Trex 450L dominatör deneyimlerim

Mustafa ÇOBAN

Kıdemli Uye
Katılım
28 Eki 2014
Mesajlar
2,596
Tepkime puanı
2,203
Web sitesi
www.kervansaraykahve.com.tr
İlgi Alanı
Heli
Uzun zamandır açmayı isteğim gerek eleştirilerden korktuğum gerekse biraz daha fazla yazacak birşeyler olsun diye beklettiğim bir konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum. Genelde forumlarda ortamlarda insanlar yaptığı hataları gizlerler ama ben biraz farklı yol izledim hem deneyimlerimi aktarayım hemde geri dönüş olsun belki birinin işine yarar.

Şimdi daha iyi anlıyorum forumdaki güzel bilgili insanların neden yeni başlayan biri için flybarlı bir model ve kuyruk aktarma organlarını
neden kayışlı sistem olmasını önerdiklerini. Şu da bir gerçek ki Flybarless bir heli çok güzel görünüyor ve güncel oldukları için satılmaları konusunda fiyat kaybı ve alıcı konusunda sıkıntı çekilmiyor, bence çekilen çileye değer. Diğer bir konu ise tork tube; Kayışlı sistemler kırımlardan az hasar alması konusunda tercih edilebilir.

1. fylbarlı modelleri tercih etme sebebi gyro ayarlarıyla ilgili diye düşünüyorum yani sadece bir eksen oda kuyruğu tutsun yeter, diğer iki eksenin gyro ayarlarını fylbar ın hallettini stabilite için rahatlık sağladığı kanısındayım (ben 3gx le problem yaşamadım sadece nasıl bind edeceğimi bulamadım tahmin üzerine buldum onuda yazayım belki birine yardımcı olur)

2. Spektrum dx8 bir adet satellite ile 3gx bind işlemi: (Satellite iki adet olsa da aynı :) ) ilk önce 1 nolu satellite portuna bağlantıyı yapıyoruz sonra 3gx bind plug uygun yere takıyoruz sonra enerji verirken veya verip kısa zamanda 3gx üzerindeki setup butonuna basıyoruz, satellite flashlamaya başlıyor sonra kumandamızın bind butonuna basarken kumandamızı açıyoruz, satellitedeki ışık sabit yanmaya başlayınca enerjiyi kesip bing plug çıkarıyoruz bundan sonra kumanda açıkken enerji veriyoruz. (bunu bayağı aradım basit olduğu için kimse değinmemiş veya bana denk gelmedi)

3. kuyruk aktarma organlarına gelirsek ben 2 sefer kuyruk aktarma dişlilerini sıyırdım değiştirdim, birincisi ayar yaparken kuyruk palleri takılı idi
motora star verdim kuyruk gyro tepkisini test ederken yerdeki çarşafı sardı ve sıyırdı ikincisi ise ilk uçuşta gyro gaini yüksek olduğundan kuyruk çok titredi ve hemen inmek istedim kuyruk yere çarptı stabilizer kurtarmadı ve kuyruk aktarma dişlileri yine sıyırdı tabi kuyruktaki dişlinin şaftıda yamuldu değiştirdim.

4. kuyruk şaftını değiştirdikten sonra pal tutucuyu sabitleme vidasını iyi sıkıştırmamışım ikinci uçuşta kuyruk içe doğru kaydı heli sürekli bir tarafa dönmeye başladı kırımsız atlattık çok şükür. onu yerine getirmek için sökülmesi gereken yıldız vidanın birine fazla locktite kullanmışım ne yaptımsa (dakikalarca ısıttım, orjinal harici tornavida ile zorladım) sökemedim yıldızda sıyırdı başka yoldan halletmek zorunda kaldım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


5. 500 size landing skid taktım görüntü berbat ama eğitim için bence şahane tavsiye ederim.

6.3gx uniteyi manualde olduğu gibi alt tarafa montaj yaptım ayarlarda zorladı ışıkları görme açısından ama gyro gain ve gyro yönü ayarı haricinde hiç bir ayar değiştirmedim bu şekilde sıkıntısız uçuyorum ama bir heli 3gx le nasıl uçmalı bir fikrim olmadığından ayarların tam olup olmadığı konusunda video çekip sizlerle paylaşacağım izleyip olup olmadığı konusunda önerilerinizi alırım.

7. spektrum kumanda ve sim olayı.
ben aylarca sm600 six ile çift parmak sim çalıştım sonra model geldi kumandaya alışmak için sim dongle aldım, bir baktım spektrum kumanda ile çift parmak uçamıyorum bile kontrol sıfır. sonra tekrar baştan başlarcasına tek parmak çalıştım yeni arkadaşlara tavsiyem bu işe gerçekten kararlı iseniz önce kumandanızı alın simulatörü kendi kumandanızla çalışın şu sıralar tek parmakla kendimi eski seviyeme getirdiğime inanıyorum.

8. Bir kaç uçuş videosu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

9.Tabiki böyle cahil cesareti ile uçuşun sonu kırım şu an geri topladım fırsat bulsam uçacağım ama hava şartları malüm dört gözle havaların biraz ısınmasını bekliyorum
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tabi şimdi öğrendimki idle up gain ayarı 45 idi oda rate moda geçiyormuş ben -1 den itibaren rate mode geçtiğini zannediyordum ve idle upta uçmak bir kat daha zorlaşıyormuş. heading mode ayarlarını araştıracağım.

10. idle up açtığımda model devri bulana kadar titreme oluyordu onuda throttle curve ayarından tahmin ediyorum benim
normal mode throttle curve 0-25-45-60-75 idi normal %50 iken idle up açınça model %100 devri bulana kadar idle up gyro gain ayarı düşük kaldı ama bu durumda titreme olmaması kuyrugu kaçırması lazım değilmi? bu konuda kafam karıştı onu throttle curve 0-45-73-85-100 yaptım test edeceğim bakalım ne olacak

Kendimde gördüğüm hatalar :
1 modeli kendime yakın uçuruyorum.
2 tam olarak yapmaya emek sarf etmediğim basit dediğim hareketleri gerçek modelle denedim sonuç ortada
 
Trex 450L dominatör deneyimlerim

Öncelikle çok geçmiş olsun. Şükür kimseye bir şey olmamış.

Son videoyu izlerken ben ürktüm doğrusu. Çünkü model çok agresif ve sola doğru çok hızlı bir şekilde kontrrolden çıkmıştı. Bana sorarsanız ilk uçuşlarda daha sakin ve biraz da scale tarzı uçun. O da zor ama zevkli.

İkinci videoda Idle açarken motor sanki çok hızlı devir alıyor ve kuyruk kaçıyor. Esc programlanmasından mı kaynaklı. Bir de pallerin açısı artı yönde mi değişiyor. Model kendini havaya atıyor. Bi yerde de Idle kapatınca model yükseklik kaybediyor. Bana pitch curve ayarlarından kaynaklı gibi geldi.
 
Trex 450L dominatör deneyimlerim

Bu güzel paylaşımınız için teşekkürler Mustafa bey, keyifle okudum, :bravo:

Bu hobiye başlarken sanıyorum pek çoğumuz buna benzer şeyler yaşamışızdır. :) Ama iyisiyle kötüsüyle bizlele paylaşmanız çok güzel diye düşünüyorum. :RCKolik:

Başlangıç için uçuş tarzınız biraz fazla agresif olmuş bana göre, sanıyorum bu konuda sizde aynı fikirdesiniz.

Eğer pitch curve (ana pervane açı) ayarlarınız doğruysa throttle curve'ünüzde yaptığınız son değişiklik kuyruğunuzdaki problemi çözecektir büyük ihtimalle. :agreed:

Forumdaki pitch curve, throttle curve ve kuyruk gyro'su ayar konularını da hızlıca bir gözden geçirmenizi tavsiye ederim. ;)
 
Trex 450L dominatör deneyimlerim

Geçmiş olsun Mustafa, seninle benzer konuları ara ara bende yaşadım ve eskisi kadar olmasada ufak tefek yaşamaya devam ediyorum. Bu hobide çevrende yardımcı olabilecek ve bu işin tekniğini öğretebilecek bir kimse yoksa kendi kendine birşeyleri yapmaya çalışırken malesef bu sıkıntılar kaçınılmaz oluyor , arkama dönüp baktığımda da kendi çapımda çok mesafe katettiğimi görüyorum . :yuppi: sende kısa bir zaman diliminde çok büyük bir aşama kaydettin ve bu yaşadıkların da sana büyük bir tecrübe olacak . :)

Acı olmadan kazanç olmuyor malesef :( fakat bu hobininde tadı orada zaten.
 
Trex 450L dominatör deneyimlerim

Cahit Kaş' Alıntı:
Öncelikle çok geçmiş olsun. Şükür kimseye bir şey olmamış.

Son videoyu izlerken ben ürktüm doğrusu. Çünkü model çok agresif ve sola doğru çok hızlı bir şekilde kontrrolden çıkmıştı. Bana sorarsanız ilk uçuşlarda daha sakin ve biraz da scale tarzı uçun. O da zor ama zevkli.

İkinci videoda Idle açarken motor sanki çok hızlı devir alıyor ve kuyruk kaçıyor. Esc programlanmasından mı kaynaklı. Bir de pallerin açısı artı yönde mi değişiyor. Model kendini havaya atıyor. Bi yerde de Idle kapatınca model yükseklik kaybediyor. Bana pitch curve ayarlarından kaynaklı gibi geldi.
bende son videoda çocuklardan korktuğum için hiç kurtarmaya bile uğraşmadım yer en güvenlisi geldi çok şükür kimsede birşey yok ama akıl parası oluyor, bide modelin çok agresif olması zannedersem rate mode geçmesi çünki gyro gain 45 de idi oda rate moda geçiyormuş o konuyuda araştıracağım.

Türker Akgün' Alıntı:
Teşekkürler Türker bey dijital açı ölçer ile pich açılarını ayarladım onlar doğru yanlız ben ilk uçuşlarım düşük devirde sakin olsun istediğim için kafa turunu düşürmek adına çok düşük throttle ayarladım
Bu güzel paylaşımınız için teşekkürler Mustafa bey, keyifle okudum, :bravo:

Bu hobiye başlarken sanıyorum pek çoğumuz buna benzer şeyler yaşamışızdır. :) Ama iyisiyle kötüsüyle bizlele paylaşmanız çok güzel diye düşünüyorum. :RCKolik:

Başlangıç için uçuş tarzınız biraz fazla agresif olmuş bana göre, sanıyorum bu konuda sizde aynı fikirdesiniz.

Eğer pitch curve (ana pervane açı) ayarlarınız doğruysa throttle curve'ünüzde yaptığınız son değişiklik kuyruğunuzdaki problemi çözecektir büyük ihtimalle. :agreed:

Forumdaki pitch curve, throttle curve ve kuyruk gyro'su ayar konularını da hızlıca bir gözden geçirmenizi tavsiye ederim. ;)
önerilerin için teşekkürler türker bey ben ilk önceleri heli sakin olsun istediğim için o ayarları kullandım ama yanılmışız deneyim böyle işte senin final kumanda ayarlarındaki gibi uygulama yapacağım.

Tevfik Sıkılı' Alıntı:
Geçmiş olsun Mustafa, seninle benzer konuları ara ara bende yaşadım ve eskisi kadar olmasada ufak tefek yaşamaya devam ediyorum. Bu hobide çevrende yardımcı olabilecek ve bu işin tekniğini öğretebilecek bir kimse yoksa kendi kendine birşeyleri yapmaya çalışırken malesef bu sıkıntılar kaçınılmaz oluyor , arkama dönüp baktığımda da kendi çapımda çok mesafe katettiğimi görüyorum . :yuppi: sende kısa bir zaman diliminde çok büyük bir aşama kaydettin ve bu yaşadıkların da sana büyük bir tecrübe olacak . :)

Acı olmadan kazanç olmuyor malesef :( fakat bu hobininde tadı orada zaten.
%p ilginten dolayı teşekkür ederim abi evet haklısın acı olmadan olmuyor ama artık korkuyorum modelden dur bakalım ilerde ne olacak, elimden geldiğince notlar alıp ara ara yazacağım yaşadıklarımı. belki birinin işine yarar
 
Trex 450L dominatör deneyimlerim

Mustafa kusura bakma konuya gec cevap yaziyorum. Gerci Bana pek bir sey kalmamis sagolsun arkadaslarimiz zaten soylenmesi gerekenleri soylemisler.

Ben ozellikle Boyle bir konu acip, detayli ve net bir sekilde hatalarin dahil bizlerle boyle bir konu paylastigin icin tesekkur etmek istedim. Hatalarimizdan ders alip yola aynen devam ediyoruz :RCKolik: