TSA 700E- inceleme

atom_edo

Yeni Uye
Katılım
9 Eyl 2015
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Yaş
37
Aslında bu incelemeyi başka bir forumda geçen sene yazmıştım ama birkaç kişi sorunca buraya da ekleyim dedim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
TSA 700E- inceleme

Carbon fiber, kompozit ve alüminyum parçaların kesimleri güzel, pürüzsüz, zımparaları yapılmış. Paketlenme işlerini iyi yapmışlar, ana rotoru toplayarak koymuşlar kutuya, şimdiki çoğu heli de öyle zaten. Ufak bir not kutudan çıkan kurulum kılavuzu eski versiyonun. Şu an satılan versiyon extra upgradeleriyle gelidiği için en yeni kılavuzu şu adresten indirmeniz gerekiyor


Kutudan locktite, epoksi ve yağ çıkıyor kurulum için. Size tavsiyem epoksiyle uğraşmamak için japon yapıştırıcı kullanmanız. Yoğun kıvamlı, yanında aktivatörüyle satılan japonu kullanmak daha kolay. Ha nerde kullancaz japonu derseniz 2 ana karbon levha arasına koyulan kompositleri vidalarken gerek olacak.

Gövde büyük olduğu için koca bir kanopi geliyor. Ben renklerini ve tasarımını beğendim, daha da önemlisi kanopi koyu gri fırtına havasında kolayca görülebiliyor.

Artık kuruluma geçebiliriz...Kurulumu kolaylaştırmak için her parça poşetinin üstüne bir numara yazmışlar ve kılavuzdaki sırayla giderken sırada hangi parçayı kullanacağınızı kolaylıkla bulabiliyorsunuz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
TSA 700E- inceleme

Motor scorpion HK III-4035-560 kv olması lazım,
esc castle ice 120 hv,
servolar rjx'in high voltageları-cyclic ve kuyruk aynı servo,
fbl ünitesi SK540-alıcı yok 2 satellite takılı
gryphon regulator vardı elimde- 7.4 volta ayarlı(fotodaki skyrc bec i şimdilik takmadım)
Pil de gens olacak-fotodaki pili kullanamadım çünkü 2 tane 6s pil uç uca değil, yan yana takılıyor gövdeye
Kuruluma devam edelim...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

ana şaftı tutan blokları vidalıyoruz, vidalara locktite sürmeyi unutmuyoruz
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

klavuzda belirtilen sırada gidip kompozit malzemeleri yerlerine vidalıyoruz, vidalara locktite yerine japon yapıştırıcı(epoksi de olabilir) sürmeyi unutmuyoruz
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

kuyruk borusunun takılacağı parça fotodaki gibi hazır geliyor, yine de parçayı ayırıp kontrol etmeyi unutmuyoruz
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

gövdeyi tamamlıyoruz, gövdenin eni rakiplerinin çoğuna göre daha geniş, alıcı-fbl ünitesi, alıcı pili, bec-regulatoru takmak ve kablolama yapmak için çok geniş yerimiz var,
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
TSA 700E- inceleme

sıra geldi iniş takımına, iniş takımını gövdeye monte etmek için ufak bi parçayı vidalıyoruz üstüne
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

sonunda helimiz ayaklanıyor
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Gövdede kabloları dıştan içe almak için çeşitli delikler açmışlar ve bu deliklerin kabloları kesmemesi için de fotodaki lastik parçaları pakete dahil etmişler
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Elevatoru hareket ettiren ve aynı zamanda anti-rotation bracket görevi gören şaftı takıyoruz
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

sırada servo montajı var,servoların yönlerini doğru takmayı unutmayın
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ana dişliyi vidalıyoruz ve otorotasyon dişlisiyle monte edilmeye hazır hale getiriyoruz
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
TSA 700E- inceleme

Feathering şaft, ana pal tutucularına monteli halde geliyor ki ıvır zıvır bir çok pul, rulman vs montajından kurtuluyorsunuz. Yine de hazır halde gelen parçada feathering şaftın vidalarını kontrol etmeyi unutmayın. Ana kafa eski tip bir fbl mekaniği kullanıyor, yeni helilerdeki tek linkli aktarım yok. Fotodaki gibi swasha bağlanacak bu parçayı doğru yöne bakarak monte edin ki benim gibi sökmek zorunda kalmayın
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ana şaftla swashı da takıyoruz
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ana rotoru, ana şafta monte ederken ana şaftın ortasındaki boşluğa atılan tek vida ile karşısında kilitli somun kullanılmıyor bu helide. Karşılıklı 2 vida atıyorsunuz şaftın ortasındaki boşluğa, daha sonra da aşağıda rotoru şafta sabitleyen 2 vida daha kullanıyorsunuz
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Elevator ve aynı zamanda anti-rotation bracket görevi gören parçayı swasha takıyoruz
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ana dişliyi takıp, 3. bloğu ana şaft hiç hareket etmeyecek şekilde yukarıya doğru ittirip sıkıyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
TSA 700E- inceleme

Kuyruk rotoru fotodaki gibi geliyor, sırayla montaja başlıyoruz. Dişliyi kuyruk şaftına takıp pimle sabitliyoruz
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kuyruk rotoru da bittikten sonra kuyruk borusuna geçiyoruz. Torq tubede rulmanlar sabitlenmiş olarak geliyor. Ben yine de kenarlarına biraz daha japon sürdüm. Torq tüpü kuyruk borusuna takarken wd40 ile yağlayıp da sokun boruya, yoksa perişan olursunuz. Wd40 bulamazsanız herhangi bi yağ da dökebilirsiniz - zeytin yağı dahil
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bir eksiklik olarak tsa kuyruk borusunda kuyruk rotorunun girdiği yere delik açmamış. Çok sıkıntılı bir durum değil bence, fotodaki gibi heliyi koyup göz kararı kuyruk ile gövdeyi hizalayıp boruyu sabitleyeceğimiz vida deliğinden delik açmamız isteniyor. ufak bir matkap ucuyla delip vida attıktan sonra kuyruk linki için desteklerin yerini ayarlamamız gerekiyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kuyruğu gövdeye sabitleyen carbonları destekleyen bu parça kutudan çıkıyor
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
TSA 700E- inceleme

Ana pillerimizi bağlacağımız parçayı fotodaki gibi birleştiriyoruz
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sıra geldi elektroniklere
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ufak tefek eksiklikler(motor sonradan geldiğinde montajını çekmedim) ve ayarları bitirip uçuşa hazır hale getiriyoruz. Elektronik montajı, kablolama, fbl ile kumanda ayarları dahil 4-4,5 saatte helimiz uçuşa hazır hale geliyor.
 
TSA 700E- inceleme

castle 120 hv ayarlarını da modelde 13t pinyon-scorpion hkIII-4035-560kv kullanarak
Cutoff Type: Soft Cutoff
Motor Start Power: 59
Direction: Forward (*)
PWM Rate: 8 Khz
Cutoff Voltage: Auto Li-Po (*)
Sample Frequency: 1 Sample / Sec (*)
Power-On Beep: Enabled (*)
Auto-Lipo Volts/Cell: 3.2 Volts/Cell (*)
Motor Timing: 5
Current Limiting: Insensitive (180A)
Vehicle Type: Helicopter
Throttle Type: Governor Mode
Governor Gain: 15
Initial Spool-Up Rate: 5
Head Speed Change Rate: 5
Auto Rotate Enabled: ok
Governor Mode Type: set rpm
Vehicle Setup - Battery Type: LiPo
Vehicle Setup - Number of Cells: 12
Vehicle Setup - Battery Voltage: 44.40
Vehicle Setup - Gear Ratio: 9.69
Vehicle Setup - Motor Kv: 560
Vehicle Setup - Motor Number of Poles: 10
Desired Head Speed 1: 1900
Desired Head Speed 2: 2000
Desired Head Speed 3: 2190

Her ne kadar gövde iri ve geniş, ana rotor yerden çok yüksek olmasına rağmen modelin performansı bizi memnun etti. Ani elevator çekmelerde dahi eski trex700e'lerde görülen gövde titretme hareketinin olmaması bir şekilde tasarımın görevini yerine getirdiğini gösteriyor.

Bu arada geçen sene ve bu sene funflyda 1.kafa hızı olan 1900 devirde, bu seneki 3d de 3.kafa hızı olan 2190 devirde uçtum. Sk540 ayarlarını da tsa700e alıp benzer setup kuranlara gönderebilirim. Yalnız ben pek fblnin gyrolarının tutmasını sevmediğimden genelde gainler kısıktır. Tamamen elinize ve uçuş şeklinize göre modifiye edip, sonra test uçuşu yapıp kendinize en uygun ayarı bulmanız lazım.
 
TSA 700E- inceleme

Muhteşem bir inceleme montaj rehberi olmuş ellerinize emeğinize sağlık.[emoji106]
En ufak detayı atlamadan bize ulaştırdığı nız ayrıca teşekkürler .[emoji1]
 
TSA 700E- inceleme

Eline koluna saglik inceleme super olmus [emoji122] bu modeli dusunmuyor degilim pilot tr destegide ayri bir guzellik [emoji3]
 
TSA 700E- inceleme

Erdem ellerine saglik,harika inceleme olmuş zaten modelin uçuşuna gorduk. :bravo:
 
TSA 700E- inceleme

Ellerine sağlık ben de aynısını Nitro versiyonu için yapmayı düşünüyorum erinmeszem eğer ;D
 
TSA 700E- inceleme

Ellerine saglik Erdem, Gercekten sahane bir inceleme konusu olmus :bravo: :thumbup:

Konuyu hemen Inceleme Indeks Sayfamiza ilave edelim :RCKolik:



TSA ilk Tareq Istanbul ziyareti sirasinda inceleme ve gorme firsatimiz olmustu. tareq ozellikle dayaniklilik konusunda bu modeli siddetle tavsiye etmisti. Valla ne yalan soyleyeyim pek de inanmamistim :laugh: Bu sene Dave TSA nitroyu sahada cakincaya kadar :eek: inanmasi zor ama model o carpmaya karsi sadece skid kirildi :thumbup: bu olaydan Tareq kulaklarini bir kez daha cinlattik :D

Model guzel ama dizayn olarak Biraz geride Kaldi sanki. boyle sahane bir modeli Neden Upgrade edip, guncellemezler hala anlamis degilim :rolleyes: :-\
 
TSA 700E- inceleme

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Ellerine saglik Erdem, Gercekten sahane bir inceleme konusu olmus :bravo: :thumbup:

Konuyu hemen Inceleme Indeks Sayfamiza ilave edelim :RCKolik:



TSA ilk Tareq Istanbul ziyareti sirasinda inceleme ve gorme firsatimiz olmustu. tareq ozellikle dayaniklilik konusunda bu modeli siddetle tavsiye etmisti. Valla ne yalan soyleyeyim pek de inanmamistim :laugh: Bu sene Dave TSA nitroyu sahada cakincaya kadar :eek: inanmasi zor ama model o carpmaya karsi sadece skid kirildi :thumbup: bu olaydan Tareq kulaklarini bir kez daha cinlattik :D

Model guzel ama dizayn olarak Biraz geride Kaldi sanki. boyle sahane bir modeli Neden Upgrade edip, guncellemezler hala anlamis degilim :rolleyes: :-\

Mehmet Abi
Dave 'in invertte yere çaktığı kırımdan mı bahsediyorsunuz? O kırımdan sadece skidlemi çıktı :) palleri saymazsak süper :)
 
TSA 700E- inceleme

Herkese çok teşekkür ederim. Pilot-tr'nin kiti yurtdışından ucuza satması yedeklerin hızlıca bulunması ayrı bi avantaj. Gerçekten sağlam bi helikopter, bi kaç kere otorotasyonda sert indim hiç bi şey olmadı. Tasarım olarak gobline vs bakınca geride gibi görülebilir ama uçurunca 2100-2200 ve üstü kafa devirlerinde abartacak kadar bi fark olmadığını görüyorsunuz. Tamiratı daha kolay, elektronikler gövdede fazlasıyla güvende, montaj yaparken her yere eliniz giriyo, kablolaması son derece kolay. Emin olun istediğiniz tüm 3d hareketleri fazlasıyla rahatlıkla yapacak bi heli. Alırsanız pişman olmazsınız. :agreed: