Merhabalar dostlar 2024 uluslararası iha yarışması için ekibim ile birlikte 7.5kg ağırlığında vtol cinsi 3 motorlu bir uçak yapmış bulunmaktayım.Örnek bir uçuş videosunu ekliyorum.Uçakta en baştan beri yaşadığımız 2 ana problem var.
Problemlerden önce uçağın ana bileşenleri şu şekilde
-5s 10000 mAh lipo
-Mateks Fc-Hub 12s pdb
-Mateks Ubec Duo
-25kg 2 tilt servosu
-4 adet rudder ve aileron servisi
-3 adet at3520 720kv motor 14x7 inc apc pervane
-Orange cube uçuş kontrolcü
-Nvdia orin nano mini bilgisayarı
-Telemetri ve wifi modülleri
1. Problem olarak 1 motor tek başına çalışırken maksimum içkiyi görürken 3 motor birlikte çalışırken motor gücünüzün %70 maksimum olarak oluşması.bu durumu saptamak için bir çok farklı test yaptım sonuç olarak gerilim düşümünüm buna neden olduğunu düşünüyorum çünkü bataryadan anlık olarak 200 A gibi bir değer çekmeye çalışıyorum.
2. Problem olarak Mateks Fchub 12s uçuş kontrolcüsü üzerinde bulunan voltaj sensörü çok saçma değerler gösteriyor 18.5V pil değerini 10 volt gibi komik değerler gösteriyordu bu sorunu çözmek için öncesinde esc beclerinden orange cube servo rayı üzerinden tüm servoları toplu beslerken her servoyu ayrı ayrı beslemeye başladım.Bu genel anlamda test yaptığım zaman sorumu çökmüştü.Ama orange cube üzerine gps telemeltir pitoto tüpü gibi güç çeken başka unsurlar bağlayınca sorun yeniden devam etti.Anlaadığım kadarıyla orange cube üzerinden bazı cihazlara besleme yapıldığı zaman voltaj okuma hataları oluşuyor. Bu sorunu çözmek için Mauch hs-200 gibi alternatif sistemler kullanmayan düşündüm ama bu ürünlerinde malesef Türkiye satışı kalmamış durumda.Şuan uçak ağırlığından dolayı batarya hücreleri 3.8V geldiğinde motorlarda güç kaybından dolayı otomatik olarak inişe geçiyor ama yine de düzgün bir akım gerilim okumam gerekiyor bu konuda ne yapabilirim.
Her iki problem için yardımcı olursanız sevinirim.12 Eylüle kadar vaktimiz kalmış durumda teşekkürler kolay gelsin.
Problemlerden önce uçağın ana bileşenleri şu şekilde
-5s 10000 mAh lipo
-Mateks Fc-Hub 12s pdb
-Mateks Ubec Duo
-25kg 2 tilt servosu
-4 adet rudder ve aileron servisi
-3 adet at3520 720kv motor 14x7 inc apc pervane
-Orange cube uçuş kontrolcü
-Nvdia orin nano mini bilgisayarı
-Telemetri ve wifi modülleri
1. Problem olarak 1 motor tek başına çalışırken maksimum içkiyi görürken 3 motor birlikte çalışırken motor gücünüzün %70 maksimum olarak oluşması.bu durumu saptamak için bir çok farklı test yaptım sonuç olarak gerilim düşümünüm buna neden olduğunu düşünüyorum çünkü bataryadan anlık olarak 200 A gibi bir değer çekmeye çalışıyorum.
2. Problem olarak Mateks Fchub 12s uçuş kontrolcüsü üzerinde bulunan voltaj sensörü çok saçma değerler gösteriyor 18.5V pil değerini 10 volt gibi komik değerler gösteriyordu bu sorunu çözmek için öncesinde esc beclerinden orange cube servo rayı üzerinden tüm servoları toplu beslerken her servoyu ayrı ayrı beslemeye başladım.Bu genel anlamda test yaptığım zaman sorumu çökmüştü.Ama orange cube üzerine gps telemeltir pitoto tüpü gibi güç çeken başka unsurlar bağlayınca sorun yeniden devam etti.Anlaadığım kadarıyla orange cube üzerinden bazı cihazlara besleme yapıldığı zaman voltaj okuma hataları oluşuyor. Bu sorunu çözmek için Mauch hs-200 gibi alternatif sistemler kullanmayan düşündüm ama bu ürünlerinde malesef Türkiye satışı kalmamış durumda.Şuan uçak ağırlığından dolayı batarya hücreleri 3.8V geldiğinde motorlarda güç kaybından dolayı otomatik olarak inişe geçiyor ama yine de düzgün bir akım gerilim okumam gerekiyor bu konuda ne yapabilirim.
Her iki problem için yardımcı olursanız sevinirim.12 Eylüle kadar vaktimiz kalmış durumda teşekkürler kolay gelsin.