2T Motor Yağı

Bujinin rengi iyi değilse yağınızı kurcalamak yerine iğne ayarlarınızı doğru yapmalısınız.
Sonuç olarak yüksek ısıya mağruz kalıyor yağlar , yani videodan gördüğüm kalite farkı kesinlikle var ayarlı olsa bile. 40 liralık yağ ile 130 liralık yağ aynı olamaz abi..
 
Yağ çok önemlidir. Yağ markası ise önemsiz. Hele hele doğru toplanmış bir uçakta...
Uçağın motor bölgesi doğru düzenlendiyse motor zaten fazla ısınmayacaktır dolayısıyla yağ markasının bir önemi kalmaz.
Bu işte yağ seçerken önemli olan nokta devamlılıktır. Yani sürekli olarak sorunsuz temin edilebilecek bir yağ ideal yağdır.
Örneğin benzinli hızarlarda kullanıldığı için Stihl daima bulunabilir. Yok benim sentetik takıntım var dersek Castrol.
Bugüne kadar hatalı iğne ayarı, hatalı avans, hatalı cowling kesimi gibi sebeplerle sorun yaşayan motor çok gördüm ama yağ markası nedeniyle sıkıntı yaşayanını hiç görmedim.
 
Abi sıkıntı derken , kalitesiz yağ uzun vadede buji ve motora zarar verirmi demek istiyordum aslında en başında..Yoksa illaki her yağ iş görür , amaç buji ömrünü uzun tutmaktı tabi iğne ayarıda önemli.. :saygilar:
 
Buji tüm motor üreticileri tarafından "sarf malzemesi" statüsünde değerlendirilir.
İşin çok daha ilginci, full sentetik yağ meraklısı ve beklemiş yakıt kullanmama takıntılı tüm arkadaşlar ilginç bir şekilde buji tırnak aralığının önemini gözardı ederler.
 
Kendi motosikletimde de kullanmış olduğum IPONE r2000rs yağ öneririm. Çilek kokulusunu tavsiye ederim özellikle... Yalnız fiyatı biraz tuzludur...