Seagull Yak 54 Kurulum.

Mesut AKIN

RcFanatik
Katılım
1 Şub 2013
Mesajlar
3,164
Tepkime puanı
3,625
Yaş
43
Konum
Kocaeli -Gebze
İlgi Alanı
Uçak
arkadaşlar selam, dün itibari ile dayanamayıp Seagull üretimi Yak54 ümü almış bulunuyorum

Model 161cm kanat açıklığına sahip , ben Sümer abiden temin edeceğim 26CC benzinli motor ile kullanıcam , 18x8 yada 16x6 pervane var elimde her ikisi ile deneme yapıp performans aldığım pervane ile kullanmaya devam edicem :)

bu arada malzemelerin çoğunu Seyfi abiden , dan aldım :)

dün gece hiçbirşeyle uğraşamadım sadece kutuyu açıp 2 foto çektim okadar :D yakında kurulumunu vakit buldukça paylaşıcam arkadaşlar :)

Kurulum ile ilgili Konu içerisinde yer alan önemli Detaylar
- Alıcı beslemesinde kullanmayı düşündüğümüz uzun süredir bekleyen NiCd pilleri nasıl kontrol edebiliriz :

- CA (kağıt) ve Plastik menteşe Seçimi ve kullanımı: , , , ,

- Servo montajında kullanılan metal yüksüklerin montajı hakkında : ,

- Glow Motora göre dizayn edilen kite benzinli motor takılması halinde dikkat edilmesi gereken noktalar ? : , ,

- - On- Off Anahtar Montajı için Pratik Yöntem :

-- Nitro ve Benzinli Modellerin Yakıt Tank Sistemi arasındaki farklar ve dikkat edilmesi gereken hususlar , , , , ,

- - Elevator ve Rudder Montajı :

- - Cowling Montajı : , ,

- - SMOKE Pompası Montajı :

Modelde kullanılan kit haricinde gerekli olan donanımlar :


Large Fuel Clunk with filter for Gas Turbine powered :

Replacement Fuel Tank Bung And Fitting Kit :

Alloy Fuel Tank Vent for Gas Models :

Silicon fuel pipe 1 mtr Yellow for Gas Nitro Engines :

Dual RX CDI Power Switch with Fuel Filler :

YEP 20A HV 12S SBEC :

Mini Tachometer for Ignition :

Corona DS558HV Digital Metal Gear Servo :

Towerpro MG996R 10kg Servo 55g :

Rcexl Opto Gas Engine Kill Switch :


29.06.14 Tarihli Maiden Uçuş Videomuz
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Seagull Yak 54 Kurulum.

Dün gece yavaş yavaş montaja geçtik :)

Öncelikle kanatları bitireyim dedim en kolay iş diye :D biraz kolaya kaçtım :D

kanat için gerekli olan malzemeleri hazırladık :)


# Corona DS558 HV Dijital Metal dişli se4rvolarımız 14Kg Torq

# Kağıt menteşe yerine plastik menteşeler

# Servo uzatma kablolarımız

# Shring Tube , servo uzatma kablosu yerinden çıkmasın diye kullanıcaz

# Pushroad lar ve Yekeler


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Servo uzatma kablomuzu takmadan önce shrink tube'ümüzü geçirip soket montajından sonrada ısıtarak iki bağlantının biribirinden ayrılmasını önlüyoruz

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Seagull bu detayı düşünmüş :) M3 vidayı geçireceğimiz delik işaretlenmiş ancak tam delinmemiş bunu kendimiz deliyoruz , ayrıca bu deliğin etrafındaki halkayı görebilirsiniz fotoğrafta, burda balsa değil olması gerektiği gibi ağaç kullanılmış, yoksa zamanla titreşim nedeni ile balsa eziliyor ve boşluk oluşuyor :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Yakıtlı modellerde Servoların lastik damperlerini mutlaka kullanıyoruz çünkü titreşim çok olduğu için servonun kilitlenme veya bozulma ihtimali yüksek.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Seagull Yak 54 Kurulum.

kaldığımız yerden devam :)

Yozgatta Pilot-TR fun fly da :) Hasan abiden aldığım rudder servo hornunu uçağa taktım :D renk uçağın gövde rengi ile auynı olduğu için şık duracağını düşünmüştüm ve öylede oldu :)



Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol





daha sonrada model aslen nitroya göre hazırlandığı için , benzinli motorun titreşimi yüzünden firewel zayıf kalır diyerek arka iç taraftan Pattex marka deniz tutkalı ile güçlendirdim , polidol daha hızlı curleşiyor ancak zamanla ilgili sorunum olmadığı ve bunun kabarıp güzel bir dolgu oluşturması hoşuma gidiyor :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




ve geldik On Off anahtarının montajına, ben bunun için 2 parça sert dergi kağıdı kullandım, kalıp çıkararak govdeye fazladan zarar vermeden montajı tamamlamaktı amacım
kağıdı 2 parça halinde kestim , önce alt, sonra üst kısmı kesip 2 parçayı birleştirdim ve anahtarımızın tam kalıbuını çıkarmış oldum



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




ve sıra geldi , deponun hava tahliyesine :) normalde görüntü güzel olsun diye bunu yana takacaktım ancak yanda kanatlar nedeni ile yer yok, buruna yakın koymam gerekiyor ondada tek boş olan alana uçağın ana sinirlerinden biri denk geliyor, bende bunu alta yerleştirdim ve alt kısma balsa ile takviye yaptım, bu tarz vidalama işlerinde vidalarada az miktarda japon sıkarım titreşimden gevşemesinler diye :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ve geçiyoruz deponun toplanmasına, deponun orjinal siyah takozu nitro yakıt için tasarlanmış , doğal olarak benzinde gbir süre sonra erimeye başlıyor bu nedenle benzinli modeller için olan kırmızı takozlu aluminyum ağızlısı ile değiştirdim :) burda dikkat etmeniz gereken şey, metal boruların uçlarını 1000 lik veya üzeri zımparalar ile zımparalayıp kenarlardaki keskin yüzeyleri köreltmek ve yakıt hortumunu kesmesini delmesini engellemek, ayrıca borular aluminyum olduğu için bükerken narin ve geniş açıda bükülmeliki katlayarak geçiş yolunun daralmasına neden olmayalım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



son olarak lastik takoza göre ağzında yükseklik bulunan depo ağzını düzleştiriyoruz ki aluminyum parçamız otursun

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Seagull Yak 54 Kurulum.

sıra geldi deponun iç hortumlarını montajlamaya :) aşşağıda gasser modellerin nitroya göre farklı olan bağlantı şemasınıda ekliyorum

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



şimdi filtremizde klunk yada :D hep ıslak kalarak motora kesintisiz kabarcıksız yakıt gitmesini sağlıyor ancak filtrede 2 adet delik vardı ve bende bunada modifiye yaparak M4 deliklerin yanına M3 2 delik daha açtım :) yakıtımız sıkıntısız aksın diye :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



sırada uçaktaki depoyu oturttuğumuz kısma kendimizce fitil yapım aşaması var :D burdaki amaç titreşimden depo ağzının oturtuğumuz kontraplağa sürtünerek aşınmasını önlemek :) yeterli miktarda silikon hortumun sadece bir kenarından keserek lastik fitilimiz hazırlanmış oluyor :) bunlar tabi zorunlu değil benim gibi herşeyi kafasına takanlar yapabilir :) :halay: :halay:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

sıra geldi elevatör ve rudder montajına , ben herzamanki gibi epoxy kullandım, bağzı firmalar japon yapıştırıcısı önerir ama bana sağlıklı gelmiyor :) bu kısma detaya girmiycem keza her uçağın manuelinde bu anlatılır , yukarıdaki detaylar manuellerde olmaz :D :thumbup: :thumbup:


Not: burda tek dikkat etmeniz gereken şey kaplamayı faşçata ile keserken çok bastırıp alltaki balsaya zarar vermemeniz yoksa bir müddet sonra titreşimden bu balsadaki kesikler ilerliyor ve elevatör rudder havada kopabiliyor.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Pull pull ve arka tekerlek montajı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


pull pull tellerini geçirdiğimiz yüsükleri fazla sıkmamaya özen gösterin çok sıkarsak tellere zarar verebiliriz

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Elevatör desteklerimizi hazırlıyoruz

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Genel görüntü :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Seagull Yak 54 Kurulum.

Şimdiden hayırlı olsun. Uçak çok güzel. Ancak benim anlamadığım nokta şu. Normalde bir Seagull modeli kutusu açıldıktan üç bilemedin dört saat sonra uçuşa hazır olur. Düşün, kanat bile yapıştırmıyorsun yani epoksi kurumasını beklemek bile yok! :D :lol: Acaba benim motoru hala gönderememiş olmam mı sorun oldu?! :D :p

Bendeki CRRCPRO26 motoru şu modele takmıştım:



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ancak model bana gelmeden önce yapılmış olan bazı güçlendirmeler, sonra da benim iniş takımı kıra kıra yaptığım onarımlar sonucu abartmasız 750 gram ile 1 kg arası ağırlaşmıştı. Buna rağmen bu motorla canavar gibi uçuyordu. Mesut'un bu yeni uçağı için ise bence çok performanslı olacak ve keyif verecek.
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Üstad sayende yeni bir uçak daha toplama heyecanını hep beraber yaşayacağız :halay: Tekrar hayırlı uğurlu olsun :thumbup: Genel olarak modellerin renk seçimlerinde aynı zevke sahibiz, bu durum bu modelde de devam etmiş ;)

Derli toplu bir konu olsun diye, yapım aşamalarını taşımak için 3 tane mesajı senin adına rezerve ettim :laugh:

Mehmet abi teşekkür ederim :) evet renk konusunda zevklerimiz aynı :D rezerveleri gördüm :D şaşaırdım :D inşallah pazartesi akşamı kuruluma başlarım :D

Sümer Yamaner' Alıntı:
Şimdiden hayırlı olsun. Uçak çok güzel. Ancak benim anlamadığım nokta şu. Normalde bir Seagull modeli kutusu açıldıktan üç bilemedin dört saat sonra uçuşa hazır olur. Düşün, kanat bile yapıştırmıyorsun yani epoksi kurumasını beklemek bile yok! :D :lol: Acaba benim motoru hala gönderememiş olmam mı sorun oldu?! :D :p

Sümer abi teşekkür ederim :) motor konusu çok sıkıntılı ya :D :D şaka bir yana motorla hiç alakası yok abi :) evde bitirmem gereken uçak ve zagiler var :D Yücel abinin 140cm lik zagisi var, başka bir arkadaşımızın 100cm lik zagisi var (Dün gece bitti) , Akan abinin micro Trojanı var (Dün gece bitti) , birde Ediz kardeşimizin kırık Aero Works Extra 260 EP minnacık bişi :D bitmesi gerekiyor :D valla yordular beni , ama pazartesi günü inşallah ufak ufak başlarım :D bu akşam yozgata gitmek için hazırlık yapıcam, vaktim kalırsa servo montajından yavaş yavaş başlayabilirm aslında :)


NOT: motor olmadanda hiçbirşeye el sürülmüyorki canım :p servoları kuyruğamı yerleştirsem yoksa gövde içinemi karar veremiyorum bu yüzden :laugh: :laugh: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer abi mesaja ekleme yapmışsın sonradan :D inşallah dediğin gibi performansın dibine vururz hoverda kuyrukla çimleri süpürmek istiyorum artık :lol: :lol: :lol:

Sümer abi motor merkezden tek vidalımı ? pervaneyi delmeye gerek yok sanki :D işimiz baya kolaylaşacak bu durumda :D

motor şumudur ?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Doğru yaa. Motor olmayınca servoyu nasıl takıcan ki! :D :p
Motor evde masamın üzerinde bekliyor. Pazartesi kargolayacağım. İstersen yarın Yozgat'a kargolayayım! :)

Motor bu değil. Şu:

Merkezden tek vidalı.
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Doğru yaa. Motor olmayınca servoyu nasıl takıcan ki! :D :p
Motor evde masamın üzerinde bekliyor. Pazartesi kargolayacağım. İstersen yarın Yozgat'a kargolayayım! :)

Motor bu değil. Şu:

Merkezden tek vidalı.

Sümer abi ateşlemi sistemi 2S lipo destekliyormu ?
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

Yetmezmi ? :D

4.8v 1100 mah yada 6v Promodeldeki 4000mah , her ikisindende var elimde

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Seagull Yak 54 Kurulum.

NiCd piller temel olarak çok uygun ama bu elindeki pil kaç senelik bilmiyorum. Ona dikkat et. Promodel'deki pilin tipi ve kalitesi konusunda hiçbir fikrim yok.