Selam arkadaşlar. Yeni oyuncağım 450L yi bilenini bilmeyeniniz var. En son tesadüf üzere izinde olmam vesilesiyle dominatörü deneme şansım olmuştu. model ilk sürüm olduğu için üzerinde 3GX ünite vardı. Bu ünite ile ilgili bazı sıkıntılar olduğu için hiç uğraşmadan üniteyi değiştirdim. Kısıtlı imkanlar nedeniyle uçuramadığım 550 nin ünitesi olan KBar'ı 450ye monte ettim. 3GX te aslında bir problem yok. Bunu üniteyi söktükten sonra fark ettim. Buna rağmen KBar ile 550 de çok memnun olduğum için 450 ye taktım. 3GXten kaynaklandığını düşündüğüm problem aslında gaz eğrileriyle alakalıymış. Dominatörün muadillerinden 2 kat daha güçlü olduğunu hesaba katmadığım için throttle ayarlarını da yanlış yaptım . Kbar ı takıp her bölümü tek tek üzerine düşerek ayarladım. Buna rağmen gözüme çarpan bazı ilginç durumlar var. Bu durumları resim ekleyerek paylaşacağım.
Şimdi sorunum şu:
Model de hiç bir mekanik sıkıntı yok. Sıkışma, sürtünme, eğrilik, bozuk açılar ve yanlış değerler de yok. Yanlış değerler derken ilgimi çeken konu tam olarak bu aslında. Resimde bu durumu göstereceğim. Modeli hovera kaldırdığımda, devir belirli bir limitin üzerine çıkınca, örneğin %60 ve üzeri throttle verdiğimde abartı bir sallanma başlıyor. Bu sallantı sanki ana mil de eğrilik varmış yada kırık bir dişli varmış gibi. Mekanik olarak her açıdan kontrol ettim. Hiç bir problem görünmüyor. Gelelim ünitenin elektronik ayarlarına...
Resimlerde görüleceği üzere bazı değerler kritik bölgede yada kritik bölgeye yakın seyrediyor. Buna rağmen modeli bugün idle da çok kısa olarak test ettim. Video çekmedim çeksem bile yükleme yapamam . Ama abartı bir vibrasyon yada vibrasyon etkisi yapan bir şey var. İlk resimde main rotor gyro gain ayarları resimde görülen konumdan 300 boyutlu helikopter ayarına kadar(ok ile işaretlenmiş alan) düşürüldü ve tekrar çıkarıldı. 250 boyut ayarına kadar düşürmedim. Gainden olduğunu düşünmedim çünkü titremede hiç bir değişiklik algılamadım. Yüksek devrin main rotor gaini etkileyeceğini sanmıyorum. Yine de bu durumla ilgili bilgi sahibi, önerisi yada çözümün bizzat kendisi hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlardan destek bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
Şimdi sorunum şu:
Model de hiç bir mekanik sıkıntı yok. Sıkışma, sürtünme, eğrilik, bozuk açılar ve yanlış değerler de yok. Yanlış değerler derken ilgimi çeken konu tam olarak bu aslında. Resimde bu durumu göstereceğim. Modeli hovera kaldırdığımda, devir belirli bir limitin üzerine çıkınca, örneğin %60 ve üzeri throttle verdiğimde abartı bir sallanma başlıyor. Bu sallantı sanki ana mil de eğrilik varmış yada kırık bir dişli varmış gibi. Mekanik olarak her açıdan kontrol ettim. Hiç bir problem görünmüyor. Gelelim ünitenin elektronik ayarlarına...
Resimlerde görüleceği üzere bazı değerler kritik bölgede yada kritik bölgeye yakın seyrediyor. Buna rağmen modeli bugün idle da çok kısa olarak test ettim. Video çekmedim çeksem bile yükleme yapamam . Ama abartı bir vibrasyon yada vibrasyon etkisi yapan bir şey var. İlk resimde main rotor gyro gain ayarları resimde görülen konumdan 300 boyutlu helikopter ayarına kadar(ok ile işaretlenmiş alan) düşürüldü ve tekrar çıkarıldı. 250 boyut ayarına kadar düşürmedim. Gainden olduğunu düşünmedim çünkü titremede hiç bir değişiklik algılamadım. Yüksek devrin main rotor gaini etkileyeceğini sanmıyorum. Yine de bu durumla ilgili bilgi sahibi, önerisi yada çözümün bizzat kendisi hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlardan destek bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol