RC UÇAKTA HAVADA BAĞLANTI KESME PROBLEMİ

Gürkan Öztop

Yeni Uye
Katılım
22 May 2022
Mesajlar
40
Tepkime puanı
116
Yaş
41
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Hepsi
Merhaba RCKOLİK ailesi.
Eskişehir ekibi olarak uçaklarda uçuş esnasında bağlantı kopması neticesinde kırım yaşıyoruz.
@Ahmet ATICI abimiz esc den bec güç kesiyor dedi.
Büyük olasılık uçaklarda kullandığımız esc ler pek iyi markalı değil bundan yapıyor gibi.

Başka bir olasılık var mıdır bizim atladığımız bir nokta.

Kumanda ve alıcılar FUTABA
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet ATICI
Sümer ağabey,bugün deneme uçuşunda ilginç bir olay meydana geldi ve kaza kırım yaşadım.3s 2800 mah bataryalı,60a esc ve 2 kg itkili 2814 motorla uçarken (deneme amaçlı taktığım 10x80 katlanır pervaneden kaynaklandığını düşünüyorum) bir anda telemetri düşük voltaj uyarısı verdi ve alıcı verdiğim komutları tam tersi algıladı,sola komut verdim sağa yattı ve bulunduğum konumdan 1.5 km kadar uzağa düştü.Uçağı buldum ciddi kırım yok ama bu durum neden kaynaklanmış olabilir? Hiç beklemediğim ve başıma gelmemiş bir durumdu bu.Aynı kombinasyonda 11x60 pervanede tam gazda hiçbir voltaj uyarısı vermedi.Pervane motora küçük geldi herhalde.
 
Sümer ağabey,bugün deneme uçuşunda ilginç bir olay meydana geldi ve kaza kırım yaşadım.3s 2800 mah bataryalı,60a esc ve 2 kg itkili 2814 motorla uçarken (deneme amaçlı taktığım 10x80 katlanır pervaneden kaynaklandığını düşünüyorum) bir anda telemetri düşük voltaj uyarısı verdi ve alıcı verdiğim komutları tam tersi algıladı,sola komut verdim sağa yattı ve bulunduğum konumdan 1.5 km kadar uzağa düştü.Uçağı buldum ciddi kırım yok ama bu durum neden kaynaklanmış olabilir? Hiç beklemediğim ve başıma gelmemiş bir durumdu bu.Aynı kombinasyonda 11x60 pervanede tam gazda hiçbir voltaj uyarısı vermedi.Pervane motora küçük geldi herhalde.
Burada fikir yürütmek zor. Küçük pervane elektrikli uçakta sorun yaratmaz. Uçağı bulduğunda pil hücreleri ne durumdaydı? Düşük voltajdan alıcı ters çalışmaz. Uçak stall hızına düştüyse senin verdiğin aileron komutu uçağı ters tarafa yıkabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Vardığımda ölçme imkanım yoktu ancak araca döndüğümde ölçtüm %42 idi.Hücreleri tek tek göremedim tabi.Ama eve döndüğümde şarj ettim hücrelerin üçü de dengeli şarj edildi ve kapasiteden kayıp yok.
 
Vardığımda ölçme imkanım yoktu ancak araca döndüğümde ölçtüm %42 idi.Hücreleri tek tek göremedim tabi.Ama eve döndüğümde şarj ettim hücrelerin üçü de dengeli şarj edildi ve kapasiteden kayıp yok.
Kontrolden çıkmış olabilir mesafe nedeniyle. Fail safe ayarlı mıydı?
 
Ayarlıydı,zaten kaza var kırım yok.Tek kırım aileron servolarından biri evde çalıştırdığımda yandı :) Bir de kaplamalarda minik hasarlar var o kadar.
 
Akşam kullandığım radyolink r9ds'in kullanma kılavuzuna bakarken şunu gördüm,alıcıyı esc ve motora yakın konumlandırmayın yazıyordu.Alıcının sinyal kablosu escnin üzerindeydi.Acaba esc ve motorun gürültüsü (ses gürültüsünden bahsetmiyorum) nedeniyle sinyal karışması yaratmış olabilir mi?
 
Akşam kullandığım radyolink r9ds'in kullanma kılavuzuna bakarken şunu gördüm,alıcıyı esc ve motora yakın konumlandırmayın yazıyordu.Alıcının sinyal kablosu escnin üzerindeydi.Acaba esc ve motorun gürültüsü (ses gürültüsünden bahsetmiyorum) nedeniyle sinyal karışması yaratmış olabilir mi?
Onları hep yazarlar...