğumda uçak düz duruyor. Yine ağırlık merkezinden iple astığımda uçak düz duruyor.
Hafta sonu ak-kara belli olacak bakalım:saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Fotolardan gördüğüm kadarıyla, kanatta dihedral hiç mi yok, çok az mı var? Yapım aşamasında buna da dikkat ettiniz mi?
 
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Selamlar,
Maiden yaptım, ya da yapmaya çalıştım da diyebiliriz :)
Uçağı yerden kaldırmayı başaramadım, elevatörün bitiş noktasını yükselttim ama yine de işe yaramadı. Elden attığımda da elevatörü kırdım ve günü uçuş yapamadan tamamlamış oldum.

Tamirden sonra bugün tekrar sahaya gittim. Uçağı elden atarak uçurdum fakat motor blokunu tutan çubuk zayıf kalınca havada öne doğru gelmiş ve videoda da anlaşıldığı gibi uçak sürekli öne doğru eğildi ve kısa bir uçuştan sonra çakıldım (Köpeğe dikkat:evil:) Pervane kırıldı ve kanatta da ufak bir çatlak oluştu.
Yedek pervaneyi takıp kanadı bantladım ve tekrar elden attım ama motor gücünü yitirmiş gibiydi ve düştü uçak. Sebebini hala anlayamadım. Fikri olan paylaşırsa sevinirim.

Videodan izleyince çok agresif kumanda ettiğimi görebiliyorum. Uçağı kullanılamaz hale getirmeden uçmayı öğrenebilirsem kaplama yapıp güzelleştirmeyi düşünüyorum.:saygilar:
 
Bence bol tecrübeli güzel bir maiden olmuş :D Maiden dediğin budur zaten. Baya uçmuş uçak. Fazlası açgözlülüğe girer :D Video düzenlemesi ve ek açıklamalarda videonun anlaşılabilir olması açısından güzel olmuş.

Güzel bir pist lazım. Elden atışlar biraz şans oluyor gibime geldi. Yerden kalkabilmeli o uçak.
Atımlar sana fazla geldiyse kısabilirsin tabi.
Uçak uçmaktan çok düşmeye meyilli gibi. Belki burun ağır olduğu için olabilir. Ama emin değilim.
Düşmeler sonrası motor milinde falan bir problem olmuş olabilir gücü yetersiz gibi gelmeye başladıysa. Yada pil bitmiş olabilir. Bu uçak uçmayı öğrettiğinde yeni bir uçak yapıp onu kaplarsın artık :D
 
Son düzenleme:
Elektrikli modellerden, kofigürasyonlarından anlamıyorum. Ama bir havalanmaya çalışan bir uçak için dışarıdan bir gözlem yapmaya çalışayım. Ya uçak ağır, ya güç (pil-motor) yetersiz, ya uçağın dengesi aşırı derecede bozuk. Ya da hepsi:)
Pilotaj açısından:
1) İlk kez havalanan bir uçakta aklımızdaki temel davranış şekli mümkün olduğu kadar irtifa kazanmak olmalı. Önce uçağı yapacağı aşırı hareketleri tolere edebileceğimiz bir yüksekliğe çıkarmaya çalışmalıyız. Bunu da yükselişi panikle sonuna kadar çekerek yapamayız. Uçağın en zayıf anında, hızın en düşük olduğu kalkış esnasında, elevatörü aşırı kullanmak, sadece işleri daha da kötüleştirir. Gaz kesmek de öyle... Dengeli bir şekilde yükselmeye odaklanın. Videoda düz uçuşa geçmeye çalıştığınızı görüyoruz...
2) Asla modeli üzerinizden geçirmeyin! Model bakış açınıza göre 45 derece karşıda, bir sorun olursa üzerinize gelemeyecek bir bölgede uçmalı...
 
Benim videoda gördüğüm kadarıyla uçakta sıkıntı yok. Kalkış için zemin kötü ama biraz tecrübe ile onun da üstesinden gelinir. Uçağın havada kalamamasının nedeni ise atımlar aşırı yüksek ve acemice pilotaj ve heyecan. Bu nedenle de kumandaya yeteri kadar yumuşak davranamamana neden oluyor.
Atımları düşür. En fazla 10-15 derece olsun. Yüzde 20 veya yüzde 30 kadar da expo ver. Heyecanını yenip te sticklere yumuşak davranırsan istediğin gibi uçarsın.
 
Bence bol tecrübeli güzel bir maiden olmuş :D Maiden dediğin budur zaten. Baya uçmuş uçak. Fazlası açgözlülüğe girer :D Video düzenlemesi ve ek açıklamalarda videonun anlaşılabilir olması açısından güzel olmuş.

Güzel bir pist lazım. Elden atışlar biraz şans oluyor gibime geldi. Yerden kalkabilmeli o uçak.
Atımlar sana fazla geldiyse kısabilirsin tabi.
Uçak uçmaktan çok düşmeye meyilli gibi. Belki burun ağır olduğu için olabilir. Ama emin değilim.
Düşmeler sonrası motor milinde falan bir problem olmuş olabilir gücü yetersiz gibi gelmeye başladıysa. Yada pil bitmiş olabilir. Bu uçak uçmayı öğrettiğinde yeni bir uçak yapıp onu kaplarsın artık :D
Teşekkür ederim, cesaret veriyorusunuz :D
Elektrikli modellerden, kofigürasyonlarından anlamıyorum. Ama bir havalanmaya çalışan bir uçak için dışarıdan bir gözlem yapmaya çalışayım. Ya uçak ağır, ya güç (pil-motor) yetersiz, ya uçağın dengesi aşırı derecede bozuk. Ya da hepsi:)
Pilotaj açısından:
1) İlk kez havalanan bir uçakta aklımızdaki temel davranış şekli mümkün olduğu kadar irtifa kazanmak olmalı. Önce uçağı yapacağı aşırı hareketleri tolere edebileceğimiz bir yüksekliğe çıkarmaya çalışmalıyız. Bunu da yükselişi panikle sonuna kadar çekerek yapamayız. Uçağın en zayıf anında, hızın en düşük olduğu kalkış esnasında, elevatörü aşırı kullanmak, sadece işleri daha da kötüleştirir. Gaz kesmek de öyle... Dengeli bir şekilde yükselmeye odaklanın. Videoda düz uçuşa geçmeye çalıştığınızı görüyoruz...
2) Asla modeli üzerinizden geçirmeyin! Model bakış açınıza göre 45 derece karşıda, bir sorun olursa üzerinize gelemeyecek bir bölgede uçmalı...
Teşekkürler, uçak ağır ya da pil bitik değildi sadece motor bloku öne doğru gelince dengesizleşti. Dolayısıyla uçağı bırakın yükseltmeyi havada tutamadım uzun süre :)
Üzerimden de aslında isteyerek geçirmedim ama kesinlikle haklısınız, bana doğru yönelince ben de korkmadım değil:laugh: Yardımlarınızla öğrencez inşallah :)
Benim videoda gördüğüm kadarıyla uçakta sıkıntı yok. Kalkış için zemin kötü ama biraz tecrübe ile onun da üstesinden gelinir. Uçağın havada kalamamasının nedeni ise atımlar aşırı yüksek ve acemice pilotaj ve heyecan. Bu nedenle de kumandaya yeteri kadar yumuşak davranamamana neden oluyor.
Atımları düşür. En fazla 10-15 derece olsun. Yüzde 20 veya yüzde 30 kadar da expo ver. Heyecanını yenip te sticklere yumuşak davranırsan istediğin gibi uçarsın.
Teşekkürler, ayarları yaptım bakalım hafta sonu neler olacak:)

Bir de bahaneyle bir şey sormak istiyorum.
3s 1800mah 45c bir pil almıştım. Rodajını yaptım fakat aldığımdan beri bir hücresi 4.2V a çıkmadı bir türlü(4.05 civarında kalıyor) Aldığım firmayı aradım adaptörümün watt ını sordu belki yeterli gelmiyordur dedi. Ben hiç böyle bir şey duymamıştım, telefonda da bilgi vermedim. Adaptörüm 60w imiş. Sorun bundan mı kaynaklanıyordur?