T-Rex 450

byreci

Uye
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
120
Tepkime puanı
0
Yaş
46
Merhaba Arkadaşlar...
Rckolik forumuyla ilk tanışıp bu hobiye başlamaya karar verdiğimde yaptığım ilk araştırmalar sonucunda V977 heli almaya karar vermiştim. İlk olarak Sim kumandasıyla çalışmam gerektiği söylendiğinde işi belli bir seviyeye getirene kadar helikopter almamam gerektiğini düşündüm. Bu arada hem araştırma yapma imkanımda oldu. Şimdi kesinlikle T-Rex 450 almaya karar verdim. Bu konuda yardımınıza ihtiyacım var. öncelikli olarak;
1. 1.000 Tl üst sınır olmak kaydıyla bi T-Rex 450 toplaya bilirmiyim ?
2. Read To Fly almak mı daha mantıklı yoksa Dfc mi ?
3. Dfc alsam ve toplamayı beceremezsem bana yardımcı olabilecek kimse var mı (İstanbulda yaşıyorum ve yakınlarda olan yardımcı olacak arkadaşların yanlarına gidebilirim)
Şimdiden herkese teşekkür ederim.
 
T-Rex 450

recai ikinci' Alıntı:
Merhaba Arkadaşlar...
Rckolik forumuyla ilk tanışıp bu hobiye başlamaya karar verdiğimde yaptığım ilk araştırmalar sonucunda V977 heli almaya karar vermiştim. İlk olarak Sim kumandasıyla çalışmam gerektiği söylendiğinde işi belli bir seviyeye getirene kadar helikopter almamam gerektiğini düşündüm. Bu arada hem araştırma yapma imkanımda oldu. Şimdi kesinlikle T-Rex 450 almaya karar verdim. Bu konuda yardımınıza ihtiyacım var. öncelikli olarak;
1. 1.000 Tl üst sınır olmak kaydıyla bi T-Rex 450 toplaya bilirmiyim ?
2. Read To Fly almak mı daha mantıklı yoksa Dfc mi ?
3. Dfc alsam ve toplamayı beceremezsem bana yardımcı olabilecek kimse var mı (İstanbulda yaşıyorum ve yakınlarda olan yardımcı olacak arkadaşların yanlarına gidebilirim)
Şimdiden herkese teşekkür ederim.


Büyük boyutlu heliler belirli bir bütçeyi zorunlu kılıyor.

1. 1000TL üst sınır olmak kaydıyla uçuşa hazır halde trex 450 temin edilebilir fakat 2. el olur. Sıfır herşeyiyle zor. Temiz durumda çok iyi ilanlar denk geliyor arada, takip etmek lazım. trex450 sport modeli bile super combo 1000 tl ye yakın geliyor, yanında kumanda yok (ki iyileri pahalıdır) pil yok şarj yok ıvız zıvır ekipmanlar yok...

2. RTF ve DFC elma ile armut gibi farklı iki kavram. RTF uçuşa hazır anlamına geliyor yani yukarıdaki maddede son saydıklarım dahil herşeyiyle bir set... DFC ise bir kafa tipi... Daha sade daha performanslı, link karmaşası vs yok... RTF olmasın mümkünse ya kit al ayrı ayrı edin elektroniğini böylece gönlüne göre toplarsın ama maliyetli olabilir. Yada super combo set al, kiti elektroniği olsun sen pilini kumandasını ayrı al... Böylesi daha iyi olur.

3. Ben internetten ve forumdan öğrendiklerimle topladım hiç sıkıntı olmadı. Youtubeda videolar var, forumlarda başlıklar var... Sadece montaj kitapçığını bile takip etmek çoğunu anlatır. Ki istanbul da modelci cennetidir, her türlü bulunur yardımcı olacak birileri...


Kolay gelsin.
 
T-Rex 450

Rasim kardeşimiz zaten cevaplamış ben de 1-2 ilave de bulunayım ;)

recai ikinci' Alıntı:
1. 1.000 Tl üst sınır olmak kaydıyla bi T-Rex 450 toplaya bilirmiyim ?
Hangi 450 modelini ve buna bağlı olarak kumanda tercihinizle ilgili. Peki 450 modelleri nelerdir ve farkları nelerdir derseniz.




Orjinal Align almayıp Klone alırsam fiyat ne olur derseniz.




