Merhaba Arkadaşlar.
Heliyle bir seneyi aşkın uçuyorum. Tabi ki hiç bakım yapmadım desem yalan olur. Zaten 2.el aldığım için buna benzer bir bakım yapmıştım fakat iki seferdir uçuş alanından elim boş döndüğüm ve ciddi bir kırımı ucuz atlattığım için tekrarlama zamanım geldi diye düşündüm. Bu tarz paylaşımlı konuları sevdiğim için sökerken aşamaları fotoğrafladım. Belki bakıma benim gibi üşenen arkadaşlar için şevk verir.
*** Heli baya pislendi toprak alana mecburi iniş nedeniyle. Motoru söküp balata spreyi ile temizlemeyi planlıyorum.
*** Motoru sökmeye başlıyoruz ,
*** Isı sensörü ve kablosu bloktan fazlaca ayrı duruyor. Benim telemetriden gördüğüm düşük sicaklık değerlerinin nedeni gibi duruyor. Ve Motorun fakir kalma ihtimalini arttırdığı için motorun içini söküp kontrol etmek istiyorum.
*** Alt platein vidalarını söktükten sonra ekzoz vidalarını söküp , ekzozu alıyoruz. Ekzoz contasının durumu iyi gözükmüyor değişmesi gerekiyor.
*** Framedeki motoru tutan vidaları ve şase kablosunu söküyoruz.
*** Fan plastiğini ve gaz servosunun linkini söküyoruz.
*** Engel birşey kalmadığına emin olduktan sonra motoru alıyoruz.
*** Motoru temizledikten sonra içini kontrol etmek istiyorum.Aşamalar fotoğraflardaki gibi ,
*** Piston kolunun yönü karışmaması açısından bir işaret bırakmakta fayda var.
*** Piston ,sekman ve gömlek iyi durumda fakat krank rulmanının durumu gözüme sağlıklı gelmedi. Piston , kol ve gömleği söktükten sonra krankı alıp yatağa daha detaylı incelemek istiyorum.
*** Krankı sökmek ve fanı tutan somunu almak için normalde krank kitleyici kullanmamız lazım fakat olmadığı için ben krankın dönüşüne bez ile engel olup söküyorum.
*** Krankı söktükten sonra rulmanın durumu net olarak görebilirsiniz.Oluşan korozyon ve hareketindeki sürtünme , değişmesi gerektiğini söylüyor.
*** Rulmanı sökmek için 2-3 dk ocak ateşine tutup , hafif sertçe vurduğumuzda rulman geliyor.Elimde rulman olmadığı için değiştiremedim. Yakın zamanda alıp takacağım.
*** Parçaları temizledikten sonra.
*** Anasaft rulmanlarıda tıkırtı yapıyor.Üç adet bloktaki rulmanı söktüm. Özelikle bir tanesi tamamen ömrünü yitirmiş , tıkırtı seviyesinden takılma seviyesine geçmiş durumda.
Hepsinin yenisini alıp değiştireceğim. Sökümü ise; metal blokların altında dört adet vida var onları söktüğümüzde üst kapağı geliyor ve rulmana alttan hafifçe vurduğunuzda çıkıyor.
*** Değişmesi gereken rulmanlarımız.
*** Ve son olarak depo içi hortumlarda yıpranmalar olduğu için değişmesi gerekiyor.
Arkadaşlar şimdilik bu kadar malzemelerin yenisini aldığımda paylaşıma devam edeceğim.Okuduğunuz ve zaman ayırdığınız için teşekkürler.
Heliyle bir seneyi aşkın uçuyorum. Tabi ki hiç bakım yapmadım desem yalan olur. Zaten 2.el aldığım için buna benzer bir bakım yapmıştım fakat iki seferdir uçuş alanından elim boş döndüğüm ve ciddi bir kırımı ucuz atlattığım için tekrarlama zamanım geldi diye düşündüm. Bu tarz paylaşımlı konuları sevdiğim için sökerken aşamaları fotoğrafladım. Belki bakıma benim gibi üşenen arkadaşlar için şevk verir.
*** Heli baya pislendi toprak alana mecburi iniş nedeniyle. Motoru söküp balata spreyi ile temizlemeyi planlıyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Motoru sökmeye başlıyoruz ,
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Isı sensörü ve kablosu bloktan fazlaca ayrı duruyor. Benim telemetriden gördüğüm düşük sicaklık değerlerinin nedeni gibi duruyor. Ve Motorun fakir kalma ihtimalini arttırdığı için motorun içini söküp kontrol etmek istiyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Alt platein vidalarını söktükten sonra ekzoz vidalarını söküp , ekzozu alıyoruz. Ekzoz contasının durumu iyi gözükmüyor değişmesi gerekiyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Framedeki motoru tutan vidaları ve şase kablosunu söküyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Fan plastiğini ve gaz servosunun linkini söküyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Engel birşey kalmadığına emin olduktan sonra motoru alıyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Motoru temizledikten sonra içini kontrol etmek istiyorum.Aşamalar fotoğraflardaki gibi ,
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Piston kolunun yönü karışmaması açısından bir işaret bırakmakta fayda var.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Piston ,sekman ve gömlek iyi durumda fakat krank rulmanının durumu gözüme sağlıklı gelmedi. Piston , kol ve gömleği söktükten sonra krankı alıp yatağa daha detaylı incelemek istiyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Krankı sökmek ve fanı tutan somunu almak için normalde krank kitleyici kullanmamız lazım fakat olmadığı için ben krankın dönüşüne bez ile engel olup söküyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Krankı söktükten sonra rulmanın durumu net olarak görebilirsiniz.Oluşan korozyon ve hareketindeki sürtünme , değişmesi gerektiğini söylüyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Rulmanı sökmek için 2-3 dk ocak ateşine tutup , hafif sertçe vurduğumuzda rulman geliyor.Elimde rulman olmadığı için değiştiremedim. Yakın zamanda alıp takacağım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Parçaları temizledikten sonra.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Anasaft rulmanlarıda tıkırtı yapıyor.Üç adet bloktaki rulmanı söktüm. Özelikle bir tanesi tamamen ömrünü yitirmiş , tıkırtı seviyesinden takılma seviyesine geçmiş durumda.
Hepsinin yenisini alıp değiştireceğim. Sökümü ise; metal blokların altında dört adet vida var onları söktüğümüzde üst kapağı geliyor ve rulmana alttan hafifçe vurduğunuzda çıkıyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Değişmesi gereken rulmanlarımız.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
*** Ve son olarak depo içi hortumlarda yıpranmalar olduğu için değişmesi gerekiyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Arkadaşlar şimdilik bu kadar malzemelerin yenisini aldığımda paylaşıma devam edeceğim.Okuduğunuz ve zaman ayırdığınız için teşekkürler.