Uçak yapımı için malzeme seçimi

Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
79
Tepkime puanı
30
Konum
Adana
İlgi Alanı
Uçak
İlk uçağımı hazır set olarak alıp birleştirip uçurmuştum şimdiki planım uçağı en baştan kendim yapmaya çalışmak bu yüzden ahşap düşünüyordum ama ahşap ile yapmayı tam becerebileceğimi düşünmüyorum. Bu yüzden de depron malzeme kullanmayı düşündüm ama uçağın çok hafif ve dayanıksız olmasını istemiyorum. Uçağı yaptıktan sonra içine ekleyeceğim malzemelerle ağırlaştırabileceğimi düşünüyorum fakat dayanıklı olur mu emin olamıyorum. Normal trainer uçak boyutlarında deprondan bir model uçak yapılsa ve yaklaşık olarak 2-3 kg ağırlığında olsa bir sıkıntı çıkarma ihtimali var mı, iniş takımlarını nasıl sağlam şekilde monte edeceğiz köpük olduğu için sağlam olur mu?
 
İlk uçağımı hazır set olarak alıp birleştirip uçurmuştum şimdiki planım uçağı en baştan kendim yapmaya çalışmak bu yüzden ahşap düşünüyordum ama ahşap ile yapmayı tam becerebileceğimi düşünmüyorum. Bu yüzden de depron malzeme kullanmayı düşündüm ama uçağın çok hafif ve dayanıksız olmasını istemiyorum. Uçağı yaptıktan sonra içine ekleyeceğim malzemelerle ağırlaştırabileceğimi düşünüyorum fakat dayanıklı olur mu emin olamıyorum. Normal trainer uçak boyutlarında deprondan bir model uçak yapılsa ve yaklaşık olarak 2-3 kg ağırlığında olsa bir sıkıntı çıkarma ihtimali var mı, iniş takımlarını nasıl sağlam şekilde monte edeceğiz köpük olduğu için sağlam olur mu?
Depron ile yapıp cam elyaf ile kaplarsan kolay kolay kıramazsın sağlam olur. Uçak ağır olursa ona göre ekipman kullanırsın sıkıntı olmaz sadece biraz daha masraflı olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Enes
İlk uçağımı hazır set olarak alıp birleştirip uçurmuştum şimdiki planım uçağı en baştan kendim yapmaya çalışmak bu yüzden ahşap düşünüyordum ama ahşap ile yapmayı tam becerebileceğimi düşünmüyorum. Bu yüzden de depron malzeme kullanmayı düşündüm ama uçağın çok hafif ve dayanıksız olmasını istemiyorum. Uçağı yaptıktan sonra içine ekleyeceğim malzemelerle ağırlaştırabileceğimi düşünüyorum fakat dayanıklı olur mu emin olamıyorum. Normal trainer uçak boyutlarında deprondan bir model uçak yapılsa ve yaklaşık olarak 2-3 kg ağırlığında olsa bir sıkıntı çıkarma ihtimali var mı, iniş takımlarını nasıl sağlam şekilde monte edeceğiz köpük olduğu için sağlam olur mu?
Balsa Uçakta yapabilirsin köpük Uçakta.Öncelikle nasıl bir şey yapacağına karar vermeli ve imalat tekniklerini öğrenmelisin.Diğer insanlar tarafından daha önce yapılıp denenmiş ve onaylanmış modellerle başlamak daha mantıklı olur.Bunun için biraz araştırma yapmanız gerekiyor.
Depron ile yapıp cam elyaf ile kaplarsan kolay kolay kıramazsın sağlam olur. Uçak ağır olursa ona göre ekipman kullanırsın sıkıntı olmaz sadece biraz daha masraflı olur.
Uçak ağır olursa sıkıntı olur aslında.Yaptığınız bir Uçak ne kadar hafif olursa o kadar güzel uçacaktır bu sebeple olabildiğince hafif olmasına dikkat edilir.Uçak ağır olduğunda uçurmak için daha yüksek güç ve enerji gerekecektir.Diğer bir dezavantajı ise stall hızı yükselecektir.
 
Balsa Uçakta yapabilirsin köpük Uçakta.Öncelikle nasıl bir şey yapacağına karar vermeli ve imalat tekniklerini öğrenmelisin.Diğer insanlar tarafından daha önce yapılıp denenmiş ve onaylanmış modellerle başlamak daha mantıklı olur.Bunun için biraz araştırma yapmanız gerekiyor.

Uçak ağır olursa sıkıntı olur aslında.Yaptığınız bir Uçak ne kadar hafif olursa o kadar güzel uçacaktır bu sebeple olabildiğince hafif olmasına dikkat edilir.Uçak ağır olduğunda uçurmak için daha yüksek güç ve enerji gerekecektir.Diğer bir dezavantajı ise stall hızı yükselecektir.
Malzemenin dayanamaması gibi bir sorun olur mu ve yüksek güç ve enerji demişsiniz ama anlamadım yani güçlü bir pil ve motor yeterli olmaz mı?
 
Uçak ağır olursa sıkıntı olur aslında.Yaptığınız bir Uçak ne kadar hafif olursa o kadar güzel uçacaktır bu sebeple olabildiğince hafif olmasına dikkat edilir.Uçak ağır olduğunda uçurmak için daha yüksek güç ve enerji gerekecektir.Diğer bir dezavantajı ise stall hızı yükselecektir.
Tabiki de aslında amatör bir pilot için ağır uçak önerilmez fakat arkadaş ağır istediği için o sekilde söyledim. Ağır olmasının tek avantajı rüzgardan daha az etkilenmesi olabilir. Bizim buralarda bazen fazla rüzgar oluyor tat kaçırıyor.
 
Uçak ağır olursa baya baya sıkıntı olur. Birde ilk yaptığım uçağı yapacam birde uçuracam kafasında olma. Yaparken kırarken öğreniyorsun. Tamer hocamın izinden devam.
Katılıyorum Ali Haydar hocam.Ben bu hobiye yeni başlayan biri için son derece yanlış bir seçim olsa da Arttech markasının Coota Amphibian modeli ile başlamıştım.Kimseden yardım almadan araştırarak bir şeyler öğrendim ve kendi başıma uçmayı öğrendim.Çeşitli nedenlerle defalarca kırdım Uçağı, tamir edip tekrar uçurmaya devam ettim.Coota, tabiri caizse tuğla gibi bir Uçaktı.:lol: Ancak modelcilikle ilgili çok şey öğrendim bu Uçakla.Böyle bir Uçakla yeni başlayan birinin baş etmesi gerçekten kolay olmuyor.Bu yüzden yeni başlayan birine diğer modelciler tarafından onaylanmış Uçakları tavsiye ediyorum.Uçuşu zor olan bir Uçak yeni başlayan birine uçmayı öğrenmeden hobiden soğumasına ve mutsuz olmasına sebep olabilir.Trainer modeli için en az 120cm kanat açıklığı olan modeli tavsiye ediyorum hatta biraz daha üzeri olursa daha iyi olur.(Gövdeyi küçük tutup kanadı uzatmaktan bahsetmiyorum, modelin büyük olmasından bahsediyorum)
Tabiki de aslında amatör bir pilot için ağır uçak önerilmez fakat arkadaş ağır istediği için o sekilde söyledim. Ağır olmasının tek avantajı rüzgardan daha az etkilenmesi olabilir. Bizim buralarda bazen fazla rüzgar oluyor tat kaçırıyor.
Küçük Uçak rüzgardan daha çok etkilenir, büyük Uçak daha az etkilenir ve daha dengeli uçar.Uçak olabildiğince hafif inşa edilmeli derken örnek üzerinden gideyim 126cm(1260mm) kanat açıklığı olan 900gr ağırlığında olan bir modeli siz 1500gr olarak inşa ederseniz bu çok ciddi bir problemdir.126cm değil de 160cm kanat açıklığı olan bir model inşa edecekseniz haliyle Uçağın ağırlığı belki 900gr değil de 1250gr olacaktır(rakamları referans olsun diye veriyorum).Burada anlatmak istediğim bu.Uçuş karakteristiğinin büyük ölçüde aerodinamikle ilgili olduğunu da hatırlatayım.Umarım açıklayıcı olmuştur.

Malzemenin dayanamaması gibi bir sorun olur mu ve yüksek güç ve enerji demişsiniz ama anlamadım yani güçlü bir pil ve motor yeterli olmaz mı?
Nasıl bir Uçak yaptığınıza bağlı malzemenin dayanımının yeterli veya yetersiz olması.Şöyle açıklayayım: 2 Kg ağırlığında yaptığınız bir Uçağı uçurmak için 1 Kg ağırlığında olan bir Uçağınızdan daha fazla güce ihtiyacı olacaktır.Daha fazla güç demek daha yüksek kapasiteli Batarya,ESC ve Pervane demektir.Bunlar da ekstra ağırlık ve maliyet demektir.Burada anlatmak istediğim model bir miktar daha güçlü motora sahip olmasın değil,bir miktar fazladan güç her zaman iyidir.Anlatmak istediğim modelin olabildiğince ağırlaştırılmaması.Yani X bir modeli başkası 1100 gr'da bitirdiyse sizin 1600gr'da bitirmemeniz.:)
 
Katılıyorum Ali Haydar hocam.Ben bu hobiye yeni başlayan biri için son derece yanlış bir seçim olsa da Arttech markasının Coota Amphibian modeli ile başlamıştım.Kimseden yardım almadan araştırarak bir şeyler öğrendim ve kendi başıma uçmayı öğrendim.Çeşitli nedenlerle defalarca kırdım Uçağı, tamir edip tekrar uçurmaya devam ettim.Coota, tabiri caizse tuğla gibi bir Uçaktı.:lol: Ancak modelcilikle ilgili çok şey öğrendim bu Uçakla.Böyle bir Uçakla yeni başlayan birinin baş etmesi gerçekten kolay olmuyor.Bu yüzden yeni başlayan birine diğer modelciler tarafından onaylanmış Uçakları tavsiye ediyorum.Uçuşu zor olan bir Uçak yeni başlayan birine uçmayı öğrenmeden hobiden soğumasına ve mutsuz olmasına sebep olabilir.Trainer modeli için en az 120cm kanat açıklığı olan modeli tavsiye ediyorum hatta biraz daha üzeri olursa daha iyi olur.(Gövdeyi küçük tutup kanadı uzatmaktan bahsetmiyorum, modelin büyük olmasından bahsediyorum)

Küçük Uçak rüzgardan daha çok etkilenir, büyük Uçak daha az etkilenir ve daha dengeli uçar.Uçak olabildiğince hafif inşa edilmeli derken örnek üzerinden gideyim 126cm(1260mm) kanat açıklığı olan 900gr ağırlığında olan bir modeli siz 1500gr olarak inşa ederseniz bu çok ciddi bir problemdir.126cm değil de 160cm kanat açıklığı olan bir model inşa edecekseniz haliyle Uçağın ağırlığı belki 900gr değil de 1250gr olacaktır(rakamları referans olsun diye veriyorum).Burada anlatmak istediğim bu.Uçuş karakteristiğinin büyük ölçüde aerodinamikle ilgili olduğunu da hatırlatayım.Umarım açıklayıcı olmuştur.


Nasıl bir Uçak yaptığınıza bağlı malzemenin dayanımının yeterli veya yetersiz olması.Şöyle açıklayayım: 2 Kg ağırlığında yaptığınız bir Uçağı uçurmak için 1 Kg ağırlığında olan bir Uçağınızdan daha fazla güce ihtiyacı olacaktır.Daha fazla güç demek daha yüksek kapasiteli Batarya,ESC ve Pervane demektir.Bunlar da ekstra ağırlık ve maliyet demektir.Burada anlatmak istediğim model bir miktar daha güçlü motora sahip olmasın değil,bir miktar fazladan güç her zaman iyidir.Anlatmak istediğim modelin olabildiğince ağırlaştırılmaması.Yani X bir modeli başkası 1100 gr'da bitirdiyse sizin 1600gr'da bitirmemeniz.:)
Ben ilk yaptığım trainer model ile yaklaşık olarak 15 defa kırımsız uçtum yani belli bir ölçüde pilotajım var. Şimdiki girişmek istediğim model fpv olsun istiyorum o yüzden gerek kamera olsun gerekse otonom uçuş kartı biraz modele ağırlık katacak. Bu özelliklere sahip bir uçağı depon gibi bir malzemeden yapmak ne derece sağlıklı? Hangi malzemeyi önerirsiniz?
 
Ben ilk yaptığım trainer model ile yaklaşık olarak 15 defa kırımsız uçtum yani belli bir ölçüde pilotajım var. Şimdiki girişmek istediğim model fpv olsun istiyorum o yüzden gerek kamera olsun gerekse otonom uçuş kartı biraz modele ağırlık katacak. Bu özelliklere sahip bir uçağı depon gibi bir malzemeden yapmak ne derece sağlıklı? Hangi malzemeyi önerirsiniz?
Bence FPV için erken daha fazla deneyim kazanmalısınız...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Enes