Peki Kumanda ne civardında ve hangi kumanda derseniz.




recai ikinci' Alıntı:
2. Read To Fly almak mı daha mantıklı yoksa Dfc mi ?
Align sadece 1 tane RTF (uçmaya hazır kit demek) var zaten. Heli, kumanda, alıcı, pil ve sarj aleti dahil. Yukarıdaki konuda paylaştığımız üzere ALIGN RTF tavsiye etmiyoruz ;)

recai ikinci' Alıntı:
3. Dfc alsam ve toplamayı beceremezsem bana yardımcı olabilecek kimse var mı (İstanbulda yaşıyorum ve yakınlarda olan yardımcı olacak arkadaşların yanlarına gidebilirim)
Şimdiden herkese teşekkür ederim.
DFC çubuksuz model demek. DFC eskiden tek başına ayarlaması hele de Aling 3GX ile gerçekten zordu ama artık değil :RCKolik:



DFC tek dezavantajı yine yukarıda belirtiğimiz üzere kırımlarda servoların hasarlanma olasılığı yüksek.

Şimdilik bu kadar :saygilar:
 
T-Rex 450

Btf yazmak istemiştim DFC yazmışım kusura bakmayın. İşin acemisi olduğum için okudukça sürekli fikrim değişiyor. Özetlemek gerekirse kötü tercih hobiden soğutur denildiği için ince eleyip sık dokumak istiyorum. Mikro helikopterler gözüme çok küçük geldiği için azıcık büyük olsun istiyorum. T-Rex 450 ile 250 arasında bir tercih yapmam gerekicek. O kadar fazla seçenek var ki bu konuda tecrübeli arkadaşlardan da fikir almak istiyorum. Tabii ki siz de şunu al bunu al demiyorsunuz tercih senine getiriyorsunuz ama şöylede bir şey var ki hiç tecrübe etmediğin bir konuda takdir edersiniz ki tercih yapmak yazı tura atmak gibi.
 
Ynt: T-Rex 450

recai ikinci' Alıntı:
Btf yazmak istemiştim DFC yazmışım kusura bakmayın. İşin acemisi olduğum için okudukça sürekli fikrim değişiyor. Özetlemek gerekirse kötü tercih hobiden soğutur denildiği için ince eleyip sık dokumak istiyorum. Mikro helikopterler gözüme çok küçük geldiği için azıcık büyük olsun istiyorum. T-Rex 450 ile 250 arasında bir tercih yapmam gerekicek. O kadar fazla seçenek var ki bu konuda tecrübeli arkadaşlardan da fikir almak istiyorum. Tabii ki siz de şunu al bunu al demiyorsunuz tercih senine getiriyorsunuz ama şöylede bir şey var ki hiç tecrübe etmediğin bir konuda takdir edersiniz ki tercih yapmak yazı tura atmak gibi.
Merhabalar öncelikle 450 ilk seviye için çok iyi bir helikopter olabilir ama benim gördüğüm heli ebatı nekadar büyürse ucurmak ve tamirat daha kolay oluyor ama maliyet çok artıyor gelelim maliyeti düşük tamiri uçuşu kolay olan tek cihazda 450 sınıfı gözüküyor 250 sınıfını bende çok düşünmüştüm ama forumlar daki abilerimiz sayesinde ugrasilmasi ( özellikle kırım sonrasında ) ne kadar zor olduğunun farkına vardım parçalar çok küçük olduğu için bi yerden sonra çileden çıkarabiliyor insanı sonuç olarak 250 ile 450 arasında kalırsanız kesinlikle 450 diyebilirim ama tabiki büyük abilerimiz in de yorumu çok önemli :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
T-Rex 450

Recep kardeşimiz durumu güzel özetlemiş :thumbup:

Recai Bey, forumdaki konularda kesinlikle şunu alın diye özellikle söylemiyoruz. Zira bu işin %100 şudur diyeceğimiz bir reçetesi yok. Maliyet, beklenti, yetenek.... gibi çok değişkene bağlı. Ama 250 kesin almayın diyoruz ama :D

Şimdi henüz bakmadı iseniz şu konuya bakın lütfen :




Ben olsam ne yaprdım kısaca özetleyeyim. Siz de kendinize göre tüm bunları değerlendirerek karar verin :

1- Öncelikle hemen USB Sim kumandası alır ve forumdaki HELI Derslerine göre simulatör çalışmaya başlardım.

2- Sonra hemen bir 6 kanal micro V922 veya V977 alırdım.

3- Gerek sim gerekse micro ile çalışmalara devam ederken profesyonel heli seçimine karar vermeye çalışırdım
a- Ben olsam orjianl Align marka tercih ederdim. Ekonomik durum müsait ise sıfır, değilse temiz 2.el
b- 450 PRO veya 500 PRO cubuklu bir model alırdım

4- Kumanda olarak en az 7 kanal Spektrum, Futaba, JR tercih ederdim.

5- Bu arada şarj cihazı ve gerekli heli ekipmanlarını temin ederdim.



Özetle böyle :saygilar:

NOT: BNF (Bind and Fly demek) Heli üzerinde hazır alıcı vardır. Elinizdeki kumanda ile aynı protokolu kullanıyorsa eşleştirme sonrası kendi kumandanız ile kullanırsınız. Micro modeller için geçerlidir.

Tüm terimler için

 
T-Rex 450

kardeşim bende senin gibi yeni başlayan bir modelci olarak izlediğim yol ve endoğrusuda bu mehmet beyin verdiği sıra
1. Kesinlikle simülasyon kumanda phoenix veya real flaying simülatör programı
2. ben v922 almıştım çok memnundum fakat V977 çıkınca v922 satıp v977 sipariş ettim + 80$ lık bir yedek listesi ile birlikte
3. v922-v977 ile tail in hover yani düzgün bir şekilde hava durma ve kontrolu sağladığında 450 zamanı gelmiş demektir
4. kesinlikle şunu öneririm aling trex 450 pro 3gx dfc (pro harici diğer modeller kırılınca yapmaya bile değmez forumda örnekleri var özellikle 450 sport model kuyruk ve ana rotor bile plastikten ) 2. el temiz internetten takip etmen lazım ben 450 pro dfc 3gx modelimi 550 tl ye yanında 100 dolar değerindeki yedeğinide 150 tl toplam 700 tl 6 takım pal + 3 tane 2200 turnigy pil yeni +gerekli olan ana yedekler saymak uzun sürer.
5. modelcilerin bir sözü vardır ve yerinde olduğunu düşünüyorum Kumanda + şarj cıhazı ve tamir ve ayar aletleri alabildiğinin en iyisini almalısın model gider bunlar kalıcıdır. Ayarlarında takılmamak ve koly kullanım ve bol bilgi için bilindik markalar tercih etmelisin spektrum , futaba , jr ben tercihimi spektrum dx8 den yana kullandım 2. el ful paket telemetri + 8 kanal orjinal alıcı + stalite anten ( bu anten 3gx li modellere takılınca alıcıya gerek kalmıyor direk bind oluyo) 600 tl aldım
6. bundan sonrası senin hayal gücüne bağlı model için sınır yok yapacağın pilotaj derecesi için sınır yok ama öncesi bu saydıklarım en azından üstadlarımdan ben bunları öğrendim :saygilar: :RCKolik:
 
T-Rex 450

Muammer Bey sizin kısa zamanda ne kadar yol kat ettiğinizin hepimiz şahidiyiz. :RCKolik:

Bende katılıyorum çizdiğiniz yol haritasına. :agreed:
 
T-Rex 450

Muammer Akbulut' Alıntı:
4. kesinlikle şunu öneririm aling trex 450 pro 3gx dfc (pro harici diğer modeller kırılınca yapmaya bile değmez forumda örnekleri var özellikle 450 sport model kuyruk ve ana rotor bile plastikten ) 2. el temiz internetten takip etmen lazım ben 450 pro dfc 3gx modelimi 550 tl ye yanında 100 dolar değerindeki yedeğinide 150 tl toplam 700 tl 6 takım pal + 3 tane 2200 turnigy pil yeni +gerekli olan ana yedekler saymak uzun sürer.


Ben de katılıyorum yukarıdaki kısım hariç. 450 sport benim önceki modelim, ana rotoru ve kuyruk metaldir.

plastik olan sonradan çıkan PLUS modeli...
 
T-Rex 450

pardon plastik plus olacaktı ama yinede sport yerine proyu tercih ederim şahsen bütün model ve size ler için geçerli niyedir bilmem şu fbl olayını o çubuğu hiç sevemedim . dfc harici bir model asla almam benim tercihim bu %p
 
T-Rex 450

Muammer Akbulut' Alıntı:
pardon plastik plus olacaktı ama yinede sport yerine proyu tercih ederim şahsen bütün model ve size ler için geçerli niyedir bilmem şu fbl olayını o çubuğu hiç sevemedim . dfc harici bir model asla almam benim tercihim bu %p

aslında işin o kısmı tecrübeye göre değişir. Yere hafif sert inişte kuyruk dişlileri sıyırıyor pro modellerde...forumlarda da bunu okudum defalarca, kendim de şahit oldum eskişehir'de... bolca yedek olarak "Torque Tube Rear Drive Gear Set" almak gerek... Yada yere yumuşak inişi mümkünse otorotasyonu geliştirmek... Kayışlı modelde bu sıkıntı yok. Ama yine de biraz geliştirince acemiliği atınca pro daha iyidir. hatta yeni seriler çıktı Dominator gibi.

ben olsam ama konuyu açan arkadaşın yerinde, sıfır olacaksa, bütçeyi de sınırlandırmak gerekse, kaliteli bir klon alırdım. ALZRC gibi... Kumandada çok fazlaya kaçmamaya çalışırdım, Turnigy 9x gibi... Limitler içine girilebilir bu şekilde en azından yakınında kalınır aşılsa bile.

Ama en iyisi temiz bir ikinci el tabii, onun için de ilanları sabırla takip edip doğru zamanda almak gerek... (genelleme yapmak yanlış ama yaza girerken satışlar azalıyor, sonbahar kış gibi artışa geçiyor, nedendir bilinmez :coolxf: )
 
T-Rex 450

Rasim Öztürk' Alıntı:
aslında işin o kısmı tecrübeye göre değişir. Yere hafif sert inişte kuyruk dişlileri sıyırıyor pro modellerde...forumlarda da bunu okudum defalarca, kendim de şahit oldum eskişehir'de... bolca yedek olarak "Torque Tube Rear Drive Gear Set" almak gerek... Yada yere yumuşak inişi mümkünse otorotasyonu geliştirmek... Kayışlı modelde bu sıkıntı yok. Ama yine de biraz geliştirince acemiliği atınca pro daha iyidir. hatta yeni seriler çıktı Dominator gibi.

ben olsam ama konuyu açan arkadaşın yerinde, sıfır olacaksa, bütçeyi de sınırlandırmak gerekse, kaliteli bir klon alırdım. ALZRC gibi... Kumandada çok fazlaya kaçmamaya çalışırdım, Turnigy 9x gibi... Limitler içine girilebilir bu şekilde en azından yakınında kalınır aşılsa bile.

Ama en iyisi temiz bir ikinci el tabii, onun için de ilanları sabırla takip edip doğru zamanda almak gerek... (genelleme yapmak yanlış ama yaza girerken satışlar azalıyor, sonbahar kış gibi artışa geçiyor, nedendir bilinmez :coolxf: )
Rasim kumanda harici bütün yorumlarına katılıyorum. %p Ama kumanda bir helici için en çok para harcanması gereken ekipmandır bana kalırsa. Turnigy kumanda ile helici olmak çok zor.
 
T-Rex 450

Rasim değerli tercübe görüşlerini bizlerle paylaştığın için teşekkürler. Sadece nacizane 1-2 nokta da seninle farklı düşünüyorum, ben de onları paylaşayım.

1- Ilk modelin Trex 450 PRO idi. Özellikle ilk zamanlarda ben de özellikle beton zemine çok sert iniyordum. Stabilizör alt tarafına sünger yapıştırmıştım. Tüm 450 PRO kullanmam sırasında sert inişten dolayı bir kez dişli sıyırmadı. Ama kırımda extra $10 masraf çıkardığı doğru. Şahsi tercihim bu $10 tasarruf için kayışlı ile uğraşmamak yönünde.

Fakat senin de dediğin gibi CLONE dişli sıyırması çokca yaşanan bir sıkıntı. Bu nedenle KLONE toplayan çoğu arkadaşın Align dişli aldıklarına şahid olmuştum zamanında.

2- Helicilere kesinlikle TURNIGY kumanda tavsiye etmiyoruz. Belki ilk modelleri iyi olmuş olabilir. Ama son 2 yıldır elimize geçen veya forumdan gördüğümüz Turngy çoğu problemli. Mesela SWASH-PITCH ki heli de açıları ayarladığımız en kritik menü, çalışmıyor. GYRO gain +/- terslikleri var..

Çalışmaz mı çalışır ama tavsiye eder misin dersen, kesinlikle hayır. 3 ay sonra başlarım hobiye ama en azından Spektrum 6xi alırım daha iyidir diye düşünüyorum.

3- Klone heli tercihine gelirsek. Forumlarda tavsiye edilen modeller seçildiği sürece pek sorun olmaz. Ama kesinlikle Klone seçimini nette görülen resim ve fiyata göre yapmamalı ;)
 
T-Rex 450

Türker Akgün' Alıntı:
Rasim kumanda harici bütün yorumlarına katılıyorum. %p Ama kumanda bir helici için en çok para harcanması gereken ekipmandır bana kalırsa. Turnigy kumanda ile helici olmak çok zor.

1000Tl denilmiş Türker abi... Ben sadece Spektrum Dx7s e vakti zamanında 700tl vermiştim, ki dolar çıktı artık o fiyata da zor...
 
T-Rex 450

Rasim Öztürk' Alıntı:
1000Tl denilmiş Türker abi... Ben sadece Spektrum Dx7s e vakti zamanında 700tl vermiştim, ki dolar çıktı artık o fiyata da zor...
Turnigy almak yerine DX6i düşünülebilir gibi geliyor bana.