- Katılım
- 29 May 2014
- Mesajlar
- 1,494
- Tepkime puanı
- 2,511
- Yaş
- 48
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- www.drilkersonmez.com
- İlgi Alanı
- Heli
Goblin 700 İnceleme:
Arkadaşlar yaklaşık 2 sene önce aldığım ve uzunca süre keyifle uçurduğum modelimin kurulum aşamasında hazırladığım ve yayınladığım konuyu burada da yayınlıyorum. O zamanlar goblin daha yeni yeni piyasaya girmekteydi. Akıbetinin Kasama Smirok gibi olacağını söyleyenler bile vardı . Elimizde patlayacağı şeklinde yorumlarda geldi. Ancak bugün görüyoruz ki bu başarılı model Türkiye'de ve Dünya'da yaygın bir şekilde kullanılıyor ve her modelcinin filosuna katmak istediği bir model haline geldi.
Konunun orjinal hali....
Merak edip soran arkadaşlar çok olduğu için fotoğraflı bir tanıtım yapalım dedim detaylara değinerek.
Öncelikle malzeme ve işçilik kalitesinde bir problem yok. Her parça sıfır hata ile üretilmiş. Çok detaylı planlı bir kılavuzu mevcut. Çok keyifli bir montaj oldu.
Havalar yağmurlu olduğu için daha uçuşa çıkmadı. İlk 4-5 uçuşta zorlamamak gerekiyormuş. Kılavuzunda yazdığına göre parçalar milimetrik olarak sıkı yapılmış , 4-5 uçuştan sonra akıcılık kazanıp tam performansa ulaşıyormuş. Bir nevi rodaj süresi var modelin.Tabi bu dönemde vidaları vs sıkmayı unutmamak lazım.
Modelin büyük ve önemli kısımları fabrika montajlı geliyor. Mesela rotor başı kuyruk rotoru vs komple montajlı , bize sadece yerine takmak kalıyor. Ben sökmedim parçaları kontrol etmek için ama sökenlerin dediğine göre herşey eksizksiz ve uygun şekilde monte ediliş , sıkıştırılmış , biz daha iyisini yapamazdık diyorlar. O yüzden sökmeye yeltenmedim. Yağlama , Loctite vs herşey yapılmış.
Modelde çok metal parça olduğu için bolca Loctite harcamak gerekiyor.
Modelin boyutlarını algılamak için 600 boyunda olan Logo 500 SE ile yanyana koydum. Dikkatli bakınca birde Genius CP var önde
700 Boyutunda Canavar
Modelin boyu 138 cm , üzerindeki ana paller 690mm , kuyruk palleri 115mm . İniş takımları karbon fiberden ve gövdeye metal tutacaklar ile bağlanıyor. Eklem yerlerine ikinci bir kat karbon plaka konmuş. Üzerine basıldığında 2-3 cm esniyor , sert inişlerde darbeyi emecek şekilde planlanmış. Ayaklarda sert zeminlerde çalışmaya başlarken titreşimin engellenmesi ve FBL kontrolcülerinin kafayı yemesini engellemek için plastik parçalar konmuş. Kanopi tüm gövdeyi sararak kuyruğa uzanıyor. Kanopinin gövdeye değdiği yerlerde titreşimi engellemek için sünger bant mevcut. Kanopi üzerinde motor havalandırma deliği mevcut. ESC ise modelin en altında soğutucu görevi gören metal bir plaka üzerinde oturuyor.
Tamamen Farklı Bir Dizayn:
Model direkt olarak DFC rotor yapısıyla geliyor.İstenirse klasik flybarless rotorlarıda (High Precision Rotor) alınıp takılabiliyor. İlk üretilen modellerde birkaç defa boomstrike rapor edilmesi üzerine ürün incelenmiş ve kuyruk plakasında bazı modellerde hata olduğu tespit edilmiş daha sonraki modellerde bu giderilmiş. Emin olmanın yolu olarak Bert palle kuyruk arasının en az 14 cm olması gerektiğini söylüyor. Eğer daha azsa kuyruk plakasının üzerine normal bir bant yapıştırılarak iş halledilebiliyormuş. Zaten ikinci seriden itibaren tüm modeller bu açıdan problemsizmiş. Bir başka noktada pal tutacaklarının elle esnetilip aşağı yukarı oynatılamaması gerekmiş. Benimkine baktım kafayı esnetmek mümkün değil , kuyruk pal arası mesafem 14.5 cm. Yani herşey yolunda.
Transmisyon Mekanizması
Kanopinin altına bakınca dizayn farkı ortaya çıkıyor. Ana metal plaka üzerine bütün hareketli parçalar yerleşiyor. Bunların birbirine ve kuyruğa bağlantıları metal plakanın altındaki iki kayış sistemi ile sağlanıyor. Bizim daha önce upgrade diye modellerimize yaptığımız hemen hemen herşey modelin orjinalinde mevcut. Mesela benim favori upgradelerimden çıkarmadan ayarlanabilir rodlar modelde standart. Servoların yerleşimi yatay olarak planlanmış , servo kolları dik olarak duruyor. Motorla ana rotor arasındaki bağlantıda kayış ile sağlanmış. Bu kayışın gerginliği yay sistemiyle ayarlanıyor. Bu dizayn ile ağırlık merkezi çok daha dar bir alanda toplanmış , modelin manevra kabiliyetini arttırıyor.
Motor ve ESC Yerleşimi
ESC en alta metal bir hazneye yerleşiyor. Yanda motora giden kablolar için deliğe plastik koruma bile düşünülmüş ICE 160 HV tam sığıyor. ESC girişine pillerin voltajlarındaki düşmelerin ESC ye zarar vermesini engellemek için CC Cap denen devreyi ekledim.
FBL Ünitesi ve Alıcı Yerleşimi
Modelde Helicommand HC3-SX kullandım. Bu FBL kontrolcüsünün detaylı özelliklerini başka bir incelemede yazmıştım. FBL unitesi Futaba alıcıya S-BUS üzerinden bağlı. Her iki üniteyede Hercules 10 Amper BEC ‘den iki ayrı kablo ile iki ayrı güç beslemesi gelmekte. Bütün kablolara mesh uygulaması yapıldı.
Darbede Kendini Bırakan Kuyruk Yapısı
Modelin kuyruğu en orijinal yeri . Patentli bir ürün. Tamamen karbon fiberden yapılmış. Plastik vidalar ve kayabilen metal vidalar ile gövdeye bağlanıyor. Kuyruk servosu ise kuyruğun içine monte ediliyor. Darbe anında kuyruk gövdeden plastik vidaları kırarak ayrılabiliyor. Kuyruk servosunun bir ara kablo ile FBL ünitesine bağlanması gerek . Bu da kuyruk ayrılma anında servonun zarar görmemesi için düşünülmüş. Normal uçuşta plastik vidaların gevşememesi için vidaların etrafına karbon çerçeve yerleştiriliyor. FBL unitesi ve receiver isterse yan yana isterse ara bir parça konarak üst üste konarak kullanılabiliyor.
Kuyruk İçine Yerleşen Servo
İçerden bakıldığında kuyruk servosunun kablolarının servo üst sınırını geçmemesi gerekiyor. Bu seviyenin üzerinden kuyruk aktarma kayışı geçiyor. Montajı resimde görüldüğü şekilde yaptık.
Kuyruk Rotoru
Kuyruk rotoru tamamen metalden yapılmış. Kayış aktarmalı. Karbon fiber kuyruk borusuna ayarlanabilir şekilde monte ediliyor. Ayrıca gövdede kuyruk kayışı gerginliğini ayarlamak için sistem konulmuş.
Modelin altına BEC veya pil yerleştirilebiliyor. Modelin güvenliği için servoların pilini ayrı tuttum. Bu pil için ikinci bir voltaj alarmı yerleştirdim. BEC sağ yan tarafta yerleştirildi.
Modelin motorunu daha sonra Quantum 4530-500 ile değiştirdim. Aşağıda aynı FBL ünitesi hariç birebir aynı elektroniklerle modelin uçuş videosu mevcuttur.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Arkadaşlar yaklaşık 2 sene önce aldığım ve uzunca süre keyifle uçurduğum modelimin kurulum aşamasında hazırladığım ve yayınladığım konuyu burada da yayınlıyorum. O zamanlar goblin daha yeni yeni piyasaya girmekteydi. Akıbetinin Kasama Smirok gibi olacağını söyleyenler bile vardı . Elimizde patlayacağı şeklinde yorumlarda geldi. Ancak bugün görüyoruz ki bu başarılı model Türkiye'de ve Dünya'da yaygın bir şekilde kullanılıyor ve her modelcinin filosuna katmak istediği bir model haline geldi.
Konunun orjinal hali....
Merak edip soran arkadaşlar çok olduğu için fotoğraflı bir tanıtım yapalım dedim detaylara değinerek.
Öncelikle malzeme ve işçilik kalitesinde bir problem yok. Her parça sıfır hata ile üretilmiş. Çok detaylı planlı bir kılavuzu mevcut. Çok keyifli bir montaj oldu.
Havalar yağmurlu olduğu için daha uçuşa çıkmadı. İlk 4-5 uçuşta zorlamamak gerekiyormuş. Kılavuzunda yazdığına göre parçalar milimetrik olarak sıkı yapılmış , 4-5 uçuştan sonra akıcılık kazanıp tam performansa ulaşıyormuş. Bir nevi rodaj süresi var modelin.Tabi bu dönemde vidaları vs sıkmayı unutmamak lazım.
Modelin büyük ve önemli kısımları fabrika montajlı geliyor. Mesela rotor başı kuyruk rotoru vs komple montajlı , bize sadece yerine takmak kalıyor. Ben sökmedim parçaları kontrol etmek için ama sökenlerin dediğine göre herşey eksizksiz ve uygun şekilde monte ediliş , sıkıştırılmış , biz daha iyisini yapamazdık diyorlar. O yüzden sökmeye yeltenmedim. Yağlama , Loctite vs herşey yapılmış.
Modelde çok metal parça olduğu için bolca Loctite harcamak gerekiyor.
Modelin boyutlarını algılamak için 600 boyunda olan Logo 500 SE ile yanyana koydum. Dikkatli bakınca birde Genius CP var önde
700 Boyutunda Canavar
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelin boyu 138 cm , üzerindeki ana paller 690mm , kuyruk palleri 115mm . İniş takımları karbon fiberden ve gövdeye metal tutacaklar ile bağlanıyor. Eklem yerlerine ikinci bir kat karbon plaka konmuş. Üzerine basıldığında 2-3 cm esniyor , sert inişlerde darbeyi emecek şekilde planlanmış. Ayaklarda sert zeminlerde çalışmaya başlarken titreşimin engellenmesi ve FBL kontrolcülerinin kafayı yemesini engellemek için plastik parçalar konmuş. Kanopi tüm gövdeyi sararak kuyruğa uzanıyor. Kanopinin gövdeye değdiği yerlerde titreşimi engellemek için sünger bant mevcut. Kanopi üzerinde motor havalandırma deliği mevcut. ESC ise modelin en altında soğutucu görevi gören metal bir plaka üzerinde oturuyor.
Tamamen Farklı Bir Dizayn:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Model direkt olarak DFC rotor yapısıyla geliyor.İstenirse klasik flybarless rotorlarıda (High Precision Rotor) alınıp takılabiliyor. İlk üretilen modellerde birkaç defa boomstrike rapor edilmesi üzerine ürün incelenmiş ve kuyruk plakasında bazı modellerde hata olduğu tespit edilmiş daha sonraki modellerde bu giderilmiş. Emin olmanın yolu olarak Bert palle kuyruk arasının en az 14 cm olması gerektiğini söylüyor. Eğer daha azsa kuyruk plakasının üzerine normal bir bant yapıştırılarak iş halledilebiliyormuş. Zaten ikinci seriden itibaren tüm modeller bu açıdan problemsizmiş. Bir başka noktada pal tutacaklarının elle esnetilip aşağı yukarı oynatılamaması gerekmiş. Benimkine baktım kafayı esnetmek mümkün değil , kuyruk pal arası mesafem 14.5 cm. Yani herşey yolunda.
Transmisyon Mekanizması
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kanopinin altına bakınca dizayn farkı ortaya çıkıyor. Ana metal plaka üzerine bütün hareketli parçalar yerleşiyor. Bunların birbirine ve kuyruğa bağlantıları metal plakanın altındaki iki kayış sistemi ile sağlanıyor. Bizim daha önce upgrade diye modellerimize yaptığımız hemen hemen herşey modelin orjinalinde mevcut. Mesela benim favori upgradelerimden çıkarmadan ayarlanabilir rodlar modelde standart. Servoların yerleşimi yatay olarak planlanmış , servo kolları dik olarak duruyor. Motorla ana rotor arasındaki bağlantıda kayış ile sağlanmış. Bu kayışın gerginliği yay sistemiyle ayarlanıyor. Bu dizayn ile ağırlık merkezi çok daha dar bir alanda toplanmış , modelin manevra kabiliyetini arttırıyor.
Motor ve ESC Yerleşimi
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
ESC en alta metal bir hazneye yerleşiyor. Yanda motora giden kablolar için deliğe plastik koruma bile düşünülmüş ICE 160 HV tam sığıyor. ESC girişine pillerin voltajlarındaki düşmelerin ESC ye zarar vermesini engellemek için CC Cap denen devreyi ekledim.
FBL Ünitesi ve Alıcı Yerleşimi
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelde Helicommand HC3-SX kullandım. Bu FBL kontrolcüsünün detaylı özelliklerini başka bir incelemede yazmıştım. FBL unitesi Futaba alıcıya S-BUS üzerinden bağlı. Her iki üniteyede Hercules 10 Amper BEC ‘den iki ayrı kablo ile iki ayrı güç beslemesi gelmekte. Bütün kablolara mesh uygulaması yapıldı.
Darbede Kendini Bırakan Kuyruk Yapısı
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelin kuyruğu en orijinal yeri . Patentli bir ürün. Tamamen karbon fiberden yapılmış. Plastik vidalar ve kayabilen metal vidalar ile gövdeye bağlanıyor. Kuyruk servosu ise kuyruğun içine monte ediliyor. Darbe anında kuyruk gövdeden plastik vidaları kırarak ayrılabiliyor. Kuyruk servosunun bir ara kablo ile FBL ünitesine bağlanması gerek . Bu da kuyruk ayrılma anında servonun zarar görmemesi için düşünülmüş. Normal uçuşta plastik vidaların gevşememesi için vidaların etrafına karbon çerçeve yerleştiriliyor. FBL unitesi ve receiver isterse yan yana isterse ara bir parça konarak üst üste konarak kullanılabiliyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kuyruk İçine Yerleşen Servo
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İçerden bakıldığında kuyruk servosunun kablolarının servo üst sınırını geçmemesi gerekiyor. Bu seviyenin üzerinden kuyruk aktarma kayışı geçiyor. Montajı resimde görüldüğü şekilde yaptık.
Kuyruk Rotoru
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kuyruk rotoru tamamen metalden yapılmış. Kayış aktarmalı. Karbon fiber kuyruk borusuna ayarlanabilir şekilde monte ediliyor. Ayrıca gövdede kuyruk kayışı gerginliğini ayarlamak için sistem konulmuş.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelin altına BEC veya pil yerleştirilebiliyor. Modelin güvenliği için servoların pilini ayrı tuttum. Bu pil için ikinci bir voltaj alarmı yerleştirdim. BEC sağ yan tarafta yerleştirildi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelin motorunu daha sonra Quantum 4530-500 ile değiştirdim. Aşağıda aynı FBL ünitesi hariç birebir aynı elektroniklerle modelin uçuş videosu mevcuttur.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol