V 977 Elevatör servo

byreci

Uye
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
120
Tepkime puanı
0
Yaş
46
Merhabalar...
4 aydır en ufak bir parçasını bile kırmadığım v977 min bugün hem tail motor yerinden çıktı, hemde elevatör servosunun kabloları yandı :laugh: Kuyruk motorunun kablolarını lehimleyip yerine taktıktan sonra sanırım kabloları düzenlerken servonun kablosunu ana motora fazla yaklaştırmışım. :-\ helikopter havadayken birden bire yere düştü. Noldu diye bakarken canopy nin içinden duman çıktığını gördüm. Ne yazık ki motor ısınınca servonun kablolarını eritmiş o da kısa devre yapmış. :embarras: Elimde yedeği olduğu için değiştirdim. Fakat şöyle bir problem oldu. Helikopter havalandığında geriye doğru gidiyordu, hoverda tutmak için bir miktar elevatör kontrol vermem gerekiyor, servonun ucundaki linkin geçtiği beyaz parçayı biraz daha aşağıya ayarlayıp vidaladığımda bu seferde öne doğru gidiyor. trimle filanda düzelcek gibi değil.
Öndeki servonun kolunun açısı tam olarak nasıl duracak? Elinde v 977 si olan birisi resimle paylaşabilirse çok sevinirim.
Yani link kolunu en aşağıya indirdiğinizde son durduğu yer neresi ?
Teşekkürler.
 
V 977 Elevatör servo

recai ikinci' Alıntı:
Merhabalar...
4 aydır en ufak bir parçasını bile kırmadığım v977 min bugün hem tail motor yerinden çıktı, hemde elevatör servosunun kabloları yandı :laugh: Kuyruk motorunun kablolarını lehimleyip yerine taktıktan sonra sanırım kabloları düzenlerken servonun kablosunu ana motora fazla yaklaştırmışım. :-\ helikopter havadayken birden bire yere düştü. Noldu diye bakarken canopy nin içinden duman çıktığını gördüm. Ne yazık ki motor ısınınca servonun kablolarını eritmiş o da kısa devre yapmış. :embarras: Elimde yedeği olduğu için değiştirdim. Fakat şöyle bir problem oldu. Helikopter havalandığında geriye doğru gidiyordu, hoverda tutmak için bir miktar elevatör kontrol vermem gerekiyor, servonun ucundaki linkin geçtiği beyaz parçayı biraz daha aşağıya ayarlayıp vidaladığımda bu seferde öne doğru gidiyor. trimle filanda düzelcek gibi değil.
Öndeki servonun kolunun açısı tam olarak nasıl duracak? Elinde v 977 si olan birisi resimle paylaşabilirse çok sevinirim.
Yani link kolunu en aşağıya indirdiğinizde son durduğu yer neresi ?
Teşekkürler.
Servonun açısını zorda olsa deneye deneye ayarladım. Bu konuda kimsenin birşey bilmemesi de beni ayrıca şaşırttı. Galiba forumda ilk v977 servosu değiştiren ben oldum. :rolleyes: Özellikle acemiler için çok sıkıntılı bir durum.
O sorun halloldu hallolmasına fakat şimde de helikopter havadayken birden bire kuyruk bırakıyor. kendi ekseni etrafında deli gibi dönmeye başlıyor. Halbuki kuyruk motorunu ve kablosunu daha yeni değiştirdim. Kuyruk bırakmasının nedeni sizce ne olabilir ?
Şimdiden Teşekkürler :)
 
V 977 Elevatör servo

Hiç V977 görmedim sadece tahminde bulunayım, acaba kuyruk kablosunun ana karta girdiği sokette bir gevşeme olmasın. Mesela ben mCPX BL bu soketin üzerine biraz uhu por sürüyorum, böylece uçarken kesinlikle temassizlik yapmıyor ama gerekince de kolayca yerinden sökülüyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
V 977 Elevatör servo

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Hiç V977 görmedim sadece tahminde bulunayım, acaba kuyruk kablosunun ana karta girdiği sokette bir gevşeme olmasın. Mesela ben mCPX BL bu soketin üzerine biraz uhu por sürüyorum, böylece uçarken kesinlikle temassizlik yapmıyor ama gerekince de kolayca yerinden sökülüyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tamamen acemiliğimden soruyorum. Bu problemin tek sebebi kuyruk motoru yada kuyruk elemanları değil mi ? Yani aslında herşey kuyruk motoru yerinden çıkıp ben yenisiyle değiştirdikten sonra başladı. Sabah elevatör servoyu zorda olsa ayarladıktan sonra kabloları düzenledim. helikopter hoverda sonunda durmaya başlamıştı ki birden bire ekseni etrafında hızla dönmeye başladı. Sonra da ben sinirlerim yatışsın diye pilini söküp yerine kaldırdım :laugh:
 
V 977 Elevatör servo

Aynen öyle Recai. Kuyruk motoru, kablosu, soketi veya ana kartın kuyruk ile ilgili elektronik bir problem kuyruk çalısmasını engelleyeceği ıcın bu tur bir soruna neden oluyor olabilir.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ynt: V 977 Elevatör servo

Bunun icin bilgili olmaya gerek yokki :laugh: turkce kullanim kalvuzunu ac servo kollarini 90 a sabitle linkleri esitle gerisi kumandadan hover dubbing tusuna kaliyor youtubeden yardim al 3 hamlede geri ceken helikopterin havada ip gibi durmaya baslicak :)
 
Ynt: V 977 Elevatör servo

safak bozdag' Alıntı:
Bunun icin bilgili olmaya gerek yokki :laugh: turkce kullanim kalvuzunu ac servo kollarini 90 a sabitle linkleri esitle gerisi kumandadan hover dubbing tusuna kaliyor youtubeden yardim al 3 hamlede geri ceken helikopterin havada ip gibi durmaya baslicak :)
90 a ayarla derken ??
 
