TURHAL dan Selamlar

Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
139
Tepkime puanı
0
Yaş
53
Konum
Tokat
İlgi Alanı
Uçak
3-4 yıldır imkansız imkanlarımla tek başıma yol almaya çalışıyorum. Amacım ilçemde bu hobiyi ve havacılığı gençlere sevdirmek, yaygınlaştırmak.
Bayramlarda halkımıza gösteri yapacak gençler yetiştirmek.
 
TURHAL dan Selamlar

Hoşgeldiniz Mehmet Bey,

Gençlerin böyle bir hobiyle vakitlerini geçirmeleri gerçekten hepimizin arzu ettiği birşey. 1 arkadaşımıza bile yardımcı olabilsek ne mutlu bize. :RCKolik:

Keyifli Forumlar. :saygilar:
 
TURHAL dan Selamlar

Mehmet bey hoşgeldiniz.Ben de tokat merkezdeyim.tokattaki imkansızlıklar çok ne yazıkki.turhal biraz daha rahat merkeze göre.Alana gitmek vs benim için sıkıntı.Erbaa tarafında toplanan modelci arkadaşlar var diye biliyorum :(
kırımsız uçuşlar dilerim.:)
 
TURHAL dan Selamlar

Aramıza ve formumuza hosgeldiniz Mehmet Bey. Artik yanlız değilsiniz :)


Cep telefonundan Tapatalk 2 aracılığı ile gönderildi.
 
TURHAL dan Selamlar

Çok memnun oldum ve tekrar selamlar. Kandiliniz de mübarek olsun.
Turhala geldiğinizde beklerim Salman bey. Tokata geldiğimde müsait olursanız buluşuruz. 505 257 21 31
Gerçekten güzel bir site çok şey öğrendim. Site yöneticilerinden ve emeği geçenlerden allah razı olsun.
 
TURHAL dan Selamlar

Türker bey ctesi günleri 9-12 arası 8 gençle beraber okulumuzun havacılık klübünde ata,flamingo simülatör çalışması ve pitts, 3d pitts, f18 yaptık. Sırada onların uçurabileceği cicoz veya wd türü yapmak üzereyiz. Tavsiye ve önerilerinize açığım. Havacılık severlerin arabanın arkasındaki uçağklarımı gösterdiğimde ne kadar çok olduğunu tespit ettim. Bu hobinin artacağında inanıyorum.
 
TURHAL dan Selamlar

mehmet çağlar' Alıntı:
Türker bey ctesi günleri 9-12 arası 8 gençle beraber okulumuzun havacılık klübünde ata,flamingo simülatör çalışması ve pitts, 3d pitts, f18 yaptık. Sırada onların uçurabileceği cicoz veya wd türü yapmak üzereyiz. Tavsiye ve önerilerinize açığım. Havacılık severlerin arabanın arkasındaki uçağklarımı gösterdiğimde ne kadar çok olduğunu tespit ettim. Bu hobinin artacağında inanıyorum.
Okulllardaki faaliyetlerde THK Tokat Şubesinden destek alıyor musunuz peki Mehmet Bey. Zira bildiğim kadarı ile THK şubeleri merkez ile temasa geçerek bu tür modelleri ücretsiz emin edilmesini sağlıyor. Mesela bizim THK İzmit Şubesi bu tür konularda çok aktif :thumbup:



Bundan sonraki aşama uzaktan kumandalı modeller ise bence cicoz'dan ziyade uçurması daha kolay ve daha yavaş uçabilen EPP 3D modellere geçseniz, sanki daha iyi olur diye düşünüyorum :rolleyes:

 
TURHAL dan Selamlar

mehmet çağlar' Alıntı:
Türker bey ctesi günleri 9-12 arası 8 gençle beraber okulumuzun havacılık klübünde ata,flamingo simülatör çalışması ve pitts, 3d pitts, f18 yaptık. Sırada onların uçurabileceği cicoz veya wd türü yapmak üzereyiz. Tavsiye ve önerilerinize açığım. Havacılık severlerin arabanın arkasındaki uçağklarımı gösterdiğimde ne kadar çok olduğunu tespit ettim. Bu hobinin artacağında inanıyorum.

Mehmet Bey uğraştığımız hobi gerçekten insanları inanılmaz hızlı bir şekilde kendine çekiyor. Fakat insanlar bu hobinin sabır ve emek istediğini gördükleri zaman genellikle bu heveslerini kaybetmeye başlıyorlar. :( Dolayısıyla bu hobide kalıcı olanlar başlangıçta ilgi duyanların çok küçük bir kısmı olabiliyor malesef. :-\

Ama ne yapıp edip gençlere bu hobiyi aşılamamız lazım elbette, bir kişi bile olsa verilen emeklere değer bence bu yönden size saygı ve sevgilerimi sunuyorum :saygilar:

Modelcilikte benim görebildiğim atlanması en zor aşama karar vermek ve bir simulatör edinmek kısmı. Bu aşamdan sonra geriye uçan bir model edinmek kalıyor ki bu adımla birlikte artık modelciliğe giriş yapılmış oluyoruz. :halay:

Benim tavsiyem modelciliğe başlangıçta cazip gelen fakat bana göre pilotaj anlamda range dışında olan modellerle (zagi, aileron kontrolü olmayan 3 kanal modeller gibi) başlamak yerine standart bir 4 kanallı mümkünse de bir training uçak ile başlamak olur.

Özellikle de bir öğrenci için işin ekonomik tarafı elbette çok mühim. Bu sebeple köpük uçaklar bu yönden daha tercih edilebilir durumdalar. Bundan yana hiçbir sıkıntı yok elbette fakat dikkat edilmesi gereken şey ortalama bir pilotaj kazandıracak dizaynda 4 kanallı uçakların tercih edilmesi olur bana kalırsa. Diğer türlü öğrenmeye en yatkın olduğunuz dönemde simulatördekine hiç benzemeyen hatta gerçek hayatta da hobiye devam etmeniz halinde nadiren karşılaşacağınız uçaklarla ilgili tecrübeniz olur. Ben bu durumun pilotajla ilgili kazanılan yetkinliklerde negatif etkilerinin olduğunu düşünüyorum. Elbette bunlar sadece benim kendi görüşlerimdir...
 
TURHAL dan Selamlar

Tuhalsubesinden destek alıyoruz. Ata ve flamingo. Uçak elektroniği desteği olsaydı. Görüştüm haklılar işler ticarete dönüştüğünden bu konuda destek olamıyorlar. Yine kendi imkanlarımla çinden 2200 kv 30 amp ve pervane getirtiyorum. Bu modeller wd ye göre daha stabil. Cicoz tercihimizin sebebi yapması kolay. Yoksa haklısınız.
Yorumlarınıza saygı duyuyor ve teşekkür ediyorum. Aklımda bir olay daha var siz ne dersiniz? Motorsuz model yapıp servo kontrollü amaç gerçekteki gibi aileron ve elevatöre alışmak. Motorsuz yüzey alanı geniş planör.
 
TURHAL dan Selamlar

mehmet çağlar' Alıntı:
... Aklımda bir olay daha var siz ne dersiniz? Motorsuz model yapıp servo kontrollü amaç gerçekteki gibi aileron ve elevatöre alışmak. Motorsuz yüzey alanı geniş planör.
Motorsuz bir modeli uçma hızına ulaştırabilmek bir mesele. ??? Benim bildiğim motorsuz planörleri ya vinçle çekerek veya uçakla çekerek kaldırıyorlar. Bir diğer alternatifte rüzgar rejiminin uygun olduğu yerlerde (yamaçlar gibi) hava akımları ile uçurabilmek ki bu tamamen farklı bir uzmanlık alanıdır diye düşünüyorum. Bu konuda Nesimi Bey daha iyi yardımcı olabilecektir tahminimce.
 
TURHAL dan Selamlar

Türker bey yanıt için teşekkür. Benim dediğim bu değildi. [/url]
Hiç planör uçurmadım. Ama aklımda bir model yapmak istiyorum. İnişin zor olacağı tahminindeyim. Ama havada kontrol nasıl tutunur ve anlık kumanda hareketine tepkisi vs.????
Amaç havada kontrolü Motoru olmayan RC modeli öğrenciye vermek iniş bende sonra iniş kalkış antrenman, sonra 4 kanallı kontrol. Sonrada öğrencilerin 16-17-18 yaşında geçlerin uçuşunu izlemek.
Aşağıdaki de sırada
:yuppi: :lollol:
 
TURHAL dan Selamlar

Bu durumda Planor konusunda tecrübeli Nesimi bey size daha iyi fikir verecektir :)


Cep telefonundan Tapatalk 2 aracılığı ile gönderildi.
 
TURHAL dan Selamlar

Tamam kendisiyle irtibata geçerim teşekkürler.
 
TURHAL dan Selamlar

Hoşgeldiniz mehmet bey