30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Mesut AKIN' Alıntı:
NOT : [/u][/color]bizim kullandıklarımız HXT 5010 plastik dişli Analog olanlar değil HX12K olan metal dişli Dijital servolar

Senin bahsettiklerin bunlar sanırım Sümer abi :

bizim kullandıklarımız ise bunlar :

Biliyorum. Her ikisini de kullandım. 30 cc uçakta kullanmama kararım kesin. :D Adam gibi Hitec servolar var. Hem de HV olanlar. Fiyatları çok makul. Bağla doğrudan LiFe'yi LiPo'yu. Arada zayıf halka UBEC olmadan uç. Fikir ve deneyimine saygım var ama ben almiim... :D
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Biliyorum. Her ikisini de kullandım. 30 cc uçakta kullanmama kararım kesin. :D Adam gibi Hitec servolar var. Hem de HV olanlar. Fiyatları çok makul. Bağla doğrudan LiFe'yi LiPo'yu. Arada zayıf halka UBEC olmadan uç. Fikir ve deneyimine saygım var ama ben almiim... :D

ah Sümer abi ah :D :D ne olur bikerede kullansan :p ;D ;D şaka bir yana , abi HV olan Hitecler'in torqları 5kg 7kg , şahsen ben bukadar düşük torqlu bir servoyu uçakta kullanmam güvenemem . (Kalite olarak değil tabiki Torqunun yeterli gelmeyeceğine güvenmem 3D uçakta)








haa eğer 645MG kullanılacaksa tamam ama onlarda 75TL tanesi :D bu uçakta rudder 1 + elevatör 2 + aileron 4 = 7 tane lazım :D 525TL eder :D 25tl yede gaza bşi servo alsak :D 550TL uçaktan pahalı ve daha diğer ekipmanları toplamadık bile :D
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Bizim kurumun interneti felaket o yüzden sıkıntı yaşıyorum mesai saatinde kusura bakmayın
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Mesut AKIN' Alıntı:
ah Sümer abi ah :D :D ne olur bikerede kullansan :p ;D ;D şaka bir yana , abi HV olan Hitecler'in torqları 5kg 7kg , şahsen ben bukadar düşük torqlu bir servoyu uçakta kullanmam güvenemem . (Kalite olarak değil tabiki Torqunun yeterli gelmeyeceğine güvenmem 3D uçakta)








haa eğer 645MG kullanılacaksa tamam ama onlarda 75TL tanesi :D bu uçakta rudder 1 + elevatör 2 + aileron 4 = 7 tane lazım :D 525TL eder :D 25tl yede gaza bşi servo alsak :D 550TL uçaktan pahalı ve daha diğer ekipmanları toplamadık bile :D
Mesut bey, yaklaşımınız tam da bizim düşündüğümüz gibi uçağın fiyatı 400 tl, onun için servolara 600 tl vermek mantığımıza yatmıyor. Söylediğiniz powerbox'ı görmemiştim ben heralde yeni ürün, biz power. kullanmayı düşünmüyoruz çok elzem değilse tabi servolar da HXT olacak kesin gibi.
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Biliyorum. Her ikisini de kullandım. 30 cc uçakta kullanmama kararım kesin. :D Adam gibi Hitec servolar var. Hem de HV olanlar. Fiyatları çok makul. Bağla doğrudan LiFe'yi LiPo'yu. Arada zayıf halka UBEC olmadan uç. Fikir ve deneyimine saygım var ama ben almiim... :D

Sümer abi, hitec645 ler iyi ama fiyatı pahalı. Yüzü astarından pahalı derler ya aynen öyle, yoksa ben de servo konusunda kaliteli olması konusunda size katılıyorum ama bu uçakta HXT kullanacağız sanırım.Ayrıca alanda 50cc uçuran arkadaşlar powerbox kullanmayın gerek yok diyorlar zaten bizim uçuşlarda cazur cuzur servo çalışmayacak 3D filan ileriki safha
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Öncelikle hayırlı olsun Ömer, daha doğrusu arkadaşına :) Umarım başarılı bir şekilde Maiden uçuşu olur.

Konuyu öğrenme amaçlı takip edenlerdenim :laugh: Bu yüzden bu özel paylaşım için teşekkür ediyoruz, eline sağlık :thumbup:

Mesut üstad ve Sümer abi zaten ilk yorumları yapmışlar. Bakalım daha neler öğreneceğiz %p Unutmadan konuyu INDEKS sayfalarımıza ilave edelim :)

Rica ederim Mehmet abi, ben keyif alıyorum bilirsiniz bu iş sadece uçmak kaçmak değil keyfi böyle çıkıyormuş.
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Mesut AKIN' Alıntı:
bende 180cm kanat açıklığı ve 7kg ağırlığı olan ESm P47 modelimde power box kullanmıyorum ancak benim aileronlar 1 er servolu , sizin uçak 2 servolu ve bence 2 servolu kullanın sonuçta bu akrobasi uçağı ve yön kumandalarında daha fazla yük biniyor bu nednle zaten çift servo kullanılıyor, ben kendi modelimde 1 er servo kullanıyorum ama benim kullandığım servolar 13kg lık torqa sahip

besleme olarak power box şart bence, kendi uçağımda kullanmıyorum o ayrı nedeni ise onun yerine 10 amperlik HV Bec kullanıyorum ve benim donanımımı kaldırabiliyor :

alıcı beslemesi ayrı , ateşleme beslemesi ayrı olmalı mutlaka Sümer abinin dediği gibi




Motor DLA32

Servolar SpringRC SM-S4481M

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Süpersiniz videolar vs. çok iyi oldu Mesut bey teşekkür ederim. Aileronu tek servo kullansak olmaz mı peki HXT 'nin 10 kiloluk olanlarından ?
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Uçak büyüdükçe ve titreşim arttıkça (benzinli motor!!!) elektrik sisteminin önemi daha da artıyor. O nedenle çeşitli çözüm seçenekleri gündeme geliyor. Powerbox ürünleri bunların arasında. Düşük maliyet açısından benim başarılı bulduğum şu ürün var.



Yedeklemeli sistem. İki adet 2S LiPo ile kullanılıyor. Bir pil biterse hemen diğeri devreye giriyor (ikisi birden bitirilmiyor yani).
Ateşleme için ASLA buradan elektrik almayacaksınız. Bu çok önemli. Ayrı bir ateşleme pili (NiMh ya da LiPo+UBEC) kullanmalısınız.

Alıcı beslemesi için de ateşleme için de LiPo+UBEC seçeneğini tercih ederseniz tüm kabloları uygun şekilde sıcak silikonla emniyete alın çünkü UBEC kablo lehim bölgeleri titreşime özellikle hassas.

Opto kill switch olmazsa olmaz bir önlem. Bunu sakın es geçmeyin.



Regülatörlü kill switch olarak bir de şu var ama hiç kullanmadım:



Extra'ya gelince... YAK 54 ve Edge 540'a göre Extra genel olarak daha oynak ve stall spin eğilimi daha yüksek bir uçak. Uçağı en azından başlangıçta stall süratine yakın uçurmamak, düşük süratte fazla yatışlı dönmemek, gerekirse gaz desteği yapmak çok önemli. Aileron rudder koordinasyonu çok önemli. Düşük hızda aşırı yatışlı dönüşlerde dönüşü keskinleştirmek için elevatör de çektiğinizde ters kanat üstüne yığılma riskini her zaman hatırlamalısınız. Yoksa demek istediğim Extra'nın kötü bir uçak olduğu falan değil.

Aldığınız uçağı da çok iyi tanımıyorum. Ama dikkat edeceğiniz nokta şu: Uçak eğer orijinalinde glow motora göre tasarlanmış ise firewall ve çevresine mutlaka ekstradan güçlendirme yapmanızı öneririm. Benzinliye göre tasarlanıp üretilmiş ise sorun yok.

Servo notu: Ben HXT servoları çok kullandım. Genelde merkezleme sıkıntısı oluyor ama öğrendiğime göre 6V ile beslenirlerse bu sorun olmuyormuş. Yine de şunu hatırlatırım. Uçak kırılsa bile servolar çoğu zaman sağlam kalıyor. O nedenle servo da kumanda gibi bir yatırım. Ayrıca uçaktaki elimiz ayağımız servo. O nedenle servoya verilen paraya acımıyorum ve Hitec servoları hararetle öneriyorum.

Sümer abi, çok teşekkür ederim dataylı anlatımın için kesinlikle tavsiyelerine uyacağım yalnız bir noktaya takıldım edge 540 neyse de yak 54 ün extraya nazaran tercih edildiğini ilk sizden duyuyorum. Ankara'da bir iki tane iyi 3D pilotu var hepsinin söylediği yak ile boşa zaman harcadıkları ve sizin söylediğinizin tam tersi, mesela havada motor stop ettiğinde extra yak'a göre çok daha iyi süzüldüğünü söylüyorlar, tabi bu Pilot rc extra 330sc.
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Ömer eğer yanlışım yok ise şu ürünü kullandı Özgür. Bildiğim kadarı ile Benzin motorlu sistemlerde Powerbox kesinlikle tavsiye ediliyor.

Üstadlar detayları ve nedenini daha iyi açıklayacaklardır ;)



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Evet Mehmet abi, Mesut beyin tavsiyesi bu, ben görmemiştim yeni girmiş olabilir stoklara daha önce sadece pahali olanlar vardı ya da ben farkedemedim.Yalnız powerbox kullanıp kullanmama konusunda emin değilim ama mesut beyin dediği gibi aileroa ikişer servo şartsa kullanmamız lazım gibi bakalım nihai olarak bir kararımız ne olacak, net bir şekilde tavsiye bekliyorum çünkü bu sayfada ne önerilecekse elimizden geldiğince onu uygulamaya çalışacağım.
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Aileronlar çift servo olacaksa bu servoyu kullanalım mı?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Ömer bey bu uçağın eski versiyonu aileron tek servolu imiş yeni modelinde 2 ye çıkarmışlar, belki eskisinde sorun yaratıyordu tek servo olması , o nedenle 2 ye çıakrdılar bilemiyorum ancak bu son eklediğiniz servo 5kg torqa sahip , siz zaten HXT alırsanız 10kg torqu var bunun çifti ile aynı işi yapar , ama gücü 2 farklı noktadan dağıtmış olursunuz avantaj olarak, isterseniz tek servo kullanın ancak bişey olursa sorumluluk kabul etmem :) ama eski versiyonu (bir önceki seri eski tasarım değil) tek servolu imiş youtubta tek servolu vidyoları var ama 2 servolusunu hiç görmedim :)


power box kullanmıyacaksanız eğer benim modelimde kullandığım 10 amper Turnigy Delux regülatör kullanılabilir , ben aslında onu helimde kullanıyordum , asıl amacı heli için ancak uçaktada rahatça kullanılabiliyor , ayrıca çift çıkışlıdır
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Mesut AKIN' Alıntı:
Ömer bey bu uçağın eski versiyonu aileron tek servolu imiş yeni modelinde 2 ye çıkarmışlar, belki eskisinde sorun yaratıyordu tek servo olması , o nedenle 2 ye çıakrdılar bilemiyorum ancak bu son eklediğiniz servo 5kg torqa sahip , siz zaten HXT alırsanız 10kg torqu var bunun çifti ile aynı işi yapar , ama gücü 2 farklı noktadan dağıtmış olursunuz avantaj olarak, isterseniz tek servo kullanın ancak bişey olursa sorumluluk kabul etmem :) ama eski versiyonu (bir önceki seri eski tasarım değil) tek servolu imiş youtubta tek servolu vidyoları var ama 2 servolusunu hiç görmedim :)


power box kullanmıyacaksanız eğer benim modelimde kullandığım 10 amper Turnigy Delux regülatör kullanılabilir , ben aslında onu helimde kullanıyordum , asıl amacı heli için ancak uçaktada rahatça kullanılabiliyor , ayrıca çift çıkışlıdır

Evet iki servo kullanılacaksa beşerden on kilo işmizi görür mantığıyla söylemiştim ama onlar da karbonit dişli sıyırma gibi olumsuz bir durum olu mu acaba ? bu powerbox olayını düşünüp ona göre karar verelim sorumluluk konusuna gelince en iyi servo bile bozulabiliyor insan yapısı sonuçta bilemezsiniz :) o yüzden rahatca şunu alın bunu alın diye tevsiyede bulunabilirsiniz.
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Mesut AKIN' Alıntı:
Celalettin abi senin 2. vidyo bizim forumdada görünmüyor vidyo gizli olarak görünüyor onun ayarını gizliden hereze diye değiştirmelisin


Farkında değildim Mesut düzelttim.iyi seyirler
 
Ynt: 30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Tek yüzeye çift servo kullanıldığında programlanabilir servo kullanmak daha mantıklı olmaz mı? Hassas ayar ve servo senkronizasyonu açısından...
 
30 cc benzin uçağımız için tavsiyeye ihtiyacımız var.

Ömer Çelebi' Alıntı:
Sümer abi, çok teşekkür ederim dataylı anlatımın için kesinlikle tavsiyelerine uyacağım yalnız bir noktaya takıldım edge 540 neyse de yak 54 ün extraya nazaran tercih edildiğini ilk sizden duyuyorum. Ankara'da bir iki tane iyi 3D pilotu var hepsinin söylediği yak ile boşa zaman harcadıkları ve sizin söylediğinizin tam tersi, mesela havada motor stop ettiğinde extra yak'a göre çok daha iyi süzüldüğünü söylüyorlar, tabi bu Pilot rc extra 330sc.

Yani sonuçta kimisi kereviz sever kimisi nefret eder. :)
Bunlar tamamen kişisel deneyim ve yorumlar. Aynı uçağı iki farklı üretici tamamen farklı karakterde üretebilir. O arkadaşların söyledikleri de kendi bakış açılarına göre doğrudur mutlaka. Belki de YAK54'ün fazlaca stabil oluşu onları rahatsız etmiştir. 3D uçacak birisi ya da aerobasi yapacak birisi fazlaca stabil bir uçağı tercih etmeyecektir doğal olarak. Öyle olsa trainerle uçarlardı! :) :D