SOLAR PANELLER VE SABIT KANATLI INSANSIZ HAVA ARACLARI

Orkun tepeli

Yeni Uye
Katılım
25 Eki 2018
Mesajlar
9
Tepkime puanı
2
Yaş
25
Konum
Izmir
İlgi Alanı
Uçak
Herkese iyi gunler dilerim oncellikle.Ben orkun Tepeli Bursa da universite ogrencisiyim ve 1 yaklasik 1 yildir sabit kanatli insansiz hava araclariyla ilgileniyorum. Gecen sene lipo batarya ile calisan bir sabit kanatli ihanin yapiminda tecrubeliyim ama bu sene solar panelli bir model tasarlamayi planliyorum. Tasarlamayi istedigim model tam dolu pillerle ucarken havada sarj olmasini isiyorum ve ucus suremi gozle gorulebilcek sekilde arttirmak istiyorum. kafamda belli bir plan oturmaya basladi ama bu konu hakkinda tam tecrubeli degilim ve elektrik elektronik muhendisliginde ise ilk senem ve gunes enerjisi sistemi hakkimda bir bilgi sahibi degilim. Bu konu da calismis ve tecrubeli kisilerden tavsiye ve nereden baslamam gerektigi konusunda yardim istiyorum.Simdiden herkese tesekkur ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Orkun, şu sitede güneş paneli kullanılarak güç sağlanan birkaç model var. En sondaki model başlangıç için uygun. Genellikle flex solar panel kullanılmış. Fiyatları biraz yüksek. Piyasadaki elektronik dükkânlarında satılan güneş panelleri ağır, model uçakta kullanıma uygun değil. Pahalı bir proje ama güzel bir proje.

 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Öncelikle hedefleri doğru koyarak işe başlamalısın. Elektrik elektronik mühendisliği okuduğuna göre elektriğin temel kurallarını bilirsin. Onlardan birisi, bir iletkende bir anda akımın sadece bir yöne akabileceği kuralıdır. Bunun anlamı şudur: bir pili aynı anda hem kullanıp (deşarj) hem de şarj edemezsin.
Dolayısıyla yapman gereken şey bir "enerji havuzu" oluşturarak, o anlık motorların ihtiyacı olan enerjinin bir kısmını güneş panellerinden, eksik kalan kısmını da pillerden sağlamandır. Bunun için oldukça iyi tasarlanmış ve yüksek verimli kontrol devrelerine ihtiyacın olacak. Bu uygulamanın prototipik örneği de otomobildeki akü - alternatör - kontrolör (eskiler konjektör derlerdi) üçlüsüdür.
 
Öncelikle hedefleri doğru koyarak işe başlamalısın. Elektrik elektronik mühendisliği okuduğuna göre elektriğin temel kurallarını bilirsin. Onlardan birisi, bir iletkende bir anda akımın sadece bir yöne akabileceği kuralıdır. Bunun anlamı şudur: bir pili aynı anda hem kullanıp (deşarj) hem de şarj edemezsin.
Dolayısıyla yapman gereken şey bir "enerji havuzu" oluşturarak, o anlık motorların ihtiyacı olan enerjinin bir kısmını güneş panellerinden, eksik kalan kısmını da pillerden sağlamandır. Bunun için oldukça iyi tasarlanmış ve yüksek verimli kontrol devrelerine ihtiyacın olacak. Bu uygulamanın prototipik örneği de otomobildeki akü - alternatör - kontrolör (eskiler konjektör derlerdi) üçlüsüdür.
Sümer abi cep telefonları bunu yapabildiği için, ben pillerin, bu şekilde kullanılabileceğini sanıyordum, peki cem telefonları nasıl başarıyor bunu?
 
Sümer abi cep telefonları bunu yapabildiği için, ben pillerin, bu şekilde kullanılabileceğini sanıyordum, peki cem telefonları nasıl başarıyor bunu?
Cep telefonları da yapmıyor ki... Sence aynı kablodan iki yöne aynı anda akım akabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Yalçın
Sümer abi cep telefonları bunu yapabildiği için, ben pillerin, bu şekilde kullanılabileceğini sanıyordum, peki cem telefonları nasıl başarıyor bunu?
Cep telefonlarını şarja taktığımızda şarj aletinden gelen enerjiyi kullanarak telefon çalışır. Artan enerji ile de batarya şarj olur. şarj aletini çıkarttığımızda batarya devreye girer ve deşarj olmaya başlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Yalçın
Cep telefonlarını şarja taktığımızda şarj aletinden gelen enerjiyi kullanarak telefon çalışır. Artan enerji ile de batarya şarj olur. şarj aletini çıkarttığımızda batarya devreye girer ve deşarj olmaya başlar.
Yani aynı sistemi, hava aracında uygulamak için, hava aracının ihtiyacından fazla enerji üretmemiz lazım ? şimdi anlaşıldı teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Emre KAYGIN
Cep telefonları da yapmıyor ki... Sence aynı kablodan iki yöne aynı anda akım akabilir mi?
Nasıl yaaaa..... :eek: Pilin poposuna iki tane daha kablo takıp bir yerden doldurup öbür taraftan boşaltamıyor muyuz enerjiyi :(

Ben ne anladım bu işten, sorsan fen çok ilerledi diyorlar ama hikayeymiş. Yıkıldım resmen şuan. :rolleyes: :undecided: :laugh: