(RAGE) Compass Model -- Lynx İşbirliği... Sebastian Zajonz... Luca Invernizzi...

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
7,034
Tepkime puanı
12,261
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Hobi dünyasındaki bu yeni gelişmenin tam metnine dileyenler facebooktan ulaşabilirler. Kısa kısa özet geçeyim.

- 2010 yılında Compass model kuruluyor... MTTEC destek veriyor... Compass çinde üretime devam ediyor, şirketin sahibi Luke Lao...
- 2011/2013 döneminde satışlar çok iyi, warp ve 7hv kitleri fazlaca satıyor, şirkete bir gelecek vaadediyor.
- 2014 yılında rc model endüstrisi zor zamanlar geçiriyor. Bir çok üretici ortalıktan kayboluyor. Dolar kurlarındaki kötü gidişat iyice zorluyor.
- 2016 başlarında makine parkının önemli kısmı elden çıkarılıyor. Yıllık %20-25 maaş artışları zorluyor. Çinde yükselen masraflar iyice zora sokuyor.
- Bu şartlar altında eXo nun üretimi 9 ay gecikiyor, Prototip aşamasında fark edilemeyen problemler fazladan 3 aylık gecikmeye neden oluyor.
- Bir şekilde hayatta kalınıyor. Ama Luke Lao 2018 başında büyük üretim tesisini kapatıp başka bir yere taşınmaya başlıyor. Yeni mekanın açılmasından bir gün önce bir mesaj geliyor, Compass Model kapandı!
- Luke Lao çekiliyor. Binlerce parça stok malzemeleri hurdaya çıkarıyor. Bununla birlikte 50 kadar da enjeksiyon kalıbını hurdaya çıkarıyor. Müşterilere sormadan etmeden yedek parça desteğini de böylece bitirmiş oluyor.
- Tedarikçiler bilgilendiriliyor. Yedek parça desteği eski modeller için bitiyor. Talep çok düşük olduğu için kalıpların yeniden yapılıp yedek parça desteğinin devam etmesi mümkün değil.

- Derken Luca Invernizzi önderliğinde Lynx çıkageliyor. Rotorlive fuarında görüşüyorlar. Luca yı yaşadığı vietnamda ziyaret ediyorlar.
- CHRONOS yeniden dizayn ediliyor. Artık çok daha az parçaya sahip... Çok güçlü bir ana dişliye ve sprag clutch owb ye sahip. 300g hafifliyor. Tail boom tıpkı exo daki gibi damla şeklinde, boom braceler yok, rod içinde... Birçok eski parça yeni dizayna uyumlu. Chronos un eski parçaları kısmi olarak yedek desteğine sahip olacak. Market hala çok iyi değil ve kullanıcılar nasılsa upgrade edecek.
- Mevcut Chronos kullanıcıları için yeni parçaları içeren dönüşüm kitleri hazırlanıyor. Fiyatı çok uçuk olmayacak çoğu kişi değiştirebilecek.
- Ardında eXo yu da elden geçirecekler. Bu sezonu biraz harcamış oluyorlar ama sadece 3 ay içinde bu çalışmaları tamamlayıp üretime Lynx kalitesiyle devam edecekler.

- COMPASS Model tarih oluyor. Bütün tedarikçiler ve Compass takımı Lynx tarafından desteklenmeye devam edecek.
- RAGE RC markası altında üretim devam edecek. Lynx in dünyada ulaşabildiği her yere bu modeller gidecek. Lynx ve Oxy sitelerinde de fabrikadan direkt satış imkanı olacak.
- Şu aşamada fiyatlandırma, üretim planlama aşamasındalar. Chronos un ilk görsellerini yayınladılar. Değişiklikler olabilir.

- Böylece Oxy2, Oxy3 ve Oxy4 ten sonra Lynx de 500/550 ve 700 piyasasına doğru yelken açmış oluyor :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Çok zorlu bir dönemden geçiyoruz yazacak bir şey bulamıyorum, ama şu piyasada firmanın bir şekilde kendine çıkış yolu bulması güzel olmuş.

Tabi temenni ediyoruz bir an önce bu sıkıntılı dönemi arkada bırakmak, paylaşım için teşekkürler Rasim :saygilar:
 
Abi şimdi warp ile ilgili henüz bi açıklama yok. Luke lao işin sahibi olduğu için herşeyi pat diye hurdaya çıkarmış, bütün modeller parça desteği olarak öksüz kalmış. Kalıplar falan da gittiğinden... Hal böyle olunca aktif devam eden, en yeni model exo devam ediyor ve 700 olarak amiral gemisi chronos...

Patron artık lynx... Küçük modelleri Oxy markası ile, büyükleri RAGE markası ile sürdürürler. Oxy4 varken de warp işine girmezler.
 
Bu çok büyük bir ayıp, tamam gemi batmış olabilir , ama parasını aldığın adamları yok sayamazsın.En azından bir duyuru yapıp adamların yedek almasına izin vermen lazım.
Üretimi durduran Thunder Tiger bile en az 2 yıl parça desteğini kesmedi ve her türlü platformdan duyurusunu yaptı.
Model alırken bu tür durumlar da göz önünde bulundurulmalı.Hele hele hobi ve geleceği bu kadar riskli bir zamana geldikten sonra.
 
Valla Lynx bu, ne yapacağı belli olma diye ümit ediyorum :D Bu adamlar daha önceleri 40 çeşit model için upgrade ayağına parça üretiyorlardı. Piyasada satılmış durumda bi dünya warp varken, ordan da biraz yürüyebilirler sanki...


Yazının orijinalini bulup okudum ve üzülerek gördüm ki, warp artık yok... Yedek medek de yok... Bu saatten sonra herhangi bir şey üretilmeyecek warp için :embarras:
 
Aynen öyle abi.. Şu aşamada sadece Exo ve Chronos yaşayacak.

Warp olmaz diye bişey yok fakat bütün ekipman ıvır zıvır gittiği için onları yeniden temin etmek gerekli. O yönde büyük bir yedek parça talebi de olmadığından bütün kalıpları falan yeniden üretmeyecekler. Böylece o modeller tarih olmuş oluyor.

En azından JR gibi komple kepenk indirmediler de Lynx sayesinde belli başlı modelleri yaşama şansı buldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih cebir
Aynen öyle abi.. Şu aşamada sadece Exo ve Chronos yaşayacak.

Warp olmaz diye bişey yok fakat bütün ekipman ıvır zıvır gittiği için onları yeniden temin etmek gerekli. O yönde büyük bir yedek parça talebi de olmadığından bütün kalıpları falan yeniden üretmeyecekler. Böylece o modeller tarih olmuş oluyor.

En azından JR gibi komple kepenk indirmediler de Lynx sayesinde belli başlı modelleri yaşama şansı buldu.


Yazık oldu... Gerçekten çok keyifli uçan bir modeldi... Biraz değişik, ayarı biraz cinsti, ama uçuşu şimdiye kadar kullandığım hiçbir 450'ye benzemiyordu, çok daha büyük uçuyordu.

Neyse, benim yemediğim başka bir durum var, o da biraz senin önceki mesajlarda söylediğin şeyi doğruluyor. Şöyle ki, yedek parçaların satış rakamlarına baktık ve sadece 550 ve 700'ün üretilmeye değer olduğunu gördük diyor. Tamamen saçmalık!

Birincisi, belki 6-7 yıldır piyasada olan bir modelin yedeğinin satılma oranının, bir yıldır piyasada olan bir modelden az olması mümkün değil benim mantığıma göre. Piyasada kaç tane Exo var, kaç tane Warp var, bir saymak lazım.

İkincisi, son 2-3 yıldır hiçbir yerde doğru düzgün Compass parçası yok. Arzı olmayan bir şeyin talep rakamlarına bakarak ticari bir karar verilir mi?

Burada rol oynayan faktör, büyük ihtimalle, senin de dediğin gibi Lynx'in 325'lik Oxy4'ünün ve muhtemel 360-380'lik Oxy5'inin pazar payını Warp'la paylaşmak istememesi ve 550-700 sınıfı büyük modelleri için de hali hazırda bulunan bir altyapıdan devam etmek istemesi.

