Bu tarz bir kullanim olabilecegi hic aklima gelmemisti, ama yt’da bi aratinca boyle isler yapanlar da oldugunu gordum. Denemek isteyen varsa Esk.de ayni buna benzer en az iki-uc konum geliyor aklima
Emre, Eskişehir (aslında İnönü demek lazım
) bu iş için yani yamaç planörcülüğü için dünya genelinde en uygun yerlerden birisi. Başka alternatifleri de düşünrseniz eğer, bakmanız gereken özellikler:
-yüksek ama önündeki yamaç yüzeyinin olabildiğince düz olduğu bir tepe/dağ (bu tepe/dağ sırası ne kadar uzun bir hatta düz olarak uzanıyorsa o kadar iyi)
-yamaca dik doğrultuda yada olabildiğince dike yakın esen rüzgarlar
- Dağın/tepenin önünde, rüzgarın geldiği tarafta ova yada deniz gibi, düz ve açık alan olması.
-zirveye erişim olması
ve tepede iniş yapabilmek için yeterli genişlikte bir düzlük alan olması. (yamacın hemen arkası fena halde türbülanslıdır, ön tarafına da inmek neredeyse imkansızdır)
Motoru çıkarılmış nitro model ile denenebilir, acaba uçurmak için özel bir tekniği varmıdır?
Yamaçta planör uçurma tecrübemle sınırlı olan helikopter uçurma tecrübemi birleştirerek uçuş tekniğinin aslında bir nevi otorotasyon yapmak olacağını söyleyebilirim, yani sürekli olarak negatif pitch ile uçacaksınız
Yamaç planörcülüğünün temel mantığı uçan nesnenin aslında zaten yukarı doğru belli bir hızla hareket eden bir hava akımının içinde olmasıdır. Diyelim ki durgun havada otorotasyon yaparken, pallerinizin dönüş enerjisini koruyabilecek bir negatif pitchteyken heli 1 m/s lik bir hızla aşağı doğru çöküyor olsun, eğer yamaçta ki rüzgarın hızının yukarı doğru hareket eden bileşeni 1 m/s ise, aynı pitch değeri ile hem pallerinizin dönüş enerjisini korursunuz hem de helikopter yüksekliğini korur. Rüzgar daha hızlıysa bu sefer isterseniz yükselme imkanınız da olur. Rüzgar estiği sürece ve alıcı pilinizde enerji olduğu sürece modeli havada tutabilirsiniz
Yamaç planörü dediğim zaman aklınıza sadece klasik planörler gibi koca koca kanatlı modeller gelmesin, yamacın sağladığı bir nevi sonsuz enerji kaynağı sayesinde, rüzgar hızı yeterli olduğunda her türlü modeli uçurmak mümkün oluyor (Helikopter gibi enerji tüketimi açısından en verimsiz hava taşıtının bile uçabildiği bunun ispatı değil mi
) Örneğin, PSS (Powered scale soaring) adı verilen bir modelcilik dalı gerçekte motorlu olan uçakların motorsuz olarak yapılıp yamaçta uçurulmasını içeriyor. Bu sınıfta uçurulan modeller nispeten büyük ve verimli kanatlara sahip olan yolcu uçaklarından, 2. dünya savaşı "warbird"lerine hatta ve hatta minnacık kanatlı, tasarımlarında en son beklenen şeyin süzülmeleri olan modern jet savaş uçaklarına kadar aklınıza gelen her şey uçurulabiliyor. Dediğim gibi en önemli kriter yamacın kalitesi ve rüzgar hızının yeterliliği.
Buyrun konu hakkında eğlenceli bir video:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol