WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Katılım
27 Ağu 2014
Mesajlar
135
Tepkime puanı
0
Yaş
42
Arkadaşlar Merhaba
Bu yazıda sizlere kuyruk bom’u, kuyruk motoru ve kuyruk kablosuna, anakart-gövde arası titreşimine kendi bulduğum çözümlerle sağlamlaştırmayı ve birazda görünümünü güzelleştirmeyi anlatmaya çalışacağım.

Gerekenler
Kuyruk Bom’u
Laptoplarda kullanılan Bios pili
IDE Sabit Disk Kablosu (80 pin)
İnce Ataş (Kuyruk bomunda içeri girmesi gerekiyor)
Silikon (Makinesi olmayabilir çakmak ile eriterek de kullanabilirsiniz)
Çakmak
Elektrik Bandı
0,2 mm Makaron
Hızlı yapıştırıcı (Pateks vb.)
Lehim yapmak için gereken aletler (Havya, Lehim Pastası, Lehim Teli)
Çift taraflı Sünger Bant

Çoğunuzun bildiği üzere IDE kablolar 40 ve 80 pinden oluşur, zaten günümüzde bu tip disk kullanan sistemler neredeyse yok denecek kadar az kaldı. Biz burada daha ince olan 80 pinden oluşan kabloyu kullanacağız. Kablo genellikle 3 girişe sahiptir, öncelikle uzun bölümü kullanacağımız için kısa bölümü kabloyu düzgün bir biçimde keserek ayıralım. Şimdi elimizde kalan bölümdeki tek giriş yerini de keserek elimizde sadece kablo kalacak şekilde keselim. Elimizdeki kabloyu dikkatli bir biçimde fazla deforme etmeden ayıralım, bu kabloyu kuyruk için kullanacağımızdan 2 adet ayırmamız yeterli olacak. Kuyruk bomunun bir ucunu gövdeye diğer ucunu da stabilizer ve kuyruk motorunu tutan yatağa takarak helikopterimizi hazır hale getirelim. Bomun bitiş noktalarına gazlı yada asetatlı kalemle birer çizik atalım ve tekrar sökelim. Şimdi bitiş noktalarına attığımız çiziklere göre makaron keseceğiz. Makaronu keserken 1 mm. kadar küçük bir bölüm fazladan kesin kuyruk kablosunun sıkışmasını engellemek için bu şart. Şimdi gelelim kuyruk kablomuza, bu bölümde biraz isteğe bağlı olarak hesaplama yapacağız. Ben en ideal ölçüye kuyruk bomundan 8 cm fazla keserek ulaştım. (20 cm.) Belki size fazla gelecek kablo kirliliği olmasın diyeceksiniz, bu sebeple IDE kablosundan ayırdığımız kuyruk kablosu uzunluğunu size bırakıyorum. Ben bomun gövdeye girecek bölümünün sonundan sonra anakart a kadar 5 cm. ve kuyruk motoruna bağlanacak bölüm için kuyruk bomunun bitişinden sonra 3 cm. ayırdım. Kuyruk bomunun ucuna hızlı yapıştırıcımızı 1 damla damlatıp ataş ile içeri doğru ittiriyoruz, her bir damladan sonra ittiriyoruz, 5-6 kere yapmamız yeterli olacaktır. Bu işlemi biraz hızlı yapmanız iyi olacaktır zira hızlı yapıştırıcının kendi spreyi ile soğuması daha sağlam olur. Aynı işlemi iki tarafa da yaptıktan sonra diyeceksiniz ki kabloyu nereden geçireceğiz? İşte bu bölümde makaron ile hem sağlamlaştıracak, hem de görünümü güzelleştireceğiz. Bom ve kablomuzu mutlaka düzgün bir biçimde teller üst üste gelmeyecek ve yer değiştirmeyecek şekilde yatay olarak makarondan geçireceğiz, bu işlemi kabloyu ve bomu aynı anda tutarak yavaş yavaş yapmanızı öneririm. Bomun gövde ve kuyruk bölümünden çıkacak kabloları ileri geri çekerek mutlaka yatay biçimde düzgün durumda olduğunu kontrol edin. Şimdi çakmağınızı yakın ve bomun üzerindeki makaronda kısık ateşte (yemek tarifi gibi oldu  ) hızlıca makaronu yakmadan gezdirin. Zaten sıkıştığını ve kavradığını gözünüzle bariz bir şekilde göreceksiniz. Normalde bu işlem Sıcak hava tabancası (Isı Tabancası, Pürmüz) ile yapılır ama basit bir işlem olduğu için dikkatli bir şekilde çakmak da aynı işi görecektir. Makaronu soğumadan ellememenizi öneririm çünkü iz bırakıyor. Şimdi elimizde çok sağlam bir kuyruk bomumuz var. Ama kablonun anakart a girecek bölümünde jak yok  Bu bölümde de imdadımıza bios pilimiz yetişiyor. Pilin jak bölümünü pilden ayırıp kabloları bomun gövdesine takacağımız kuyruk kablomuza isteğe bağlı uzunlukta lehimliyoruz yada kabloların uçlarını elimizle çevirerek birbirine bağlıyor ve elektrik bandı yada en ince makaron ile birleştiriyoruz. Kuyruk motorunu da aynı yöntemlerden biriyle birleştirelim. Kuyruk motorunda size önereceğim iki şey var;
1) Kabloları birleştirirken + / - durumuna aman dikkat edin ters bağlantı yapmayın. Mümkünse kuyruk kablolarını geçici olarak birleştirin bir arkadaşınız kablolar birbirine değmesin diye tutsun pil takıp kontrolünü yapın. Zira şimdi anlatacağım yöntemden sonra eğer ters bağlamış olursanız motor kablolarını tekrar açmanız zor olacaktır.
2) Motorun arkasında kablolar dağınık durmasın diye bir koruma yapmışlar. Korumayı takmadan önce silikon sıkın yada eritin silikon soğumadan da çıkarttığımız koruyucuyu hemen üzerine silikona fazla elinizi değmeden takın. Bu yöntem kuyruktaki titreşimi önlüyor ve kuyruk kablosuna hasar gelmesini epey önlüyor. Böylece elimizdeki imkanlarla orijinalinden bile daha sağlam bir kuyruğa sahip olduk.
Gövdedeki titreşimi kesmek ise gayet basit. Fotoğraf 20' de görüldüğü üzere servoların ve kuyruk kablosunun girişlerinin hemen arkasındaki plastik bölüme ve sadece anakartı alttan desteklemek için yapılmış olan vidasız barikata fotoğraf 21' deki gibi çift taraflı sünger bant yapıştırıyoruz ve anakartımızı takıyoruz. (Fotoğraf 22-23)

1
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


2
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


3
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


4
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


5
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


6
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


7
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


8
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


9
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


10
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


11
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


12
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


13
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


14
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


15
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


16
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


17
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


18
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


19
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


20
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


21
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


22
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


23
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Arkadaşlar yazımın devamında sizlere Anten kablosu, kuyruk sabitleyici (kuyruk dikici, tail strut) upgrade olmadan kuyruk dikmeyi anlatacağım.

Gerekenler

Bant (Herhangi bir bant olabilir ben hafif olsun göze batmasın diye şeffaf para bandı dediğimiz bandı tercih ettim)
Anten Kablosu (Fotoğraflarda göreceksiniz zaten ben hurda bir notebook içerisindeki wireless (kablosuz) bağlantı antenini kullandım)
Lehim yapmak için gereken aletler (Havya, Lehim Pastası, Lehim Teli)
Silikon (Makinesi olmayabilir çakmak ile eriterek de kullanabilirsiniz)

Öncelikle varolan anteni (O beş para etmez kabloya anten demek zorunda kaldık ya neyse :) ) çıkartmanız gerekiyor eğer lehim konusunda bilginiz yok ise bu işlemi bilen birinden yardım alarak yapın. Ne olacak ya ısıtıp çıkartacağız demeyin antene çok yakın ve çok küçük devreler var devrelere zarar verebilirsiniz. Var olan Anten kablosunu çıkarttıktan sonra, Fotoğraf 1 ve 2 de gösterildiği gibi kabloyu dikkatlice kullanacağımız iç bölüme zarar vermeden açıyor ve Fotoğraf 3 deki hale getiriyoruz. Şimdi kablonun ucunu ortalama Fotoğraf 4 de görüldüğü gibi açıyor ve eski kabloyu çıkarttığımız yere lehimliyoruz. Eğer lehimledikten sonra uç taraftan yani anakartın ön bölümünden tel çok fazla çıkarsa ucunu çok da dibine inmeden kesin. Ayrıca ben ekstra olarak antenin anakartın arkasındaki bölümünü silikon ile destekledim, bence sizde yapın sökme takma durumlarında mutlaka fark etmeden esnetiyor birkaç tel de olsa kopartıyoruz. Fotoğraf 5 ve 6 da son halini görebilirsiniz.

Son olarak size iniş takımı (landing skid) üzerinde yapılacak ufacık bir değişiklikle kuyruk sabitleyici (kuyruk dikici, tail strut) upgrade olmadan nasıl kuyruğun yere değmesini engelleriz onu anlatacağım. Aslında anlatacak fazla bir şey yok. Bandımızı alalım ve kuyruğun ne kadar yerden kesilmesini istiyorsak iniş takımımızın kalan fotoğraf 7’den itibaren görülen bölümünü bantlayarak çözüyoruz. Ayrıca eklemek isterim sert düşüşlerde iniş takımının kırılması durumunun da epey önüne geçmiş oluyoruz.

1
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

2
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

3
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

4
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

5
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

6
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

7
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

8
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

9
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

10
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

11
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

12
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

13
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

14
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Guzel ve emek dolu bir calisma ve paylasim olmus Hakan, Tesekkur ederiz :thumbup:

Ben de 1-2 ilavede bulunayim.Sabit harddisk kablosu bulamayanlar eski parallel port printer kablosu da kullanabilirler. Uc icin de ellimizde illaki orjnal kuyruk kablosu vardir, onun ucunu yine kullanabiliriz diye düşünüyorum.
 
WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Uçan halini şimdi merak etmedim değil... :-\
Hakan bey , 922 karbon kuyruk yerine bence incecik metal bir boru da kullanabilirlerdi , ancak en önemli mesele kuyruktaki ağırlık , helinin CG'sini etkilemez mi bu modifikasyon.Cahilliğimi bağışlayın , ben de 922 kullanıyorum , bazen kuyruk borusu havada gevşeyip geriye doğru 6-7 mm kaydığında , heli geriye doğru yatık vaziyette uçmaya başlıyor ve ben hemen anlayıp indiriyorum.Yani bu bile ağırlık oranını müthiş etkiliyor.Gerçekten gözle görünür şekilde performansı etkilemeyecek bir modifikasyonsa , hemen bizlerde yapalım bu işi , ikide birde kırılan boom masrafından kurtulmuş oluruz sayenizde.... :agreed: Çok güzel emek , çok güzel paylaşım. :thumbup: Teşekkür ederim... :saygilar:
 
WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Guzel ve emek dolu bir calisma ve paylasim olmus Hakan, Tesekkur ederiz :thumbup:

Ben de 1-2 ilavede bulunayim.Sabit harddisk kablosu bulamayanlar eski parallel port printer kablosu da kullanabilirler. Uc icin de ellimizde illaki orjnal kuyruk kablosu vardir, onun ucunu yine kullanabiliriz diye düşünüyorum.


Ben teşekkür ederim Mehmet abi. Dediğin gibi mutlaka kuyruk kablosunda mutlaka jak kalıyor. Olur ya hani benim gibi azmedip dibinden koparmayı başaranlar olur diye yazdım :)
 
WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Uçan halini şimdi merak etmedim değil... :-\
Hakan bey , 922 karbon kuyruk yerine bence incecik metal bir boru da kullanabilirlerdi , ancak en önemli mesele kuyruktaki ağırlık , helinin CG'sini etkilemez mi bu modifikasyon.Cahilliğimi bağışlayın , ben de 922 kullanıyorum , bazen kuyruk borusu havada gevşeyip geriye doğru 6-7 mm kaydığında , heli geriye doğru yatık vaziyette uçmaya başlıyor ve ben hemen anlayıp indiriyorum.Yani bu bile ağırlık oranını müthiş etkiliyor.Gerçekten gözle görünür şekilde performansı etkilemeyecek bir modifikasyonsa , hemen bizlerde yapalım bu işi , ikide birde kırılan boom masrafından kurtulmuş oluruz sayenizde.... :agreed: Çok güzel emek , çok güzel paylaşım. :thumbup: Teşekkür ederim... :saygilar:


Hakan abi yorumların için teşekkürler. V922 de daha ne güzel şeyler yapabilirlerdi aslında ama yapmamışlar. Ağırlık konusunda ilk başta bende tereddüt etmiştim ama ona da çözüm buldum :) Rezerve konuya ekliyorum birazdan fotoğrafları. Zaten bu yöntemi inverte başlamam ve bom kırmaktan çıkdırmam sebebiyle buldum. Bom genelde uç bölümlerinden kırılıyor 2 cm kadar Hızlı yapıştırıcı itebilirsek içerisine zaten orta bölümde de makaron olması kırılmasını çok zor hale getiriyor. Eskiden titreyen ve uzak mesafelerde kontrol kaybına sebep olan bir çok etken şu an epey azaldı diyebilirim. Rezerve bölümde yazacağım anten ile ilgili bilgilere de bak istersen o bence kesinlikle yapılması gerekli bir upgrade.
 
WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Görelim bakalım Hakan , aslında dediğin gibi daha dayanıklı ve işlevsel modifiyeler yapmaları mümkün ama altında ticari kaygılar , ucuz maliyet , süregelen parça sürümü gibi sebeplerden , bunları yapmamaları gayet normal.
922 benim çok hoşuma giden , en az simülasyon kadar şiddetle tavsiye ettiğim bir model , yanımda yetiştirdiğim modelci adayı Ömer Alp 'e 977 aldık.Tamam güzel model de , daha çocuk hoveri oturtamadan 3 tane kuyruk motoru gitti.Sonra bir baktım 977 için kuyruk motor soğutucu çıkarmışlar , demek ki , her model de tasarım , ya da donanım kaynaklı eksikler olabiliyor.
İlgiyle takip ediyorum , bence kullanıcıları da takip ediyorlar , tekrar emeklerine sağlık kardeşim....... :saygilar:
 
WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Görelim bakalım Hakan , aslında dediğin gibi daha dayanıklı ve işlevsel modifiyeler yapmaları mümkün ama altında ticari kaygılar , ucuz maliyet , süregelen parça sürümü gibi sebeplerden , bunları yapmamaları gayet normal.
922 benim çok hoşuma giden , en az simülasyon kadar şiddetle tavsiye ettiğim bir model , yanımda yetiştirdiğim modelci adayı Ömer Alp 'e 977 aldık.Tamam güzel model de , daha çocuk hoveri oturtamadan 3 tane kuyruk motoru gitti.Sonra bir baktım 977 için kuyruk motor soğutucu çıkarmışlar , demek ki , her model de tasarım , ya da donanım kaynaklı eksikler olabiliyor.
İlgiyle takip ediyorum , bence kullanıcıları da takip ediyorlar , tekrar emeklerine sağlık kardeşim....... :saygilar:

Teşekkür ederim abi tekrardan 2. bölümü rezerve ettiğim mesaja yazdım bir göz gezdir istersen. Tail strut kullanmıyorsan çok faydasını göreceksin.
 
WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Bende diyorum birkaç gündür Hakandan ses çıkmıyor meğersem kendini aşmış modifiye yapıyormuş. Ellerine sağlık Hakan güzel paylaşım olmuş...
 
WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Musa Serdar TERZİOĞLU' Alıntı:
Bende diyorum birkaç gündür Hakandan ses çıkmıyor meğersem kendini aşmış modifiye yapıyormuş. Ellerine sağlık Hakan güzel paylaşım olmuş...

Aynen Serdar V922 yi adam etmeye çalışıyorum şu ana kadar elimden geldiğince yaptıklarımla epey yol katettim beraber invert yaparız havaların güzel olduğu bir gün inşallah.
 
WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Hakan YEŞİLLİ' Alıntı:
Aynen Serdar V922 yi adam etmeye çalışıyorum şu ana kadar elimden geldiğince yaptıklarımla epey yol katettim beraber invert yaparız havaların güzel olduğu bir gün inşallah.

Olur tabiki evler yakın ayarlıyınca bir ara gel uçuş yapalım...
 
WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Elinize sağlık Hakan Bey :bravo:

Çok detaylı ve güzel bir konu hazırlamışsınız. :thumbup: V922 kullanıcıları çok şanslı. :RCKolik:
 
WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Türker Akgün' Alıntı:
Elinize sağlık Hakan Bey :bravo:

Çok detaylı ve güzel bir konu hazırlamışsınız. :thumbup: V922 kullanıcıları çok şanslı. :RCKolik:

Sağ olun Türker hocam, aldığım günden beri uğraşarak, didinerek bir şeyleri bir nebze daha iyi hale getirmeye çalıştım, olumlu da oldu. V922 si olan arkadaşlarda faydalansın istedim. Yararlı olduysak ne mutlu bize.
 
WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Anten kablosu konusunda nacizane bir ekleme yapmak istiyorum. Anten boyu 1/4λ(31 mm) ya da 1/2λ (62mm) olursa daha uygun olacaktır. Model mikro olduğundan, belki 20 metre bile uzaklaşmayacak(ben en fazla 6 - 7 m uzaklaştırabiliyorum, sonra elim ayağım birbirine karışıyor :) ) ama anten boylarının standardın dışında olması, radyo sinyallerini olumsuz etkileyecektir.
 
WLToys V922 : Modifiye ve Sağlamlaştırma

Zafer SAHIN' Alıntı:
Anten kablosu konusunda nacizane bir ekleme yapmak istiyorum. Anten boyu 1/4λ(31 mm) ya da 1/2λ (62mm) olursa daha uygun olacaktır. Model mikro olduğundan, belki 20 metre bile uzaklaşmayacak(ben en fazla 6 - 7 m uzaklaştırabiliyorum, sonra elim ayağım birbirine karışıyor :) ) ama anten boylarının standardın dışında olması, radyo sinyallerini olumsuz etkileyecektir.


Haklısınızdır belki de, yalnız ben kendimi yaptığım bu anten kablosunda öncesindekine oranla %50 nin üzerinde kontrol kaybından kurtuldum, bilginiz olsun. Ben heliyi 20 m. havaya 30-40 m. ileri götürüp getirirken çok sorun yaşıyordum hatta forumda da bu konu hakkında epey yazışmalar olmuştu. Şu an o sorun yok denecek kadar az uzunluk olarak bir şey diyemeyeceğim ama orijinalinde kullanılan malzeme çok vasat fotoda görüldüğü üzere.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol