TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

arda

Kıdemli Uye
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
2,144
Tepkime puanı
2
Yaş
36
Merhaba Arkadaşlar. :)

Heliyle bir seneyi aşkın uçuyorum. Tabi ki hiç bakım yapmadım desem yalan olur. Zaten 2.el aldığım için buna benzer bir bakım yapmıştım fakat iki seferdir uçuş alanından elim boş döndüğüm ve ciddi bir kırımı ucuz atlattığım için tekrarlama zamanım geldi diye düşündüm. :) Bu tarz paylaşımlı konuları sevdiğim için sökerken aşamaları fotoğrafladım. Belki bakıma benim gibi üşenen arkadaşlar için şevk verir. ;D ;D

*** Heli baya pislendi toprak alana mecburi iniş nedeniyle. Motoru söküp balata spreyi ile temizlemeyi planlıyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Motoru sökmeye başlıyoruz ,

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Isı sensörü ve kablosu bloktan fazlaca ayrı duruyor. Benim telemetriden gördüğüm düşük sicaklık değerlerinin nedeni gibi duruyor. Ve Motorun fakir kalma ihtimalini arttırdığı için motorun içini söküp kontrol etmek istiyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Alt platein vidalarını söktükten sonra ekzoz vidalarını söküp , ekzozu alıyoruz. Ekzoz contasının durumu iyi gözükmüyor değişmesi gerekiyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Framedeki motoru tutan vidaları ve şase kablosunu söküyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Fan plastiğini ve gaz servosunun linkini söküyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Engel birşey kalmadığına emin olduktan sonra motoru alıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Motoru temizledikten sonra içini kontrol etmek istiyorum.Aşamalar fotoğraflardaki gibi ,

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Piston kolunun yönü karışmaması açısından bir işaret bırakmakta fayda var.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Piston ,sekman ve gömlek iyi durumda fakat krank rulmanının durumu gözüme sağlıklı gelmedi. Piston , kol ve gömleği söktükten sonra krankı alıp yatağa daha detaylı incelemek istiyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Krankı sökmek ve fanı tutan somunu almak için normalde krank kitleyici kullanmamız lazım fakat olmadığı için ben krankın dönüşüne bez ile engel olup söküyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Krankı söktükten sonra rulmanın durumu net olarak görebilirsiniz.Oluşan korozyon ve hareketindeki sürtünme , değişmesi gerektiğini söylüyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Rulmanı sökmek için 2-3 dk ocak ateşine tutup , hafif sertçe vurduğumuzda rulman geliyor.Elimde rulman olmadığı için değiştiremedim. Yakın zamanda alıp takacağım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Parçaları temizledikten sonra.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Anasaft rulmanlarıda tıkırtı yapıyor.Üç adet bloktaki rulmanı söktüm. Özelikle bir tanesi tamamen ömrünü yitirmiş , tıkırtı seviyesinden takılma seviyesine geçmiş durumda.

Hepsinin yenisini alıp değiştireceğim. Sökümü ise; metal blokların altında dört adet vida var onları söktüğümüzde üst kapağı geliyor ve rulmana alttan hafifçe vurduğunuzda çıkıyor.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Değişmesi gereken rulmanlarımız.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Ve son olarak depo içi hortumlarda yıpranmalar olduğu için değişmesi gerekiyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Arkadaşlar şimdilik bu kadar malzemelerin yenisini aldığımda paylaşıma devam edeceğim.Okuduğunuz ve zaman ayırdığınız için teşekkürler. :RCKolik:
 
TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

22.10.2014. :saygilar:

Evet arkadaşlar heliyi aldığımdan itibaren çok sıkı olmasından kaynaklı olarak biraz üşengeçlik edip kontrol etmemiştim.Fakat hazır rulmancıya gidiyorken heli üzerindeki kritik noktalara bakmadan olmazdı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Üst pal tutucunun bir tanesinin hareketinde hafif zorlayıcı bir sürtünme var.Pal tutucuları sökme işleminin ardından rulmanları kontrol etmek istiyorum.
Sökme işlemi aşama aşama fotoğraflardaki gibidir,


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Pal tutucuları ve üst kafayı ana şafttan tamamen ayırdıktan sonra ,sıra geldi pal tutucuları sökmeye. Başta bir deniyorum fakat sonuç düşündüğüm gibi olumsuz , dediğim gibi vidalar fazla loctitelı ve haliyle sıkı. :embarras:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


***Fakat söküp rulmanları kontrol etmeliyim , daha fazla zorlayıp vidayı kırmamak için en sevmediğim işlemlerden biri havya ile vida ısıtma aşamasına geçmek zorunda kalıyorum.:D Bu aşamadan sonra loctite biraz çözülürse açılacağını düşünüyorum. :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


***Tekrar denememde başarılı oluyorum. :halay: Dış rulmanı sökmek için 450 ana şaftı ile biraz pense yardımı ile tıklatıp alıyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Rulmanın hareketi akıcı değil özelliğini kaybetmiş durumda. Pal tutucuların iç ve dış taraflarında iki adet aynı ölçüde rulman var. Hepsini değiştirmeyi düşünüyorum. Şimdilik genel bir temizlik yapıp parçaları kaldırıyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


***Kuyruk tarafına geçelim :

Sağ-sol metal plateler içindeki rulmanları ve kuyruk pal tutucu içindeki rulmanları da kontrol edeceğim.
Toprak alandan dolayı ilk defa bu kadar pis görüyorum. :'( Tail hubun vidasını ve kuyruk linkini söktükten sonra pal tutucuları alabiliriz.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



*** Sağ ve sol metal plateleri söktükten sonra içindeki rulmanları çıkartabiliriz. Sağ taraftaki vidalarını söküp alıyoruz ve rulmanını kontrol ettiğim zaman akıcılığı çok kötü değil fakat sökmüşken değiştirmeyi düşünüyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



*** Sol taraftaki metal platei sökmek için elimi attığımda sonuç hayal kırıklığı. Ağzı bozulmuş ve ağır loctite sürüldüğünü düşündüğüm vidalar... :(p

*** Daha fazla sökmek için zorlamadan havya ile ısıtıp deniyorum. Hatta havyayı sabitleyip kontrolüm altında mola veriyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** 10-15 dk civarı her vidaya bekledikten sonra vidaları açıyorum. :halay: Fakat çok güvendiğim To pro'm bu konuda liderlik koltuğunu Bim'den aldığım tornavidama bırakıyor. Kesinlikle aynı alyan ölçüsünde vidayı çok daha iyi sardı. :agreed:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



*** Sağ taraftaki rulmanın durumu iyi gözükmüyor ve ufak takılmalar var.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



*** Ve sıra kuyruk pal tutuculardaki rulmanların durumunu görmek için sökümü ;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Değişecekler arasında kuyruk pal tutucu rulmanlarımızıda ekledik. :laugh:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Kuyruk aksamına genel bir temizlikten sonra yeni rulmanlar için beklemede. :laugh:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Bu arada yakıt depolarını temizliyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Ve genel olarak eksiklikleri , değişmesi gerekenleri tespit ettim diye düşünüyorum. Parçaları temin edince toplarken tekrar paylaşım yapacağım. :RCKolik: :RCKolik:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

24.10.2014

*** Rulmanlar minyatür sınıfında olduğu için bulması biraz zor oldu piyasada fakat hepsini bulabildim çok şükür. :thumbup: Rulman yuvasına sabitlemek için loctite 641 aldım.Sadece bu ürün için ilginç bir kampanya varmış , fiyatı baya uygun denk geldi. :halay: (*Her çeşit rulman ve burç sabitlenmesi.)

*** İhtiyacı olan arkadaşlar için değiştirdiğim rulmanların manuldeki kodlarıyla piyasada bulabilirsiniz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bugünümüzde böyle geçti. İnfinity hobiden parçalarım gelince toplayacağım artık. :saygilar:


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arkadaşlar öncelikle işlerim dolasıyla bir zamandır forumda aktif olamadım. Bu yüzden çok mahcubum :)

Konuyuda haliyle güncelleyemedim ama yarım kalmasını istemem. Kaldığı yerden paylaşımı devam edip konu için son paylaşımı yapıyorum. :RCKolik:

***Pal tutucu rulmanları değişti.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


***Rulman sabitleyici loctite kullanıldı, açık rulmanlar yağlandı ve üst kafa toplandı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



***Motor rulmanı krank rulmanı yenisiyle değişti.Motor after oil ile yağlanarak toplandı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Frame case tarafındaki tt dişililerini yıpranmalar olduğu için yenisini sipariş ettim ve değiştirdim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Kuyruk pal tutucu ve tail plate case rulmanları yenisiyle değişti temizlenip toplandı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Anashaft ve anashaft blok rulmanları yenisiyle değişti.Frame içi temizlendi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



*** Debriyaj , balata ve ekzoz contamız değişti.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Detaylı bir temizlik sonrası motor montajını yaptım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Burda bir süpriz oldu. 40t Torque tube dişlileri için uyumlu olarak aldığım otorotasyon dişlim kullandığım gear case hub için uyumlu olmadı ve yeni hub sipariş ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Aynı zamanda heli üstündeki sataliteyi 2'ye çıkarmak için bir adet daha satalite sipariş ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Fakat bu dişli ile uyumlu olan hubumuzda case ile uyumlu olmadı.Oluşan boşluğu uygun ölçüde rulman kullanarak telafi ettim.
Böylece main gear case almaktan kurtuldum. :halay:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


*** Elektronik kablo ve hortumlarıda gözden geçirerek heliyi toplamış bulunuyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İzleyen , beğenen ve yorum yapan herkese teşekkürler. :saygilar: :saygilar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

Arda eline sağlık, tam bir bakıma almış oldun modeli. :bravo:

Senin gibi nitro model konusunda bilgili modelcilere çok ihtiyaç var, umarım her zaman glow modellere ilgin devam eder. :RCKolik:
 
TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

abi detaylar süper...Her yıl olması gereken bakımlar bunlar aslında.

Benimde eklemek istediğim 1-2 durum var.
genelde ana blok rulmanları,krank rulmanı gibi rulmanları kontrol ediyoruz fakat bir o kadar da ana pal tutucular ve tt kase rulmanları,frame üzerinde ki elevator şaft rulmanları genelde bu süre içerisinde bozuluyor.600 - 700 gibi büyüklerde ise bu durum sıkça görülüyor.

Bunun dışında ise tt ve ana dişlileri de önemli,her 2 kase de boştayken bu dişliler elle çevrilmeli ve dişliler gözle kontrol edilmeli.Dönerken sıkıştığı noktalar ve salınımları dikkatle gözden geçirilmeli.Kuyruk titremesi kesemediğimiz bir 700 de,arka kase teki dişlilerin aşınarak değişken salgılar oluşturduğunu,elle çevirirken bazı noktalarda sıkıştığını gördük.Dişli değişiminden sonra titreme ortadan kalktı.Belki ani bir gaz yüklenmesinde o sıkışma artıp dişliyi kilitlese zor anlar bizi bekliyor olacaktı.Büyük dişlilerde ki sürtünme kaynaklı aşınmalar gaza yüklendiğiniz bir anda kırım olarak kendini gösterebiliyor.
Hiç kırılmamış bir model bile olsa özellikle eski tip beyaz dişliler çok aşınıyor.
 
Ynt: TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

abi eline sağlık model kendine gelmiş :)
 
TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

Güzel ve detaylı bir konu olmuş, ellerine sağlık Arda :thumbup: Çok az sayıda kalan senin gibi nitrocu kardeşlerimiz sayesinde, nitro olan bağlantımızı kaybetmiyoruz :thumbup:
 
TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

Nitro candır abiler. :D Hem uçması , hem uğraşması ben çok keyif alıyorum.:D

Herkese ayırca çok teşekkürler.Beğenmenize sevindim.

Aşama aşama devam edeceğim. :RCKolik: :RCKolik:
 
TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

Eline sağlık çok güzel konu olmuş. Hatta müsade edersen word belgesi olarak arşivlemek isterim. Gelecekte mutlaka nitrolu bir modelim olacaktır ve o gün geldiğinde senin yazı çok kıymetli bir şey olacak.
 
TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

Arda eline sağlık bayağı bir emek vererek hazırlamışsın ben olsam üşenir temizler geçerdim.İlk defa bunu yapacak kişilere tam bir rehber olmuş. :saygilar:
 
TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

Akın Bulat' Alıntı:
Eline sağlık çok güzel konu olmuş. Hatta müsade edersen word belgesi olarak arşivlemek isterim. Gelecekte mutlaka nitrolu bir modelim olacaktır ve o gün geldiğinde senin yazı çok kıymetli bir şey olacak.

Teşekkürler , estağfurallah abi ne müsadesi :) Zaten paylaşımın amacı o değil mi ? :)

Celalettin Yazkan' Alıntı:
Arda eline sağlık bayağı bir emek vererek hazırlamışsın ben olsam üşenir temizler geçerdim.İlk defa bunu yapacak kişilere tam bir rehber olmuş. :saygilar:

Sağolasın abi faydalı olursa ne mutlu. :)
 
Ynt: TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

Arda Erkan' Alıntı:
Teşekkürler , estağfurallah abi ne müsadesi :) Zaten paylaşımın amacı o değil mi ?

Tekrar teşekkür ederim elind sağlık şimdi yoldayım eve gidince hemen kenara koyacağım bu konuyu [emoji106]
 
TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

2.mesajıma , part 2 fotoğraflar eklenmiştir arkadaşlar. :) Takip etmek isteyenler için.

 
Ynt: TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

Arda Erkan' Alıntı:
2.mesajıma , part 2 fotoğraflar eklenmiştir arkadaşlar. :) Takip etmek isteyenler için.

Çok iyi yaa [emoji16] orada ki rezerve mesajların birini doldurduk ikinci rezerve mesajı için takipteyim [emoji4] umarım sıkıntıdan ne yapacağını şaşıracak kadar vaktin olur ki yeni çalışmalar gelsin. [emoji1]
 
TREX 600N Genel Bakım / Tespit ve Onarım

Arda Erkan' Alıntı:
2.mesajıma , part 2 fotoğraflar eklenmiştir arkadaşlar. :) Takip etmek isteyenler için.

Model %100 sokulup kontrol edilmis oldu, emegine saglik Arda :thumbup: