Spektrum DX7s verici pili tavsiyesi

M. Ozan ÖZALTUNOĞLU

Çalışkan Uye
Katılım
31 May 2018
Mesajlar
505
Tepkime puanı
1,293
Yaş
47
Konum
Sivas
İlgi Alanı
Uçak
Kumandamın orijinal pili şu idi;

Uzun süre şarjsız beklemesinden kaynaklı olduğunu sandığım bir sorun fark ettim. Dengesiz davranıyordu. Max değeri olan 5.6V değerinden hızla düşmeye başlıyordu. Elektronikçiden muadili bir paket yapmasını istedim. O zaman verici pili konusunu çok araştırmamıştım, elindeki en kaliteli pili kullanmasını istedim. O da bana VARTA marka kullanarak 4'lü bir paket hazırladı. Ama forumdaki son bir kaç yazışmadan sonra fark ediyorum ki: YEŞİL !:laugh: Yine 12 saat şarj ediyorum, 5.6V olan üst seviyesinden bu pil de önce hızlı düşüyor. Ama 5.0 volt civarında oldukça uzun süre kalıyor.
Kumandanın alt limiti 4.3 Volt. Oraya gelmeden, 4.4 V seviyesinde uyarı vermek üzere ayarladım. 4 belki 5 sortilik bir uçuş gününü sorunsuz geçirebilir miyim? şeklinde bir endişem var?
Aslında konuyu kapatmak için Li-po pile geçmek istedim:

ya da benzeri olan şu pil:

Ama maalesef TR'de baktığım hiçbir yerde bulamadım. Dışarıdan getirtme durumu da malum. Bu pillerden birine ulaşabilsem, kafam çok rahat edecek. "Muadili başka bir Li-po kullan" derseniz; pil yuvası kare şeklinde olduğundan yuvaya oturmuyor, dışarıdan bantlanmış, sarkan bir pil de kullanmak istemem. Estetik de değil, güvenli de... Yerli bir-kaç pil üreticisine sordum, böyle bir li-po yapamayacaklarını söylediler.
Çözemedim bu durumu:( Kumanda kaynaklı bir enerji sorunu yaşamamak için ne yapılabilir?:saygilar:
 
Kumandamın orijinal pili şu idi;

Uzun süre şarjsız beklemesinden kaynaklı olduğunu sandığım bir sorun fark ettim. Dengesiz davranıyordu. Max değeri olan 5.6V değerinden hızla düşmeye başlıyordu. Elektronikçiden muadili bir paket yapmasını istedim. O zaman verici pili konusunu çok araştırmamıştım, elindeki en kaliteli pili kullanmasını istedim. O da bana VARTA marka kullanarak 4'lü bir paket hazırladı. Ama forumdaki son bir kaç yazışmadan sonra fark ediyorum ki: YEŞİL !:laugh: Yine 12 saat şarj ediyorum, 5.6V olan üst seviyesinden bu pil de önce hızlı düşüyor. Ama 5.0 volt civarında oldukça uzun süre kalıyor.
Kumandanın alt limiti 4.3 Volt. Oraya gelmeden, 4.4 V seviyesinde uyarı vermek üzere ayarladım. 4 belki 5 sortilik bir uçuş gününü sorunsuz geçirebilir miyim? şeklinde bir endişem var?
Aslında konuyu kapatmak için Li-po pile geçmek istedim:

ya da benzeri olan şu pil:

Ama maalesef TR'de baktığım hiçbir yerde bulamadım. Dışarıdan getirtme durumu da malum. Bu pillerden birine ulaşabilsem, kafam çok rahat edecek. "Muadili başka bir Li-po kullan" derseniz; pil yuvası kare şeklinde olduğundan yuvaya oturmuyor, dışarıdan bantlanmış, sarkan bir pil de kullanmak istemem. Estetik de değil, güvenli de... Yerli bir-kaç pil üreticisine sordum, böyle bir li-po yapamayacaklarını söylediler.
Çözemedim bu durumu:( Kumanda kaynaklı bir enerji sorunu yaşamamak için ne yapılabilir?:saygilar:

Bu olabilir. Ölçüler aynı.:saygilar:
Link :
 
Ozan bey, bence yaptırdığınız Varta paketi kullanabilirsiniz. Çok uzman değilim ama, en üst voltaj olan 5,6'dan 5 volta hızlıca düşmesi ve 5 voltta uzun süre kalması normal. Çünkü zaten nominal voltajı 4,8 volt. Bir de bu paketi tam dolu halde yaklaşık 200 MaH ile ve 4,4 voltta kesecek şekilde deşarja koyun. Ne kadar zamanda 4,4 volta düşüyor ve toplam kaç Mah boşaltıyor bakın. Böylece güvenip güvenmiyeceğinize karar verebilirsiniz.
 
Ömer Bey haklı. Bugün başka bir konuda adı geçen arkadaşım da 2S LiPo 7.4 V olunca panikliyor. Halbuki piller nominal değerlerinde uzun bir plato yaparlar. 4.8V da siniz pilin nominal değeri. 5.6V'da kalması asla beklenmemeli. Çok hızlı bir şekilde 4.8V'a doğru inmeli normalde. 4.8V düzeyinde ise uzunca bir süre kalacaktır.
 
18650 li-ion pillerin kullanılması kumandada verimli olur mu? Yüksek akım çekilmeyeceği için bana iş görür gibi geliyor.
 
en üst voltaj olan 5,6'dan 5 volta hızlıca düşmesi ve 5 voltta uzun süre kalması normal. Çünkü zaten nominal voltajı 4,8 volt.
5.6V'da kalması asla beklenmemeli. Çok hızlı bir şekilde 4.8V'a doğru inmeli normalde. 4.8V düzeyinde ise uzunca bir süre kalacaktır.
Bende eksik olan bilgi ve panik yapmamın sebebi bu imiş:laugh: Öğrenmiş bulundum%p Benim için çok kıymetli bir bilgilendirme oldu...Saygılarımla:saygilar:
Bu olabilir. Ölçüler aynı.:saygilar:
Link :

Ben aramalarımda sürekli olarak "DX7s ile uyumlu"; yani "suitable for DX7s" dediğim için, burnumun dibindeki ürünü fark edememişim. Üstelik aynı firmada uyumlu olanı da varmış ! :lol: Sadece özellikle belirtmemişler. İnsan elektronik cahili olmaya görsün bir kere... Öneri için çok teşekkürler... Elimdeki pili iyice değerlendirdikten sonra bu pili alıp almayacağıma karar vereceğim. Sanırım şarj soketinde bir küçük fark var. Onu da değiştirince işimi görecek pil tam olarak bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Valla ben Aurora 9 kumandama orijinal NiMh pili yerine 2S 3500 mAh bir LiPo taktıktan sonra haftada iki kere uçuşa gidiyor olmama rağmen neredeyse üç dört ayda bir kumanda şarjı yapar hale geldim.
 
Valla ben Aurora 9 kumandama orijinal NiMh pili yerine 2S 3500 mAh bir LiPo taktıktan sonra haftada iki kere uçuşa gidiyor olmama rağmen neredeyse üç dört ayda bir kumanda şarjı yapar hale geldim.
Gözlemlerime göre elimdeki niMh pilin durumu normal olmalı... Ama sırf bu bahsettiğiniz avantajından dolayı li-po çekici görünüyor. Ayrıca sanki daha bir güvenli ya da bana mı öyle geliyor??
Elimdeki şarj aletini niMh pil için nasıl kullanacağımı henüz bilemediğimden:D, pili kumandanın üzerinde şarj ediyorum. Bu da hoşuma gitmiyor ve sanırsam doğru bir şey değil. Bu tip şarj için aleti (Flitezone F80) nasıl kullanacağımı öğreneceğim elbette. Ama Li-po şarjını işimi görecek kadar öğrendim zaten. Bu sebeple kumandada Li-po kullanma fikri yine daha ağır basıyor.:saygilar:
 
Gözlemlerime göre elimdeki niMh pilin durumu normal olmalı... Ama sırf bu bahsettiğiniz avantajından dolayı li-po çekici görünüyor. Ayrıca sanki daha bir güvenli ya da bana mı öyle geliyor??
Elimdeki şarj aletini niMh pil için nasıl kullanacağımı henüz bilemediğimden:D, pili kumandanın üzerinde şarj ediyorum. Bu da hoşuma gitmiyor ve sanırsam doğru bir şey değil. Bu tip şarj için aleti (Flitezone F80) nasıl kullanacağımı öğreneceğim elbette. Ama Li-po şarjını işimi görecek kadar öğrendim zaten. Bu sebeple kumandada Li-po kullanma fikri yine daha ağır basıyor.:saygilar:
Bazen forumdaki arkadaşların Mars'a uzay aracı gönderdiğini falan zannediyorum! :p :D
Abicim kumandanın üzerinde şarj etmenin nasıl bir sakıncası olabilir ki???
Sanırım bu karantina günleri bizi böyle yaptı. :D
 
Hani cihazı tüm gece boyunca şebekeye bağlıyorsun, voltaj düşer, voltaj çıkar falan... Pek muteber, sevgili kumandama bir şeyler olur endişesi... gibi...
E tabi eminim ki haklısınız, fantezi bunlar... Adı üstünde; sonu-sınırı yok ki:lol::lol::lol:
Ayrıca bir bilgi daha oldu bana, teşekkür ederim:saygilar:
 
Hani cihazı tüm gece boyunca şebekeye bağlıyorsun, voltaj düşer, voltaj çıkar falan... Pek muteber, sevgili kumandama bir şeyler olur endişesi... gibi...
E tabi eminim ki haklısınız, fantezi bunlar... Adı üstünde; sonu-sınırı yok ki:lol::lol::lol:
Ayrıca bir bilgi daha oldu bana, teşekkür ederim:saygilar:
NiMh piller voltajla değil akımla şarj olurlar. Şarj cihazları delta peak denilen bir yöntemle şarjı keserler. Nedir bu delta peak? Pil şarj oldukça gerilimi giderek artar. Bir süre sabit kalır ve sonra düşmeye başlar. İşte tam bu düşme anını yakalayıp akımı kesersek pil tam dolmuş olur. Ancak bizim kumandalarda daha farklı bir yöntem uygulanır. Pil 1/10 C akımla şarj edilir. NiMh piller 1/10 C ile şarj edilirlerse sürekli olarak şarjda kalabilirler. Alıcımıza kendi orijinal şarj aletini taktığımızda voltaj ne kadar oynarsa oynasın, alet 1/10 C düzeyinde bir akım vereceği için (buna elektronikte sabit akım kaynağı diyoruz) pilin ya da kumandanın zarar görmesi mümkün değildir.
Sonu sınırı yok ifadesine kesinlikle katılmıyorum. Fantezinin sonu sınırı, kolayca ulaşılabilen bilgidir bence.
 
Gözlemlerime göre elimdeki niMh pilin durumu normal olmalı... Ama sırf bu bahsettiğiniz avantajından dolayı li-po çekici görünüyor. Ayrıca sanki daha bir güvenli ya da bana mı öyle geliyor??
Elimdeki şarj aletini niMh pil için nasıl kullanacağımı henüz bilemediğimden:D, pili kumandanın üzerinde şarj ediyorum. Bu da hoşuma gitmiyor ve sanırsam doğru bir şey değil. Bu tip şarj için aleti (Flitezone F80) nasıl kullanacağımı öğreneceğim elbette. Ama Li-po şarjını işimi görecek kadar öğrendim zaten. Bu sebeple kumandada Li-po kullanma fikri yine daha ağır basıyor.:saygilar:

Ben olsam ilave masraf yapmaz, elimdeki NiMh ile devam ederdim. Ama pilim ölmüş ve yeni pil almam şart ise, LiPo alırdım. Pili kumandanın üzerinde doldurmak, pili tak çıkar derdini ortadan kaldırdığı için bana göre kolaylık bile. Öte yandan, NiXX pilleri kumandanın basit şarj aleti ile doldurmak daha başarılı oluyor. Sizinki gibi şarj aletleri NiXX piller tam dolmadan akımı kesiyorlar. En azından bendekiler öyle yapıyor. O nedenle, ben zorda kalmadıkça duvar tipi basit adaptör tarzı cihazlarla şarj ediyorum. Diğer şarj cihazlarını NiXX pillerin kapasitesini ölçmek için deşarj veya doldur/boşalt yapmak için kullanıyorum.

Şarj aletini kullanmaya gelince, Sanırım bu tip bütün şarj aletleri benzer menüye sahip. Batttery Type düğmesi ile NiMh seçip, - ve + düğmeleri ile discharge seçeceğiz. Sonra akım ve kesme voltajını belirleyip, başlatacağız. Bu kısmı zaten LiPo seçeneği ile benzer olmalı. Bu arada, NiXX pilleri boşaltırken hücre başı 0,8 V'un altına düşürmüyorum.