Skookum'da Blurpiros Parametresi Nedir, Ne işe Yarar.

ediz dumankaya

Çalışkan Uye
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
388
Tepkime puanı
381
İlgi Alanı
Heli
Bu videoda da hala tedirginim fıtı fıtı sesden dolayı birde gain fazla olunca rahatsız etti rahat uçamadım , video nun sonunda blurpiros özelliginin ne işe yaradıgını görebilirsiniz :RCKolik:

Normalde kuyruk acısal hızım 540 deg/s^2 , kuyruga 2. bır farklı mod tanımlayarak blur pıros aktif ediyorum , uçuş sırasında rudder %100 lımıtlere dayadıgınızda kuyruk 900deg/s^2 bır açı alıyor alıncada işte böyle oluyor ;D ;D

ufak bi uyarıda yapalım kuyruguna güvenmeyen denemesin :lol: :lol:
kesinlikle kuyruk kontolu vıda tutkallarının saglamlıgından emın oldukdan sonra deneyin , modeli indirdiikten sonrada tekrar kontrol edin ilk defa deniyecek olanlar için .

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu konu aşağıdaki mesaj taşınarak Yönetim tarafından açılmıştır.
 
Skookum'da Blurpiros Parametresi Nedir, Ne işe Yarar.

BLUR PIROS dedigin sey Skooum ozel bir parametre galiba. Gerci Dogukanin yaptigi gibi gain kisa sureligine devre disi birakmaya es bir etki veriyor gibi anladim, eger yanlis anlamadimsa ?
 
Skookum'da Blurpiros Parametresi Nedir, Ne işe Yarar.

Blurpiros olayi skookuma has bi parametre , skookum clear versiyonlari haric hepsinde 2 mod atiyabiliyorsunuz hem cyclic hemde tail icin , boyle oluncada ucus esnasinda gecisler yapilabiliyot atanilan swich ile .( blurpiros ozelligi sk540 clear unitede mevcut tur )

Ben o gun hem pichboost hemde blur piros denedim . Iki farkli swich atiyarak sirasiyla .

Yalniz blur piros denemeden once kuyrugunuz kesinlikle ve kesinlikle kontrol edin elden gecirin , ben cogu onemli noktada kirmizi vida tutkali kullaniyorum . Hatta goblin 700 dfc modelimde kuyruk T hub ile tail safti birbirine sabitleyen setscrew vida bende yesil loctite [emoji23]

Blur piros nedir onuda anlatiyim ;

Normalde biz kuyrugun donus hizini kuyruk menusunden ayarlariz , benim kuyruk hizim 540 deg/s^2 , tabi skookumun 540 derecelik acisal hizi ile baska unitelerinki farkindalik gosterebilir veya gostermeye bilir bunu bilmiyorum .
Bu derece tamamiyle ksisel bir tercih 540 aci , herkes kendine uygun hizi deniyerek bulabilir , ben bert kammerer in bi yazisinda sanirim priflip icin en ideal kuyruk hizi 530-550 yanilmiyorsam belirttigini hatirliyorum denedim hosuma gittiginden bu derecede kullaniyorum . ( kabaca bilmeyenler icin soyle diyelim , Kuryuk donusu tam turunu 540 derecelik bir aciyla tamamliyor demek , ne kadar fazla o kadar hizli ne kadar az o kadar yavas kuyruk donus hizi )

Blur piros ozelligini tail 2 modunda bir kutucuk tikleyerek aktif hale getirdikden sonra , ucus esnasinda rudder komutunu %100 sag veya sol limitlere dayadiginizda sizin uctugunuz kuyruk acisi yerine 900 derecelik bir aci ile kuyrugu hizlandiriyor.

Kuyruguna guvenmeyen denemesin [emoji23][emoji23]

Dogukanin yaptigindan temel farklilik 2-3 sey var ;

- Dogukan gyro kapatirken , bende gyro kapama olayi olmuyor bu yuzden rudder komutum var her iki yondede %99 luk bir skalada kuyruk hizim 540 olucak sekilde , %100 de 900 oluyor, yani tam limitlerde.

- Bir diger temel fark ise ben her iki yonde yaparken , (dogukana sordum onuda gecenlerde kendisenede tesekkur ederim bilgi icin bu arada ) dogukanin ucusda tek yon var , daha dogrusu o yonde yok pilotun tercihine kalmis bisey degil , gyro kapandigi icin kendisi donuyor tamamiyle siz ufak bir kuyruk komutu verdiginizde .

- Goblindeki guzelligi ise , kuyruk dislisi olmadigindan kuyruk dislisine yuk binmediginden kuyruk dislisi deformasyonuda olmuyor :) torktube lu modelde ister istemez asiri yuk biniyor . Bir digeri ise gyro bi anda gidip bi anda geldiginden disliye bi anda asiri yuk biniyor tork patlamasi oluyor , bende ise gecisler daha yumusak baslangic ve bitis de .

Goblinde guzel oluyor bide kayis sesinden dolaui tabi kayis koparmaza [emoji12]
 
Skookum'da Blurpiros Parametresi Nedir, Ne işe Yarar.

Son mesajınla "Blur piros" şimdi net şekilde anladım, teşekkür ederiz :thumbup: Dediğin gibi Doğukan'ın yaptığına ile benzerlik gösterse de Skookum bunun üzerinde ciddi ciddi çalışmış %p
 
Skookum'da Blurpiros Parametresi Nedir, Ne işe Yarar.

Abi eline sağlık açıklamalar için teşekkürler :thumbup:

Bendeki olay kuyruk kaçırmanın bir üst versiyonu. Kuyruk kaçırdığı zaman hep sağ tarafa doğru gitmek ister, bende de gain 0 olduğu için kuyruk direk sağ tarafa doğru dönmeye başlıyor.

Ama Torque tube'de gerçekten sıkıntı. 4-5 seferden sonra TT dişlisi yavaş yavaş yemeye başlıyor ve zamanla körelip görevini yitiriyor. :-\
 
Skookum'da Blurpiros Parametresi Nedir, Ne işe Yarar.

Ediz yağmur çamur dememiş uçuşunuzu yapmışsınız. :bravo:

İzlerken çok zevkli ama ben bu blurpiros konusunda epey mesafeliyim, maçam yemiyor. :lollol: :lollol:

Sanki kuyruk fırlayacakmış gibi içim bir tuhaf oluyor. :laugh:

Ama gençler yapacak tabi. :coolxf: :RCKolik:
 
Skookum'da Blurpiros Parametresi Nedir, Ne işe Yarar.

Video ve açıklamalar için teşekkürler Ediz, çok güzel bir özellik :)

Aramızda muhabbeti oldu, daha önceki paylaşımlardan da burda atıf yapayım, konu zenginleşsin :)



Doğukan Ocak' Alıntı:
Dunkanın yaptığı hızlı kuyruk dönmesi ünite dışında bir olay diye tahmin ediyorum , yakın zamanda ben de deneyeceğim. Onun yaptığı kumanda üzerinden 100 olan rate degerini en son limite çıkararak sağlıyor. Yani normal kullanimda 100 olan rate degeri kumanda dan atadığı stick'i açarak istediği zaman 150' lere çıkarabiliyor ve hareketi yaptıktan sonra tekrar kapatıyor diye düşünüyorum. Yoksa o kadar hızlı kuyruk komutlarına tepki vermesi fiziksel olarak çok zor.. Yakın zamanda fotoğraf ve videolar ile desteklerim :)

Rasim Öztürk' Alıntı:
Ben de aynı şeyi bi ara bank ile denemek istiyorum. İki bank, biri normal ayarlar, birinde de herşey aynı sadece kuyruk aşırı...

Skookum'da "blur piro" özelliği var, şöyle bişey;

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Rasim Öztürk' Alıntı:
Extended Agility konusundan da biraz bahsedelim. Öncelikle bunun için vbar ünitemizin pro sürümde olması gerekiyor. Mainrotor Rate ve Tailrotor Rate değerlerini overdrive yapabiliyoruz. Normal değerlerinin (maksimum 120) çok üzerinde değerlere ayarlayabiliyoruz. Bunu yaparken dikkat etmemiz gerekiyor, zira aşırı yüksek değerler heliyi kısmen veya tamamen kontrolsüz hale getirebilir. Uçuştan uçuşa azar azar arttırma yoluna gidebiliriz, başka bir bankta uysal bir değer bırakarak, o banktaki agility kontrolsüz bir noktaya ulaştığında bankswitch yaparak düşük değerli agility nin olduğu banka geçiş yapabiliriz.

Özellikle ana rotor için öncelikle Cyclic Ring'i sonra da optimizerları kontrol etmek/ayarlamak gerekebilir.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kuyruk dönüş hızının çok yüksek değerlere ayarlanması, Skookum'daki Blur Piro benzeri bir sonuç verecektir. Poom bazı uçuşlarda kullanıyordu. Kuyruğun çok deli bir hızla dönmesi olayını...

Rasim Öztürk' Alıntı:
....
Şaka bi yana, bana da Emre abi anlatmıştı, hatta bi ara denemişti de, güzel oluyor ;D


Zamanında sen de bahsetmişsin;

byedz' Alıntı:
bossıonun kullandıgı unıte bıldıgım kadarı ıle beastx , bu ozellık skookumda da var , rudder stiğini diblere yasladıgın zaman bu sekılde oluyor , oda su sekılde skookumda blurpiros var 820 veya 920 deg/sec du sanırım derece ile donus sn yede , kuyruk evrım gecırıyor ayrıca unıtenın parametrelerınde , adını hatırlamıyorum alvınle konusmustum ben , bu sekılde rudder verığ alan turu atarken sectıgın parametre de sankı bır yuvarlak veya oval eksen uzerınde kayıyormus gıbı duzenlıyor unıte tabı bunun da ayarları var cok robotıc tepkıler de alabılıyorsun , FBL unıte baslı basına bır konu ve ben 3D ucucam dıyen veya ucan adam kalktı tamam uctu tamam la yetınemez cunku yetmez , advence menude cok guzel ayar bolumlerı var buralar ıle oynarım ben genelde ve kendı ucus karakterıslıgımı belırlerım , benım cyclık rotatıon speedlerım mesela cogu arkadasıma hızlı gelebılır veya cyclıc acceleratıon um hızlı gelebılır yada tam tersıde olabılır, bu menuler ıle oynayın kurcalayın kendı optımum ayarlarınız bulun ve kayıt edın ...

rudder olayı o sekılde donmesı ( 1. faktor unıte ayarı ) o sekılde donerken bır eksen uzerınde o hızla gıtmesı ( 1. faktor unıte 2.faktor pılot ) ben bossıonun ozellıkle gauı optıpower canopylı ucusu var cayırda :D orda kı olay kesınlıkle ınsanla alakalı olamıyacak bısey he pılotun etkısı yok mu var kesınlıkle ama verıyım cubuklu helı yapsında gorıyım ...
 
Skookum'da Blurpiros Parametresi Nedir, Ne işe Yarar.

 
Skookum'da Blurpiros Parametresi Nedir, Ne işe Yarar.

Rasim Öztürk' Alıntı:
Aramızda muhabbeti oldu, daha önceki paylaşımlardan da burda atıf yapayım, konu zenginleşsin :)

Eski paylaşımların da ilavesi ile konu gayet güzel bir noktaya geldi %p :thumbup:
 
Skookum'da Blurpiros Parametresi Nedir, Ne işe Yarar.

I love rckolik :heartxf: :heartxf:

konu ıyıce pekişti şimdi katkıda bulunan tum arkadaslara tesekkurler ...

bu forumun guzel yani faydalı bılgıler hemen sıstematık bır sekılde katagorıze edılıyor cıdden cok guzel , forum yöneticilerinede teşekkur ederiz :RCKolik: :RCKolik:
 
Skookum'da Blurpiros Parametresi Nedir, Ne işe Yarar.

@ilkersönmez aynen abi ilk başta biraz şaşırtıyor :D