Rc uçak için teknik yardım

Katılım
27 May 2024
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Yaş
17
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Hepsi
Projemizde bize teknik yardım edebilecek bir abi öğretmen var mı?
Motor batarya esc konusunda. Proje cıft motorlu ve 1kg faydalı yük taşıyacak.
 
Projemizde bize teknik yardım edebilecek bir abi öğretmen var mı?
Motor batarya esc konusunda. Proje cıft motorlu ve 1kg faydalı yük taşıyacak.
Ben yardım ederim...
İstanbul'daysanız saat ücretim 1000 dolar. İstanbul dışıysa business class uçak, 5 yıldız konaklama ve yeme içme ekleniyor.
Uygunsa detayları konuşuruz.
 
Ben yardım ederim...
İstanbul'daysanız saat ücretim 1000 dolar. İstanbul dışıysa business class uçak, 5 yıldız konaklama ve yeme içme ekleniyor.
Uygunsa detayları konuşuruz.
Sümer abi piyasayı düşürüyorsun bence Miami'de ki yazlığın elektrik,su,...vb giderleri de dahil olmalı.:lol:
 
  • Haha
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Ben yardım ederim...
İstanbul'daysanız saat ücretim 1000 dolar. İstanbul dışıysa business class uçak, 5 yıldız konaklama ve yeme içme ekleniyor.
Uygunsa detayları konuşuruz.
Kolaya kaçmak yerine forumdaki yazılanları okumayı deneseniz daha iyi olmaz mı?
Yinede değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Kolaya kaçmak konusunda çok haklısınız. Fakat 1 haftadır deli gibi araştırma yapmama rağmen hala doğru düzgün bir sonuca varabilmiş değilim. Seri bağlamaya paralel bağlama diyenler, uçak ağırlığı=max thrustx2 diyenler, amper hesabını yanlış yapanlar. Kafam çok karıştı.
 
Siz de haklısınız çok fazla bilgi kirliliği mevcut.Sürekli okuyup araştırarak doğru bilgiye ulaşmanız mümkün.Motor gücü Watt cinsinden ifade edilir ancak modelcilikte sizin de belirttiğiniz gibi uçuş ağırlığının 2 katı olmalı veya 1.5 katı olmalı şeklinde öngörülerde bulunuyor insanlar.Uygulamada işe yarayabilir belki ama ölçümden kaynaklı hatalar olabilir thrustı ağırlık biriminden ölçmeye kalktığınızda.Bence araştırmaya devam edin, cevabını bulamadığınız soruları da detaylarıyla sorun derim.Aradığınız soruların bir çok cevabı mevcut zaten.Sadece elektrik motoru üzerine ben bir çok defa açıklamada bulundum sayısını unuttum, diğerlerini saymıyorum bile.Kaynak göstermeden kopyala&yapıştır yapmak istemedim emeğe saygım olduğundan dolayı.Örneğin bu linkte çok güzel açıklanmış;
 
Sahsim ve kendim olarak sorulan soruda bilgi kirliligi falan gormuyorum. 19 yuzyilda Ohm ve Kirchhoff'un calismalarindan beri yuklerin ve pillerin paralel veya seri baglanti hesaplari biliniyor. Ustune de zorunlu ogretimde elektrikle ilgili uzerinde en cok durulan konu da ohm kanunu.
O yuzden karisan birsey varsa ya kafalar ya da dersleri karistiran ogretmenler. Ikincisi sanirim daha az olasi.
 
Siz de haklısınız çok fazla bilgi kirliliği mevcut.Sürekli okuyup araştırarak doğru bilgiye ulaşmanız mümkün.Motor gücü Watt cinsinden ifade edilir ancak modelcilikte sizin de belirttiğiniz gibi uçuş ağırlığının 2 katı olmalı veya 1.5 katı olmalı şeklinde öngörülerde bulunuyor insanlar.Uygulamada işe yarayabilir belki ama ölçümden kaynaklı hatalar olabilir thrustı ağırlık biriminden ölçmeye kalktığınızda.Bence araştırmaya devam edin, cevabını bulamadığınız soruları da detaylarıyla sorun derim.Aradığınız soruların bir çok cevabı mevcut zaten.Sadece elektrik motoru üzerine ben bir çok defa açıklamada bulundum sayısını unuttum, diğerlerini saymıyorum bile.Kaynak göstermeden kopyala&yapıştır yapmak istemedim emeğe saygım olduğundan dolayı.Örneğin bu linkte çok güzel açıklanmış;
Sahsim ve kendim olarak sorulan soruda bilgi kirliligi falan gormuyorum. 19 yuzyilda Ohm ve Kirchhoff'un calismalarindan beri yuklerin ve pillerin paralel veya seri baglanti hesaplari biliniyor. Ustune de zorunlu ogretimde elektrikle ilgili uzerinde en cok durulan konu da ohm kanunu.
O yuzden karisan birsey varsa ya kafalar ya da dersleri karistiran ogretmenler. Ikincisi sanirim daha az olasi.
Değerli yorumlarınız için teşekkürler. Bende biraz daha tecrübe kazanmak istiyorum. Biraz benim kafamın karışması birazda kafa karıştıran öğretmenler. Emin olasınız 3 kurs takip ettim (Ek olarak youtubedan onlarca video) ve coğunda bilgi eksik ya da bazi noktalara değinilmemiş.

Neyse hocalarım araştıra araştıra bir şekilde düzeni oturttum. Fakat aklımda kalan bir tek soru var. Öncelikle drone yapacağım. Motorları 40 amper esc ile kullanacağım. Yani pilden 40.4 maksimum 160 amper cekeceğim. Bir güç dağıtım kartına ihtiyacım olacak. Piyasada bulunan matek güç dagitim kartları bilirsiniz 120 amper yaziyor. Başka videolarda 40 esc kullananların bu kartı kullandığını gördüm. Bende kullanabilir miyim?
2. Pixhawk için güç modülü var bunda da aynı şekil max 90a olan güç modülü var. Ve bunuda 40a esc olanlar kullanıyor. Neden ve bende kullanabilir miyim?
3. Aynı şekilde piller. Xt60 konnektör kullanıyor benim çekeceğim akım 160 amper bunu nasıl halledeceğim?
 
Multikopter konusunda bilgili değilim bu nedenle size yardımcı olamıyorum.160A çekecek sisteminiz gerçekten var mı? Bana çok fazla geldi.Burada temel mantık ne kadar akım çekileceği öngörülüyorsa konnektörünüz de limitler dahilinde olmalı.
 
Multikopter konusunda bilgili değilim bu nedenle size yardımcı olamıyorum.160A çekecek sisteminiz gerçekten var mı? Bana çok fazla geldi.Burada temel mantık ne kadar akım çekileceği öngörülüyorsa konnektörünüz de limitler dahilinde olmalı.
Hocam genel olarak 4 motor kullaninca ve her biri 35 amper cekince malum dronelarda bu şekil oluyor.
Dediğim gibi genel olafak xt90 konnektör kullanılıyor. Yani bu xt 90 konnektörlerden 90 amper üstü geçemez mı?
 
Hocam genel olarak 4 motor kullaninca ve her biri 35 amper cekince malum dronelarda bu şekil oluyor.
Dediğim gibi genel olafak xt90 konnektör kullanılıyor. Yani bu xt 90 konnektörlerden 90 amper üstü geçemez mı?
Olabilir sonuçta benim Multikopter ile deneyimim olmadı.Bu arada XT90 Current Rating diye aratınca Continuous(sürekli)=45A, Temporary=90A karşımıza çıkıyor.Yani kısa süreli 90A, sürekli 45A akım iletebildiği anlamına geliyor.