Rc Uçak Kaplama

Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
96
Tepkime puanı
36
Konum
Adana
İlgi Alanı
Uçak
Uçağın her şeyini tamamladım fakat kaplamasını nasıl yapmam gerek? Bilgim de yok tecrübem de.
 
Şu dökümanlara göz atabilir, youtube'da tonla uygulama videosu görebilirsin.
Kaplama için olan özel ütülerden kullanmanı tavsiye ederim.
Kaplamayı yapışmanın gerçekleştiği ancak filmin büzülmediği minimum sıcaklıkta başlayıp mümkün olduğunda pot yapmadan başlaman daha sonra daha yüksek sıcaklığa ayarladığın ütü ve/veya sıcak hava tabancası ile gerdirmen gerekir. Kaplamayı uyguladıktan sonra gereğinden yüksek sıcaklıkta yapılan gerdirmeler konstrüksiyonun burulmasına ya da eğilmesine sebep olur. Bu iş deneme ve yanılma ile öğrenilen el alışkanlığı gerektiren bir iş.

Öncesinde izleyeceğin videolarla gerekli tüyoları öğrenebilir, küçük parçalarla kaplama yapmaya başlayıp ütü sıcaklıklarını ve sıcak hava tabancasının sıcaklık ayarını ve uygulama mesafesini öğrenebilirsin.
Spesifik sıcaklık değerleri veremiyorum, zira her film için farklıdır.

Oracover transparan filmler için 80-90 derecede ilk tutunma gerçekleşir. Gerdirmeyi de 120-130 derecelerde yapalım. Sıcak hava tabancası olarak topflite'ın bir ürününü kullandığım için onda bir sıcaklık ayarı yok, tamamen ne kadar yakından aleti tutup fönü elimde gezdirme ya da belli bir bölgede bekletme bende tecrübe sonucu oluşmuş bir şey. Kendi ekipmanlarınla ve elindeki film ile doğru noktanı bulman lazım.



 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Enes
Sarven abi gayet güzel açıklamış ben de bir kaç bir şey ekleyeyim.Öncelikle şunu belirteyim ki Aliexpress'de satılan filmler dışında başka bir kaplama filmi kullanmadım.Kaplama ütüsü olarak Prolux markasının LCD ekranlı ve dijital sıcaklık ayarlı kaplama ütüsünü kullanıyorum.Sıcak hava tabancası olarak da Aliexpress'den aldığım sıcaklık ayarlı basit bir sıcak hava tabancasını kullanıyorum en düşük sıcaklık ayarında yapıyorum kaplamayı bir problem yaşamadım.Benim yaptığım uygulamalarda 120 - 140cm aralığında yapıştırma sağladım.İlk etapta düşük sıcaklıkta başlayıp ön yapıştırma yaptıktan sonra sıcaklığı arttırarak nihai yapıştırmayı yapıyorum.Zaten sıcaklığı daha da arttırdığınızda gerilmeye başlıyor yapıştırma aşamasında gerilmemesi gerekiyor,hafif düzelmeler sorun yaratmayabilir de bariz bir şekilde çekme yapıyorsa sıcaklığı düşürmek gerekiyor.Tabi ben ütü çorabı kullanıyorum, çorapsız kullanımda sıcaklık değişebilir.Bu nedenle bir parça kaplama filmini tahta parçası üzerinde denemenizi öneririm.En son sıcak hava tabancası ile gerdiriyorum.Gerdirme aşamasında sıcak hava tabancasını sabit bir noktaya tutmamak gerekiyor tabancayı kaplama filminin her yerine tutacak şekilde eşit eşit ısıtmak daha sağlıklı oluyor.Bir de gerdirirken azar azar gerdirmek gerekiyor aksi halde kaplama filmini puntoladığınız yerden çekme yapabiliyor.Örneğin gövdeyi kaplayacaksınız diyelim önce gövdenin altını,sonra yanları en son da üstleri gerdirmek uygun olur.Kanatta ve stabilizerlerde de aynı durum geçerli önce alt yüzeyi daha sonra üst yüzeyi kaplarız ki uçuş esnasında nispi rüzgar(uçağın hareket yönünün tersine olan hava akımı) kaplama filmini kaldırmasın.Buradan ne kadar yazsak da denedikçe öğreneceksiniz.
 
Hocam ona özel ütü alacak bütçem yok ne yazık ki.
İlk uçağımı (Robbe Charter-1999 yazı) solarfilm ile ev ütüsü kullanarak kaplamıştım. Hiç ergonomik değil. Çıkan işin kalitesi de tatminkar değil. Sıcaklık ayarı vs bunları ayarlamak da çok zor. İkinci kit uçağımı yaparken ilk aldığım şey kaplama ütüsü ve hava tabancası olmuştu.

Ben ütü çorabı kullanmayı uzun zaman önce bıraktım. Eskiden analog ütü ve infrared termometre ile sıcaklık ayarı tutturmaya çalışıyordum ama analog ütülerde sıcaklık çok oynak oluyor, dijital kontrollü bir ütüye geçince çok rahatlamıştım.

Sen dökümanları oku Yusuf, videoları izle, yerli yabancı kaynaklarını kullan. Ev tipi ütüyle de öğrendiğin prensiplere uygun şekilde kaplama yapmak için çabala. İlk seferlerde pek çok hataların olacak, bunların bazıları ekipman kaynaklı, bazıları da tecrübe kaynaklı olacak. El emeği bir iş olduğu için konu çoğunlukla bu işi ne kadar çok yaptığınla ilgili. Bu süreçte söküp çöpe atman gereken kaplamaların da olacak. Sinirin de bozulacak, hepsi normal. Hedefini ilk seferde çok iyi bir kaplama yapacağım şeklinde koyarsan canım daha çok sıkılacak, ancak önce basit, düz yüzeyli ve küçük parçalarla başlayıp, daha sonra kanat gibi zorlu yüzeylere geçersin.

Mehmet abinin paylaştığı linkte bolca bilgi mevcut. Bunları da mutlaka oku, izle. O ıskarta miktarın emin ol çok azalacaktır.
 
İlk uçağımı (Robbe Charter-1999 yazı) solarfilm ile ev ütüsü kullanarak kaplamıştım. Hiç ergonomik değil. Çıkan işin kalitesi de tatminkar değil. Sıcaklık ayarı vs bunları ayarlamak da çok zor. İkinci kit uçağımı yaparken ilk aldığım şey kaplama ütüsü ve hava tabancası olmuştu.

Ben ütü çorabı kullanmayı uzun zaman önce bıraktım. Eskiden analog ütü ve infrared termometre ile sıcaklık ayarı tutturmaya çalışıyordum ama analog ütülerde sıcaklık çok oynak oluyor, dijital kontrollü bir ütüye geçince çok rahatlamıştım.

Sen dökümanları oku Yusuf, videoları izle, yerli yabancı kaynaklarını kullan. Ev tipi ütüyle de öğrendiğin prensiplere uygun şekilde kaplama yapmak için çabala. İlk seferlerde pek çok hataların olacak, bunların bazıları ekipman kaynaklı, bazıları da tecrübe kaynaklı olacak. El emeği bir iş olduğu için konu çoğunlukla bu işi ne kadar çok yaptığınla ilgili. Bu süreçte söküp çöpe atman gereken kaplamaların da olacak. Sinirin de bozulacak, hepsi normal. Hedefini ilk seferde çok iyi bir kaplama yapacağım şeklinde koyarsan canım daha çok sıkılacak, ancak önce basit, düz yüzeyli ve küçük parçalarla başlayıp, daha sonra kanat gibi zorlu yüzeylere geçersin.

Mehmet abinin paylaştığı linkte bolca bilgi mevcut. Bunları da mutlaka oku, izle. O ıskarta miktarın emin ol çok azalacaktır.
Tamam teşekkürler dediklerinizi dikkate alacağım. Zaten ilk başta çok iyi bir şey beklemiyorum benim amacım uçurabilecek kadar yapabilmek.
 
İlk uçağımı (Robbe Charter-1999 yazı) solarfilm ile ev ütüsü kullanarak kaplamıştım. Hiç ergonomik değil. Çıkan işin kalitesi de tatminkar değil. Sıcaklık ayarı vs bunları ayarlamak da çok zor. İkinci kit uçağımı yaparken ilk aldığım şey kaplama ütüsü ve hava tabancası olmuştu.

Ben ütü çorabı kullanmayı uzun zaman önce bıraktım. Eskiden analog ütü ve infrared termometre ile sıcaklık ayarı tutturmaya çalışıyordum ama analog ütülerde sıcaklık çok oynak oluyor, dijital kontrollü bir ütüye geçince çok rahatlamıştım.

Sen dökümanları oku Yusuf, videoları izle, yerli yabancı kaynaklarını kullan. Ev tipi ütüyle de öğrendiğin prensiplere uygun şekilde kaplama yapmak için çabala. İlk seferlerde pek çok hataların olacak, bunların bazıları ekipman kaynaklı, bazıları da tecrübe kaynaklı olacak. El emeği bir iş olduğu için konu çoğunlukla bu işi ne kadar çok yaptığınla ilgili. Bu süreçte söküp çöpe atman gereken kaplamaların da olacak. Sinirin de bozulacak, hepsi normal. Hedefini ilk seferde çok iyi bir kaplama yapacağım şeklinde koyarsan canım daha çok sıkılacak, ancak önce basit, düz yüzeyli ve küçük parçalarla başlayıp, daha sonra kanat gibi zorlu yüzeylere geçersin.

Mehmet abinin paylaştığı linkte bolca bilgi mevcut. Bunları da mutlaka oku, izle. O ıskarta miktarın emin ol çok azalacaktır.
Şu ındeks konusunda aradığınız bilgileri bulabilirsiniz.:saygilar:

Sarven abi gayet güzel açıklamış ben de bir kaç bir şey ekleyeyim.Öncelikle şunu belirteyim ki Aliexpress'de satılan filmler dışında başka bir kaplama filmi kullanmadım.Kaplama ütüsü olarak Prolux markasının LCD ekranlı ve dijital sıcaklık ayarlı kaplama ütüsünü kullanıyorum.Sıcak hava tabancası olarak da Aliexpress'den aldığım sıcaklık ayarlı basit bir sıcak hava tabancasını kullanıyorum en düşük sıcaklık ayarında yapıyorum kaplamayı bir problem yaşamadım.Benim yaptığım uygulamalarda 120 - 140cm aralığında yapıştırma sağladım.İlk etapta düşük sıcaklıkta başlayıp ön yapıştırma yaptıktan sonra sıcaklığı arttırarak nihai yapıştırmayı yapıyorum.Zaten sıcaklığı daha da arttırdığınızda gerilmeye başlıyor yapıştırma aşamasında gerilmemesi gerekiyor,hafif düzelmeler sorun yaratmayabilir de bariz bir şekilde çekme yapıyorsa sıcaklığı düşürmek gerekiyor.Tabi ben ütü çorabı kullanıyorum, çorapsız kullanımda sıcaklık değişebilir.Bu nedenle bir parça kaplama filmini tahta parçası üzerinde denemenizi öneririm.En son sıcak hava tabancası ile gerdiriyorum.Gerdirme aşamasında sıcak hava tabancasını sabit bir noktaya tutmamak gerekiyor tabancayı kaplama filminin her yerine tutacak şekilde eşit eşit ısıtmak daha sağlıklı oluyor.Bir de gerdirirken azar azar gerdirmek gerekiyor aksi halde kaplama filmini puntoladığınız yerden çekme yapabiliyor.Örneğin gövdeyi kaplayacaksınız diyelim önce gövdenin altını,sonra yanları en son da üstleri gerdirmek uygun olur.Kanatta ve stabilizerlerde de aynı durum geçerli önce alt yüzeyi daha sonra üst yüzeyi kaplarız ki uçuş esnasında nispi rüzgar(uçağın hareket yönünün tersine olan hava akımı) kaplama filmini kaldırmasın.Buradan ne kadar yazsak da denedikçe öğreneceksiniz.
Bir fotoğraf yüklesen bizde nasıl bir uçak yaptığını görsek, ondan sonra istediğin tavsiyeyi alsan ne kadar güzel olur.
İlk kaplamamı yapmaya başladım fakat biraz buruşukluk oldu, dümdüz olmadı. Herhangi bir sorun yaratır mı?
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Resimde tam olarak kestiremedim ancak sanki puntoladığınız yerden fazla ısıtmışsınız gibi görünüyor.Beyaz yapışkan sızıntısı fazla ısıtıldığında meydana gelir.Önce gövdenin altı,sonra yanlar ve en son üstünü kaplamalısınız.Yapıştırma ve gerdirme sıcaklığını iyi ayarlamalısınız bu da zamanla deneyim sonucu olur.Son olarak ilk etapta kaplama filmini yapıştırıp gerdirme yapmanız gerekiyorsa yavaş yavaş dikkatli bir şekilde gerdirmenizi tavsiye ederim.Tâbi kaplama filmini olabildiğince gerdirmeye gerek kalmadan düz bir şekilde yapıştırmak en iyisidir.Sonuçta ilk denemeniz, daha iyi olacaktır denedikçe.Video izlemeye devam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Enes
Resimde tam olarak kestiremedim ancak sanki puntoladığınız yerden fazla ısıtmışsınız gibi görünüyor.Beyaz yapışkan sızıntısı fazla ısıtıldığında meydana gelir.Önce gövdenin altı,sonra yanlar ve en son üstünü kaplamalısınız.Yapıştırma ve gerdirme sıcaklığını iyi ayarlamalısınız bu da zamanla deneyim sonucu olur.Son olarak ilk etapta kaplama filmini yapıştırıp gerdirme yapmanız gerekiyorsa yavaş yavaş dikkatli bir şekilde gerdirmenizi tavsiye ederim.Tâbi kaplama filmini olabildiğince gerdirmeye gerek kalmadan düz bir şekilde yapıştırmak en iyisidir.Sonuçta ilk denemeniz, daha iyi olacaktır denedikçe.Video izlemeye devam.
Uçuşta sıkıntı olur mu?