Pil Problemi Hk

Katılım
10 Nis 2024
Mesajlar
54
Tepkime puanı
12
Yaş
30
Konum
istanbul
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar, bugün sonunda motordaki mili değiştirip uçuş yaptım. Hava çok rüzgarlıydı kırımsız sağ salim iniş gerçekleştirdim. Normal şartlarda min 7 dk uçuş sağlıyordum.Prm01 modünü pile bağlamadığım için uçaktaki pilin voltajını takip edemedim.Biraz uçar inerim diye düşündüm. Fakat ortalama 5. Dakikada uçak çekişten düştü ve süzülerek inmek durumunda kaldım. İnişten sonra pilde ısınma ve hafif şişme olduğunu gördüm. Şişkinlik pil soğuduktan sonra normale döndü.En son 5 ay önce pili storage modu ile şarj ettim ve sakladım. Bugun ise sabah balance seçeneği ile şarj ettim. İkindi vaktinde uçuşa başladım. Sorunun kaynağını araştırıyorum. Sizce neden böyle bir sorun yaşamışımdır?

-Uçak 1200 gr civarı ağırlıkta trainer model(top rc blazer)
-motor 3511 750 kv
- esc 40a
-pil 3s 2800 mAh 30C

Yanlış bilmiyorsam 30C, 84A kadar akım destekliyor. Zaten sürekli full gazda uçmadım.



Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Düzenleme: Pil 2800 mAh
 
Son düzenleme:
Merhabalar, bugün sonunda motordaki mili değiştirip uçuş yaptım. Hava çok rüzgarlıydı kırımsız sağ salim iniş gerçekleştirdim. Normal şartlarda min 7 dk uçuş sağlıyordum.Prm01 modünü pile bağlamadığım için uçaktaki pilin voltajını takip edemedim.Biraz uçar inerim diye düşündüm. Fakat ortalama 5. Dakikada uçak çekişten düştü ve süzülerek inmek durumunda kaldım. İnişten sonra pilde ısınma ve hafif şişme olduğunu gördüm. Şişkinlik pil soğuduktan sonra normale döndü.En son 5 ay önce pili storage modu ile şarj ettim ve sakladım. Bugun ise sabah balance seçeneği ile şarj ettim. İkindi vaktinde uçuşa başladım. Sorunun kaynağını araştırıyorum. Sizce neden böyle bir sorun yaşamışımdır?

-Uçak 1200 gr civarı ağırlıkta trainer model(top rc blazer)
-motor 3511 750 kv
- esc 40a
-pil 3s 2800 mAh 30C

Yanlış bilmiyorsam 30C, 84A kadar akım destekliyor. Zaten sürekli full gazda uçmadım.



Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Düzenleme: Pil 2800 mAh

Merhaba , soğuduktan sonra pil voltajı kaça düşmüş bakabildiniz mi?
Pil 2800mAh uçağın 1200 gr civarı olduğunu söylemişsiniz. Bu rüzgarlı havada ortalama 20-25 Amper akım çekmiş olabilir. Bu hesapla

2800 A * 60 dk / 25000 A = 6,7 dk hesabıma göre 5 dk uçması normaldir ki pil kullanılmışsa 2800 mah kapasite veremez bile.
 
Merhaba , soğuduktan sonra pil voltajı kaça düşmüş bakabildiniz mi?
Pil 2800mAh uçağın 1200 gr civarı olduğunu söylemişsiniz. Bu rüzgarlı havada ortalama 20-25 Amper akım çekmiş olabilir. Bu hesapla

2800 A * 60 dk / 25000 A = 6,7 dk hesabıma göre 5 dk uçması normaldir ki pil kullanılmışsa 2800 mah kapasite veremez bile.
Merhaba,

Şarj cihazına taktığımda voltaj 11.2 lerdeydi.
Storage modunda şarj ettiğimde 1400 mAh şarj etti ve son voltajı 11.55 lerdeydi.
 
