Video Pusher Prop ve EDF Uçuş Denemeleri

Muhammet Yiğit Kaya

Çalışkan Uye
Katılım
30 Eyl 2022
Mesajlar
215
Tepkime puanı
132
Yaş
23
Konum
DENİZLİ
İlgi Alanı
Uçak
Herkese selam, yaptığım trainer uçakta motorun önde olmasından dolayı hatalı inişler ya da kazalarda pervane ya da motor sürekli hasar alıyordu. O yüzden ortadan motorlu bir uçak yapmaya karar verdim. Birkaç denemem oldu. Bazısında motorun açısı yüzünden direkt yere çakıldı bazısında uçak ağır olurdu uçmadı. Sonunda tarifi tutturdum.

1400mm Kanat açıklığı
2212 1400KV motor ve 9x5 pervane
2200mAh 3S Lipo pil
750gr uçuş ağırlığı ile birlikte uçuşumuzu gerçekleştirdik.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Fakat bir sorun vardı. Uçak sağ yatış komutuma karşılık vermiyordu. Sola aileron komutu verdiğimde dönüyor fakat sağa dönmüyordu. Rudder kullanarak dengelemeye çalıştım.
Bir de yanlışlıkla ağaca indirdik uçağı:lollol:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



EDF motorlu uçağı da denemek istedim. Fakat ilk trainer modelim için yaptığım kenarda duran 100cm kanadı kullandım. Uçağı her attığımda sanki havada yavaşlıyor ve durduğu yerde aşağı düşmeye başlıyor. Kullandığım kanat çok da ince olmadığı için sanırım hızlanamıyor uçak. Normalde önceden yaptığım kanatta böyle bir sıkıntı hiç yaşamamıştım çünkü. Bundan olduğunu düşünüyorum. Velhasıl birkaç deneme sonrası o uçağı da ortadan ikiye ayırdık elimize aldık:lollol:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Videolarda ne kadar belli olur bilmiyorum fakat uçağı elden atar atmaz havada yavaşlamaya başlıyor
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Pervaneli olan için söyleyebileceğim,ağırlık noktası biraz geride gibi görünüyor.Çünkü düz uçuşlarda kuyruk aşağı basıyor gibi.Bir de aileronların açılarını sol ve sağ olarak kontrol edin,gerekiyorsa (muhtemelen gerekecektir) aileronların açıları eşit olarak ayarlayın.Bu ayarı kumandadan endpoint olarak ayarlayabilirsiniz.Mesela benim T 1400de aileronlar yarım cm yukarı yarım cm aşağı şekilde ayarladım.Aileronlara dikey olarak cetvel konumlandırın.Cetvelde ayarlayacağınız aralığa göre endpointleri kumandadan arttırın veya azaltın.Bir de Expo ayarları ile kumanda atımlarınızı %25 - 30 olarak yumuşatabilirsiniz.Servoları sağırlaştırarak ani hareketleri kısıtlamış olursunuz.
 
Herkese selam, yaptığım trainer uçakta motorun önde olmasından dolayı hatalı inişler ya da kazalarda pervane ya da motor sürekli hasar alıyordu. O yüzden ortadan motorlu bir uçak yapmaya karar verdim. Birkaç denemem oldu. Bazısında motorun açısı yüzünden direkt yere çakıldı bazısında uçak ağır olurdu uçmadı. Sonunda tarifi tutturdum.

1400mm Kanat açıklığı
2212 1400KV motor ve 9x5 pervane
2200mAh 3S Lipo pil
750gr uçuş ağırlığı ile birlikte uçuşumuzu gerçekleştirdik.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Fakat bir sorun vardı. Uçak sağ yatış komutuma karşılık vermiyordu. Sola aileron komutu verdiğimde dönüyor fakat sağa dönmüyordu. Rudder kullanarak dengelemeye çalıştım.
Bir de yanlışlıkla ağaca indirdik uçağı:lollol:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



EDF motorlu uçağı da denemek istedim. Fakat trainer model için yaptığım 100cm kanadı kullandım. Uçağı her attığımda sanki havada yavaşlıyor ve durduğu yerde aşağı düşmeye başlıyor. Kullandığım kanat çok da ince olmadığı için sanırım hızlanamıyor uçak. Bundan olduğunu düşünüyorum. Velhasıl birkaç deneme sonrası o uçağı da ortadan ikiye ayırdık elimize aldık:lollol:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Videolarda ne kadar belli olur bilmiyorum fakat uçağı elden atar atmaz havada yavaşlamaya başlıyor
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Geçmiş olsun hocam tamirden sonra inşallah tekrar havada görürüz:saygilar:
 
Pervaneli olan için söyleyebileceğim,ağırlık noktası biraz geride gibi görünüyor.Çünkü düz uçuşlarda kuyruk aşağı basıyor gibi.Bir de aileronların açılarını sol ve sağ olarak kontrol edin,gerekiyorsa (muhtemelen gerekecektir) aileronların açıları eşit olarak ayarlayın.Bu ayarı kumandadan endpoint olarak ayarlayabilirsiniz.Mesela benim T 1400de aileronlar yarım cm yukarı yarım cm aşağı şekilde ayarladım.Aileronlara dikey olarak cetvel konumlandırın.Cetvelde ayarlayacağınız aralığa göre endpointleri kumandadan arttırın veya azaltın.
Ağırlık noktasını ayarlamaya çalıştım evet bir tık kuyruk ağır kalmış olabilir. Çünkü pili koyabileceğim en uca koydum. Fazla ağırlık da eklemek istemedim. Kanatlarda dihedral olmaması da çok yalpakayarak uçmasında etkili oldu. Uçuşa başlamadan önce tüm kontrol yüzeylerine bakıyorum aileron'lar dengeli gibi görünmüştü fakat bilemedim. Trimle çözülürdü belki
 
Ağırlık noktasını ayarlamaya çalıştım evet bir tık kuyruk ağır kalmış olabilir.
Net bir şekilde kuyruk ağır.
Fazla ağırlık da eklemek istemedim.
Eklemiş olsan çok daha rahat bir uçuş olurdu.
Kanatlarda dihedral olmaması da çok yalpakayarak uçmasında etkili oldu.
Yalpalama sebebi dihedralle alakalı değil. Kanatlar stall oluyor. Buruna ağırlık eklediğinde problem çözülecek.
Uçuşa başlamadan önce tüm kontrol yüzeylerine bakıyorum aileron'lar dengeli gibi görünmüştü fakat bilemedim. Trimle çözülürdü belki
Aileronların dengesi veya dengesizliğiyle alakalı bir durum yok burada.

Başarılı bir iniş :) Yavaş yavaş geliştiriyorsun kendini. Ağırlık dengesine yeterli önemi vermelisin.
 
Eklemiş olsan çok daha rahat bir uçuş olurdu.
Ağırlığı arttırırsam hem daha çok gaz vermem hem de daha hızlı uçmam gerekirdi diye düşündüm. Pili alabildiğim kadar öne aldım fakat en fazla bu kadar oldu. Tekrardan bir düzenleme yapacağım uçakta. Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim:)
 
Ağırlığı arttırırsam hem daha çok gaz vermem hem de daha hızlı uçmam gerekirdi diye düşündüm. Pili alabildiğim kadar öne aldım fakat en fazla bu kadar oldu. Tekrardan bir düzenleme yapacağım uçakta. Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim:)
Ağırlığı artırsaydın daha az gaz vermen gerekecekti :)
 
Ağırlığı artırsaydın daha az gaz vermen gerekecekti :)
Çünkü uçağı uçuran motor değil kanatlar (diye biliyorum.) Kuyruk geri basınca kanatlar yere paralel olmadığından kaldırma kuvveti azalıyor stall hızı artıyor. Teknik olarak bu şekilde gibi @Ali Haydar GÖK hocam daha iyi bilir.🙂
 
Fakat bir sorun vardı. Uçak sağ yatış komutuma karşılık vermiyordu. Sola aileron komutu verdiğimde dönüyor fakat sağa dönmüyordu.
Öncelikle kolay gelsin kırımsız uçuşlar, ilk modelimde bende aynı sıkıntıyı yaşamıştım benim yanlışım inşaa sırasında burun açılı olmuş motor çok fazla sağa bakıyormuş, uçak asla sola yatmıyordu hatta sol kanadın ucuna 13 anahtar bantlayıp uçurmayı bile denemiştim :)
 
Öncelikle kolay gelsin kırımsız uçuşlar, ilk modelimde bende aynı sıkıntıyı yaşamıştım benim yanlışım inşaa sırasında burun açılı olmuş motor çok fazla sağa bakıyormuş, uçak asla sola yatmıyordu hatta sol kanadın ucuna 13 anahtar bantlayıp uçurmayı bile denemiştim :)
Benim de sanırım kanat açısı tam düz değil. bi tarafa hafif yatık olmuş gibi geldi. Onu düzeltince düzelir diye umuyorum:)