- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,039
- Tepkime puanı
- 23,650
- Yaş
- 62
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Uçak Vantex T28. Bu üreticiyi duymuşluğum yoktu. Modelcilik ürünlerine çakılan %30 vergi sonrası ülkede artık model ithal edebilen babayiğit hobbyshop kalmadığı için panikteydik. Bir arkadaşımız Ok Model'den bu uçağı buldu. Üç arkadaş birer tane alıverdik ne olduğunu anlayamadan.
Onların T28'leri aynen senin Panther boyamasından. Beyaz kırmızı. Benimki ise farklı. Gri ağırlıklı.
Uçakla ilgili herhangi bir Youtube videosu bulamadık. Görebildiğim kadarıyla var olan videolar tamamen bana ait!
Gövde fiber. ESM'ye çok benziyor ama bence daha kaliteli. Kanatlar klasik ahşap. 2 metre kanat açıklığı var. Benim uçağın Zero Fuel Weight'i 11.000 gram. Dİğerlerinden birisi toplandı ve ZFW değeri 9.700 gram!!! Aynı motor ve aynı ekipman ile.
DLE55RA motor kullandık uçakta. Piyasada servo sıkıntısı olduğu için sağdan soldan bulduğumuz servoları taktık.
Toplaması oldukça zor bir model oldu. Birçok yerde değişiklik ve iyileştirmeler gerekti.
İlk uçuşlarda korkudan ağırlık merkezini çok önde tutunca ve bir de back teker alışkanlığı ile burun dikmesinin yuvasını birkaç kez kırdım ama artık alıştım diyebilirim.
Uçakta SumeronicsRC'nin birçok ürünü kullanıldı doğal olarak. Örneğin ışıklandırma kiti... Kahraman arkadaşımın bastığı şeffaf navigasyon lambalarını da unutmamak lazım.
Ayrıca üç kanallı retract kontrolcüsü, Tufan tarafından özel tasarlanmış elektrikli retract sistemini kontrol ediyor.
Ön tekerin yönünü ayarlayan subtrim modülü başka bir örnek.
Yeni versiyon kill switch'i de unutmamak lazım.
Son olarak bugün uçağa montajı planlanan flap kontrol modülü var. Tek kanaldan reverse çalışan iki flap servosunu kontrol edip ince ayar yapmak için kullanılacak.
Sonuçta 2 m 50 cc flaplı retractlı bir uçak 9 kanal ile güzelce uçurulabiliyor...
İki depo yer rodajı yaptık.
Sonra maiden yapıldı...
Bu da maiden uçuşunun havadan çekimi...
Başka bir uçuş...
Ve en düzgün iniş...
Kanat alanı küçük (kanat kordu acayip kısa) ve 11 kg olan bu uçak semi simetrikten daha çok altı düze yakın kanat profili ile oldukça düşük hızları tolere edebiliyor. Oldukça yüksek hücum açılarında uçabiliyor. Ancak bence ciddi bir tasarım hatası var. Maiden videosundaki kalkış sonrası tırmanışa bakın! Ya kanat insidensi ya da yatay stab insidensi sorunlu. İşin kötüsü ikisi de gövdede oluşturulmuş çıkıntılara denk geldikleri için konumları ile oynamak çok zor. Uçak belirgin bir down trim ile uçmak zorunda kalıyor.
Onların T28'leri aynen senin Panther boyamasından. Beyaz kırmızı. Benimki ise farklı. Gri ağırlıklı.
Uçakla ilgili herhangi bir Youtube videosu bulamadık. Görebildiğim kadarıyla var olan videolar tamamen bana ait!
Gövde fiber. ESM'ye çok benziyor ama bence daha kaliteli. Kanatlar klasik ahşap. 2 metre kanat açıklığı var. Benim uçağın Zero Fuel Weight'i 11.000 gram. Dİğerlerinden birisi toplandı ve ZFW değeri 9.700 gram!!! Aynı motor ve aynı ekipman ile.
DLE55RA motor kullandık uçakta. Piyasada servo sıkıntısı olduğu için sağdan soldan bulduğumuz servoları taktık.
Toplaması oldukça zor bir model oldu. Birçok yerde değişiklik ve iyileştirmeler gerekti.
İlk uçuşlarda korkudan ağırlık merkezini çok önde tutunca ve bir de back teker alışkanlığı ile burun dikmesinin yuvasını birkaç kez kırdım ama artık alıştım diyebilirim.
Uçakta SumeronicsRC'nin birçok ürünü kullanıldı doğal olarak. Örneğin ışıklandırma kiti... Kahraman arkadaşımın bastığı şeffaf navigasyon lambalarını da unutmamak lazım.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ayrıca üç kanallı retract kontrolcüsü, Tufan tarafından özel tasarlanmış elektrikli retract sistemini kontrol ediyor.
Ön tekerin yönünü ayarlayan subtrim modülü başka bir örnek.
Yeni versiyon kill switch'i de unutmamak lazım.
Son olarak bugün uçağa montajı planlanan flap kontrol modülü var. Tek kanaldan reverse çalışan iki flap servosunu kontrol edip ince ayar yapmak için kullanılacak.
Sonuçta 2 m 50 cc flaplı retractlı bir uçak 9 kanal ile güzelce uçurulabiliyor...
İki depo yer rodajı yaptık.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonra maiden yapıldı...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu da maiden uçuşunun havadan çekimi...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Başka bir uçuş...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ve en düzgün iniş...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanat alanı küçük (kanat kordu acayip kısa) ve 11 kg olan bu uçak semi simetrikten daha çok altı düze yakın kanat profili ile oldukça düşük hızları tolere edebiliyor. Oldukça yüksek hücum açılarında uçabiliyor. Ancak bence ciddi bir tasarım hatası var. Maiden videosundaki kalkış sonrası tırmanışa bakın! Ya kanat insidensi ya da yatay stab insidensi sorunlu. İşin kötüsü ikisi de gövdede oluşturulmuş çıkıntılara denk geldikleri için konumları ile oynamak çok zor. Uçak belirgin bir down trim ile uçmak zorunda kalıyor.
Bu konu aşağıdaki mesaj taşınarak Yönetim tarafından açılmıştır.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol