iniş takımının içlerindeki akım kesme devresi üzerinde bulunan stop stikler ya çok narin dandiktendir yada belli bir sayı sonunda tukemmez kalemin yay mekanizması gibi ömrünü tamamladığında da bozulur ve bu bozulma yere inmeden önce gerçekleşirse inişte uçak gövde,karın üstüne olmak zorundadır ve risk almak zorunda olursunuz.Kısaca sözüm ona dandik stop stickler Bence güvenilmez şeyler.
Bu güvenilmez küçük şeyler kırılma yada bozulma yaptıklarında retract ta sıkışma durumundaki gibi zorlanma ve yüksek amper çekme isteği oluşturuyor
ve sadece otomatik akım kesmeye tabii kalıyoruz.
Otomatik akım kesme işlemi ise hemen gerçekleşmediği için arada geçen sürede tek bir retract için çekilen 3.7a yük esc-bec,ayrı kullanılan pil yada ubec e
biniyor..(bendeki o dandik stok retractlar adet başına 3.7a)
Retractların içindeki motorunda bu kısa zaman içinde aşırı bir ısınma yaşıyor olmalarıysa ayrı bir risk oluşturuyor.
Otomatik akım kesme özelliği olmayan retracklarda ise durum daha vahim oluyor.(modelin orjinallerindeki retractlarda akım kesme yoktu)
Hemen bozulmaz demeyin neden derseniz benim arka teker aç kapa yaparken 5-6.seferde bozuldu.
Nasıl anladım tamamen tesadüf o sıra ampermetre baglıydı ve baktım sistemde servo hareketi yapmıyor olsamda amper düşmedi yükseklik var
diğer servoları çıkarınca arka teker tek kaldı ama ekran 3.7a gösteriyor evet akım kesmiyordu.Yuh (pardon xd) dedim içini açtığımda anladıgım tekşey
o stop stiklerinin çok dayanıksız şeyler olduklarını anlamam oldu.Bunun çaresini sonunda kendi yöntemimle buldum.
Burada örnek verilen iniş takımı hk-514 muadili (iç mekanizmalardaki stop devre stickleri genelde çoğunda aynı prensiptedir)
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bakır bir kablodan bir düzenek hazırladım.
Bir tarafta tek parça diğer yüzde ise iki parca olmak üzere ve bu parcalara birer kablo lehim yaptım.
Burada önemli olan faktörler sırayla:
1-) yerleşimlerinin retract iç mekaniğinin çalışmasını engellememesidir.
2-) retract açılma son noktası ve kapanma son noktasının parçaların geçici olarak yerleştirilerek elle mil çevrilerek son noktalarının tespitidir.
resimlerden birinde deneme aşaması var ancak son noktada değilken çekmiştim yani resim aldatmasın bunu yazmakta fayda var xd
3-) Bu tespitten sonra bakır parcalara her birine bir ince kablo lehimlenir lehim fazla kacmamalı kaçarsa kalaylama gibi lehimi bakır tel üzerine
yayabilirsiniz de yada bir kablo ile fazla lehim alınabilir seçim sizinxd...
4-) epoxy ile sabitleniyor.Epoxy retract iç mekanizmasının kanallarına gelmeyecek şekilde.
4-) Son olarak devrelerdeki lehimler yapılarak denenir.ve bitti.xd
5-) sanırım bu mod Dünya da ilk bana ait olmuş oldu xd
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol