Ben de bir sağlıkçıyım ve bu tür verileri gözlerimle değil başka yerimle okurum.
Bir kere bu değerler ekstrapolasyon. O motorların hiçbiri 16 bin devir çeviremez gerçek hayatta.
46AX ve 55AX diğer motora göre yeni tasarım ve teknoloji motorlar. Ama sonuçta bir motorun gücünü belirleyen en önemli faktör hacmidir. Bunlar 46'lık motordan 60'lık motor gücü alabilecek nasıl bir teknoloji geliştirmiş olabilirler ki??? Örneğin port zamanlaması burada oynayabilecekleri tek parametre. Nasıl bir geometri geliştirdiler de bu fark oluştu?
Bakın Japon denildiğinde müthiş bir ahlak falan bekliyorsunuz ya. Beklemeyin. İş ticarete gelince yapmadıkları numara yok. Tek bir örnek vereyim:
2.4 GHz sistemlerin yeni yeni ortaya çıktığı zamanlardı. Genelde Assan marka modüller alıp Futaba kumandalarda dönüşüm yapıyorduk. Lehim işlerinden falan anladığım için arkadaşım modülü ve kumandayı bana verip dönüşümü yapmamı istedi. Ne var ki? Üç kablo lehimlenecek. Ben de kumandayı açtım. Yüksek frekans modülüne giden kabloyu aldım (klasik kırmızı sarı kahverengi ya da kırmızı beyaz siyah renk kodlu bir kabloydu. Kırmızıyı artıya siyahı eksiye beyazı da sinyale lehimledim. Modül yandı!!! Çünkü müthiş Japon ahlakı, millet Futaba modül kullanmazsa canı yansın diye renkleri karıştırmış ve gerilimi ters bağlamama neden olmuş.
Her neyse, müthiş Japon ahlakından konuya dönelim.
Piper Cub'dan örnek verelim. Bu uçak 50 beygir motorla da uçuyor 150 beygir motorla da. Ne fark ediyor? Kalkış koşu mesafesi, tırmanış oranı ve biraz da servis tavanı. O nedenle motor seçiminde motor gücü bizler için geri planlarda hatta listeye bile giremiyor.
Önerim hiçbir motorun beygir gücüne bakılmaması...