RC Uçak Motor Konumu ve Sayısı

Umut Aydemir

Yeni Uye
Katılım
5 Şub 2021
Mesajlar
10
Tepkime puanı
7
Yaş
21
Konum
samsun
İlgi Alanı
Hepsi
Merhabalar, Ben Uluslararası İHA yarışmasına katılmak için hazırlanıyorum. Geliştirmekte olduğum Sabit kanat İHA için yaklaşık 2 kg bir ağırlık düşündüm. Motoru buruna , arkaya veya kanatlara takmam benim İHA'm için ne gibi özellikler katar yardımcı olabilir misiniz? Eğer kanatlara takarsam bunun sayısı benim için neyi değiştirir? Beni bilgilendirebilir misiniz?
 
Merhabalar, Ben Uluslararası İHA yarışmasına katılmak için hazırlanıyorum. Geliştirmekte olduğum Sabit kanat İHA için yaklaşık 2 kg bir ağırlık düşündüm. Motoru buruna , arkaya veya kanatlara takmam benim İHA'm için ne gibi özellikler katar yardımcı olabilir misiniz? Eğer kanatlara takarsam bunun sayısı benim için neyi değiştirir? Beni bilgilendirebilir misiniz?
Merhaba bahsettiğiniz tübitak ın yarışması mı
Ben geçen sene liseler kısmına katıldım.
Size tavsiyem şu olacak olabildiğince küçük ve hafif bir uçak tasarlamasanız uçuş alanı çok küçük tasarımınızı bilemiyorum. Ama geçen sene görevi yapabilenler hep küçük hafif uçaklar oldu.
Motor konumu ile ilgili şunu söylicem motorun arkada olmamasının tek amacı fpv yaparken kameraya pervane gözükmemesi. Belki aerodinamik açıdan başka artı eksileri vardır ama benim gözlemlerim daha çok bu yönde
Önden veya kanattan motorlu yapabilirsiniz bu sayede hem hareket yüzeylerinin üzerinden daha fazla hava geçer ve manevra kabileyeti artar.
2motor veya tek motor olmamasının pek birşey fark etcegini düşünmüyorum ama bir mühendisten şöyle birşey duymustum gayet mantıklı birsöz "Ne kadar az hareketli parça o kadar az arıza ihtimali ve maksimum verim" hafif olması için biz tek motor kullandık ve drone motoru tercih ettik ince ve geniş olan dron motorları hafif oluyorlar.
 
Geliştirmekte olduğum Sabit kanat İHA
Bu hobi ile ilgilenen bizler be yazık ki İHA tasarlamıyoruz. RC modelleri kullanarak uçuşlarımızı yapıyoruz.

Bir İHA tasarlamak başlı başına bir iş. Hele ki hayatında hiç bir model görmemiş ve uçuşmamış sizler için. Moralini fazla bozmak istemem ama bu küçük bir bebeğin emeklemeden yürümeye çalışmasına benziyor. O kadar çok detay var ki...

Yerinizde olsam bu sene yarışmaya girmeyi erteler ve modelciliğin temelini öğrenmek için uğraşırdım :saygilar:
 
Bu hobi ile ilgilenen bizler be yazık ki İHA tasarlamıyoruz. RC modelleri kullanarak uçuşlarımızı yapıyoruz.

Bir İHA tasarlamak başlı başına bir iş. Hele ki hayatında hiç bir model görmemiş ve uçuşmamış sizler için. Moralini fazla bozmak istemem ama bu küçük bir bebeğin emeklemeden yürümeye çalışmasına benziyor. O kadar çok detay var ki...

Yerinizde olsam bu sene yarışmaya girmeyi erteler ve modelciliğin temelini öğrenmek için uğraşırdım :saygilar:
Sanırım derdimi eksik açıkladım. Bu yola 10 kişilik bir ekiple başladık. Ben yapısal tasarım kısmında çalışıyorum. Bu bilgiler bana o yüzden gerekiyordu. Sağlık olsun.
 
Merhabalar, Ben Uluslararası İHA yarışmasına katılmak için hazırlanıyorum. Geliştirmekte olduğum Sabit kanat İHA için yaklaşık 2 kg bir ağırlık düşündüm. Motoru buruna , arkaya veya kanatlara takmam benim İHA'm için ne gibi özellikler katar yardımcı olabilir misiniz? Eğer kanatlara takarsam bunun sayısı benim için neyi değiştirir? Beni bilgilendirebilir misiniz?
Kanatlara birer motor takarsan slipstream etkisini azaltırsın. Ama p factor, tork effect ve gyroscopic precession etkileri artar (bir yerine iki motor olduğu için).
Motoru buruna takarsan görüntü alamayabilirsin. Arkaya takarsan stabilite kaybedersin.
Umarım yeterince açıklayıcı olmuştur.
 
Sanırım derdimi eksik açıkladım. Bu yola 10 kişilik bir ekiple başladık. Ben yapısal tasarım kısmında çalışıyorum. Bu bilgiler bana o yüzden gerekiyordu. Sağlık olsun.
Sizin gibi birçok takımla çalıştım. Başarısızlığın temel sebebi takım çalışması yaparken olayın tümünü kavrayabilen kimsenin olmayışı. Zannediliyor ki herkes kendi sorumluluk alanını hallederse bu iş olur. Olmuyor!
 
Kanatlara birer motor takarsan slipstream etkisini azaltırsın. Ama p factor, tork effect ve gyroscopic precession etkileri artar (bir yerine iki motor olduğu için).
Motoru buruna takarsan görüntü alamayabilirsin. Arkaya takarsan stabilite kaybedersin.
Umarım yeterince açıklayıcı olmuştur.
Bu konulara çok hakim değilim, yanlışlarım varsa kusuruma bakmayın ama kanatlara takılan iki motor birbirine ters yönde dönerse p factor, tork ve gyroscopic precession etkileri ortadan kalkmaz mı? Bir de aklımda bir soru var ama tam olarak nasıl açıklayacağımı bilmiyorum, aynı yöne dönen iki motoru olan uçaklarda thurst merkezinin pervane ortasında değil de sağda veya solda olmasından dolayı bir motorun kanadın daha dışından, diğerinin daha içinden çekmesi yaw oluşturuyor. Ayrıca bu motorların biri kanadın içine diğeri de kanadın dışına daha hızlı hava verdiği için kanadın iki tarafındaki lift miktarı da değişiyor ve roll oluşuyor. Bu etkileri ortadan kaldırmak için motorların konumu değiştirilebilir mi? Gerçek uçaklarda motorların ağırlığı yüzünden bu pek mümkün değil sanırım ama model uçaklarda diğer kanat ucuna birkaç gram ağırlık eklenerek dengelenebilir. Bu şekilde yapılmış uçaklar var mı acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Aydemir
Bu konulara çok hakim değilim, yanlışlarım varsa kusuruma bakmayın ama kanatlara takılan iki motor birbirine ters yönde dönerse p factor, tork ve gyroscopic precession etkileri ortadan kalkmaz mı? Bir de aklımda bir soru var ama tam olarak nasıl açıklayacağımı bilmiyorum, aynı yöne dönen iki motoru olan uçaklarda thurst merkezinin pervane ortasında değil de sağda veya solda olmasından dolayı bir motorun kanadın daha dışından, diğerinin daha içinden çekmesi yaw oluşturuyor. Ayrıca bu motorların biri kanadın içine diğeri de kanadın dışına daha hızlı hava verdiği için kanadın iki tarafındaki lift miktarı da değişiyor ve roll oluşuyor. Bu etkileri ortadan kaldırmak için motorların konumu değiştirilebilir mi? Gerçek uçaklarda motorların ağırlığı yüzünden bu pek mümkün değil sanırım ama model uçaklarda diğer kanat ucuna birkaç gram ağırlık eklenerek dengelenebilir. Bu şekilde yapılmış uçaklar var mı acaba?
İngilizcem pek iyi değil ama Aşağıda bıraktığım linkteki videoda anladığım kadarıyla kanallardaki motorların hızlarını değiştirerek farklı kaldırma kuvveti oluşturuyor ve roll eksenini böyle kontrol ediyor
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Aydemir
İngilizcem pek iyi değil ama Aşağıda bıraktığım linkteki videoda anladığım kadarıyla kanallardaki motorların hızlarını değiştirerek farklı kaldırma kuvveti oluşturuyor ve roll eksenini böyle kontrol ediyor
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu videoyu daha önceden izlemiştim, çok sevdiğim bir kanal çok ilginç videolar var. Evet bu videoda motorların hızını değiştirip farklı kaldırma kuvveti oluşturarak dönüyor, differential thurst ın da etkisi var tabii ki. Ama bu tasarımın amacı kanalların içinden hava çekerek uçağın ileri doğru gitmesine gerek kalmadan lift üretmek. Benim anlatmaya çalıştığım şeyi sanırım bu iki resim daha güzel anlatıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Aydemir