YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

syntaxerror

Çalışkan Uye
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
287
Tepkime puanı
220
Yaş
44
Arkadaşlar bir çoğumuzun kullandığı hobbyking in en iyi klon esclerinden biri olan Yep esc ayarlarını anlattım sizlere.

Yep ve Alman menşeli örneği Yge esclerin programlama kartı ile ayarlama mantığı birebir aynı.Umarım vakti zamanı gelince birilerinin işine yarar.

Hem anlatıp hem çekim yaptığım için çok iyi bir prodüksiyon değil ama idare edin.

İyi seyirler....

NOT: Bu ayarlar yapilirken PALLERI SÖKÜYORUZ.

Konu ile ilgili diger paylasimlarimiz icin :

ESC Programlamada TIMING ve PWM değerleri Nedir ? Neyi etkiler ?
Governor Nedir Nasıl Ayarlanır? (ESC dahili governorları)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kafa turunun sağlıklı ayarlanması için Pillerin hücre başına 3.8-4.00 arası olması gerekiyor , o kısmı söylemeyi unutmuşum.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yep - Yge Esc Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Elinize emeğinize sağlık. Zamanında Türkçe bir kaynak bulamamış ve dil olmadığı için yabancı videoları defalarca izleyip olayın mantığını çözene kadar epeyce sıkıntı çekmiş biri olarak tebrik ediyorum. :saygilar:
 
Tevfik Sıkılı' Alıntı:
Elinize emeğinize sağlık. Zamanında Türkçe bir kaynak bulamamış ve dil olmadığı için yabancı videoları defalarca izleyip olayın mantığını çözene kadar epeyce sıkıntı çekmiş biri olarak tebrik ediyorum. :saygilar:
Aynen abi. Zamaninda ben de upgrade motorlu TREX 500 icin YEP60 kart ile siparis etmistim. Ama ne governor ne de bununla ilgili turkce kaynak yoktu. Nedense yabanci kaynaklari izlemedek de zor gelmisti :laugh: Bu yuzden kullanmadan hatta posetini bile acmadan satmistim :laugh:

Rafet kardesim ellerine saglik :thumbup: :bravo: Konuyu hemen SABITLEYIP, indeks sayfamiza ilave ediyorum :RCKolik:
 
Her ne kadar video gozukuyor olsa da burada yazili olarak da belirtelim :

Bu ayarlar yapilirken PALLERI SÖKÜYORUZ.

Yukarida belirtigim uzere hic YEP kullanmadim. Ilker hocamizin asagida paylastigi bir nokta dikkatimi cekti ve teyid almak istedim.



Governor modun ogrenmesini anlatdigimiz 2.videoda kullanilan pilin voltaji hakkinda bilgi vermemisiz. Ilker hocam su sekilde bir ifade kullanmis.

Governor ayarı yaparken voltajı hücre başına 4.0V olan bir pile ihtiyacımız var. Tam dolu pil ile ayar yapmıyoruz , yoksa overhead yeterli olmuyor. Eğer pillerimiz yıpanmış ise 3.9 volt yada 3.8 voltta ayar yapıyoruz , sağlılı piller ise 4.0 voltta yapacağız.

Buna dikkat etmemiz gerekiyor degil mi ??
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Her ne kadar video gozukuyor olsa da burada yazili olarak da belirtelim :

Bu ayarlar yapilirken PALLERI SÖKÜYORUZ.

Governor ayarı yaparken voltajı hücre başına 4.0V olan bir pile ihtiyacımız var. Tam dolu pil ile ayar yapmıyoruz , yoksa overhead yeterli olmuyor. Eğer pillerimiz yıpanmış ise 3.9 volt yada 3.8 voltta ayar yapıyoruz , sağlılı piller ise 4.0 voltta yapacağız.

Buna dikkat etmemiz gerekiyor degil mi ??

Her iki konudada haklısın mehmet abi

Kafa turunun sağlıklı ayarlanması için Pillerin hücre başına 3.8-4.00 arası olması gerekiyor , o kısmı söylemeyi unutmuşum.
İsteyen arkadaşımız motor pinionu sökebilir oda bir çözüm yolu, palleri sökmek daha kolayıma geldi ben palleri söktüm. :saygilar:
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Tekrar emegine saglik kardesim :thumbup: :RCKolik:
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Emeğinize sağlık. bu çok iyi oldu. Özellikle governor ayarını merak ediyordum
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Çok güzel bir paylaşım. :bravo: Eminim bir sürü modelci arkadaşımızın çok işine yarayacak, eline sağlık. :RCKolik:
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Benimde ne zamandir aklimdaydi governor. Teşekkür ederim paylasim için, benimde Yepyeni 45'un governor modunu deneme zamanim gelmişti :)
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Ayar yapmam için beni bekleyen 2 tane YEP Esc'em vardı, bu konu bana ilaç gibi geldi valla :laugh: Eline emeğine sağlık Rafet abi, Allah seni başımızdan eksik etmesin :saygilar:
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Öncelikle Türkçe kaynak çok iyi olmuş. Eminim birçok kişinin işine yarayacaktır.
Ne zamandır başka şeylerle uğraşmaktan ve ayar konusunda kafama yatmayan şeyler olduğundan gov fonksiyonunu açmamıştım. Madem yeri geldi. Tartışalım o zaman.

Şimdi sağlam pille 4.0 eski pille 3.8 mevzusu bana pek mantıklı gelmiyor sanki tam tersi olmalıymış gibi ya da sağlamla 4.0 ise eski pille 4.2 olmalı gibi. Gelelim ayrıntıya.

Öncelikle gov için öğretme yaparken nasıl bir algoritma kullanıldığını govun aktif mi ya da tahmini mi çalıştığını bilemediğim için yanlışlarım olabilir. Yani motorda bir geri besleme olmadığı için gerçek rpm yi nasıl anlayacağız. Demek ki esc öğrettiğimiz akım şiddetine göre sanal bir değerlendirme yapacak gibi. Yani motor devrini ölçerek değil de verdiğim akıma göre şu rpm dedir diyecek muhtemelen. Zaten böyle olmasaydı. Bir şey öğretmemize de gerek kalmazdı. Benzinlideki gibi mıknatıslarla ölçer ayarlardı.

Gelelim ayarlamaya fazla karışık olmaması için örnekleri basitleştiriyorum. Helikopter 1s le çalışsın. Motorda 2000kv olsun

1s=4.2v

Max rpm= 4.2 x 2000 = 8400 rpm yani motor maxsimum bu devire çıkıyor. Biz ise max devir değil sabit devir istediğimiz için gov kullanıyoruz.

Ve gov için söyle yapıyoruz.
4.0 x 2000= 8000 devir ayarlıyoruz. Ne zaman ki 7600 devire düşecek gibi oldu o zaman esc 8400 lük akım pulse vs yollayarak devirin yavaş yavaş 8000 e yükselmesi yerine aniden 8000 e yükseltiyor. 8000 e gelince de 8400 lük kafa turuna çıkmaması için tekrar 8000 e denk gelecek şekilde düşürüyor. Bu yüzden ayarı 4.0 da yapıyoruz. Eger 4.2 de yapsakdık gov 8400 kafa turu sağlamak için çalışacaktı ama diğelim ki 8000 e düştü 8800 lük bir enerji olmadığı için 8400 e yavaş yavaş çıkacaktı yani motor bayılmış olacaktı. Kısaca ani ataklarda kullanabilmek için sistemi %90 güçte kullanıyoruz. Kalan % 10 u ise gerekince brust olarak kullanıyoruz.

Benim işin özüne yönelik yaptığım yorum bu şekildedir. Eğer yanlışsa lütfen düzeltin.

Yok doğru ise o zaman problem var.
Eski pil zaten yeterince akım veremeyeceği için ve muhtemelen güce binince daha fazla çökeceği için 3.8 ile ayarlamak yerine 4.2 ile ayarlamak daha mantıklı geliyor ya da 4.1 amaç daha yüksek voltajda ayarlamak olmalı bence.

Yoksa eski pil = 3.8v bi de çöktü 3.7-3.6 ya hadi onu es geçtik zaten akımı daha az verecek.
Bu sefer
3.8 x 2000 7600 kafa turuna gov ayarlamış olmaz mıyız. Hatta bu pil daha eski ve yıpranmış olduğundan bu kafa turunu da yakalayamayız bence. Daha düşük bi devire ayarlamış oluruz. Sonuçta sistemi %70 kullanıp %30 luk bir ani yükleme için yedek bırakmış gibi olmuyor muyuz. (Değerler farazidir. Sadece çokluk ve azlık gözetilerek tahmini yazılmıştır)

Yani Aynı sistemde yeni pil ile 4.0v da elde ettiğimiz kafa turunu eski pille 4.2 de elde etmemiz daha mantıklıyken neden eski pilde daha düşük voltajla ayar yapıyoruz. Nerede yanlış düşünüyorum. Sanırım gov ayarı önemli ve tek sefer yapıldığı için herkes yeni pille yapıp geçiyor eskisi için deneyim var mı acaba. Okuduğunuz için Teşekkür ederim..
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Büyük ihtimal oluyor ama yine de sormuş olayım.

YEP programming card ile YGE esc programlanır mı? Klon kart ile orjinal esc sıkıntı yaratmaz değil mi?


Yok yere 130x ile harcadım akşamları, protosa bakamadım, bu akşam ve yarın ilgileneceğim.
 
Ynt: YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Pilin iyi veya orta şeker olması bence çokda önemli degil, önemli olan gov store yapıldıktan sonra voltajın 3.80 altını görmemesi. Manual ve Mr Mell amcanın dediğine göre 3.80-4.00 da yapılmalı ayar. Pili sağlıklı kullanacagımız voltaj aralığı 3.80-4.20 aralığı üretici tam bu değerin orta noktasını referans almış. Ben 4.00 da yaptım governor ayarını.

Ana üretici Yge olunca ve yep de birebir çakması olunca insan hesaplama konusunu pekde dikkate almıyor.
Alman mallarının hobby dünyasında en kalitelileri oldugunu hepimiz tarafından aşikar...

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Rasim Öztürk' Alıntı:
Büyük ihtimal oluyor ama yine de sormuş olayım.

YEP programming card ile YGE esc programlanır mı? Klon kart ile orjinal esc sıkıntı yaratmaz değil mi?


Yok yere 130x ile harcadım akşamları, protosa bakamadım, bu akşam ve yarın ilgileneceğim.

Ben ayarladım sıkıntı yok , sadece program kartına 6 volttan fazla vermemek lazım yoksa prog kart yanar.
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

serkan sinan' Alıntı:
Öncelikle gov için öğretme yaparken nasıl bir algoritma kullanıldığını govun aktif mi ya da tahmini mi çalıştığını bilemediğim için yanlışlarım olabilir. Yani motorda bir geri besleme olmadığı için gerçek rpm yi nasıl anlayacağız. Demek ki esc öğrettiğimiz akım şiddetine göre sanal bir değerlendirme yapacak gibi. Yani motor devrini ölçerek değil de verdiğim akıma göre şu rpm dedir diyecek muhtemelen. Zaten böyle olmasaydı. Bir şey öğretmemize de gerek kalmazdı. Benzinlideki gibi mıknatıslarla ölçer ayarlardı.
YGE Phase Sensor, Governor ve de teknik yapısı hakkında bilgim yok ama, tahmini çalışmıyor olmalı. Motorda bir geri beslemeye teoride ihtiyaç yok çünkü hareketi sağlayacak gerekli akım darbesini sağlayan cihaz ESC'nin ta kendisi. Ama Timing diye bir husus daha var. Timing, motor kutuplarının(miknatıslarının) A - B - C diye ifade edilen, akım uclarına göre aldığı pozisyonun açı cinsinden değeridir. Motorların içini de az çok biliyorsunuz, hiç bir sensör v.b. bulunmaz. Ve "sensorless brushless" motor olarak ifade edilen bu güncel fırçasız motorlarda, motor kutbunun nerede olduğu bilgisi, A - B - C akım ucları tarafından geri bidirimi alınan EMF ile tespit edilir.

Lafı çok da uzatmayayım, darbeyi zaten ESC'nin kendisi sağlıyorsa, ve de motor kutbunun yerini de zaten biliyorsa, bir ESC'nin RPM okuyabilmesi için sadece akıllı bir algoritma ile kutup sayısını ve aslında motorun KV karakteristiğini tespit etmeye ihtiyacı vardır diye düşünüyorum. Bu KV değerinin belirlenme sürecinde de Rafet Bey'in de belirttiği gibi en mantıklı olarak, pilin maksimum güç üretebildiği aralığın ortası alınarak "değerlendirme" yapılması çok mantıklı gözüküyor. Hatta, yıpranmış pillerde, güç çekilmeye başlandığı anda pil voltajı çöküşe geçtiği için, yıpranmış pillerin sağlıklı güç verebildiği değerin, daha düşük bir voltaj olarak belirlenmesi de daha mantıklı gözüküyor. Tabii benim düşüncem sadece işin teorisinden yola çıkan bir fikir...

Bir de Governorda devrin sabit kalmasını sağlayan meknaizma PID kontrol döngüsü ile yönetilir. Kazanç değerlerinin nasıl ayarlandığına bağlı olarak çok hızlı da cevap verebilir çok yavaş da cevap verebilir hatta, çok kararsız da cevap verebilir. Fakat doğal olarak, PID'i nasıl ayarlarsanız ayarlayın, arka taraftaki elektriksel sistem gerekli gücü üretemediğinde, ayarladığınız PID kazançlarına göre cevap alamayacaksınız. Bu bağlamda da yıpranmış pilde, pilin sağlıklı güç verebiliyor olduğu aralığın ortası olan, daha düşük değerleri baz amlak daha mantıklı duruyor kendimce.

Yani Serkan hocam, bildiğimden değil ama bence konuyu irdelemek için çıkış noktan, olması gereken değil gibi geliyor.