Uçak Iniş Takımı Aşırı Akım Koruma Modifikasyonu

salinux

Yeni Uye
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
42
Tepkime puanı
2
:saygilar:

iniş takımının içlerindeki akım kesme devresi üzerinde bulunan stop stikler ya çok narin dandiktendir yada belli bir sayı sonunda tukemmez kalemin yay mekanizması gibi ömrünü tamamladığında da bozulur ve bu bozulma yere inmeden önce gerçekleşirse inişte uçak gövde,karın üstüne olmak zorundadır ve risk almak zorunda olursunuz.Kısaca sözüm ona dandik stop stickler Bence güvenilmez şeyler.

Bu güvenilmez küçük şeyler kırılma yada bozulma yaptıklarında retract ta sıkışma durumundaki gibi zorlanma ve yüksek amper çekme isteği oluşturuyor
ve sadece otomatik akım kesmeye tabii kalıyoruz.

Otomatik akım kesme işlemi ise hemen gerçekleşmediği için arada geçen sürede tek bir retract için çekilen 3.7a yük esc-bec,ayrı kullanılan pil yada ubec e
biniyor..(bendeki o dandik stok retractlar adet başına 3.7a)

Retractların içindeki motorunda bu kısa zaman içinde aşırı bir ısınma yaşıyor olmalarıysa ayrı bir risk oluşturuyor.
Otomatik akım kesme özelliği olmayan retracklarda ise durum daha vahim oluyor.(modelin orjinallerindeki retractlarda akım kesme yoktu)

Hemen bozulmaz demeyin neden derseniz benim arka teker aç kapa yaparken 5-6.seferde bozuldu.

Nasıl anladım tamamen tesadüf o sıra ampermetre baglıydı ve baktım sistemde servo hareketi yapmıyor olsamda amper düşmedi yükseklik var
diğer servoları çıkarınca arka teker tek kaldı ama ekran 3.7a gösteriyor evet akım kesmiyordu.Yuh (pardon xd) dedim içini açtığımda anladıgım tekşey
o stop stiklerinin çok dayanıksız şeyler olduklarını anlamam oldu.Bunun çaresini sonunda kendi yöntemimle buldum.

Burada örnek verilen iniş takımı hk-514 muadili (iç mekanizmalardaki stop devre stickleri genelde çoğunda aynı prensiptedir)



Bakır bir kablodan bir düzenek hazırladım.
Bir tarafta tek parça diğer yüzde ise iki parca olmak üzere ve bu parcalara birer kablo lehim yaptım.
Burada önemli olan faktörler sırayla:
1-) yerleşimlerinin retract iç mekaniğinin çalışmasını engellememesidir.
2-) retract açılma son noktası ve kapanma son noktasının parçaların geçici olarak yerleştirilerek elle mil çevrilerek son noktalarının tespitidir.
resimlerden birinde deneme aşaması var ancak son noktada değilken çekmiştim yani resim aldatmasın bunu yazmakta fayda var xd
3-) Bu tespitten sonra bakır parcalara her birine bir ince kablo lehimlenir lehim fazla kacmamalı kaçarsa kalaylama gibi lehimi bakır tel üzerine
yayabilirsiniz de yada bir kablo ile fazla lehim alınabilir seçim sizinxd...
4-) epoxy ile sabitleniyor.Epoxy retract iç mekanizmasının kanallarına gelmeyecek şekilde.
4-) Son olarak devrelerdeki lehimler yapılarak denenir.ve bitti.xd
5-) sanırım bu mod Dünya da ilk bana ait olmuş oldu xd

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

:RCKolik:
 
UÇAKLARDA İNİŞ TAKIMLARININ İÇİNDE YAPILABİLECEK MODİFİKASYON

Sinan Bey,

Tekrar elinize kolunuz sağlık ama ben aslında ne yapmaya çalıştığınızı tam anlayamamışım :-\

Şimdi amacımız rectract sisteminde fiziki bir arıza durumda aşırı akım çekişine engel olmak değil mi ? Eğer öyle ise yaptığımız bu mod, bunu nasıl sağlayacak ?
 
Uçak Iniş Takımı Aşırı Akım Koruma Modifikasyonu

Şöyleki fiziki arıza oluştuğunda retract içinde varsa akım koruma devreye girer yoksa zaten çare yok.

Ancak retract içindeki yerleşik olan ve mekanizmanın açma yada kapama son noktasına her geldiğinde motorun stop yapmasını sağlayan devre kartı üzerinde küçük düğme-stick ler var.(doğru adını elektronikçi arkadaşlar bilirler)
Tıpkı bazı elektronik cihazlardaki açma kapama düğmelerinin içindekiler gibi.
İşte onlar çok çabuk arıza yapıyor ayakları devre kartından çıkıyor yada bollaşıyor ve temazsızlığa neden oluyorlar.Yada gelen sıfır retractlarda bile hali hazırda kırılmaya yakın hale gelmiş şekilde olabiliyorlar nitekim bendekilerde durum böyleydi...
Bu sebeple bu mod gerekli oldu..Bakır tellerin yıpranması orjinal haldekine göre İMKANSIZ..
:saygilar:
 
Uçak Iniş Takımı Aşırı Akım Koruma Modifikasyonu

Sinan.' Alıntı:
.....Bu sebeple bu mod gerekli oldu..Bakır tellerin yıpranması orjinal haldekine göre İMKANSIZ..
:saygilar:
Tamam şimdi anladım mekanik limit switch yerine siz kablo ile modifikasyon yapıyorsunuz ;)
 
Uçak Iniş Takımı Aşırı Akım Koruma Modifikasyonu

Merhaba Mehmet Bey hay siz çok yaşayın inşallah.

Dün yazarken dilimin ucuna gelmemişti switch. :lollol: 4 sene Erdekte jet ski kiraya verdik en çok sorun yaşanan olay insanların emergency stop switch i takmadan marşa basarak jeti çalıştırmak istemeleriydi.Örneğin açıkta jetten düşerek tekrar jete binip çalıştırmak istediklerinde o unutkanlıktan dolayı marş motoru çok çabuk kömürleri bitirerek arızalanırdı.Ayrıca gene o switch takılsa bile ki biz ona o kadar oksit sökücü su nem koruyu vb sprey sıkmamıza rağmen yinede ara sıra saçmalardı.

Bu benim retract arızasında içini açtığımda switch biri zaten kendi kendine sıkışma vb olmamasına rağmen switch kasası içindeki o küçük plastik kendi kasası içinde bozulmuş şekildeydi elimle hafif dokunur dokunmaz switch ayakları ve kasası dağalıverdi.Diğerine de baktım o da iyi durmuyordu.Switch ayak lehimleri sanırım yapılırken pek dikkat edilmemiş yada üretimden kaynaklı bir durum olabilir.Yada o devre kartı yerleşimi kasıntılı olmuş olabilir..

Bir de aklıma gelmişken jetskilerde o zamanlarda günümüzdeki gibi 4 zamanlı motorlar jetskilerde henüz kullanılmıyordu 2 zamanlı yüksek devirli makinalardı ve ateşleme sistemlerimiz elektronikti.Volant kapağı içindeki mıknatıslı ve sargıların olduğu yerde üretilen elektrik beyin dediğimiz parçaya iletir o da düzenler ve bujilere gönderirdi.O beyinlerde bazen bir sezon bazen sezonda 2 kez ağrıza verirlerdi.Kısaca elektronik parçalara bakış açımın biraz puslu olmasının sebebide aslında budur.Çünkü genelde hep beni bulur böyle şeyler diye bir önyargım var sanırım.. :lol :lollol:
Peki sen pc nasıl kullanıyorsun diye sorulabilir,bana? :lollol: :lollol: :lollol:

Fiziki sıkışmaya gelirsek eğer retract içinden bir mekanik arızası olmasıyla bir sıkışma olursa bu zaten retract tamiri yada değişimi gerektirir ve daha uzun zamanlı bir aşınma gerçekleşmişse oluşabilir bence.Retract dışında ayaklar teker vb ile ilgili açma kapama yaparken bir sıkışma varsa zaten bu vb gözle fark edilebilir bir durum ve tedbiri onarımı mümkündür.

Ancak o switch ler ansızın bozuluveriyorlar heleki retract içinde akım kesme özelliği yoksa 3.7a akım pek cok esc için yanma noktasıdır.Örneğin parkzone corsair uçakta bu tip bir retract ilave edilerek kullanılmış olsun uçağın orjinal esc si ilk retract fazla akım çekme olayı ile karşılaştığında esc bize derki buyrun burdan yakın :lollol:..
Bir çok modelin standart esc bec gücü bu seviyede elveda diyecektir.O sebeple retract ilave etmek isteyen arkadaşlar için bunları yazmak istedim..

Sevgiler :saygilar: