Pilot olan veya olmayi dusunenler

Daz

Uye
Katılım
9 Ağu 2015
Mesajlar
77
Tepkime puanı
0
Yaş
32
Merhabalar. Makina muhendisligi bolumunun son yillarina giriyorum. Kafamda hala meslek olarak muhendisligi oturtamadim. Kendimi bildim bileli pilot olmanin hayalini kurarim. Son donemlerde bu dusunce iyice kafama oturdu. Baya arastirmalar yaptim. Bu arasitmalar sonucu bir ton bilgi edindim. Yurtici ve yurtdisi egitim firmalariyla gorustum. Herkezin soyledigi iki onemli konu vardi. Birincisi egitim kalitesi ve sertifika duzeyleri idi. Ikincisi tip egitimi. Fakat ince ayrintilari ogrenemedim. Hicbir firma bu eksik bu fazla demiyor. Daha once meslege adim atmis bir pilotla konusma firsatim olmadi. Bende sizlere sormak istedim. Eger benim gibi ilgili olan bilgi almak isteyen olursa ben de yardimci olmak isterim. Simdiden tesekkurler.
 
Pilot olan veya olmayi dusunenler

Ne bilmek istiyorsunuz tam olarak ? Ince ayrintidan kastiniz nedir ?

Bu arada cok guzel bir dusuncedesiniz, eger imkaniniz varsa ve bedel de sorun degilse sonuna kadar gidin hayalinizin pesinden,
 
Ince ayrinti derken yurt ici ve yurt disindaki firmalarin artilari ve eksileri gibi. Mesela yurt disinda egitim alirsam yurt disinda daha rahat is bulabilirmiyim. Firmalarin cogu belli bir ucus saati istiyor. Ilk baslayan bir pilot nasil rahat is bulabilir. Bunun gibi bir kac soru daha var aklimda.
 
Pilot olan veya olmayi dusunenler

Is bulmanda yurtdisi veya yurtici farketmez,
Uzun bir yolun var, PPL den baslayip CPL CPL IR bla bla bla devam edeceksin,
ATPL lisansini aldiktan sonra hangi hava yolunda TİP Lisansini alacagin daha cok etkiler,
Havayolu ATPL almis olmanla degil tip lisansinla ilgilenir, tip lisansini almadiysan ona gider kalemisin demektir,
Seni egitecek, yetistirecek ve butun bu zaman diliminde sana ucak emanet edemeyecek, pilotlarin arkasindaki jumpseat de stajer stajer takilacaksin uzun sure,
Eger ciddi bir tanidigin yok ise veya birsekilde bedelsiz bir olarak bir havayoluna giremezsen yaklasik 50.000 euro civarindada havayoluna odeyeceksin,
Tabi havayollarinin bilhassa ozel olanlari tip lisansi olayinida gelir kapisi olarak goruyor,
Tabi bu yolculukta saatlerce simulator egitimi alacagini bunlarin buyuk bedel tutacagini, is pilot olunca kitabindan bavuluna kadar hep en yuksek bedeller odeyecegide unutulmamali,

Uzun ve mesakatli bir yoldur Allah yolunu acik etsin,
 
Arastirmalarim sonucunda ibertour diye bir ispanyol firmasina ulastim. Firma atpl+mcc+a320 simulator+tip egitimi veriyor 65bin€ gibi bir fiyata. Firmayla ilgili okudugum yorumlar arasinda kotu bir yorum goremedim. Sizin bu firmayla ilgili bir dusunceniz varmi. Daha once duydunuz mu? Firma bir havayolu sirketinin isteyebilecegi butun egitimleri veriyor sanirim. Bu egitimin uzerine calismaya baslamadan once almam gerek baska bir egitim varmi acaba?
 
Pilot olan veya olmayi dusunenler

Hicbir inceleme yapmadim firma ile ilgili uzgunum,
Dikkat edecegin sey sen bu egitimleri alirken egitim aldigin yerin kepenk indirmemesidir,
Birkac sene once TR de bildigim 2 firma mali yonden havlu atinca olan bir grup öğrenciye oldu,
Cok iyi arastirin, okuldan egittigi ve su an aktif ucan pilot sayisini ve hangi havayolunda olduklarini sorun,
Bu size baya bir fikir verir,
Eger o okuldan mezun olan pilotlarin adini ve su an hangi havayolunda olduklarini cekinmeden hemen gururla soyluyorsa iyidir,

Tip egitiminden sonra istedigin havayolunda is bulursun nerden aldigin farketmez ister TR ister espanyol :) bunuda kafana takma,

İberian tip egitimide verme kabiliyetinde ise %99 iberia havayollarinin bir kurulusudur bu arada :)

Bu arada sorunun cevabi pilotlugun boyunca sececegin tipe gore simulator egitimin ve sinavlarin ve buna mukabil hep masraflarinda olacak.
 
Pilot olan veya olmayi dusunenler

Benim bildiğim kadarıyla, Batı'da işler biraz sıkı. Örneğin ABD'de insanlar önce PPL eğitimi alıp CPL (Ticari Lisans) için uçuş saati biriktiriyorlar. Ticari lisans sonrası birçok kişi öğretmen lisansı alıyor. Bundaki amaç, bir uçuş saati parası ödemeden uçuş saati biriktirmek. Yani öğrenciye eğitim verirken kendine de uçuş saati yazılıyor. Biraz da para kazanmaya başlıyor bu şekilde. Bu parayla çok motor ve alet uçuşu ratinglerini alıyor. Öğretmenliğe devam ediyor ve uçuş saati biriktiriyor. Daha sonra havayolu taşıma pilotu rating'ini (ATPL) alıyor. Bildiğim kadarıyla ABD'de herhangi bir ciddi havayolu şirketi elinde ATPL var diye 1000 saatten az uçuşu olan birini kokpite sokmuyor.
Herhangi bir tip lisansı olmaksızın alınan ATPL lisansına ATPL Frozen deniliyor. Kişi yeterli deneyime sahip ise bir havayolu şirketinde First Officer olarak uçmaya başlayabiliyor.
Türkiye'de ise işler biraz farklı. Bildiğim kadarıyla pilot yokluğundan çok daha az deneyime sahip arkadaşları doğrudan sağ koltuğa oturtabiliyorlar.
Bir de havayolu şirketleri zaman zaman belirli bir hizmet süresi koşulu ile üniversite (sıklıkla da mühendislik) mezunları alıp yetiştiriyor. Tabii ki bu alımlarda ciddi politik torpillerin söz konusu olduğu hep yazılıp çiziliyor ama ne derece doğrudur bilemiyorum.
 
Bu sekilde egitim alıp su an aktif pilotluk yapan Mehmet Karakaya arkadasımız var. Ozelden telefon numarasını gönderiyorum. Benim ismimi vererek arayabilirsin. Sonra da aldığın bilgileri burada özetlersen seviniriz :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Aslında benim yazdıklarımın büyük bölümü Karakaya'dan. :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
sumeryamaner' Alıntı:
Aslında benim yazdıklarımın büyük bölümü Karakaya'dan. :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Pardon abi :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mehmet abi numara icin tesekkurler musait oldugum bi anda ariyacagim. Ince ayrintilardan kastim bunlardi. Bilgiler icin tekrardan tesekkurler. Bu kadar pilot ve pilotluk hakkinda bilgisi olan varmis. [emoji4]
 
Pilot olan veya olmayi dusunenler

Engin ben bir donem cok ugrastim ama takribi en azindan ilk etapta lazim olan 60.000 euro parayi bir turlu toparlayamadim ve hevesim kursagimda kaldi, kismet degilmis, o bilgilerlede sana azda olsa yardimci olmaya calistim,

Umarim senin hersey gonlunce olur ve basarirsin,
 
Umuyorum bende istedigime ulasirim. Son 36 saatte antalya-istanbul-trabzon-ankara-antalya ucuslari yaptim. Her nekadar yorulsamda ucmak bana ayri bi haz veriyor. Baska biri olda yorgunluktan pestili cikardi benim hala ucma istegim var [emoji4]. Bu cok farkli bi duygu. Pilotluk her nekadar zor olsada severek yapabilecegime inaniyorum. Bakalim ibertour un ispanya merkezi ile iletisime gecicem en yakin zamanda. Tip egitimi hakkinda bilgi almak istiyorum. Dediginiz gibi iberia havayoluyla direk baglantili olabilirler. Dustuk bu sevdaninda pesine[emoji4]
 
Pilot olan veya olmayi dusunenler

Yolun açık olsun Engin kardeşim. Severek yapacağına inanıyorsan peşinden git derim...
 
Pilot olan veya olmayi dusunenler

Şöyle bir yazı var. Belki işe yarar.



SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Havacılık sektörünün pilot ihtiyacını karşılamak için kurulan uçuş okulları en verimli çağını yaşıyor. Özel havayolu şirketlerinin ve özellikle THY’nin büyüyen uçak filoları için yetişmiş pilota gereksinim duyması, özel uçuş okullarının talep patlaması yaşamasına neden oluyor.

Artan talebi karşılamak ve bir adım öne çıkmak isteyen okullar, kendilerine göre avantajlı oldukları yönleri ön plana çıkarıyor. Bazı okullar, konum olarak havalimanına yakın olmalarını bir avantaj olarak sunarken, bazıları da tecrübeli uçuş öğretmenleri ile öne geçmeye çalışıyor. Bazıları ise yurtdışında ortak çalıştıkları eğitim kurumlarına ve verdikleri eğitimin kalitesine vurgu yapıyor.

Özel uçuş okulları iki tip uçuş lisansı eğitimi veriyor. Birincisi, ticari olmayan pilotluk lisansı (PPL). İkincisi ise ticari pilotluk lisansı (ATPL). Bu iki lisansın alınma bedelleri ve eğitim süreleri de değişiyor. PPL lisansının eğitim bedeli yaklaşık olarak 10 bin dolar civarında, eğitimi ise 2,5 ay sürüyor. ATPL lisansının eğitim bedeli ise ortalama 45-55 bin dolar. Bu lisansa sahip olmak yaklaşık 15 ayı buluyor. Okulların verdiği eğitimleri alan pilot adayı, belli bir uçuş kotasını doldurduktan sonra simülatör sınavına ve Sivil Havacılık Kurumu’nun belirli tarihlerde yaptığı sınavlara tabi tutuluyor. Bu sınavları kazanan adaylar pilotluğa ilk adımı atmış oluyor.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş olan Uçuş Eğitim Organizasyonları, sivil havacılık sektörüne ihtiyaç duyulan pilot eğitimlerini vermektedir. Sivil havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilen Uçuş okulların listesini SHGM internet sitesinden veya aşağıda yer alan bağlantıdan görebilirsiniz.

Uçuş eğitimi almak için Türk Sivil Havacılık Mevzuatına göre lise mezunu olmak yeterlidir. Ancak havayolu işletmeleri çoğunlukla üniversite mezunu pilot istihdamını tercih etmektedir. Lise mezunu olanların havayollarında pilot olarak istihdam edilme şansı düşüktür. Üniversite mezunları arasında da çoğunlukla teknik eğitim alanların tercih edildiği görülmektedir.

Havayolları, pilot adaylarını işe almadan DLR olarak adlandırılan veya buna benzer testlerden geçirmektedir. Bu testlerden başarılı olmak için adayın görsel hafıza, duyu organları arasındaki koordinasyon, konsantrasyon, temel fizik kavramları, üç boyutlu düşünme, algılama hızı ve geçici bellek gibi kriterler ölçülmektedir. Bu özellikleriniz zayıf ise eğitimlerinizi tamamlasanız bile havayollarında pilot olarak istihdam edilebilmeniz mümkün gözükmemektedir.

Sadece pilotluk mesleğinde değil havacılık sektörünün bütün çalışanlarının İngilizceye hâkim olması çok büyük önem arz etmektedir. Eğitim ve sınavlar İngilizce yapılmakta olup mesleki tüm dokümanlarda İngilizce olarak yayınlanmaktadır. Pilotluk mesleğine adım atmadan önce İngilizce eğitimi konusu muhakkak çok iyi düzeyde çözülmelidir. Konuşma, anlama düzeyinde iyi İngilizcesi olmayanların havayolları tarafından işe alınma imkânı yok gibidir.

Havayolu pilotu (ATPL) lisansına sahip olmak için ödenmesi gereken ücretler, okullar arasında farklılık göstermekle beraber ortalama 80.000 Euro civarındadır.

Paranızın karşılığında aldığınızın adil olup olmadığını ancak siz belirleyebilirsiniz. Maliyetleri muhakkak karşılaştırın. Bazı okullar fiyatlarını, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün asgari süre gerekliliklerine dayalı olarak belirlemektedirler; örneğin; hususi pilot lisansı için 45 saat gibi. Diğerleri ise fiyatlarını, “ortalama tamamlama süresi” rakamına dayalı olarak belirlemektedirler. Bazı okullar kitapları ve materyalleri, yer eğitimini, uçuş testini ve yazılı sınav ücretlerini fiyatlarına dâhil etmektedirler. Bazıları ise etmemektedirler. Başka bir deyişle, satır aralarını okuyun ve emsalleri kıyasladığınızdan emin olun.
Ülkemizdeki birçok uçuş okulu eğitiminize ilişkin maliyetleri eğitiminiz gerçekleştikçe ödemenize imkân tanımaktadır.

Bazı okullar, eğitimleri ile ilgili olarak, ne kadar uzun sürmesine bakılmaksızın lisansınızı sabit fiyat karşılığında alacağınızı taahhüt ederler. Satır aralarını dikkatlice okuyun, zira bu taahhütlerin pek çoğu belirli sayıda uçuş saati sonrasında sona ermektedir. Bu kez amacınızı gerçekleştirememiş olmanız halinde okul size eğitim vermeye devam edecektir; ancak taahhüt edilen tavanın üzerinde gerçekleşen eğitim için ödeme yapmak zorunda kalırsınız.

Para iadesi konusunu soruşturunuz. Uçuş eğitimi için önceden ödeme yapmış olmanız, ancak şartların bu eğitime devam etmenizi engellemesi halinde, okulun para iadesi politikası hakkında bilgi sahibi olmanız gerekmektedir.

Kariyerini pilotluk mesleği üzerine yapmak isteyen ve sonrasında havayollarında çalışmak isteyenlerin eğitimleri ortalama 18 ay sürmektedir.

Okulun hâlihazırdaki öğrencilerinin sayısı ile birlikte mezun sayısı, mezunlarının iş bulma oranı, mezunlarının hangi havayollarında çalıştığı, eğitim uçaklarının sayısı ve yaşları, uçuş ve yer dersi öğretmenlerinin sayısı, simülatörlerinin sayısı gibi hususlar uçuş okulunun seçiminde dikkate alınmalıdır. Bu bilgilerin eğitim alınması planlanan uçuş okulundan yazılı olarak istenmesi daha faydalı olacaktır.

Eğitim uçağı, yerde öğrendiklerinizi havada uyguladığınız yerdir Bir okulun sahip olduğu uçak sayısı, faal öğrencilerinin sayısına bağlıdır. Genel anlamda, bir eğitim uçağı dört veya beş tam zamanlı öğrenciye hizmet verir. Bu oran, yarı zamanlı öğrencilerde daha yüksek olabilir. Göz önünde bulundurulması gereken bir diğer husus da filonun basit, ileri ve çok motorlu uçakların karışımı olmasıdır. Uçakların bakımlarının iyi seviyede olması önemlidir. Bu sebeple seçeceğiniz firmanın Genel Müdürlüğümüz denetimlerinde ceza alıp almadığını aldıysa kaç ceza aldığı, cezanın son bir yılda olup olmadığı, uçuş okulunun kazası bulunup bulunmadığı şeklindeki soruları sormanız değerlendirmelerinizde yardımcı olabilir.

Ayrıca eğitim kuruluşu ile uçuş saatine dayalı sözleşme yapılmasının uygun olacağı ve böylece eğitim seviyesinin arttırabileceği değerlendirilmektedir.

Bu aşamaların tümünden geçtikten sonra, hâlihazırdaki öğrencilerden ve geçmiş dönem mezunlarından referanslar isteyiniz. Böylelikle, bu kişilerin herhangi bir problem yaşayıp yaşamadıklarını ve problemlerinin nasıl çözüme kavuşturulduğunu öğrenebilirsiniz.

AFA – Atlantic Flight Academy
hone: +90 212 662 2013

Mail: info@afa.aero

Web Site:

Anadolu University Faculty

Phone: +90 222 323 88 03

Mail: hubf@anadolu.edu.tr

Web Site:

AYJET Anatolian Stars FTO

Phone: +90 212 639 63 00

Mail: info@ayjet.aero

Web Site:

Er-Ah Flight School

Phone: +90 246 223 5186

Mail: info@er-ah.net

Web Site:

Istanbul Aviation Club

Phone: +90 216 588 00 60

Mail: info@ihk.org

Web Site:

Ozyegin University

Phone: +90 216 564 93 67

Mail: tanitim.basvuru@ozyegin.edu.tr

Web Site:

Tarkim Flight Academy

Phone: +90 212 662 66 77

Mail: info@tarkimair.com

Web Site: