Phoneix Trainer 60 Kit Kaplama Yenilemesi

Ben de artık Nitro Motorlu uçağa sahibim. :) Uzun zamandır Letgo da gözüme çarpan bir modeldi. Fiyatta da anlaşınca açıkçası kaçırmak istemedim. Komple set olması sıfırdan toplamaktan iyidir diye düşünerek 2.el aldım. Çok fazla kullanılmamış ama uzun süre depoda kalmış. Haliyle kaplamalar kötü durum da. ;D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


şimdi kaplamayı komple söküp tekrardan kaplayacağım. Sanırım uzun bir uğraş olacak benim için. Zira ilk kez kaplama yapacak olmak gözümü korkutuyor. Buradan sökme ve yeniden kaplamayı paylaşmaya çalışacağım.

Eğer becerebilirsem bu renklerde kaplayacağım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu süreçte sizlerin yardımına çok ihtiyacım olacak. Kaplamayı sökme, söktükten sonra yapılacaklar, kaplarken dikkat etmem gerekenler vs. Hepsi için teker teker konu açmak yerine eğer uygun olursa bu başlık altından sormak istiyorum☺

Herkese keyifli forumlar☺:saygilar:

Bu konu aşağıdaki konudan taşınan mesajlarla YÖNETİM tarafından açılmıştır.
 
Geçmiş olsun Selçuk. Uçağı taşırken, yerde dururken, yüklerken kırmak tahmin ediyorum her modelcinin başına küçük veya büyük gelmiştir. :(

Kaplamayı komple yenileme konusunda emin misin ? Eski kaplamayı uçaktan sökmek pek kolay bir iş olmayabilir. Ayrıca yüzeyler yapıştırılmış oldukları için işin birleşim yerlerinde hiç kolay olmayacaktır. Yapılamaz mı elbette yapılır ama training bir uçağı uçma odaklı düşünmek lazım bence daha ziyade.

Sonra kendin bir kit yapıp güzel güzel kaplarsın diye düşünüyorum. Benimki sadece bir fikir elbette. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Çok teşekkür ederim. :)

Kaplamayı komple yenileme konusunda emin misin ? Eski kaplamayı uçaktan sökmek pek kolay bir iş olmayabilir. Ayrıca yüzeyler yapıştırılmış oldukları için işin birleşim yerlerinde hiç kolay olmayacaktır. Yapılamaz mı elbette yapılır ama training bir uçağı uçma odaklı düşünmek lazım bence daha ziyade.

Aslında çok isteyerek yapmayacağım. Biraz mecburiyetten olacak. Kaplamayı yapışkanlı folyo ile yapmışlar. O da zamanla yıpranmış. Kanatta çok fazla yırtık var artık onun tamiri yok mecbur komple yenilenmesi lazım ama gövde de sadece kuyruk kısımları. Kanadı baştan yapıp, kuyruk kısımlarına yama yapabilirim de en ufak bir şey de gövde kaplaması yine yırtılacak. :lollol:

Kendimi en zorundan başlamış hissediyorum. :(Kaplamayı sökmek bir dert tekrar kaplamak ayrı bir dert. Yatay ve dikey sabitleyici gövdeye sabit. Elevator, Rudder ve aileronları da menteşelerden çıkarmak imkansız. Çıkarmaya çalışırsam kesinlikle balsa kırılır. Arası da çok dar. Bu şekilde kaplamayı yapmak beni çok fazla zorlayacak. İyi tarafı bu uçağı kapladığım da kazanacağım tecrübeler.

Dün biraz söktüm;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kaplamaları da aldım;
3Mt beyaz, 2mt turuncu ve 1mt Siyah.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Fön makinasının işe yarıyacağını sanmıyorum. Sıcak hava tabancasını ise kullanmak bayağı bir beceri istiyor, mesafeyi ve süreyi tuturamazsanız bir anda yakıveriyor. Sökeceğiniz yüzeyi kaplama ütüsü ile ısıtarak çıkarmayı deneyin.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Selçuk Erdoğmuş
Fön makinasının işe yarıyacağını sanmıyorum. Sıcak hava tabancasını ise kullanmak bayağı bir beceri istiyor, mesafeyi ve süreyi tuturamazsanız bir anda yakıveriyor. Sökeceğinix yüzeyi aplama ütüsü ile ısıtarak çıkarmayı deneyin.

Teşekkür ederim. Ben kapladıktan sonra gerdirme işlemini de sıcak hava tabancası edinerek yapmayı düşünüyordum. İlk kez kullanacağımı düşünürsek benim için riskli olacak. :rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Teşekkür ederim. Ben kapladıktan sonra gerdirme işlemini de sıcak hava tabancası edinerek yapmayı düşünüyordum. İlk kez kullanacağımı düşünürsek benim için riskli olacak. :rolleyes:
@Ömer Erkan abimizin şu konusunu incelemeye fırsatın oldu mu Selçuk ?

 
@Ömer Erkan abimizin şu konusunu incelemeye fırsatın oldu mu Selçuk ?


Evet baştan sona hemde? Kaplamaları THK model uçaktan aldım. Gerdirmeyi sıcak hava tabancası ile yapmamı önerdiler. Sanırım kaplama ile alakalı bu durum. Ben kaplama ütüsü ile gerdirmeye çalışacağım.
 
Kaplama ütüsünün üzerine ütü çorabı geçirmeyi de unutma. Ütü çorabı denilen şeyi de ben eski atletlerden kesip, ütünün tabanında düz olacak şekilde geçirip, üstten bağlayıp gerdirerek yapıyorum.

Tamamdır. Ütü çorabı kullanarak yapacağım. ☺️
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim☺ :saygilar:
 
Selçuk abi senden ricam tartı varsa gerek parça bazında veya genel olarak kaplamasız ve kaplamalı tartabilir misin? Kaplamanın agırlığa etkisini merak ediyorum araştırmama göre m2 ye 60 gr sanırım senin uçakta direk görmüş olurduk. Tabi kaplamanın agırlıga etkisini bilen büyüklerimden de merakımı gidermeme yardımcı olacaklar olursa memnun olurum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selçuk Erdoğmuş
Selçuk abi senden ricam tartı varsa gerek parça bazında veya genel olarak kaplamasız ve kaplamalı tartabilir misin? Kaplamanın agırlığa etkisini merak ediyorum araştırmama göre m2 ye 60 gr sanırım senin uçakta direk görmüş olurduk. Tabi kaplamanın agırlıga etkisini bilen büyüklerimden de merakımı gidermeme yardımcı olacaklar olursa memnun olurum.

Tamamdır. Komple soyduktan sonra ve kapladıktan sonra ki ağırlığı ölçerim?
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdar ekiz