Simulatorde Model Secimi - Elektrikli ve Yakıtlı Heli Farkı

baral76

Çalışkan Uye
Katılım
7 Şub 2013
Mesajlar
690
Tepkime puanı
332
Yaş
48
Konum
ankara
İlgi Alanı
Hepsi
lipolu heliler yakıtlı helilere göre daha mı agresif oluyor acaba.
dün real flight 4.5 a yükselttim sim i ek modeller çıktı 450 lik bi elektrikli bi model kullandım çok farklı geldi bana
bu normal mi yoksa calibre felan mı etmem gerek yine.
 
Ynt: lipolu - yakıtlı heli

Lipo yakıtlı ayrımından daha çok, gerçek hayatta da küçük modeller büyük modellere göre daha hareketlidirler.

Bunu aşağıdaki yazımızda açıklamaya çalışmış idik.
Neden Büyük Model ile Başlanma : RC Modelde Stabil, Agresif ve Uysal Kavramları :

Fakat biz simulatorde özellikle büyük modeller ile hareketlerin çalışması gerektiğini düşünüyoruz. Simulator zaten bir alıştırma ortamı. Hiç bir zaman gerçek hayat ile birebir örtüşmesi mümkün değil. Mesela gerçek 450 ile simulatordeki 450 arasında bile farklar oluyor.

Dolayısıyla modelinize yakın bir model ile simulatorde çalışma yapmak size extra çok bir şey katmaz. Oysa ki simulator çalışmalarınızı büyük model ile yaparsanız, hareketleri kavrama ve öğrenmeniz cok daha kolay olacaktır.

Son olarak sizdeki durum normal, simulatorde herhangi bir kalibrasyon yapmanıza gerek yok.
 
Ynt: lipolu - yakıtlı heli

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Lipo yakıtlı ayrımından daha çok, gerçek hayatta da küçük modeller büyük modellere göre daha hareketlidirler.

Bunu aşağıdaki yazımızda açıklamaya çalışmış idik.
Neden Büyük Model ile Başlanma : RC Modelde Stabil, Agresif ve Uysal Kavramları :

Fakat biz simulatorde özellikle büyük modeller ile hareketlerin çalışması gerektiğini düşünüyoruz. Simulator zaten bir alıştırma ortamı. Hiç bir zaman gerçek hayat ile birebir örtüşmesi mümkün değil. Mesela gerçek 450 ile simulatordeki 450 arasında bile farklar oluyor.

Dolayısıyla modelinize yakın bir model ile simulatorde çalışma yapmak size extra çok bir şey katmaz. Oysa ki simulator çalışmalarınızı büyük model ile yaparsanız, hareketleri kavrama ve öğrenmeniz cok daha kolay olacaktır.

Son olarak sizdeki durum normal, simulatorde herhangi bir kalibrasyon yapmanıza gerek yok.
Mehmet ben konu hakkında biraz farklı düşünüyorum. Biliyorsunki ben herşeyin tersini yapmayı seviyorum ;)yada tarzım böyle. Similatör çalışırken ufak modeller ile çalışmak stickler ile ilgili becerilerimizi daha çok arttırıyor. Modeli görmeden kullanmak konusundaki becerilerimizide bence bayağı bir arttırıyor. Örnek olarak vermek gerekirse 450 leri nereye gönderdiğimi ve nasıl geri geldiğini hepiniz biliyorsunuz :lol:450 lik bir helikopteri önünde kontrol edebilen bir modelci sonuç olarak daha büyük modelleri daha güzel uçuracaktır. Zaten hepinizin bildiği gibide modelin boyu arttıkça stabillik ve görünürlük artıyor, bu sebepten dolayı similatörde bir süre ufak modeller ile çalışmanın daha faydalı olacağını kontroller açısından daha faydalı olacağını düşünüyorum, kontroller ve oryantasyon düzeyi biraz ilerledikten sonra hareketleri denemek içinde büyük modellere geçilebilir :saygilar:
 
Ynt: lipolu - yakıtlı heli

N.Tuğra Tuncel' Alıntı:
Mehmet ben konu hakkında biraz farklı düşünüyorum. Biliyorsunki ben herşeyin tersini yapmayı seviyorum ;)yada tarzım böyle. Similatör çalışırken ufak modeller ile çalışmak stickler ile ilgili becerilerimizi daha çok arttırıyor. Modeli görmeden kullanmak konusundaki becerilerimizide bence bayağı bir arttırıyor. Örnek olarak vermek gerekirse 450 leri nereye gönderdiğimi ve nasıl geri geldiğini hepiniz biliyorsunuz :lol:450 lik bir helikopteri önünde kontrol edebilen bir modelci sonuç olarak daha büyük modelleri daha güzel uçuracaktır. Zaten hepinizin bildiği gibide modelin boyu arttıkça stabillik ve görünürlük artıyor, bu sebepten dolayı similatörde bir süre ufak modeller ile çalışmanın daha faydalı olacağını kontroller açısından daha faydalı olacağını düşünüyorum, kontroller ve oryantasyon düzeyi biraz ilerledikten sonra hareketleri denemek içinde büyük modellere geçilebilir :saygilar:
Bu da bir yöntem tabii ki abi :)

Özellikle yeni başlarken simulator zaten yeterince zor ve sıkıcı olunca, arkadaşların işlerini kolaylaştırmak adına bu şekilde bir tavsiyede bulunmuşduk.

Hover aşamaları bitince, senin yöntem de kendini zorlama ve geliştirme adına kullanılabilecek gayet güzel bir metod ;)
 
Ynt: lipolu - yakıtlı heli

N.Tuğra Tuncel' Alıntı:
Mehmet ben konu hakkında biraz farklı düşünüyorum. Biliyorsunki ben herşeyin tersini yapmayı seviyorum ;)yada tarzım böyle. Similatör çalışırken ufak modeller ile çalışmak stickler ile ilgili becerilerimizi daha çok arttırıyor. Modeli görmeden kullanmak konusundaki becerilerimizide bence bayağı bir arttırıyor. Örnek olarak vermek gerekirse 450 leri nereye gönderdiğimi ve nasıl geri geldiğini hepiniz biliyorsunuz :lol:450 lik bir helikopteri önünde kontrol edebilen bir modelci sonuç olarak daha büyük modelleri daha güzel uçuracaktır. Zaten hepinizin bildiği gibide modelin boyu arttıkça stabillik ve görünürlük artıyor, bu sebepten dolayı similatörde bir süre ufak modeller ile çalışmanın daha faydalı olacağını kontroller açısından daha faydalı olacağını düşünüyorum, kontroller ve oryantasyon düzeyi biraz ilerledikten sonra hareketleri denemek içinde büyük modellere geçilebilir :saygilar:
Kesinlikle katılıyorum büyük modellerde hiç bi sıkıntım yok ama forıon 450 diye bi model var onda çok zorlanıyorum hoverde tutmakta bile zorlanıyorum bencede küçük modeli kullanabildikten sonra büyük model hayli hayli kullanılır. Bide şöyle bi durum var olurda mezun olduktan sonra büyük bi model alabilirsem o zaman küçük modellerle çalışma gereği duymayabilirim (buda zaten 5-6 sene gibi bi süre okulun uzamasınıda dahil edersem tabi :D)
 
Simulatorde Model Secimi - Elektrikli ve Yakıtlı Heli Farkı

pazar günkü buluşmada bi arkadaş v911 den nitrolu 700 e geçmiş ilk uçuşu ve adam alan turu atacaktı nerdeyse.

ben v911 v922 uçuruyorum trex 450 zorlanıyorum.model büyüdükce stabil artıyor.550 lik alacak gibiyim :laugh:
700 lük çok büyük ve ben nitrolu düşünmediğim için havada kalma süresini düşünerekden 550 lik dşündüm.
tabi forumdan gelen önerilerle düşüncem değişebilir...
 
Simulatorde Model Secimi - Elektrikli ve Yakıtlı Heli Farkı

barış altun' Alıntı:
pazar günkü buluşmada bi arkadaş v911 den nitrolu 700 e geçmiş ilk uçuşu ve adam alan turu atacaktı nerdeyse.

ben v911 v922 uçuruyorum trex 450 zorlanıyorum.model büyüdükce stabil artıyor.550 lik alacak gibiyim :laugh:
700 lük çok büyük ve ben nitrolu düşünmediğim için havada kalma süresini düşünerekden 550 lik dşündüm.
tabi forumdan gelen önerilerle düşüncem değişebilir...
Nitro düşünmüyor iseniz şu an için en mantıklı olan TEK PILLE çalıştığı için TREX 550. Ne yazık ki yeni TREX 600 artık çift pille çalışıyor ve gerek pil maliyeti gerekse şarj olayı oldukça sıkıntı yapıyor.

Yanlız uçuş süresi hakkında herhalde bir yazım yanlışı yaptınız Barış Bey. Zira uçuş süreleri nitroların biraz daha uzundur.

Elektrikli modellerde ise ister büyük ister küçük olsun birbirlerine çok yakındır.

Uçuş süresini esas etkileyen şey "Uçuş Stilinizdir". Mesela sizin 8 dak uçtuğunuz bir modeli ben 6 dakika, Hard 3D yapan başka birisi ise 4,5 dak uçar.

Hep söylediğimiz gibi MODEL Büyüdükçe öğrenme süreci kolaylaşır, KIRIM maliyetleri artar ;)
 
Simulatorde Model Secimi - Elektrikli ve Yakıtlı Heli Farkı

yazım hatası yaptım Mehmet bey :( 700 lük elektrik model düşünmüyorum demek istemiştim .nitro lu düşünseydim 700 olabilirdi.550 ise elektrik tüketimi az olacağını düşündüğüm için karar kılmıştım.
ama 450 im düzelirse uzun süre götürür beni diye düşünüyorum.
 
Simulatorde Model Secimi - Elektrikli ve Yakıtlı Heli Farkı

barış altun' Alıntı:
yazım hatası yaptım Mehmet bey :( 700 lük elektrik model düşünmüyorum demek istemiştim .nitro lu düşünseydim 700 olabilirdi.550 ise elektrik tüketimi az olacağını düşündüğüm için karar kılmıştım.
ama 450 im düzelirse uzun süre götürür beni diye düşünüyorum.
Bence madem 450 aldınız belli bir seviyeye gelince kadar, bence 450 ile devam. Daha sonra daha büyük bir model alabilirsiniz.

Yine extra bir açıklama olsun. 550 elektrikli ile 600 elektrik tüketimi yani uçuş süreleri hemen hemen aynı. Sadece pil sayısı, şarj süresi ve toplam maliyetleri farklı ;)
 
Simulatorde Model Secimi - Elektrikli ve Yakıtlı Heli Farkı

barış altun' Alıntı:
pazar günkü buluşmada bi arkadaş v911 den nitrolu 700 e geçmiş ilk uçuşu ve adam alan turu atacaktı nerdeyse.

ben v911 v922 uçuruyorum trex 450 zorlanıyorum.model büyüdükce stabil artıyor.550 lik alacak gibiyim :laugh:
700 lük çok büyük ve ben nitrolu düşünmediğim için havada kalma süresini düşünerekden 550 lik dşündüm.
tabi forumdan gelen önerilerle düşüncem değişebilir...
v922 den sonrası bana biraz uzak düşüyo pek ilgilenmemeye çalışıyorum :D zira hayal kırıklığı.. Malum öğrencilik..
 
Simulatorde Model Secimi - Elektrikli ve Yakıtlı Heli Farkı

abdullah sapmaz' Alıntı:
v922 den sonrası bana biraz uzak düşüyo pek ilgilenmemeye çalışıyorum :D zira hayal kırıklığı.. Malum öğrencilik..

forumda buna daha iyi cevap verecek arkadaşlar var .benim fikrim ise v922 den sonra 450 için acele etme .durumunu ayarladığın zaman en az 500 lük bi model almanı öneririn.
 
Simulatorde Model Secimi - Elektrikli ve Yakıtlı Heli Farkı

barış altun' Alıntı:
forumda buna daha iyi cevap verecek arkadaşlar var .benim fikrim ise v922 den sonra 450 için acele etme .durumunu ayarladığın zaman en az 500 lük bi model almanı öneririn.
Evet Barış bey, model ne kadar büyürse o kadar kolay öğreniliyor %p ama maliyet arttıyor. :embarras:

Tüm bunları enine boyuna şu konuda sizlerle paylaşmaya çalıştık.

Model Helikopterci Adaylarına Tavsiyeler : Ilk Model ve Ekipmanlar Ne olmalı ?
 
Simulatorde Model Secimi - Elektrikli ve Yakıtlı Heli Farkı

Alıyorum desem zaten anca clon bi model alabilirim alsam bile sonra getireceği masrafları benim belimi büker o yüzden benim modelcilik hayatım uzun bi süre v922den ibaret olacak gibi :D