Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Suya düşen arkadaş yine aramızda.Üstelik upgrade edilmiş yeni versiyon anakartı ve motorlarıyla..
Geçtiğimiz hafta başında anakartını ve motorlarını direkt Dji 'ın sitesinden ısmarladım ve Dji'ın Phantom ve diğerlerindeki yüksek kalitesinin müşteri hizmetleri konusunda da son derece kaliteli olduğunu gördüm.Kötü Ingilizcemle beni sabırla dinleyip butün sorularımı ayrıntılı yanıtlamakla kalmayıp üstüne bir de siparişimi Express olarak göndererek güzel bir sürpriz yaşattılar.Sonuç olarak Çinden geleceği için en az 20 günü gözden çıkarmış beklerken sadece bir hafta sonra Paketi ellerimde buldum.
Yılbaşı sonrasına kadar izinli oluşumda tabi ayrı bir güzellik;hemen çalışmaya başladım.
En büyük zorluk ve zaman alan 24 adet kablonun lehimlenmesi oldu.Bir türlü lehimleri yerlerine tutturamadım.Tutanlarda sonradan hafifçe dokununca yerlerinden sökülüyorlardı.Anakarta sıcaklıktan zarar verdiğimi düşünerek inatla tekrar tekrar lehimleyip tamamladım ama çalıştırdığımda yine "Esc Eror" hatasıyla karşılaştım,dıger herşey normal çalışıyordu.Bugün sabah sakin kafayla yeniden başladım ilk düşüncem hatanın lehimlerden kaynaklı olduğu yönündeydi;ya havyenin sıcaklığıyla Esc lere zarar vermiş yada yaptığım lehimler hatalıydı.Bunları düşünürken havyeye baktım ve 15 watt olduğunu gördüm,watt değeri çok düşüktü.Hemen çıkıp 60 watt lık bir tane satın aldım.Bütün lehimleri söktüm ve yeni havye ile çok kısa sürede hemde çok sağlam olarak yeniden lehimledim.Açtığımda yine herşey normaldi,Esc hatası yok ama bu kez "Unknown Eror" (bilinmeyen hata) uyarısı vardı.Bu kez kesin birşeyleri yaktığımi düşündüm,60 wattlık havyede yakmak için gerekenden çok fazlası vardı.Neyse calibrasyon gibi pek çok şeyi denedikten sonra bir de Gps modulünü bağlayıp deneyeyim dedim;Gps phantomun üst kapağının içinde olduğundan kapağa yapışık olarak kenarda duruyordu,etkilemeyeceğini düşünmüştüm.Gps i taktıktan sonra nihayet mutlu sona ulaşmış,emeğimin karşılığını almıştım.
Bütün bunları yaparken phantomu da daha iyi tanımış oldum ve benzer sorunlar yaşayan-yaşayacak olanları bilgilendirmek adına bu deneyimden çıkardığım sonuçları da paylaşmak istedim;
1-Motorların birisi bile bozukken yada bir engelden dolayı hareket edemese bile araç Esc Error hatası veriyor.
2-Bilmeyenler için yazayım,Phantom ilk açılışında bütün donanımı (escler,compas,pil,motorlar v.d) denetler ve kısa ve tiz bir uyarı sesi çıkarır;Motorların hepsi çıkarılınca (yada buna hepsi bozuksa diyelim) baştaki o uyarı sesini duyamıyorsunuz.
3-Motorların hepsi değil ama en az birisi bozuksa zayıf bir ses duyuyorsunuz ve bu sesin şiddeti de çalışmayan motor sayısına göre değişiyor.
4-Zaten yazdım ama tekrar edeyim; Gps modulünün takılı olmadığı durumda cihaz çalışmıyor ve bilinmeyen hata uyarısı veriyor.
Şu an aklımda bu kadarı var ama dahası da vardır mutlaka.Bu deneyimden şunu da anlamış oldum;kaza yapıp esc eror hatası alanların büyük ihtimalle çoğu sadece bir yada daha fazla motorun bozulmuş yada bir nedenle dönememesinden kaynaklanıyor.Oysa internette esc error uyarısının tek çözümünün anakartın değişmesi olduğu yönünde pekçok msj okudum.Benimki sulu bir kaza olduğundan fark gösterebilir ama belki böylelerininde çözümü basit birşeydir.
Tahammül gösterip okuyan herkese tşk ediyorum,biraz uzun oldu.
Herkese kazasız belasız keyifli uçuşlar dileğiyle...