Trainer EPP modelim düzgün uçmuyor. Sizce sorun ne olabilir ?

MURAT SIR

Yeni Uye
Katılım
16 Ocak 2022
Mesajlar
23
Tepkime puanı
19
Yaş
39
Konum
Ordu
İlgi Alanı
Hepsi
Arkadaşalr merhaba. Okulda öğrencilerle beraber yaptığımız bir uçak (uçaklar diyelim) var. Kendin yap kanalında yapılan trainer uçak. Daha önce sizlerden yardım almıştım ve uçak ağırlık merkezinden yana sıkıntısı olduğunu ve kıç kısmının daha ağır olduğundan bahsetmiştik. Aşağıda uçuş videosundan da görebileceğiniz üzere uçak tam gaz yediğinde hemen geriye takla atıyor ve ben de o saatten sonra agresif manevralarla düzeltmek zorunda kalıyorum ve sonuç yeteri kadar yüksekte tutamadığımdan çakılıyor. Hem de sert çakıyorum uçağı. Öyle böyle değil. Böyle yavaş yavaş süzülmesini beklerken bir bakmışsın beni panik edecek kadar agresif ve hızlı uçuyor.

Şüphelendiğim konu motor güçlü uçak hafif. (1400 kv 2212 10 T motor ve 9.47 PERVANE - 3s 1550 25c lipo) Uçağın kalkış ağırlığı 660 gr. Bu uçağa bu motor fazla mıdır arkadaşlar? Önce bana bunu söyleyin lütfen. :undecided: Uçağın motor açısını sağa ve aşağı yönde ayarlasam da uçak sağa gitmek istiyor. Bunu da trim ve mixle çözmeye çalıştım. Önceki kırımdan sonra denediğim bir mevzu.

Bir diğer yardım talebim: Bu uçak motor pil kombinasyonuyla başka hangi uçaklar yapabilirim. Hangi modelleri deneyebilriim. Bana yardımcı olursanız sevinirim. Çocuklar sevinsin yeter. :RCKolik:
Üstteki video bugünün videosu. Alttaki video ise bir önceki uaçakta cebelleştiğim videoya ait.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
tam ustası değilim ama bana gövdesini biraz daha uzatabilirsin gibi geldi. böylelikle tam gaz verdiğinde kafası yukarı atmaz. bir de illaki bir matematiksel formülü olmalı bunun (ağırlığı- boyu - kanat genişliği ).. ilk uçak uçalı tam 120 sene olmuş. aynı problemle birçok kez karşılaşılmış ve mutlaka bu sorunu bertaraf edici çözümü vardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: MURAT SIR
Şimdi emin olmak için tekrar baktım da kuyruk ağır görünüyor çünkü uçak direkt yukarı bakıyor havalandığı anda. Ağırlık merkezi kanadın ön tarafından 3'te birine göre ayarlarsanız halledebilirsiniz ki zaten yapım videosunda gösteriyor.
O videodaki gibi bir stand yapıp burnu çok çok hafif ağır olacak şekilde bataryayı konumlandırabilirsiniz.
Motor çok güçlü konusunda da bence full Throttle kullanmayarak motorun gücünün çok olmasını çözebilelirsiniz. Yettiği kadarıyla, %60-%80 artık ne kadar gerekiyorsa en fazla o kadar gaz verin derim. Sonra da kumandanın Throttle curve sekmesinden otomatik limitleyebilrisiniz ve tam gaz verince motorun izin verdiğiniz kadar güçte çalışmasını sağlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: MURAT SIR
O motor bende de var. Gayet o uçakta kullanılacak ufacık bir motor. Pek de güçlü sayılmaz 870g thurst var diye hatırlıyorum. Küçük uçak yapmak bence baya zor. Keyifli uçuşu olması için çok profesyonel olmak lazım. Birde ince ince uğraşmak lazım. En büyük hata uçuş yeriniz bence. Bir videoda tellere değen RC helikopteri görmüştüm. Kocaman bir ışık ve helikopter yok oldu. Külleri yere indi. Yani o tellerin olduğu yerde bu tarz uçuşlar yapmak çok çok tehlikeli.

Bence mixlerle alakalı probleminiz olabilir. Atımlar bence yüksek. Ağırlık dengesi nasıl? Mix durumları nasıl? Bunlarla alakalı fotoğraflar olmadan her şeyi doğru yaptığınızı düşünerek yorum yapmaya çalışmak çok zor. Fotoğraflar veya video bile yetersiz kalıyorken onlar da olmadan sadece uçuş videosu ile birşeyler söylemek... :D

Birde niye tam gaz uçuyorsunuz? Gazı yavaş yavaş açarak %75 konumda kalkış yapıp tekrar %50 konuma çekseniz uçak biraz daha kontrol edilebilir olur. Belki trimler ile kötü de olsa uçabilir..
 
Tekrar tekrar videoyu izliyorum. Uçak kalksın diye full elevatör veriliyor ve tabii ki tam gaz veriliyor. Uçak bir süre hız kazandıktan ve elevatör artık aktif hale geldikten sonra birden kafa dikiyor. Ve panikle gaz neredeyse 0a çekiliyor. Sonra aha kalktı ama gazı da kestim ne yapacaz şimdi diyip full gaz veriliyor haliyle uçak sola yatıyor motor torkundan dolayı. Trimleri zaten doğru değil çünkü ilk uçuşu. Haliyle olması gerekenden daha fazla etkileniyor olabilir motorun torkundan. Uçak kalkış yönünün tersine dönüyor ve yüksek atımlarla beraber tam gaz uçağı havada tutmak için bir süre çırpınıp yere çakıyorsunuz :D

Olması gereken güzel bir alanda daha sakin gaz vererek ve elevatör vermeyerek veya çok az vererek uçağın hızlanmasını sağlarsın. Hafif sağ aileronu hazır tutarak havaya sakince kalkmasını sağlarsın. Gazı çok vermemeye dikkat ederek yavaş yavaş irtifa kazanıp acil olarak gerekli trimleri yaparsın. Ondan sonrası sende zaten :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Alp Serin
tam ustası değilim ama bana gövdesini biraz daha uzatabilirsin gibi geldi. böylelikle tam gaz verdiğinde kafası yukarı atmaz. bir de illaki bir matematiksel formülü olmalı bunun (ağırlığı- boyu - kanat genişliği ).. ilk uçak uçalı tam 120 sene olmuş. aynı problemle birçok kez karşılaşılmış ve mutlaka bu sorunu bertaraf edici çözümü vardır.
ağırlık merkezini bu kez çok iyi ayarlamıştım ama atımlarım çok sert. kısmet yeni uçağa artık yeni bir yerde
 
Şimdi emin olmak için tekrar baktım da kuyruk ağır görünüyor çünkü uçak direkt yukarı bakıyor havalandığı anda. Ağırlık merkezi kanadın ön tarafından 3'te birine göre ayarlarsanız halledebilirsiniz ki zaten yapım videosunda gösteriyor.
O videodaki gibi bir stand yapıp burnu çok çok hafif ağır olacak şekilde bataryayı konumlandırabilirsiniz.
Motor çok güçlü konusunda da bence full Throttle kullanmayarak motorun gücünün çok olmasını çözebilelirsiniz. Yettiği kadarıyla, %60-%80 artık ne kadar gerekiyorsa en fazla o kadar gaz verin derim. Sonra da kumandanın Throttle curve sekmesinden otomatik limitleyebilrisiniz ve tam gaz verince motorun izin verdiğiniz kadar güçte çalışmasını sağlar.
panikle full gaz verdik uçak drone gibi dikti kafasını. haklısınız az vermem gerekti.
 
Tekrar tekrar videoyu izliyorum. Uçak kalksın diye full elevatör veriliyor ve tabii ki tam gaz veriliyor. Uçak bir süre hız kazandıktan ve elevatör artık aktif hale geldikten sonra birden kafa dikiyor. Ve panikle gaz neredeyse 0a çekiliyor. Sonra aha kalktı ama gazı da kestim ne yapacaz şimdi diyip full gaz veriliyor haliyle uçak sola yatıyor motor torkundan dolayı. Trimleri zaten doğru değil çünkü ilk uçuşu. Haliyle olması gerekenden daha fazla etkileniyor olabilir motorun torkundan. Uçak kalkış yönünün tersine dönüyor ve yüksek atımlarla beraber tam gaz uçağı havada tutmak için bir süre çırpınıp yere çakıyorsunuz :D

Olması gereken güzel bir alanda daha sakin gaz vererek ve elevatör vermeyerek veya çok az vererek uçağın hızlanmasını sağlarsın. Hafif sağ aileronu hazır tutarak havaya sakince kalkmasını sağlarsın. Gazı çok vermemeye dikkat ederek yavaş yavaş irtifa kazanıp acil olarak gerekli trimleri yaparsın. Ondan sonrası sende zaten :)
teşekkür ederim tam tamına özetlemişsin abi. panikle aha bu kez bu uçağı çakmayalım bari derken uçak aldı başını gitti. elevator açısı çok dik verdim üstelik. yer konusuna gelince abi yer yok inan. her yer dağ tepe ağaç fındık vs. stadyuma gideceğim bir de orada deneyeyim bakalım. bu hevesi kaçır ak istemiyorum. elimden geleni yapacağım. peki bu motor esc vs kombinasyonuyla başka hangi uçağı deneyebilirim.
 
Aynı uçak o motor esc ile uçabilir. Ama motorun çekişi gayet güzel. Haliyle aynı planı biraz daha büyüterek aynı uçağı yapabilirsiniz. Mesela çeyrek ölçek olabilir. Tüm plan çeyrek ölçüde büyütülecek yani. Günün sonunda hala yeterli çekiş gücü olacak ve biraz daha büyük bir uçakla biraz daha stabil uçuş deneyimi olacaktır.

Atımları yarı yarıya düşürmek faydalı olacaktır. Uçuş öncesi expo (%20 gibi mesela) güzel olabilir. Birden gaz açıp kapatmalar veya elevatör çekili kalkış yapmaya çalışmaktan vazgeçmek gerekiyor.

Ben elevatör konusunda şöyle yapıyorum. (Sadece maidende) Çok hafif (belli belirsiz gibi) yukarı çıkacak şekilde trimliyorum uçağı. Zaten uçağın burnunu da ağır şekilde ayarladığım için uçak aşırı burun düşürmüyor ve bu şekilde trim yaparken daha rahat oluyorum. Tabi bunu yapıp birde elevatöre asılarak kalkış yaparsak... :)

Alan meselesine gelince en azından bir planınız olsun. Uçak nereye giderse ona göre hareket etmek biraz sıkıntılı olabiliyor. Yani şöyle kalkarım. Şu kısımlarda uçarım. İnerken şuraya yakın bir yerlere iniş yaparım gibi bir plan güzel olur.
 
Aynı uçak o motor esc ile uçabilir. Ama motorun çekişi gayet güzel. Haliyle aynı planı biraz daha büyüterek aynı uçağı yapabilirsiniz. Mesela çeyrek ölçek olabilir. Tüm plan çeyrek ölçüde büyütülecek yani. Günün sonunda hala yeterli çekiş gücü olacak ve biraz daha büyük bir uçakla biraz daha stabil uçuş deneyimi olacaktır.

Atımları yarı yarıya düşürmek faydalı olacaktır. Uçuş öncesi expo (%20 gibi mesela) güzel olabilir. Birden gaz açıp kapatmalar veya elevatör çekili kalkış yapmaya çalışmaktan vazgeçmek gerekiyor.

Ben elevatör konusunda şöyle yapıyorum. (Sadece maidende) Çok hafif (belli belirsiz gibi) yukarı çıkacak şekilde trimliyorum uçağı. Zaten uçağın burnunu da ağır şekilde ayarladığım için uçak aşırı burun düşürmüyor ve bu şekilde trim yaparken daha rahat oluyorum. Tabi bunu yapıp birde elevatöre asılarak kalkış yaparsak... :)

Alan meselesine gelince en azından bir planınız olsun. Uçak nereye giderse ona göre hareket etmek biraz sıkıntılı olabiliyor. Yani şöyle kalkarım. Şu kısımlarda uçarım. İnerken şuraya yakın bir yerlere iniş yaparım gibi bir plan güzel olur.
kesinlikle bugüne dek edindiğim en güzel pilotaj tavsiyesiydi. expo ve atım ayarını yapacağım bu kez. expo 20 rate de 50 ayarlıyorum abi. ölçeklendirmeyi de ona göre ayarlıyorum. büyütüyorum. inşallah güzel bir uçuş sağlayacağım bu kez.