Merhaba,

Şarj cihazına taktığımda voltaj 11.2 lerdeydi.
Storage modunda şarj ettiğimde 1400 mAh şarj etti ve son voltajı 11.55 lerdeydi.
Pil voltajı normal. Uçak ağırlığı, motor gücü, pervane çapı ve rüzgarında etkisiyle uçağınız yüksek akım çekmiş sanırım o nedenle 5 dk normal gibi geldi bana.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çınar-Ali
Pil voltajı normal. Uçak ağırlığı, motor gücü, pervane çapı ve rüzgarında etkisiyle uçağınız yüksek akım çekmiş sanırım o nedenle 5 dk normal gibi geldi bana.
normalde uçuş sonrası pil az ısınır ve şişmezdi.Şimdi böyle olması kafamı karıştırdı.
 
Çınar bey tekrardan selamlar.Batarya'nın kalitesi,kullanım durumu,eskimesi,...vb nedenlerle bataryanız ilk gün kü performansını veremiyor olabilir.Motorun şaftını değiştirdiğinizi(Tornacıda yaptırdığınızı hatırlıyorum) belirttiniz.Aklıma gelen muhtemel diğer sebepler;
1-Tornacıda yaptırdığınız yeni Şaft'ın daha ağır bir metal ile işlenmesi ve&veya buna bağlı olarak olarak montajdan kaynaklı hata: Yeni Şaft 20gr bile daha ağır olsa bir miktar daha fazla akım çekilmesi mümkün olabilir.
2-Montaj sırasında yapılan başka bir hata: Örneğin rulmanın hizalanmama durumuna bağlı olarak sürtünmenin artması ve enerji kaybına neden olması.

Ancak Batarya'dan kaynaklı bir neden bana daha baskın geliyor.Maddelediğim nedenlerden de olabilir.Bir çok bataryanın üzerindeki değerleri verememe durumunu da göz önünde bulundurmakta fayda görüyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Çınar-Ali
Çınar bey tekrardan selamlar.Batarya'nın kalitesi,kullanım durumu,eskimesi,...vb nedenlerle bataryanız ilk gün kü performansını veremiyor olabilir.Motorun şaftını değiştirdiğinizi(Tornacıda yaptırdığınızı hatırlıyorum) belirttiniz.Aklıma gelen muhtemel diğer sebepler;
1-Tornacıda yaptırdığınız yeni Şaft'ın daha ağır bir metal ile işlenmesi ve&veya buna bağlı olarak olarak montajdan kaynaklı hata: Yeni Şaft 20gr bile daha ağır olsa bir miktar daha fazla akım çekilmesi mümkün olabilir.
2-Montaj sırasında yapılan başka bir hata: Örneğin rulmanın hizalanmama durumuna bağlı olarak sürtünmenin artması ve enerji kaybına neden olması.

Ancak Batarya'dan kaynaklı bir neden bana daha baskın geliyor.Maddelediğim nedenlerden de olabilir.Bir çok bataryanın üzerindeki değerleri verememe durumunu da göz önünde bulundurmakta fayda görüyorum...

Rulmanları sıfır alıp taktım aslında. Mil olarak ta neredeyse birebir yapıldı hatta 77.5 mm den 53mm boyutuna düşürdüm uzunluğunu.

Power analyzer cihazı sipariş vermiştim. Gelince akımı ölçüp ordan da bi sonuc cıkabileceğini düşünüyorum
 
Rulmanları sıfır alıp taktım aslında. Mil olarak ta neredeyse birebir yapıldı hatta 77.5 mm den 53mm boyutuna düşürdüm uzunluğunu.

Power analyzer cihazı sipariş vermiştim. Gelince akımı ölçüp ordan da bi sonuc cıkabileceğini düşünüyorum
Demek istediğim Rulmanın eski veya yenisi olmasından çok montaj sırasında Rulmanın yatağa oturmaması veya eksenel sapma meydana gelmesi sebep olabilir.Gerçi elektrikli motorda bu düşük bir ihtimal, yatağa düzgün bir şekilde oturur zarar verilmediği sürece.Bir de yaptırdığınız Şaft nasıl işlendi? Ne tür bir metal kullanıldı? Çelik mi? Alüminyum mu? veya başka bir malzeme mi? Kaldı ki Çelik ve Alüminyumun bir sürü çeşidi var ve hepsinin yoğunlukları(density) farklı.Bunlar düşük ihtimal gerçi ama görmeden de kesin konuşmak imkansız.Bataryadan kaynaklı olma ihtimali bana daha yüksek geliyor...