Rüzgar ve türbülans tercihleri

Deha Etabek

Yeni Uye
Katılım
15 Ara 2019
Mesajlar
10
Tepkime puanı
2
Yaş
41
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Hepsi
Merhaba,

İstanbul da malum havalar rüzgarlı. Yeni bir trainer modeli yapıyorum ve rüzgarın çetin olması yüzünden endişelerim var.

Sizin tercihleriniz rüzgar seçiminde nasıl oluyor. Uçağın ağırlığına göre tercihleriniz belirtirseniz benim gibi kişilere güzel bir kılavuz olur diye düşünüyorum.

Bir de hava tahminlerini aldığınız bir aplikasyon ya da site var mı?
 
Merhaba,

İstanbul da malum havalar rüzgarlı. Yeni bir trainer modeli yapıyorum ve rüzgarın çetin olması yüzünden endişelerim var.

Sizin tercihleriniz rüzgar seçiminde nasıl oluyor. Uçağın ağırlığına göre tercihleriniz belirtirseniz benim gibi kişilere güzel bir kılavuz olur diye düşünüyorum.

Bir de hava tahminlerini aldığınız bir aplikasyon ya da site var mı?
Merhaba, ilk sorunuz hakkında bilgim yok ama Ruzgar tahminleri icin Windy aplikasyonunu öneririm. Birçok tekne Sahibi bu uygulamayı takip ederek seyre çıkıyor.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
İstanbul'da yazlar genelde rüzgarlı geçer. Özellikle Temmuz ve Ağustos. Sonra sakinler.
Hava durumunu WindGuru, WindFinder, Poseidon ve Windy adlı uygulamalardan izliyorum.
Ana sorunuzu ise pek iyi anlayamadım. Rüzgarı biz seçmiyoruz. Ama rüzgar limitlerin üstündeyse uçmuyoruz. Tabii bizim limit dediğimiz şey matematiksel bir ölçü değil. Limit dediğimizde elimizdeki uçağın ve kendimizin limitlerini ayrı ayrı değerlendirmek gerekiyor.
Bu arada, rüzgarı değerlendirirken sadece hızı da yeterli bilgi vermez. Hamlesi (ya da darbesi) ve yönü de önemlidir. Özellikle Hezarfen gibi sabit pisti olan bir yerde uçacaksanız. Çünkü kimi zaman pist hizasından esen 25 km/h rüzgar sorun yaratmazken, tam 90 dereceden esen 10 km/h rüzgar can sıkıcı olabilir.
Ortalama 10 km/h süratle eserken artı 10 km/h darbesi olan bir rüzgar da özellikle inişlerde zor anlar yaşatabilecek demektir.
Sonuçta genel deneyim düzeyiniz ve uçağınıza ne kadar hakim olduğunuz burada en önemli faktördür. Evet, kanat yüklemesi yüksek uçaklar rüzgarlı havalarda daha stabil uçarlar bu doğru. Ama bu uçaklar sakin havada bile yüksek deneyim gerektirirler.
Basit bir uygulama önerebilirim bu konuda: Uçağı piste koyun. Yerinde duramıyorsa alıp geri götürün, uçurmayın.
 
İstanbul'da yazlar genelde rüzgarlı geçer. Özellikle Temmuz ve Ağustos. Sonra sakinler.
Hava durumunu WindGuru, WindFinder, Poseidon ve Windy adlı uygulamalardan izliyorum.
Ana sorunuzu ise pek iyi anlayamadım. Rüzgarı biz seçmiyoruz. Ama rüzgar limitlerin üstündeyse uçmuyoruz. Tabii bizim limit dediğimiz şey matematiksel bir ölçü değil. Limit dediğimizde elimizdeki uçağın ve kendimizin limitlerini ayrı ayrı değerlendirmek gerekiyor.
Bu arada, rüzgarı değerlendirirken sadece hızı da yeterli bilgi vermez. Hamlesi (ya da darbesi) ve yönü de önemlidir. Özellikle Hezarfen gibi sabit pisti olan bir yerde uçacaksanız. Çünkü kimi zaman pist hizasından esen 25 km/h rüzgar sorun yaratmazken, tam 90 dereceden esen 10 km/h rüzgar can sıkıcı olabilir.
Ortalama 10 km/h süratle eserken artı 10 km/h darbesi olan bir rüzgar da özellikle inişlerde zor anlar yaşatabilecek demektir.
Sonuçta genel deneyim düzeyiniz ve uçağınıza ne kadar hakim olduğunuz burada en önemli faktördür. Evet, kanat yüklemesi yüksek uçaklar rüzgarlı havalarda daha stabil uçarlar bu doğru. Ama bu uçaklar sakin havada bile yüksek deneyim gerektirirler.
Basit bir uygulama önerebilirim bu konuda: Uçağı piste koyun. Yerinde duramıyorsa alıp geri götürün, uçurmayın.
Tekrar merhaba, sorumu gayet iyi anlamışsınız verdiğiniz cevapta zaten ona göre. Teşekkürler