Ynt: Ynt: V 977 Elevatör servo

recai ikinci' Alıntı:
90 a ayarla derken ??
Yani servo kollari 3 u ayni acida ve main saft a 90 olacak sekilde .yani 3 u de ana safta 90 olacak sonra servo kollari kumpasla esit olcude ayarlancak sonrasi bi video ya bakiyor kuyruk donmeside kitapcikta bi iki sebep vermis en basli sebebi gyro bozulmasi motor bozulmasi vs olarak .
 
V 977 Elevatör servo

Şafak bilgili olacak bir durum yok demişsin ama anlattıkların acemiler için oldukça karışık. Servo kolları ana shafta 90 derecelik açı olacak demişsin, şimdi servo sabit değil ki hareketli bunu nasıl 90 a sabitlicem. Başlangıç ve bitiş noktalarının tam ortası mı 90 derece olacak ?
Sormamın sebebi ben bir şekilde hallettim ama kolay bir yolu varsa bu problemi yaşayan benim gibi acemiler bu kadar uğraşmasın diye soruyorum.
 
Ynt: V 977 Elevatör servo

Cizim biraz acemi oldu arabada bu kadar yapabildim :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
V 977 Elevatör servo

recai ikinci' Alıntı:
Tamamen acemiliğimden soruyorum. Bu problemin tek sebebi kuyruk motoru yada kuyruk elemanları değil mi ? Yani aslında herşey kuyruk motoru yerinden çıkıp ben yenisiyle değiştirdikten sonra başladı. Sabah elevatör servoyu zorda olsa ayarladıktan sonra kabloları düzenledim. helikopter hoverda sonunda durmaya başlamıştı ki birden bire ekseni etrafında hızla dönmeye başladı. Sonra da ben sinirlerim yatışsın diye pilini söküp yerine kaldırdım :laugh:

bende senin gibi bir acemi olarak 977 kullanıcısıyım bende de kendi etrafında 360 derece deli gibi dönüyordu kuyruk pervanesini ters takmışım düzelttim sorun kalmadı bir dene istersen
 
V 977 Elevatör servo

recai ikinci' Alıntı:
Şafak bilgili olacak bir durum yok demişsin ama anlattıkların acemiler için oldukça karışık. Servo kolları ana shafta 90 derecelik açı olacak demişsin, şimdi servo sabit değil ki hareketli bunu nasıl 90 a sabitlicem. Başlangıç ve bitiş noktalarının tam ortası mı 90 derece olacak ?
Sormamın sebebi ben bir şekilde hallettim ama kolay bir yolu varsa bu problemi yaşayan benim gibi acemiler bu kadar uğraşmasın diye soruyorum.
Recai kesinlikle haklısın :) Kolayda olsa ilk defa karşılaşılan bazı şeyler çoğumuza zor gelebilir. Neyse konuya dönecek olursak. Normalde servo kolları gaz stick ortada ve İdle-up mod açıkken ayarlanır. Ama bu sıra heli hareket etmesin diye de HOLD mutlaka çekili olmalı ki, enerji motora gitmesin. Neden 90 der ayarlamaya çalışıyoruz dersen de detaylar ekte. Aslında temel fizik kuralları geçerli.

 
V 977 Elevatör servo

Mehmet Abi, Şafak ve Kerim Bey hepinize yardımlarınız için teşekkür ederim. Benimde demek istediğim buydu. Yani stickler ortada olacak, idle-up açık olacak, vs.v.s . Şafak bildiği için direk olaya giriyor ve haliyle dediklerini anlamam da güçleşiyor. Ama verdiğiniz linkteki videoyu izledikten sonra anladım nasıl olması gerektiğini.
Yarın sabah sağlam kafayla bu ayarları ve kuyruk bırakmasının sebeplerini bir bir gözden geçiricem. Kuyruk motorunu değiştirdikten sonra talihsizlikler yakamı bırakmadı. :(
 
V 977 Elevatör servo

Bu sabah itibariyle mikro helimi tamamen gözden geçirdim. Tail motor da ve kablolarında bi problem göremedim. birbirine deyip kısa devre yapabilecek kısımların üzerinden kablo geçirdim. Kabloları düzenleyip kablo bağıyla biraraya topladım. Daha sonra tail blade i kontrol ettiğimde boşa döndüğünü farkettim. Halbuki onuda motorla beraber değiştirmiştim. Gelen yedeklerle tekrar değiştirdim. Meğerse bana gelen Siyah Tail Blade lerin hepsi hatalı. yuvaları çok geniş ve bir iki uçuştan sonra hemen gevşiyor ve boşa dönmeye başlıyormuş. helinin kendi etrafında şapşal şapşal dönmesinin sebebi de buymuş.
Daha sonra beyaz olan tail bladeleri denediğimde problemin kalmadığını gördüm.
Servolarıda Mehmet Abinin gösterdiği videodan 90 derece olacak şekilde ayarladım. Meğerse benim helinin ayarları yerlerdeymiş. Şimdi inanılmaz derecede stabil uçuyor.
Tekrardan herkese çok teşekkür ederim. :saygilar:
 
V 977 Elevatör servo

Öncelikle ayarların tam olarak olmasına ve kuyruktaki sorunu bulmana çok sevindik Recai :thumbup: Artık gelsin uçuşlar.

Fakat şu tespitin gerçekten çok önemli : "Siyah Tail Blade lerin hepsi hatalı. yuvaları çok geniş" Bunu Genel V977 konusuna hemen ilave edelim :RCKolik: