Video T 1400 İkinci Uçuş

Katılım
22 Eki 2023
Mesajlar
93
Tepkime puanı
60
Yaş
32
Konum
EDİRNE KEŞAN
İlgi Alanı
Uçak
Arkadaşlar merhaba.İkinci projem olan 1400 mm kanat açıklığına sahip aracımı bugün Edirne Keşan'da test ettim.İlk uçuşta motor itkisi yetersiz idi,değerli Erdoğan Ekşioğlu ağabeyimizin önerisi ile 2.2 kg itkiye sahip sunnysky 2814 1100 kv ve hobbyking Skywalker 60 amper esc yükseltmesi yaptık.Bu kanat açıklığı için 1045 pervane önerilmişti fakat 1045 ile bir kaza kırım olmuştu.1160 pervane ile stabil uçuş sağlayabildik.Kanatlarda aileron ve flap uygulaması var.Fakat dönüşlerde aileronları yatırdığımda kuyrukta bir dengesizlik mevcut oldu.Ben de dönüşlerde daha çok rudder kullandım.Bu aileron dengesizliği neden kaynaklanmış olabilir? Dönüşlerde gazı çok açmadım ondan olmuş olabilir mi? Flapleri iptal edip komple kanatçığı aileron yapmalı mıyım? Yoksa önde ağırlığı biraz daha mı arttırmalıyım? Teşekkür ederim.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar merhaba.İkinci projem olan 1400 mm kanat açıklığına sahip aracımı bugün Edirne Keşan'da test ettim.İlk uçuşta motor itkisi yetersiz idi,değerli Erdoğan Ekşioğlu ağabeyimizin önerisi ile 2.2 kg itkiye sahip sunnysky 2814 1100 kv ve hobbyking Skywalker 60 amper esc yükseltmesi yaptık.Bu kanat açıklığı için 1045 pervane önerilmişti fakat 1045 ile bir kaza kırım olmuştu.1160 pervane ile stabil uçuş sağlayabildik.Kanatlarda aileron ve flap uygulaması var.Fakat dönüşlerde aileronları yatırdığımda kuyrukta bir dengesizlik mevcut oldu.Ben de dönüşlerde daha çok rudder kullandım.Bu aileron dengesizliği neden kaynaklanmış olabilir? Dönüşlerde gazı çok açmadım ondan olmuş olabilir mi? Flapleri iptal edip komple kanatçığı aileron yapmalı mıyım? Yoksa önde ağırlığı biraz daha mı arttırmalıyım? Teşekkür ederim.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hocam elinize sağlık uçak çok güzel görünüyor. Günbatımı ile birlikte de mükemmel bir uçuş olmuş. Aileron dengesizliğinin sebebini ben de merak ettim eğer çözerseniz lütfen bizi de bilgilendirin. Ayrıca uçağınızda kullandığınız pil ve yaklaşık uçuş süreniz nedir acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Hocam elinize sağlık uçak çok güzel görünüyor. Günbatımı ile birlikte de mükemmel bir uçuş olmuş. Aileron dengesizliğinin sebebini ben de merak ettim eğer çözerseniz lütfen bizi de bilgilendirin. Ayrıca uçağınızda kullandığınız pil ve yaklaşık uçuş süreniz nedir acaba?
Şimdilik 3s 2250 35c Lipo kullanıyorum.Haliyle uçuş süremiz 5 - 6 dakika.Ama uçağın huyunu suyunu öğrenince gaz açıp kapamaları daha iyi tespit edince süre de artacaktır.Telemetride voltajı 11.1 görünce indirdim.Aileron dengesizliği için dönüşlerde gaz arttırmadım belki tutunması azalıyor olabilir,bilemiyorum.
 
Şimdilik 3s 2250 35c Lipo kullanıyorum.Haliyle uçuş süremiz 5 - 6 dakika.Ama uçağın huyunu suyunu öğrenince gaz açıp kapamaları daha iyi tespit edince süre de artacaktır.Telemetride voltajı 11.1 görünce indirdim.Aileron dengesizliği için dönüşlerde gaz arttırmadım belki tutunması azalıyor olabilir,bilemiyorum.
Aileron dönüşlerinde gaz açmazsanız uçak irtifa kaybedecektir zaten. Ben farklı bir sorun var sandım. Kullandığınız telemetri nedir?
 
Cankut bey kardeşim öncelikle çok sevindim modelinizin gerekli olan elktronik donanımlarını bulduğunuza.Evet 11x6 prevane bu motoru için önerilen bir ölçüdür.Spor tarzı bir model içinde 10x5 önermişler.Modeli videoda izlediğim kadar çok güzel süzülüyor.Sizi zorlamıyor.Yani modeli havada tutmak içim çaba sarfetmiyor aksine zevkle uçurduğunuzu gördüm.Yana yatışlarda özellikle gaz vermeniz gerekir.Daha tecrübeli üstadlarımız bu konuda size mutlaka yardımcı olacaklardır.Gazı keserseniz modeliniz stall olacaktır onun için aleronla dönüşlerde aksine gaz vermeniz lazım.CG tam yerinde gibi duruyor.Kırımsız uçuşlar diliyorum
 
Dönüşlerde aileron verdiğimde kuyruğun aşağıya düştüğünü gördüm.Gaz açmak ile düzelir mi bilmiyorum deneyeceğim.
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
aileron uzunluğu ortalama 30 cm.Acaba aileronlar yetersiz mi kaldı, flapleri iptal edip aileronla birleştirsem mi diye de düşünmedim değil.
 
Videodaki dönüşlerin hepsini mecburen rudder ile yaptım.Aileron yatışlarında uçağın arka kısmının aşağıya düşmesi konusunda fikri olan var mı? Aileronların hareket mesafesi 1 cm yukarı 1 cm aşağı.Bu mesafeleri azaltmalı mıyım? Dönüşlerde gazı açma dışında önerisi olan var mıdır?
 
Aileronları kanadın en uç kısımlarına yerleştirseydimiz daha fazla tork etkisi yapardı. Aileronları bu saatten sonra tekrar yapamayacağınıza göre kanadın ucuna doğru iki taraftan da aileronları genişletmeniz kontrolü arttıracaktır. Bi cubuk yapıştırıp aileronları uzatın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Bana sorarsan bariz bir şekilde uçağın kuyruğu ağır. Buruna biraz ağırlık eklediğinde tüm sorunların ortadan kalkacak.
Hocam fazla silikon sıkımından kaynaklı olabilir,bir de plastik iniş takımı var arka tarafta.Ama cg yi ayarlarken özellikle uçağın burnunun öne eğildiği şekilde ayarlıyorum.Buna rağmen olmasını anlayamıyorum.Düz uçuşta yapmıyor ancak dönüşlerde yapıyor.Fakat rudder ile döndüğümde yapmıyor.
 
Aileronları kanadın en uç kısımlarına yerleştirseydimiz daha fazla tork etkisi yapardı. Aileronları bu saatten sonra tekrar yapamayacağınıza göre kanadın ucuna doğru iki taraftan da aileronları genişletmeniz kontrolü arttıracaktır. Bi cubuk yapıştırıp aileronları uzatın derim.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Flapleri birleştirmekten mi bahsediyorsunuz? Yoksa kord boyunu uzatmaktan mı?