- Katılım
- 11 Ocak 2013
- Mesajlar
- 3,614
- Tepkime puanı
- 3,131
- Yaş
- 59
- Konum
- istanbul/çekmeköy
- İlgi Alanı
- Uçak
Arkadaşlar aklıma geldi paylaşayım dedim.
Aşırı bitmiş bir lipo pil bazen bu bizim iyi bildiğimiz kaliteli şarj cihazlarına taktığımız da lipo şarj seçildiğinde error verir ve dolduramaz ya paniğe gerek yok.
Önce şarj cihazında nicd veya nimh(farketmez) yi seçip 2A ile kısa bir süre(1-2 dk kadar esc'lere taktığımız soketinden şarj cihazına bağlıyoruz.balance soketini takmıyoruz)) lipoyu şarj etmemiz gerekiyor bir miktar dolduktan sonra normal lipo şarj seçilip balanslı bir şekilde şarj edilebiliyor.
Bir kaç kez başıma geldi ve hepsinde bu şekilde tekrar şarj etmeyi başarabildim.
Kumanda lipolar maalesef kumandayı açamayacak kadar sıfırlıyor ve bu pilleri şarj etmek istediğimizde yukarıdaki durum oluşuyor.Heli ya da uçak uçurduğumuz pillerde tamamen şarjın sıfıra indiğini pek görmedim ama kumanda pillerinde bir kaç kez açık unutma sonucu tamamen sıfırladığına şahit oldum.
Aşırı bitmiş bir lipo pil bazen bu bizim iyi bildiğimiz kaliteli şarj cihazlarına taktığımız da lipo şarj seçildiğinde error verir ve dolduramaz ya paniğe gerek yok.
Önce şarj cihazında nicd veya nimh(farketmez) yi seçip 2A ile kısa bir süre(1-2 dk kadar esc'lere taktığımız soketinden şarj cihazına bağlıyoruz.balance soketini takmıyoruz)) lipoyu şarj etmemiz gerekiyor bir miktar dolduktan sonra normal lipo şarj seçilip balanslı bir şekilde şarj edilebiliyor.
Bir kaç kez başıma geldi ve hepsinde bu şekilde tekrar şarj etmeyi başarabildim.
Kumanda lipolar maalesef kumandayı açamayacak kadar sıfırlıyor ve bu pilleri şarj etmek istediğimizde yukarıdaki durum oluşuyor.Heli ya da uçak uçurduğumuz pillerde tamamen şarjın sıfıra indiğini pek görmedim ama kumanda pillerinde bir kaç kez açık unutma sonucu tamamen sıfırladığına şahit oldum.