Selamlar arkadaşlar, helifreakte son günlerde ara ara baktığım bir konu var. "Bu hobide geliştirilecek neler kaldı?" konu başlığı... Herkes önerilerini sıralıyor. Ağırlıklı olarak batarya teknolojisi, hafifletilmiş gövdeler, daha fazla ve herkesin ulaşabileceği fiyatta telemetri, daha iyi bir simülatör / sanal gerçeklik vs vs diye gidiyor.
Konuya gelen beğendiğim bir cevabı da çevirerek forumda paylaşmak istedim. Arkadaş pilottan götüren, otomatikleşen teknolojiden biraz rahatsız. Haksız da sayılmaz.
Geçmişte, model helikopter uçuran insanlar onun zorluğundan, mekanik yapısından, ve mevcutlar arasında ustalaşması en zor aletlerin helikopterler olması gerçeğinden etkilenirlerdi.
Dron/multikopter ahalisi ise basitliğinden, elektronik-yoğun yapısından ve otonomluğundan etkilenirlerdi.
Görünen o ki artık bu ikisini karıştırmaya başladık ve elektronik aygıtları seven arkadaşlar helikopter camiasından (geliştiriciler, firmalar..) daha fazlasını talep etmeye başladılar. Onlar iyi özellikler sunan daha fazla aygıtlar istiyorlar, daha fazla çanlar ve düdükler istiyorlar, daha fazla özellikler ve beni en fazla rahatsız eden kısmı şu ki onlar daha fazla otonomi istiyorlar. Bailout (rescue)'nun iyi bir şey olduğuna ikna oldum, fakat daha fazlası uzak dursun. Rüzgarda elleri kumandadan çekince de kendi kendine durabilen bir helikopter istemiyorum. Sinyali kaybedince başladığı noktaya dönen ve otomatik olarak iniş yapan bir helikopter istemiyorum. Ve kesinlikle kumandaya birşeyler söylediğimde ilgi çekici manevraları otomatik olarak yapan bir helikopter istemiyorum.
Ben bunu spor arabalara benzetiyorum. Eski helikopterler 60'lı yılların spor arabaları gibilerdi. Onları hızlı sürmek için, iyice ayarlamasını, ince ayarlarını yapmasını ve esaslı bir şekilde onları sürmesini bilmek gerekirdi. Nasıl vites değiştirileceğini, ne zaman frene basılacağını, nasıl heel-toe tekniğinin uygulanacağını, virajlara nasıl girileceğini bilmek gerekirdi.
Dronlar otomatik pilotlu arabalar gibidir. Daha hızlı gidebiliyor olsa bile, kim takar... Sen sadece araba kullanılırken yolculuk eden ve fotoğraflar çeken birisin. Sen onu kullanmıyorsun, senin amacın hızlı gitmek değil, sen sadece yapması gerekenleri ona söylüyorsun ve arka plandaki mühendislik hızlı gitme eylemini gerçekleştiriyor. Bütün işi başka birinin yaptığı (programladığı)...
Günümüz helikopterleri ve flybarless üniteleri ise modern spor arabaları gibi... Çekiş kontrol, ABS, yakıt enjeksiyon, elektronik ayarlı süspansiyon, çift kavramalı şanzıman... Onlar deli gibi hızlılar, ama sen hala gaza basmalı ve pedallarla oynamalısın, hala yolu takip etmeli ve arabaya yön vermelisin. Vites zamanlamaları artık elektronikler tarafından hallediliyor, ince ayarları, süspansiyon, tekerlekleri kilitlemeyen frenleme aynı şekilde, ve gaza basmak sana spin attırmıyor.
Daha ne kadar sürücüden alınabilir ve hala eğlenceli olabilir? Daha hızlı mı? Kesinlikle... Daha verimli mi? Kesinlikle...
Burası analojinin yıkıldığı yer. Yarış arabalarındaki gelişmelerin amacı yandaki elemandan daha hızlı gitmek.. Biz helikopterleri yarıştırmıyoruz. Biz helikopterleri eğlence amacıyla uçuruyoruz. Peki neden hala pilottan alıp götüren gelişmeler istiyoruz? Bunun avantajı nedir? Daha iyi teknolojiye sahip olarak bir yarış kazanmayacaksınız. Ortada bir yarış yok. Peki otomasyon neye yardım ediyor?
Ben bazı özelliklerin benim daha iyi bir pilot olmama yardım etmesini isterim, ama benim yerime birşeyler yapmasını istemem. Bu benim kuyruk gyrosu olmayan flybarlı bir helikopter uçurmak istediğim anlamına geliyor mu? Hayır.. Hayır istemiyorum. Ama yeni aygıt ihtiyacının pilota ket vuracağı konusunun da anlamlı olduğunu düşünüyorum.
Konuya gelen beğendiğim bir cevabı da çevirerek forumda paylaşmak istedim. Arkadaş pilottan götüren, otomatikleşen teknolojiden biraz rahatsız. Haksız da sayılmaz.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Geçmişte, model helikopter uçuran insanlar onun zorluğundan, mekanik yapısından, ve mevcutlar arasında ustalaşması en zor aletlerin helikopterler olması gerçeğinden etkilenirlerdi.
Dron/multikopter ahalisi ise basitliğinden, elektronik-yoğun yapısından ve otonomluğundan etkilenirlerdi.
Görünen o ki artık bu ikisini karıştırmaya başladık ve elektronik aygıtları seven arkadaşlar helikopter camiasından (geliştiriciler, firmalar..) daha fazlasını talep etmeye başladılar. Onlar iyi özellikler sunan daha fazla aygıtlar istiyorlar, daha fazla çanlar ve düdükler istiyorlar, daha fazla özellikler ve beni en fazla rahatsız eden kısmı şu ki onlar daha fazla otonomi istiyorlar. Bailout (rescue)'nun iyi bir şey olduğuna ikna oldum, fakat daha fazlası uzak dursun. Rüzgarda elleri kumandadan çekince de kendi kendine durabilen bir helikopter istemiyorum. Sinyali kaybedince başladığı noktaya dönen ve otomatik olarak iniş yapan bir helikopter istemiyorum. Ve kesinlikle kumandaya birşeyler söylediğimde ilgi çekici manevraları otomatik olarak yapan bir helikopter istemiyorum.
Ben bunu spor arabalara benzetiyorum. Eski helikopterler 60'lı yılların spor arabaları gibilerdi. Onları hızlı sürmek için, iyice ayarlamasını, ince ayarlarını yapmasını ve esaslı bir şekilde onları sürmesini bilmek gerekirdi. Nasıl vites değiştirileceğini, ne zaman frene basılacağını, nasıl heel-toe tekniğinin uygulanacağını, virajlara nasıl girileceğini bilmek gerekirdi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Dronlar otomatik pilotlu arabalar gibidir. Daha hızlı gidebiliyor olsa bile, kim takar... Sen sadece araba kullanılırken yolculuk eden ve fotoğraflar çeken birisin. Sen onu kullanmıyorsun, senin amacın hızlı gitmek değil, sen sadece yapması gerekenleri ona söylüyorsun ve arka plandaki mühendislik hızlı gitme eylemini gerçekleştiriyor. Bütün işi başka birinin yaptığı (programladığı)...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Günümüz helikopterleri ve flybarless üniteleri ise modern spor arabaları gibi... Çekiş kontrol, ABS, yakıt enjeksiyon, elektronik ayarlı süspansiyon, çift kavramalı şanzıman... Onlar deli gibi hızlılar, ama sen hala gaza basmalı ve pedallarla oynamalısın, hala yolu takip etmeli ve arabaya yön vermelisin. Vites zamanlamaları artık elektronikler tarafından hallediliyor, ince ayarları, süspansiyon, tekerlekleri kilitlemeyen frenleme aynı şekilde, ve gaza basmak sana spin attırmıyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Daha ne kadar sürücüden alınabilir ve hala eğlenceli olabilir? Daha hızlı mı? Kesinlikle... Daha verimli mi? Kesinlikle...
Burası analojinin yıkıldığı yer. Yarış arabalarındaki gelişmelerin amacı yandaki elemandan daha hızlı gitmek.. Biz helikopterleri yarıştırmıyoruz. Biz helikopterleri eğlence amacıyla uçuruyoruz. Peki neden hala pilottan alıp götüren gelişmeler istiyoruz? Bunun avantajı nedir? Daha iyi teknolojiye sahip olarak bir yarış kazanmayacaksınız. Ortada bir yarış yok. Peki otomasyon neye yardım ediyor?
Ben bazı özelliklerin benim daha iyi bir pilot olmama yardım etmesini isterim, ama benim yerime birşeyler yapmasını istemem. Bu benim kuyruk gyrosu olmayan flybarlı bir helikopter uçurmak istediğim anlamına geliyor mu? Hayır.. Hayır istemiyorum. Ama yeni aygıt ihtiyacının pilota ket vuracağı konusunun da anlamlı olduğunu düşünüyorum.