Yazık, güzel modeldi Warp :D
 
Abi şimdi piyasadaki exo sayısı warp sayısına göre daha az olabilir. Ama daha yeni bir model ve satış potansiyeli daha fazla. Piyasa warpa doymuş durumda ve birçok yeni 450 çıktı onun üzerine... Olay sadece mevcut satılan modellerin yedek parça talebi değil; bundan sonra satılacak modellerin de üretim ve yedek parça talebini karşılamak olarak baktığımızda exo nun daha fazla gideri var.

Piyasada birkaç yıldır compass parçası yok. Arzı olmayanın talebine bakarak karar vermemeliyiz haklısın da; peki neden arzı yok bir süredir? Çünkü talep zaten azalmıştı. Bir warpım var güzel uçuyor, kırdım pert ettim. O ara goblin 380 mi çıktı, rekit warp yapacağıma onu alırım. X3 mü çıktı, protos mu çıktı oralara kay... Böyle böyle aktif kullanıcılar yeni ufuklara yelken açtıkça az sayıda sadık kullanıcısı kalıyor, Onların talebi de düşük kalıyor, arzı tamamen kesiyorlar.

Neyse öyle böyle derken ölü piyasa, düşük satışlar... Bir şekilde havlu attı firma. Neyse ki lynx çıktı da iki model de olsa kurtardılar batan gemiyi... Orda da win-win durumu var. Lynx kendisi baştan uğraşacağına 700 serüveni ile... Kendini ispatlamış bir tasarıma konarak kolay geçiş yaptı. Patron da lynx olduğuna göre artık, tabii ki çiçeği burnunda modeli Oxy4 ile Warp ı kırdırmayacak. Haa her türlü kendi kazanacak ama bir tarafta halihazırda ciddi yatırım yaptığı ve meyve toplamak istediği bir model var. Neden bir sürü kalıp, ıvır zıvır yatırımı ekstradan yapsın ki warp için...

Ben de çok emek vermiştim yeniden toplarken ve değişik yapısından dolayı beğeniyordum. Dediğin gibi yazık oldu.
 
Chronos kendine has güzel ve başarılı çizgileri var, şahsen ben beğeniyorum :)
 
Rich Knapp ve Luca Invernizzi bir röportaj gerçekleştirmiş. Olaylar özetle şöyle gelişmiş;

- Almanyadaki bir organizasyona Luca katılmış. Sebastian onunla bir görüşme gerçekleştirmiş. Kendi tasarımlarının üreticisi olan firma ile sorunlar yaşadığını, parçaların Lynx tarafından üretilip üretilmeyeceğini konuşmuşlar.
- Chronos için mesela, yaklaşık 250 parça varmış (vidasına puluna kadar). Tüm bu üretimi programlamak falan dikkatli hesaplamalar gerektiriyormuş.
- Lynx de yükün altına tek başına girmek istememiş anladığım kadarıyla ve işbirliği yapmak, masrafları yükü paylaşmak yönünde bir yaklaşımları olmuş. Lynx in vietnamdaki üretim tesisini kullanalım ama masrafları paylaşalım demişler.
- Chronos tarafındaki tasarım/planlama vs yönetimini Luca takip etmiyor. Üretim tesisi olarak destek vermenin yanında lojistik olarak, kitlerin ve parçaların dağıtımı olarak da destek verecekler.
- Lynx tamamen firmayı bünyesine katmıyor, üretim ve lojistik desteği veriyor. Sebastian ve çalıştığı şirket MTTEC hala yetki ve sorumluluk sahibi.. Kendi siteleri olacak, siparişleri ordan alacaklar. Sistem entegre olacak ve Lynx de bu siparişleri görecek, kendi depolarından gönderimi yapacak.
- Lynx sitesinden satış olabilir ama Lynx in arkasında "kendi ürünüymüş gibi" durması söz konusu değil. Lynx sitesinde KST, Hobbywing, Zeal gibi markalardan da ürünler satıyor. MTTEC den ürünü ücreti mukabili alıp, kendi sitesinden satışını yapabilir.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol