THK- FMS RIOT

Mehmet YILMAZ

Çalışkan Uye
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
321
Tepkime puanı
669
Filomun vazgeçilmezi olan Dancing Wings Hobby Stick-14 kırılınca, yerine yeni bir uçak arayışına girdim ve Türk Hava Kurumu'nun mağazasında satılan FMS RIOT'u tercih ettim.

Bu yazıda, RIOT ile ilgili izlenimlerimi kısaca paylaşmak istiyorum. RIOT, farklı isimlerle de satılan bir model ve THK'daki fiyatı yurt dışındaki bazı mağazalarla neredeyse aynı düzeyde.

RIOT, 1400 mm kanat açıklığına ve 1130 mm uzunluğa sahip. PNP (Plug and Play) olarak geliyor ve önerilen 2200 mAh 3S pil ile uçuş ağırlığı 1350 gram. Bence bu boyuttaki bir model için oldukça hafif. Köpük kalitesi de gayet iyi; diğer FMS modelleriyle benzer seviyede. Ancak, modelin en olumsuz yönü pil yuvasının konumu. Bu kadar büyük bir model olmasına rağmen pil yuvası, daha küçük modellerde olduğu gibi gövdenin altına yerleştirilmiş ve nispeten küçük. Her seferinde bu büyüklükte bir modeli ters çevirip, köpüğe zarar vermeden pili yerleştirmek biraz zahmetli. Benzer şekilde, ESC bölmesi de pil yuvasının üstünde ayrı bir bölümde yer alıyor.

THK sitesinde belirtildiği gibi, ne yazık ki kargo anlaşması yok ve bu nedenle nispeten yüksek bir kargo ücreti ödedim. Ancak uçak çift kutu şeklinde paketlenmiş ve zarar görmeden bir günde elime ulaştı. Montaj için yapıştırıcı gerekmiyor ve yaklaşık 30 dakikada montajı tamamladım. Genellikle yüksek kanat yüküne sahip uçakları sevdiğim için ve elimde 3S 2200 mAh pil bulunmadığından, ilk uçuşu 4S 5000 mAh pil kullanarak gerçekleştirdim. Bu pil hazneye zor sığıyor ve kapağı kapatmak mümkün olmadığından kapağı çıkarmak zorunda kaldım. Pil, haznede bir velcro ile sabitleniyor.

Uçak, tahmin ettiğimden daha az atik uçuyor, fakat zaten bir trainer olarak tasarlandığı için bu beklenen bir durum. Servo atımlarını en yüksek seviyeye ayarlayıp servo hornun merkeze yakın deliklerini kullanmama rağmen roll rate oldukça düşük. Ayrıca, sürtünmesi nispeten yüksek ve gazı kapattığımda çıkan rüzgar sesi de bunu doğruluyor. Öte yandan, benim kanımca harika bir trainer. Boyutu, stabilitesine katkıda bulunuyor ve şu anki fiyatı da gayet cazip. Bugün Manavgat Model Uçak Pisti'nde oldukça rüzgarlı bir havada uçtum ve aşağıda ilk uçuş videosunu bulabilirsiniz.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Öncelikle hayırlı olsun. Çok güzel bir anlatım olmuş. Uçak hakkında bilgi sahibi olmak isteyenlere de ışık nitelğinde. Kazasız uçuşlar dilerim.
 
Frsky'nin log özelliğini kullanarak touch and go denemelerinin kaydını aldım. Pilin ömrünün sona erdiğini düşünüyordum ve bu kayıtlar da tahminimi doğruladı. Son zamanlarda çok şiddetli rüzgar olmasına rağmen gyro, uçakla gerçekten uyumlu çalışıyor. Elevator dışında tüm gain ayarlarını tam olarak kullanabiliyorum. Bu arada, uçağın içinden çıkan servo uzatma kabloları çok ince ve mutlaka değiştirilmesi gerekiyor. Aşağıya log çıktısını da ekledim. Dikkat edilmesi gereken nokta, sadece iniş çalıştığım için gaz pozisyonu %40 üzerine çıkmadı. Bu yüzden de maksimum anlık çekilen akım 20A'nın altında görünüyor. Tahmin edildiği gibi, gaz arttıkça çekilen akım miktarı devirin karesiyle orantılı olarak artıyor, ama yine de 50A üzerine çıkmıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Bünyamin kayacı