Uçuş İçin Hava Şartları

Katılım
29 Ağu 2022
Mesajlar
50
Tepkime puanı
26
Yaş
14
Konum
Ankara/Etimesgut
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar. Yapımında olduğum FT Explorer'ı bu hafta sonu bitireceğim bir sonraki pazar uçuşa gitmeyi planlıyorum hava şartları nasıl olmalı, rüzgar hızı en fazla kaç olmalı, uçağı rüzgara karsi mi yoksa aynı yönde mi atmaliyim, güneşli mi bulutlu mu olmalı hangi şartlar ilk ucusum için daha iyi?:saygilar:
 
Merhabalar. Yapımında olduğum FT Explorer'ı bu hafta sonu bitireceğim bir sonraki pazar uçuşa gitmeyi planlıyorum hava şartları nasıl olmalı, rüzgar hızı en fazla kaç olmalı, uçağı rüzgara karsi mi yoksa aynı yönde mi atmaliyim, güneşli mi bulutlu mu olmalı hangi şartlar ilk ucusum için daha iyi?:saygilar:
Uçağını mutlaka rüzgara karşı atmalısın
Rüzgar uçağa önden gelmeli. Daha rahat kalkış yaparsın. Çok rüzgar olmamasına dikkat et. Belli bir limit söyleyemiyorum ama uçağı eline aldığında rüzgar uçağı elindeyken sarsıyorsa uçuş için uygun olmayabilir. Havanın güneşli ya da bulutlu olması bir seyi değiştirmez fakat eğer güneşliyse mümkün olduğunca güneşi görüş açından uzak tutarak uç. Yoksa güneşten havada uçağı göremeyebilirsin.
 
Uçağını mutlaka rüzgara karşı atmalısın
Rüzgar uçağa önden gelmeli. Daha rahat kalkış yaparsın. Çok rüzgar olmamasına dikkat et. Belli bir limit söyleyemiyorum ama uçağı eline aldığında rüzgar uçağı elindeyken sarsıyorsa uçuş için uygun olmayabilir. Havanın güneşli ya da bulutlu olması bir seyi değiştirmez fakat eğer güneşliyse mümkün olduğunca güneşi görüş açından uzak tutarak uç. Yoksa güneşten havada uçağı göremeyebilirsin.
Tamamdır abi teşekkürler bütün sorularımı cevaplamışsın:saygilar:
 
Güneş gözlüğü çok önemli. Rüzgarın tek yönden tatlı bir esinti şeklinde olması güzel olur. Belki biraz daha esebilir ama sert bir şekilde esiyorsa "ki zaten bunu farkedersin" uçmak çok da iyi olmaz. Farklı yerlerden esmesi de problem. Hiç esmemesi de problem. Rüzgara karşı iniş kalkış önemli. Etrafta ağaç araba vs olmaması önemli. Kalkıştan hemen sonra gerekli trimler yapıldığında iniş için çalışmalara başlayıp birkaç pas geçme sonrası iniş yapmanı öneririm. Hemen inmeye kalkma. İlk uçuşu uzun tutmamak da mantıklı olur. Mümkünse uçağı atan ve uçuran harici kimse olmaması da önemli. Bunların kimisi ilk uçuş için kimisi genel olarak önemli.
 
Windy programından bakabilirsin.Ayrıca belirlediğin noktanın rüzgar durumuna bakarken yüzey rüzgarına değil,yüksekliği 100 metre yaparak bakmalısın.Yerdeki yüzey rüzgarı ile 100 metre yükseklikteki rüzgar durumu bir değil.
 
Windy programından bakabilirsin.Ayrıca belirlediğin noktanın rüzgar durumuna bakarken yüzey rüzgarına değil,yüksekliği 100 metre yaparak bakmalısın.Yerdeki yüzey rüzgarı ile 100 metre yükseklikteki rüzgar durumu bir değil.
Sağolun hocam bilgi için teşekkürler :saygilar:
Uav forecast kullanmanı öneririm
Sağolun hocam önerdiğiniz uygulamalara bakacağım:saygilar:
Güneş gözlüğü çok önemli. Rüzgarın tek yönden tatlı bir esinti şeklinde olması güzel olur. Belki biraz daha esebilir ama sert bir şekilde esiyorsa "ki zaten bunu farkedersin" uçmak çok da iyi olmaz. Farklı yerlerden esmesi de problem. Hiç esmemesi de problem. Rüzgara karşı iniş kalkış önemli. Etrafta ağaç araba vs olmaması önemli. Kalkıştan hemen sonra gerekli trimler yapıldığında iniş için çalışmalara başlayıp birkaç pas geçme sonrası iniş yapmanı öneririm. Hemen inmeye kalkma. İlk uçuşu uzun tutmamak da mantıklı olur. Mümkünse uçağı atan ve uçuran harici kimse olmaması da önemli. Bunların kimisi ilk uçuş için kimisi genel olarak önemli.
Sağolun hocam ilk uçuşu Gölbaşı Pistinde yapmayı düşünmüştüm ama dediğiniz gibi 3. kişileri korumak amaçlı ilk uçuşu başka bir yerde yapayım tekrardan teşekkürler herkese :saygilar:
 
Valla kardeşim, ben biraz güneşe doğru götürdüm, sonra stabilize edene kadar, akla karayı seçtim.Güneş acayip göz alıyor ve kontrolü zorlaştırıyor.Bu arada @Yunus Emre Atmaca kardeşim, Real Flight 4.5 sim programında, rüzgarı açabiliyorsun, Pageup Ve Pagedown tuşlarıya, ben öyle yapıyorum. Genellikle 8-10mph yapıyorum.İnanın ki gerçek rüzgar, varmışçasına gerçekçilik oluyor. Biraz onda antreman yap.Üstten kanatlı modeller ile sim çalış..Kırımızsız uçuşlar diliyorum şimdiden.:)
 
Uçuş için rüzgarın şiddeti önemli ama daha önemlisi darbesi. Darbesiz, sürekli aynı yönden esen bir rüzgar ideal.
Uçağı yere koyduğunda rüzgar uçağı sürüklüyorsa, uçuş için pek uygun değil diyebiliriz.
Bulutlu kapalı havalar daha stabil rüzgar sağlayabilir ancak uçağı uzakta ayırdetmek zorlaşabilir. Uçağın altına ve üstüne farklı renk bant çekmek işe yarayabilir.
Bazen uçak tüm çabamıza rağmen güneşle aramıza girebilir. Böyle bir durumda hemen bir gözünüzü yumun, mümkünse hiç kontrol vermeden ya da minimum kontrol hareketleri ile güneşten uzaklaşmasını bekleyin. Sonra gözünüzü açın.
 
Valla kardeşim, ben biraz güneşe doğru götürdüm, sonra stabilize edene kadar, akla karayı seçtim.Güneş acayip göz alıyor ve kontrolü zorlaştırıyor.Bu arada @Yunus Emre Atmaca kardeşim, Real Flight 4.5 sim programında, rüzgarı açabiliyorsun, Pageup Ve Pagedown tuşlarıya, ben öyle yapıyorum. Genellikle 8-10mph yapıyorum.İnanın ki gerçek rüzgar, varmışçasına gerçekçilik oluyor. Biraz onda antreman yap.Üstten kanatlı modeller ile sim çalış..Kırımızsız uçuşlar diliyorum şimdiden.:)
Hocam benim o güneşle ilgili çok sıkıntım var ona baya dikkat edeceğim ya da güneş gözlüğü takacağım. Simülatörde çalışıyorum ama bu özellikten haberim yoktu çok teşekkürler :saygilar:
Uçuş için rüzgarın şiddeti önemli ama daha önemlisi darbesi. Darbesiz, sürekli aynı yönden esen bir rüzgar ideal.
Uçağı yere koyduğunda rüzgar uçağı sürüklüyorsa, uçuş için pek uygun değil diyebiliriz.
Bulutlu kapalı havalar daha stabil rüzgar sağlayabilir ancak uçağı uzakta ayırdetmek zorlaşabilir. Uçağın altına ve üstüne farklı renk bant çekmek işe yarayabilir.
Bazen uçak tüm çabamıza rağmen güneşle aramıza girebilir. Böyle bir durumda hemen bir gözünüzü yumun, mümkünse hiç kontrol vermeden ya da minimum kontrol hareketleri ile güneşten uzaklaşmasını bekleyin. Sonra gözünüzü açın.
Tamamdır hocam çok teşekkürler:saygilar:
 
Sağolun hocam ilk uçuşu Gölbaşı Pistinde yapmayı düşünmüştüm ama dediğiniz gibi 3. kişileri korumak amaçlı ilk uçuşu başka bir yerde yapayım
3. kişileri korumak farklı bir durum. İnsan çok kişi olduğunda daha fazla hata yapabiliyor. Bu yüzden sakin bir ortam her zaman daha iyidir. Aynı zamanda tabi ki uçuş alanında 3. kişilere zarar verebilecek bir durum olmamalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus Emre Atmaca
Çok değerli bilgiler paylaşılmış, şunu eklemek isterim ben telefon hava durumu uygulamasından rzgar haritasına bakıyorum 5-10 kms civarı rüzgar gösteriyorsa pek sıkıntı olmuyor ancak birde ani rüzgarlar var oda 20 km ye kadar iadare eder derim. Örneğin bugn rzgar hızı 21 kms ani rzgarlar 40kms gösteriyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus Emre Atmaca
Çok değerli bilgiler paylaşılmış, şunu eklemek isterim ben telefon hava durumu uygulamasından rzgar haritasına bakıyorum 5-10 kms civarı rüzgar gösteriyorsa pek sıkıntı olmuyor ancak birde ani rüzgarlar var oda 20 km ye kadar iadare eder derim. Örneğin bugn rzgar hızı 21 kms ani rzgarlar 40kms gösteriyordu.
Uçağın ağırlığına göre değişir ama bence ani rüzgarlar için 20'ye kadar uçurursam sıkıntı olmaz sağolun hocam:saygilar: