Arkadaşlar Merhaba
Bu yazıda sizlere kuyruk bom’u, kuyruk motoru ve kuyruk kablosuna, anakart-gövde arası titreşimine kendi bulduğum çözümlerle sağlamlaştırmayı ve birazda görünümünü güzelleştirmeyi anlatmaya çalışacağım.
Gerekenler
Kuyruk Bom’u
Laptoplarda kullanılan Bios pili
IDE Sabit Disk Kablosu (80 pin)
İnce Ataş (Kuyruk bomunda içeri girmesi gerekiyor)
Silikon (Makinesi olmayabilir çakmak ile eriterek de kullanabilirsiniz)
Çakmak
Elektrik Bandı
0,2 mm Makaron
Hızlı yapıştırıcı (Pateks vb.)
Lehim yapmak için gereken aletler (Havya, Lehim Pastası, Lehim Teli)
Çift taraflı Sünger Bant
Çoğunuzun bildiği üzere IDE kablolar 40 ve 80 pinden oluşur, zaten günümüzde bu tip disk kullanan sistemler neredeyse yok denecek kadar az kaldı. Biz burada daha ince olan 80 pinden oluşan kabloyu kullanacağız. Kablo genellikle 3 girişe sahiptir, öncelikle uzun bölümü kullanacağımız için kısa bölümü kabloyu düzgün bir biçimde keserek ayıralım. Şimdi elimizde kalan bölümdeki tek giriş yerini de keserek elimizde sadece kablo kalacak şekilde keselim. Elimizdeki kabloyu dikkatli bir biçimde fazla deforme etmeden ayıralım, bu kabloyu kuyruk için kullanacağımızdan 2 adet ayırmamız yeterli olacak. Kuyruk bomunun bir ucunu gövdeye diğer ucunu da stabilizer ve kuyruk motorunu tutan yatağa takarak helikopterimizi hazır hale getirelim. Bomun bitiş noktalarına gazlı yada asetatlı kalemle birer çizik atalım ve tekrar sökelim. Şimdi bitiş noktalarına attığımız çiziklere göre makaron keseceğiz. Makaronu keserken 1 mm. kadar küçük bir bölüm fazladan kesin kuyruk kablosunun sıkışmasını engellemek için bu şart. Şimdi gelelim kuyruk kablomuza, bu bölümde biraz isteğe bağlı olarak hesaplama yapacağız. Ben en ideal ölçüye kuyruk bomundan 8 cm fazla keserek ulaştım. (20 cm.) Belki size fazla gelecek kablo kirliliği olmasın diyeceksiniz, bu sebeple IDE kablosundan ayırdığımız kuyruk kablosu uzunluğunu size bırakıyorum. Ben bomun gövdeye girecek bölümünün sonundan sonra anakart a kadar 5 cm. ve kuyruk motoruna bağlanacak bölüm için kuyruk bomunun bitişinden sonra 3 cm. ayırdım. Kuyruk bomunun ucuna hızlı yapıştırıcımızı 1 damla damlatıp ataş ile içeri doğru ittiriyoruz, her bir damladan sonra ittiriyoruz, 5-6 kere yapmamız yeterli olacaktır. Bu işlemi biraz hızlı yapmanız iyi olacaktır zira hızlı yapıştırıcının kendi spreyi ile soğuması daha sağlam olur. Aynı işlemi iki tarafa da yaptıktan sonra diyeceksiniz ki kabloyu nereden geçireceğiz? İşte bu bölümde makaron ile hem sağlamlaştıracak, hem de görünümü güzelleştireceğiz. Bom ve kablomuzu mutlaka düzgün bir biçimde teller üst üste gelmeyecek ve yer değiştirmeyecek şekilde yatay olarak makarondan geçireceğiz, bu işlemi kabloyu ve bomu aynı anda tutarak yavaş yavaş yapmanızı öneririm. Bomun gövde ve kuyruk bölümünden çıkacak kabloları ileri geri çekerek mutlaka yatay biçimde düzgün durumda olduğunu kontrol edin. Şimdi çakmağınızı yakın ve bomun üzerindeki makaronda kısık ateşte (yemek tarifi gibi oldu ) hızlıca makaronu yakmadan gezdirin. Zaten sıkıştığını ve kavradığını gözünüzle bariz bir şekilde göreceksiniz. Normalde bu işlem Sıcak hava tabancası (Isı Tabancası, Pürmüz) ile yapılır ama basit bir işlem olduğu için dikkatli bir şekilde çakmak da aynı işi görecektir. Makaronu soğumadan ellememenizi öneririm çünkü iz bırakıyor. Şimdi elimizde çok sağlam bir kuyruk bomumuz var. Ama kablonun anakart a girecek bölümünde jak yok Bu bölümde de imdadımıza bios pilimiz yetişiyor. Pilin jak bölümünü pilden ayırıp kabloları bomun gövdesine takacağımız kuyruk kablomuza isteğe bağlı uzunlukta lehimliyoruz yada kabloların uçlarını elimizle çevirerek birbirine bağlıyor ve elektrik bandı yada en ince makaron ile birleştiriyoruz. Kuyruk motorunu da aynı yöntemlerden biriyle birleştirelim. Kuyruk motorunda size önereceğim iki şey var;
1) Kabloları birleştirirken + / - durumuna aman dikkat edin ters bağlantı yapmayın. Mümkünse kuyruk kablolarını geçici olarak birleştirin bir arkadaşınız kablolar birbirine değmesin diye tutsun pil takıp kontrolünü yapın. Zira şimdi anlatacağım yöntemden sonra eğer ters bağlamış olursanız motor kablolarını tekrar açmanız zor olacaktır.
2) Motorun arkasında kablolar dağınık durmasın diye bir koruma yapmışlar. Korumayı takmadan önce silikon sıkın yada eritin silikon soğumadan da çıkarttığımız koruyucuyu hemen üzerine silikona fazla elinizi değmeden takın. Bu yöntem kuyruktaki titreşimi önlüyor ve kuyruk kablosuna hasar gelmesini epey önlüyor. Böylece elimizdeki imkanlarla orijinalinden bile daha sağlam bir kuyruğa sahip olduk.
Gövdedeki titreşimi kesmek ise gayet basit. Fotoğraf 20' de görüldüğü üzere servoların ve kuyruk kablosunun girişlerinin hemen arkasındaki plastik bölüme ve sadece anakartı alttan desteklemek için yapılmış olan vidasız barikata fotoğraf 21' deki gibi çift taraflı sünger bant yapıştırıyoruz ve anakartımızı takıyoruz. (Fotoğraf 22-23)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Bu yazıda sizlere kuyruk bom’u, kuyruk motoru ve kuyruk kablosuna, anakart-gövde arası titreşimine kendi bulduğum çözümlerle sağlamlaştırmayı ve birazda görünümünü güzelleştirmeyi anlatmaya çalışacağım.
Gerekenler
Kuyruk Bom’u
Laptoplarda kullanılan Bios pili
IDE Sabit Disk Kablosu (80 pin)
İnce Ataş (Kuyruk bomunda içeri girmesi gerekiyor)
Silikon (Makinesi olmayabilir çakmak ile eriterek de kullanabilirsiniz)
Çakmak
Elektrik Bandı
0,2 mm Makaron
Hızlı yapıştırıcı (Pateks vb.)
Lehim yapmak için gereken aletler (Havya, Lehim Pastası, Lehim Teli)
Çift taraflı Sünger Bant
Çoğunuzun bildiği üzere IDE kablolar 40 ve 80 pinden oluşur, zaten günümüzde bu tip disk kullanan sistemler neredeyse yok denecek kadar az kaldı. Biz burada daha ince olan 80 pinden oluşan kabloyu kullanacağız. Kablo genellikle 3 girişe sahiptir, öncelikle uzun bölümü kullanacağımız için kısa bölümü kabloyu düzgün bir biçimde keserek ayıralım. Şimdi elimizde kalan bölümdeki tek giriş yerini de keserek elimizde sadece kablo kalacak şekilde keselim. Elimizdeki kabloyu dikkatli bir biçimde fazla deforme etmeden ayıralım, bu kabloyu kuyruk için kullanacağımızdan 2 adet ayırmamız yeterli olacak. Kuyruk bomunun bir ucunu gövdeye diğer ucunu da stabilizer ve kuyruk motorunu tutan yatağa takarak helikopterimizi hazır hale getirelim. Bomun bitiş noktalarına gazlı yada asetatlı kalemle birer çizik atalım ve tekrar sökelim. Şimdi bitiş noktalarına attığımız çiziklere göre makaron keseceğiz. Makaronu keserken 1 mm. kadar küçük bir bölüm fazladan kesin kuyruk kablosunun sıkışmasını engellemek için bu şart. Şimdi gelelim kuyruk kablomuza, bu bölümde biraz isteğe bağlı olarak hesaplama yapacağız. Ben en ideal ölçüye kuyruk bomundan 8 cm fazla keserek ulaştım. (20 cm.) Belki size fazla gelecek kablo kirliliği olmasın diyeceksiniz, bu sebeple IDE kablosundan ayırdığımız kuyruk kablosu uzunluğunu size bırakıyorum. Ben bomun gövdeye girecek bölümünün sonundan sonra anakart a kadar 5 cm. ve kuyruk motoruna bağlanacak bölüm için kuyruk bomunun bitişinden sonra 3 cm. ayırdım. Kuyruk bomunun ucuna hızlı yapıştırıcımızı 1 damla damlatıp ataş ile içeri doğru ittiriyoruz, her bir damladan sonra ittiriyoruz, 5-6 kere yapmamız yeterli olacaktır. Bu işlemi biraz hızlı yapmanız iyi olacaktır zira hızlı yapıştırıcının kendi spreyi ile soğuması daha sağlam olur. Aynı işlemi iki tarafa da yaptıktan sonra diyeceksiniz ki kabloyu nereden geçireceğiz? İşte bu bölümde makaron ile hem sağlamlaştıracak, hem de görünümü güzelleştireceğiz. Bom ve kablomuzu mutlaka düzgün bir biçimde teller üst üste gelmeyecek ve yer değiştirmeyecek şekilde yatay olarak makarondan geçireceğiz, bu işlemi kabloyu ve bomu aynı anda tutarak yavaş yavaş yapmanızı öneririm. Bomun gövde ve kuyruk bölümünden çıkacak kabloları ileri geri çekerek mutlaka yatay biçimde düzgün durumda olduğunu kontrol edin. Şimdi çakmağınızı yakın ve bomun üzerindeki makaronda kısık ateşte (yemek tarifi gibi oldu ) hızlıca makaronu yakmadan gezdirin. Zaten sıkıştığını ve kavradığını gözünüzle bariz bir şekilde göreceksiniz. Normalde bu işlem Sıcak hava tabancası (Isı Tabancası, Pürmüz) ile yapılır ama basit bir işlem olduğu için dikkatli bir şekilde çakmak da aynı işi görecektir. Makaronu soğumadan ellememenizi öneririm çünkü iz bırakıyor. Şimdi elimizde çok sağlam bir kuyruk bomumuz var. Ama kablonun anakart a girecek bölümünde jak yok Bu bölümde de imdadımıza bios pilimiz yetişiyor. Pilin jak bölümünü pilden ayırıp kabloları bomun gövdesine takacağımız kuyruk kablomuza isteğe bağlı uzunlukta lehimliyoruz yada kabloların uçlarını elimizle çevirerek birbirine bağlıyor ve elektrik bandı yada en ince makaron ile birleştiriyoruz. Kuyruk motorunu da aynı yöntemlerden biriyle birleştirelim. Kuyruk motorunda size önereceğim iki şey var;
1) Kabloları birleştirirken + / - durumuna aman dikkat edin ters bağlantı yapmayın. Mümkünse kuyruk kablolarını geçici olarak birleştirin bir arkadaşınız kablolar birbirine değmesin diye tutsun pil takıp kontrolünü yapın. Zira şimdi anlatacağım yöntemden sonra eğer ters bağlamış olursanız motor kablolarını tekrar açmanız zor olacaktır.
2) Motorun arkasında kablolar dağınık durmasın diye bir koruma yapmışlar. Korumayı takmadan önce silikon sıkın yada eritin silikon soğumadan da çıkarttığımız koruyucuyu hemen üzerine silikona fazla elinizi değmeden takın. Bu yöntem kuyruktaki titreşimi önlüyor ve kuyruk kablosuna hasar gelmesini epey önlüyor. Böylece elimizdeki imkanlarla orijinalinden bile daha sağlam bir kuyruğa sahip olduk.
Gövdedeki titreşimi kesmek ise gayet basit. Fotoğraf 20' de görüldüğü üzere servoların ve kuyruk kablosunun girişlerinin hemen arkasındaki plastik bölüme ve sadece anakartı alttan desteklemek için yapılmış olan vidasız barikata fotoğraf 21' deki gibi çift taraflı sünger bant yapıştırıyoruz ve anakartımızı takıyoruz. (Fotoğraf 22-23)
1
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
2
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
3
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
4
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
5
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
6
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
7
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
8
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
9
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
10
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
11
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
12
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
13
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
14
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
15
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
16
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
17
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
18
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
19
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
20
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
21
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
22
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
23
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol