- Katılım
- 28 Eki 2014
- Mesajlar
- 2,596
- Tepkime puanı
- 2,203
- Web sitesi
- www.kervansaraykahve.com.tr
- İlgi Alanı
- Heli
Uzun zamandır açmayı isteğim gerek eleştirilerden korktuğum gerekse biraz daha fazla yazacak birşeyler olsun diye beklettiğim bir konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum. Genelde forumlarda ortamlarda insanlar yaptığı hataları gizlerler ama ben biraz farklı yol izledim hem deneyimlerimi aktarayım hemde geri dönüş olsun belki birinin işine yarar.
Şimdi daha iyi anlıyorum forumdaki güzel bilgili insanların neden yeni başlayan biri için flybarlı bir model ve kuyruk aktarma organlarını
neden kayışlı sistem olmasını önerdiklerini. Şu da bir gerçek ki Flybarless bir heli çok güzel görünüyor ve güncel oldukları için satılmaları konusunda fiyat kaybı ve alıcı konusunda sıkıntı çekilmiyor, bence çekilen çileye değer. Diğer bir konu ise tork tube; Kayışlı sistemler kırımlardan az hasar alması konusunda tercih edilebilir.
1. fylbarlı modelleri tercih etme sebebi gyro ayarlarıyla ilgili diye düşünüyorum yani sadece bir eksen oda kuyruğu tutsun yeter, diğer iki eksenin gyro ayarlarını fylbar ın hallettini stabilite için rahatlık sağladığı kanısındayım (ben 3gx le problem yaşamadım sadece nasıl bind edeceğimi bulamadım tahmin üzerine buldum onuda yazayım belki birine yardımcı olur)
2. Spektrum dx8 bir adet satellite ile 3gx bind işlemi: (Satellite iki adet olsa da aynı ) ilk önce 1 nolu satellite portuna bağlantıyı yapıyoruz sonra 3gx bind plug uygun yere takıyoruz sonra enerji verirken veya verip kısa zamanda 3gx üzerindeki setup butonuna basıyoruz, satellite flashlamaya başlıyor sonra kumandamızın bind butonuna basarken kumandamızı açıyoruz, satellitedeki ışık sabit yanmaya başlayınca enerjiyi kesip bing plug çıkarıyoruz bundan sonra kumanda açıkken enerji veriyoruz. (bunu bayağı aradım basit olduğu için kimse değinmemiş veya bana denk gelmedi)
3. kuyruk aktarma organlarına gelirsek ben 2 sefer kuyruk aktarma dişlilerini sıyırdım değiştirdim, birincisi ayar yaparken kuyruk palleri takılı idi
motora star verdim kuyruk gyro tepkisini test ederken yerdeki çarşafı sardı ve sıyırdı ikincisi ise ilk uçuşta gyro gaini yüksek olduğundan kuyruk çok titredi ve hemen inmek istedim kuyruk yere çarptı stabilizer kurtarmadı ve kuyruk aktarma dişlileri yine sıyırdı tabi kuyruktaki dişlinin şaftıda yamuldu değiştirdim.
4. kuyruk şaftını değiştirdikten sonra pal tutucuyu sabitleme vidasını iyi sıkıştırmamışım ikinci uçuşta kuyruk içe doğru kaydı heli sürekli bir tarafa dönmeye başladı kırımsız atlattık çok şükür. onu yerine getirmek için sökülmesi gereken yıldız vidanın birine fazla locktite kullanmışım ne yaptımsa (dakikalarca ısıttım, orjinal harici tornavida ile zorladım) sökemedim yıldızda sıyırdı başka yoldan halletmek zorunda kaldım.
5. 500 size landing skid taktım görüntü berbat ama eğitim için bence şahane tavsiye ederim.
6.3gx uniteyi manualde olduğu gibi alt tarafa montaj yaptım ayarlarda zorladı ışıkları görme açısından ama gyro gain ve gyro yönü ayarı haricinde hiç bir ayar değiştirmedim bu şekilde sıkıntısız uçuyorum ama bir heli 3gx le nasıl uçmalı bir fikrim olmadığından ayarların tam olup olmadığı konusunda video çekip sizlerle paylaşacağım izleyip olup olmadığı konusunda önerilerinizi alırım.
7. spektrum kumanda ve sim olayı.
ben aylarca sm600 six ile çift parmak sim çalıştım sonra model geldi kumandaya alışmak için sim dongle aldım, bir baktım spektrum kumanda ile çift parmak uçamıyorum bile kontrol sıfır. sonra tekrar baştan başlarcasına tek parmak çalıştım yeni arkadaşlara tavsiyem bu işe gerçekten kararlı iseniz önce kumandanızı alın simulatörü kendi kumandanızla çalışın şu sıralar tek parmakla kendimi eski seviyeme getirdiğime inanıyorum.
8. Bir kaç uçuş videosu
9.Tabiki böyle cahil cesareti ile uçuşun sonu kırım şu an geri topladım fırsat bulsam uçacağım ama hava şartları malüm dört gözle havaların biraz ısınmasını bekliyorum
10. idle up açtığımda model devri bulana kadar titreme oluyordu onuda throttle curve ayarından tahmin ediyorum benim
normal mode throttle curve 0-25-45-60-75 idi normal %50 iken idle up açınça model %100 devri bulana kadar idle up gyro gain ayarı düşük kaldı ama bu durumda titreme olmaması kuyrugu kaçırması lazım değilmi? bu konuda kafam karıştı onu throttle curve 0-45-73-85-100 yaptım test edeceğim bakalım ne olacak
Kendimde gördüğüm hatalar :
1 modeli kendime yakın uçuruyorum.
2 tam olarak yapmaya emek sarf etmediğim basit dediğim hareketleri gerçek modelle denedim sonuç ortada
Şimdi daha iyi anlıyorum forumdaki güzel bilgili insanların neden yeni başlayan biri için flybarlı bir model ve kuyruk aktarma organlarını
neden kayışlı sistem olmasını önerdiklerini. Şu da bir gerçek ki Flybarless bir heli çok güzel görünüyor ve güncel oldukları için satılmaları konusunda fiyat kaybı ve alıcı konusunda sıkıntı çekilmiyor, bence çekilen çileye değer. Diğer bir konu ise tork tube; Kayışlı sistemler kırımlardan az hasar alması konusunda tercih edilebilir.
1. fylbarlı modelleri tercih etme sebebi gyro ayarlarıyla ilgili diye düşünüyorum yani sadece bir eksen oda kuyruğu tutsun yeter, diğer iki eksenin gyro ayarlarını fylbar ın hallettini stabilite için rahatlık sağladığı kanısındayım (ben 3gx le problem yaşamadım sadece nasıl bind edeceğimi bulamadım tahmin üzerine buldum onuda yazayım belki birine yardımcı olur)
2. Spektrum dx8 bir adet satellite ile 3gx bind işlemi: (Satellite iki adet olsa da aynı ) ilk önce 1 nolu satellite portuna bağlantıyı yapıyoruz sonra 3gx bind plug uygun yere takıyoruz sonra enerji verirken veya verip kısa zamanda 3gx üzerindeki setup butonuna basıyoruz, satellite flashlamaya başlıyor sonra kumandamızın bind butonuna basarken kumandamızı açıyoruz, satellitedeki ışık sabit yanmaya başlayınca enerjiyi kesip bing plug çıkarıyoruz bundan sonra kumanda açıkken enerji veriyoruz. (bunu bayağı aradım basit olduğu için kimse değinmemiş veya bana denk gelmedi)
3. kuyruk aktarma organlarına gelirsek ben 2 sefer kuyruk aktarma dişlilerini sıyırdım değiştirdim, birincisi ayar yaparken kuyruk palleri takılı idi
motora star verdim kuyruk gyro tepkisini test ederken yerdeki çarşafı sardı ve sıyırdı ikincisi ise ilk uçuşta gyro gaini yüksek olduğundan kuyruk çok titredi ve hemen inmek istedim kuyruk yere çarptı stabilizer kurtarmadı ve kuyruk aktarma dişlileri yine sıyırdı tabi kuyruktaki dişlinin şaftıda yamuldu değiştirdim.
4. kuyruk şaftını değiştirdikten sonra pal tutucuyu sabitleme vidasını iyi sıkıştırmamışım ikinci uçuşta kuyruk içe doğru kaydı heli sürekli bir tarafa dönmeye başladı kırımsız atlattık çok şükür. onu yerine getirmek için sökülmesi gereken yıldız vidanın birine fazla locktite kullanmışım ne yaptımsa (dakikalarca ısıttım, orjinal harici tornavida ile zorladım) sökemedim yıldızda sıyırdı başka yoldan halletmek zorunda kaldım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
5. 500 size landing skid taktım görüntü berbat ama eğitim için bence şahane tavsiye ederim.
6.3gx uniteyi manualde olduğu gibi alt tarafa montaj yaptım ayarlarda zorladı ışıkları görme açısından ama gyro gain ve gyro yönü ayarı haricinde hiç bir ayar değiştirmedim bu şekilde sıkıntısız uçuyorum ama bir heli 3gx le nasıl uçmalı bir fikrim olmadığından ayarların tam olup olmadığı konusunda video çekip sizlerle paylaşacağım izleyip olup olmadığı konusunda önerilerinizi alırım.
7. spektrum kumanda ve sim olayı.
ben aylarca sm600 six ile çift parmak sim çalıştım sonra model geldi kumandaya alışmak için sim dongle aldım, bir baktım spektrum kumanda ile çift parmak uçamıyorum bile kontrol sıfır. sonra tekrar baştan başlarcasına tek parmak çalıştım yeni arkadaşlara tavsiyem bu işe gerçekten kararlı iseniz önce kumandanızı alın simulatörü kendi kumandanızla çalışın şu sıralar tek parmakla kendimi eski seviyeme getirdiğime inanıyorum.
8. Bir kaç uçuş videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
9.Tabiki böyle cahil cesareti ile uçuşun sonu kırım şu an geri topladım fırsat bulsam uçacağım ama hava şartları malüm dört gözle havaların biraz ısınmasını bekliyorum
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tabi şimdi öğrendimki idle up gain ayarı 45 idi oda rate moda geçiyormuş ben -1 den itibaren rate mode geçtiğini zannediyordum ve idle upta uçmak bir kat daha zorlaşıyormuş. heading mode ayarlarını araştıracağım.10. idle up açtığımda model devri bulana kadar titreme oluyordu onuda throttle curve ayarından tahmin ediyorum benim
normal mode throttle curve 0-25-45-60-75 idi normal %50 iken idle up açınça model %100 devri bulana kadar idle up gyro gain ayarı düşük kaldı ama bu durumda titreme olmaması kuyrugu kaçırması lazım değilmi? bu konuda kafam karıştı onu throttle curve 0-45-73-85-100 yaptım test edeceğim bakalım ne olacak
Kendimde gördüğüm hatalar :
1 modeli kendime yakın uçuruyorum.
2 tam olarak yapmaya emek sarf etmediğim basit dediğim hareketleri gerçek modelle denedim sonuç ortada