UAV-X1

Katılım
11 Eki 2024
Mesajlar
69
Tepkime puanı
244
Yaş
69
Konum
köyceğiz
İlgi Alanı
Uçak
UAV-X1 ifadesini, muhtemelen ilk defa duymuşsunuzdur, RESMİNİ aşağıda göreceksiniz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


6.0 m kanat genişliğinde, 450 kg ağılığında TAI tarafından 1992 senesinde inşaa edilmiş ve uçurulmuştu. Prototipleri 1990 senesinden beri uçuyordu, fakat TAİ'de İHA PİLOT'ları olmadığı için arada sırada inişlerde uçak kırılıyordu. Sadece KAMERA taşıması planlanmıştı.
O zaman ülkeyi yönetenlerin REKLAM MERAKI olmadığı için, çok yakın bir arkadaşımın ve bir ağabeyimizin, bu projede GÖREVLİ olduğunu SENELER SONRA öğrenmiştim. Sevdiğimiz ağabeyimiz İHA PİLOTU eğitimi veriyormuş, öğrendiğimizde 1997 senesiydi.
 


Güzel bir bilgi oldu.Paylaşım için teşekkür ederim.
 
UAV-X1 daha sonra UAV-X2 oldu, sonra başkaları DOĞAN, ŞAHİN ve KIRLANGIÇ isimli benzer amaçlı uçaklar yaptılar, bunlar da 5-6 metre kanat açıklığında ve 20-30 HP motorla uçuyorlardı. 90'lı senelerin ortalarında uçtular, hatta bu zamanlarda başka tip ve amaçlı insansız uçaklar da yapıldı.

20.YY biterken sonradan ANKA adını alacak uçağın TEMEL TASARIMI hazırdı fakat SSM üretim için taraftar değildi.

1999 senesinde siyasi iktidar değişince, İHA, yanına HELİKOPTER'i alarak tekrar devreye girdi. 2002 senesine gelindiğinde İHA seri üretime geçecek hale gelmişti fakat yine çekmecelere geri sokuldu. 2004 yılında üretici firma ve SSM arasında sözleşme imzalanmasına rağmen ve adı ANKA konduğu halde üretim bir türlü yürümedi.

Anka ilk uçuşunu 2010 yılında yaptı, aslında birçok kereler uçmuştu ama uçuşu basına tanıtılmak istenmiyordu. Sıra KABUL TESTLERİNE GELMİŞTİ.

Afyondaki kabul testlerinde ANKA ARIZALANARAK DÜŞTÜ.

Aslında 200-300 test uçuşunu başarı ile tamamlamıştı, fakat nedense KABUL TESTİNDE DÜŞMÜŞTÜ. Gerekçe olarak, uçağın kalitesizliğinden, sabotaj'a kadar birsürü fikir ortaya atıldı, sonunda ELEKTRONİK ARIZASI dediler, Silahlı Kuvvetlere de ilk teslimatı da 2017 senesinde oldu.