Kalkışta kaza kırım yaşadım, sebebini bulmamda yardımcı olun lütfen

Taha Baykurt

Yeni Uye
Katılım
29 Mar 2024
Mesajlar
10
Tepkime puanı
2
Yaş
23
Konum
Bartın
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba, herkese iyi forumlar. Hazırladığımız sabit kanat İHA kalkışta sebebini anlayamadığımız bir şekilde kaza kırıma uğradı. Bir önceki uçuşunda sorunsuzca kalkmış ve uçmuştu. Video kayıtlarını izledik, uçuş kontrolcüsünün kayıtlarını inceledik, beyin fırtınası yaptık fakat bu kaza kırım için mantıklı bir sebep bulamadık. Paylaştığım videoda ilk iki kesit sorunsuz uçuşa ait, son kesit ise kaza kırımımızı göstermekte. Sistemimizde Pixhawk cube orange ve ardupilot kullanmaktayız. Kalkışı otonom(take off mod) gerçekleştirmekteyiz. Uçuş aldığımız gün arkamızdan(kuyruk rüzgarı) rüzgar esmekteydi. Aşırı kuvvetli değildi ama yok sayılamayacak kadardı. Kanatçık yönlerini vs. de inceledik fakat yanlış bir bulguya rastlamadık.

Uçuşa 16.53.11 vaktinde take-off moda alınarak başlanıyor, öncesinde test amaçlı kumanda modları vs. değiştiriliyor. Kayıtları incelerken lütfen göz önünde bulundurun.


 
Değerlendirmelerimiz arasında, kuyruk rüzgarı, rüzgara bağlı yanlış ağırlık merkezi ölçümü, itki yetersizliği mevcut. Düşündük ama net bir şey söyleyemedik. Tecrübelerinize dayanarak yapacağınız her yoruma minnettarız.
 
  • Beğen
Tepkiler: hasan çeli k
Batarya kalkışta yerinden oynadıysa cg oranı değişmiş olmasın? Batarya sabit mi?
 
Motorlar yerinden kaymış aşağıya bakıyor olabilir mi kuyruk gördüğüm kadarıyla burnu yukarıya kaldırmak için dümen vermiş ama belirgin bir burnu aşağıya verme var. Veya Motor yönleri de ters olabilir terse bir itiş var olabilir gibi de duruyor
 
Uçak elden bırakma sırasında , elevatör aşağı tarafa vermiş kendini.

Otomatik pilotta yönlerin ters - düz ayarı var mı ? Yani uçak burnu yukarı kalktığında elevatörü aşağı indir veya yukarı kaldır komutu ? Bu ayar olması lazım, burada bi terslik olabilir mi ?
 
Sahsim ve kendim olarak goz degmesi ihtimalinin de degerelendirilmesi kanisindayim. Sonucta aşırı bir hayranlıkla bakarken şeytan ve insanoğlunun hased duygusu hazır bulunur.
 
  • Beğenme
Tepkiler: Berk Eksin
Motorlar yerinden kaymış aşağıya bakıyor olabilir mi kuyruk gördüğüm kadarıyla burnu yukarıya kaldırmak için dümen vermiş ama belirgin bir burnu aşağıya verme var. Veya Motor yönleri de ters olabilir terse bir itiş var olabilir gibi de duruyor
Hocam valla motorların yerinden kayacağını pek sanmıyorum. Bir önceki uçuşta kullanılan mount kullanıldı ve iyice sabitlendi. Dediğiniz gibi belirgin bir dalış yapıyor. Motor yönleri de ters değil hocam, arkadaş arm aldıktan sonra elimden çıkacak gibiydi dedi.
 
Uçak elden bırakma sırasında , elevatör aşağı tarafa vermiş kendini.

Otomatik pilotta yönlerin ters - düz ayarı var mı ? Yani uçak burnu yukarı kalktığında elevatörü aşağı indir veya yukarı kaldır komutu ? Bu ayar olması lazım, burada bi terslik olabilir mi ?
Hocam o ayar var fakat atış sırasında elevatör yukarı yönde yani burun yukarı atmaya çalışıyor. Yanlış görmüş olabilir misiniz ?
 
Sahsim ve kendim olarak goz degmesi ihtimalinin de degerelendirilmesi kanisindayim. Sonucta aşırı bir hayranlıkla bakarken şeytan ve insanoğlunun hased duygusu hazır bulunur.
Valla hocam kem gözler midir yoksa teknik arıza mıdır bilemiyorum artık ama inşallah çözeriz bir şekilde :lollol: