TREX 600N FBL Uçuş ve Kötü Şans

arda

Kıdemli Uye
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
2,144
Tepkime puanı
2
Yaş
36
Merhaba :RCKolik: ,

En son Ankara buluşmasında debriyajdan kaynalı sorun için heliyi söküp bakmıştım debriyajda herhangi kırık , açma vs bir şey yoktu balatayı değiştirdim.Sorun çözüldü.

Fakat ertesi gün test uçuşunda piroya girerken motor stop etme noktasına geldi ve tekar gaz yemedi.Tam stop etmediği için tekrar gaz alır mantığında tam bir otorotasyon yapamadım fakat hareketten hemen çıkarak heliyi düz bir konumda indirerek ciddi bir kırımı engelledim diye düşünüyorum.Çok şükür sadece iniş takımı ile atlattım. :) Heli bir buçuk senedir bende kırımı yok o yüzden ciddi bir şey olmuş olsa üzülecektim.

Gerekli parçalar için sipariş verdim.Durumla ilgili detaylar için farklı bir build konusu açıp paylaşacağım.Sizin durumla ilgili yorumlarınızıda duymak isterim.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
TREX 600N FBL Uçuş ve Kötü Şans

Arda geçmiş olsun ucuz atlatmışsın aynı olay benimde başıma denk geldi ama ben otorotasyon yaparak indirmeyi başarmıştım. İniş yaptığımda motor çalışmıyordu

Motorun iğnesini biraz daha kısarak sorunu çözmüştüm
 
TREX 600N FBL Uçuş ve Kötü Şans

O yuksekten sadece skid hasari olmasi gercekten buyuk bir sans. Cok gecmis olsun Arda. Bakalim nitrocu kardeslerimiz olayi nasil yorum getirecekler.
 
TREX 600N FBL Uçuş ve Kötü Şans

Geçmiş olsun Arda. Senin bu canavarın uçtuğunu görmek istiyoruz artık :)
 
TREX 600N FBL Uçuş ve Kötü Şans

Arda geçmiş olsun, neyseki modelde birşey yok. %p

Sanki sesten gaz servosunda problem olmuş gibi geldi bana. Sebep gaz servosunun veya governor'un saçmalaması olabilir.
Neden dersen motorun ses olarak rolantiye geçişi ve sonra ufak tefek gaz verişlerin duyulması beni böyle düşündürdü. Bence motor sağlıklı çalışıyormuş o esnada, ne denilmişse onu yapmış.
 
Ynt: TREX 600N FBL Uçuş ve Kötü Şans

Gaz Servo su ve governor deneyerek sıkıntı varmı yokmu diye çözebilirsiniz.

Ayriyetten motorun iğne ayarı yaptıktan sonra ra mutlaka motoru aşırı derecede zorlamak lazım. Bu nu tik tak hareketi en iyi çözer. Çünki helikopter pyro hareketinde bile bayılıyorsa aşırı derecede zengin demektir. Bide. MOTOR Max kaç derece oluyor.
 
Ynt: TREX 600N FBL Uçuş ve Kötü Şans

geçmiş olsun nazar kesin nazar hiç kırım yok demeyecektin. [emoji20] Umarım en kısa zamanda uçar. Tekrar geçmiş olsun.
 
TREX 600N FBL Uçuş ve Kötü Şans

Arda çok geçmiş olsun... :(
Ancak bu kırım bile sayılmaz , 600'lük nitroda sadece skid kırımı gerçekten mükemmel bir pilotajdır bana göre.600'lüğü olan arkadaşlar net bilirler , en küçük kırımı nasıl oluyor ve kaça patlıyor.Bu kadarla atlatmak herhalde en sevindirici yanı olmalı.......... :saygilar:
 
TREX 600N FBL Uçuş ve Kötü Şans

Herkese çok teşekkürler. :) :) :)

Gaz servosuna elektirik verdiğimde. Anormal bir durum yok gibi gözüküyor.Governorda aynı şekilde fakat arada saçmaltıyorsa tam olarak bilemiyorum tabi.

Benim görüşüm şimdilik, aslında zenginden ziyade fakirden olduğunu düşünüyorum. Sadece sicaklık doğrultusunda iğne ayarını kısmış bulundum. Burda yapmış olduğum hata iğnenin totel turunu düşünmemek. Sicaklık doğrultusunda fazlaca açık olduğu için kısmak. Beni yanıltan ise kumandamdan görmüş olduğum düşük ısı değerlerim. :embarras:



Heliyi olaydan sonra iğnelere baktığımda alt iğne 1 tam turda kapandı , üst iğne ise 1.25 di max. :( :( kullandığım yakıt %20.

Bu değerler de heli invert pozisyonlarda yakıtın depoda azalmasıyla fakir kaldı diye düşünüyorum. Ayrıca ana depodaki hortumda bariz bir yıpranmada söz konusu. Motor içini söktüm herhangi bir şey yok sadece sökmüşken krank rulmanını değiştireceğim.


Tutarsız ısı değerlerimin nedeni ise bloktan gevşemiş olarak ve tamamen ayrı duran ısı sensörü ve kablosu ,

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol