- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,037
- Tepkime puanı
- 23,650
- Yaş
- 62
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Bir arkadaşımız 30 cc bir warbird topluyor.Ancak uçak buruna epey bir ağırlık isteyecek gibi. O da bari bir onboard starter takayım diye düşündü ki buruna işe yaramaz bir demir parçası takacağına hiç değilse işlevi olan bir ağırlık bağlamak daha mantıklıydı.
Motoruna göre üretilmiş starter ve dişli kitini getirttikten sonra farketti ki buna bir de kontrol modülü lazım. Orijinalini getirtmek hem zaman kaybı hem de para kaybı olacaktı. Doğal olarak benden rica edildi!
Orijinal modülün üzerinde 100 Amper yazıyor. Bu motorlar gerçekten de özellikle harekete geçerken çok yüksek akımlar çekiyorlar. Otomobil marş motorlarınızı düşünün örneğin.
Eğlenceli bir proje olacaktı. Hemen işe giriştim. Önce piyasada bulunan MOSFET'leri taradım. İdeal olanı IRL940N yani bir N kanal logic level MOSFET idi. Her biri sürekli 40 Amper ve anlık 110 Amper akıma dayanıyordu. Ben önce paralel iki MOSFET içeren bir kontrol devresi hazırladım.
Bu devre daha ilk denemede dumanlar çıkardı. Bu sefer paralel 4 MOSFET içeren yeni bir devre yaptım. Ondan duman çıkmasa da MOSFET'lerden biri ya da birkaçı daha ilk denemede yandı ve motor sürekli çalışır halde kaldı. Yol verme akımına çare bulamazsam yarıiletkenle çözüm mümkün olamayacaktı. Ben de elektromekanik çözüme yöneldim. Piyasayı epey bir araştırdım ve 30 Amperlik röleler buldum. İkisini paralel bağlayacak şekilde teorikte 60 Amperlik bir kontrol kartı hazırladım.
Bugün müjdeli haber geldi...
Motoruna göre üretilmiş starter ve dişli kitini getirttikten sonra farketti ki buna bir de kontrol modülü lazım. Orijinalini getirtmek hem zaman kaybı hem de para kaybı olacaktı. Doğal olarak benden rica edildi!
Orijinal modülün üzerinde 100 Amper yazıyor. Bu motorlar gerçekten de özellikle harekete geçerken çok yüksek akımlar çekiyorlar. Otomobil marş motorlarınızı düşünün örneğin.
Eğlenceli bir proje olacaktı. Hemen işe giriştim. Önce piyasada bulunan MOSFET'leri taradım. İdeal olanı IRL940N yani bir N kanal logic level MOSFET idi. Her biri sürekli 40 Amper ve anlık 110 Amper akıma dayanıyordu. Ben önce paralel iki MOSFET içeren bir kontrol devresi hazırladım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu devre daha ilk denemede dumanlar çıkardı. Bu sefer paralel 4 MOSFET içeren yeni bir devre yaptım. Ondan duman çıkmasa da MOSFET'lerden biri ya da birkaçı daha ilk denemede yandı ve motor sürekli çalışır halde kaldı. Yol verme akımına çare bulamazsam yarıiletkenle çözüm mümkün olamayacaktı. Ben de elektromekanik çözüme yöneldim. Piyasayı epey bir araştırdım ve 30 Amperlik röleler buldum. İkisini paralel bağlayacak şekilde teorikte 60 Amperlik bir kontrol kartı hazırladım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bugün müjdeli haber geldi...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol