[Nostalji]: Omer Erkan Abimizin Ilk Ucağı-Cesna L19 - 1974

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
36,795
Tepkime puanı
43,713
Yaş
51
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Havalar soğuk ve yağmurlu olunca biraz nostalji yapalım dedik :laugh:

Bu konumuzda KOMUK üyelerimizden, belki de en eski modelci abimiz, Ömer Erkan abimizin ILK UCAĞI'nı yad edeceğiz :thumbup:

Model : Cesna L19 Bird Dog
Motor : Dizel
Kontrol : Tel Kontrol
Yapım Yılı : 1974

Uçağın tarihçesini eminin ki Ömer abimiz ilerleyen mesajlarda bizlerle paylaşacaktır.

Son olarak hatırlayacağınız üzere bu uçağı en son 07.10.12 tarihinde PALAMUT buluşmasında hatıralarımıza gömmüştük. :embarras:

NOT: Bu güzel resimler eski Komuk forumda zamanında yayınlanan resimler olup, bunları bizlerle paylaşan OGUZ abimize ayrıca teşekkürler :bravo: Bizi izlemeye devam edin :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


07.10.12 Tarihindeki PALAMUT Buluşması

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ynt: [Nostalji]: Omer Erkan Abimizin Ilk Ucağı-Cesna L19 - 1974

Mehmet, çok teşekkür ederim. Gerçekten sürpriz oldu.

Elimde uçakla olan resim, Bursada Atatürk heykelinin önünde çekilmiştir. Henüz lise birinci sınıfta. Diğeri ise, yine Bursa da Merinos top sahası dediğimiz, şimdi ise artık heryeri dolmuş olan yerde, uçuş denemesi öncesi çekilmiştir. Zaten, bu deneme ilk ve son uçuşu olmuştur. Hiç uçuş deneyimim ve yardım alacak kimse de olmadığı için, kalkışta yükseliş verdikten sonra düzeltmeyince, havada bir takla ve yeri buluş. Burun darmadağın ve en önemli parça, pervane kırık. Sonrasında, tekrar tamir ettim, pervaneyi 404 (şimdi epoksi denilen) ile yapıştırdım. Tekrar gittik Merinos sahasına, motoru çalıştırdım, tam kalkış yapacakken, ses kesildi. Yapıştırdığım pervane pali fırlayınca uçağın burnu tekrar dağıldı. Tekrar eve, yeniden tamirat. Bu kez, pervane Jet Model'den alınan ahşap pervane. Ama, o dönemde arabamız olmadığı için bir daha uçuş denemesi yapamadım. Daha önce gittiklerim de bir arkadaşımın motorsikleti ile idi. Zaten bir daha da gidemedim. Yaptığım lastikli ve planör diğer modellerimi koyacak yerim olmadığı için 1978 de yakmıştım. Bir tek bu uçağı o günden beri, birgün yeniden tamir edip uçuracağım diye yıllarca sakladım. Benimle birlikte önce Adapazarı, sonra İstanbul ve en son olarak İzmit'e geldi ve palamut buluşmasında maneviyata uğurladık.

Biraz da uçaktan söz edelim. Bu uçağı o yıllarda Almanya da çalışan amcama getirtmiştim. Ben yalnızca motor istemiştim ama, amcam mektuptan yalnış anlayıp motor ile birlikte uçak ta getirmişti. Babam da mecburen parasını vermişti. Galiba toplam 260 Mark civarındaydı. Bir memur için o zaman çok para!
Model Graupner'in üretimi ve Alman malı. Planı ise İngilizce ve Almanca, bende ikiside yok! Uçağı isteğinize göre serbest uçuş, tel kontrol yada radyo kontrol olarak inşaa edebiliyorsunuz. Ama radyo kontrol dediysem öyle bilmemkaç kanal radyolar ve servolarla değil, sadece basit bir mekanizma ile iki hareket. Ben tel kontrol inşaa etmiştim, çünkü serbest uçuş için ne deneyimim ne de o kadar geniş saha vardı. Bu uçak geldiğindeki heyecanımı anlatamam, o kadar hevesliydim ki 74 yazında 15 günde bitirmiştim. Kutu içinden kaplama malzemesi yine çıkmıyordu. Ne ile kaplanacağı konusunda da bir fikrim yoktu. Ben de lastikli model deneyimlerime göre, kağıt ile kaplamıştım. Yeteri kadar dayanıklılık için de inceltilmiş yağlı boya ile boyamıştım.

Motora gelince; Taifun Hurrikan 1,5 cc dizel. Dizel dediysek, öyle enjektörlü falan değil. Basit, sıkıştırma ile çalışan bir motor, yani buji yok. Yakıt, %20 hint yağı, %35 gaz yağı ve %40 eter. Karbüratör gaz ayarı yok, yalnızca venturi var. Çalıştırıp iğneyi tam gaza ayarlıyorsun, yakıt bitene kadar çalışıyor, sonra iniyorsun. Depo ise kibrit kutusu kadar. Motor halen duruyor. Tekrar çalıştırmayı denemek istiyorum, ama pratik kullanımı olacağını sanmıyorum. İşte resimleri;

You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
You must be registered for see images attach
 

Ekli dosyalar

  • DSCN5284.JPG
    DSCN5284.JPG
    165.6 KB · Görülme: 1
  • DSCN5285.JPG
    DSCN5285.JPG
    163.9 KB · Görülme: 1
  • DSCN5286.JPG
    DSCN5286.JPG
    170.4 KB · Görülme: 0
  • DSCN5287.JPG
    DSCN5287.JPG
    156.4 KB · Görülme: 1
  • DSCN5288.JPG
    DSCN5288.JPG
    163 KB · Görülme: 2
  • DSCN5289.JPG
    DSCN5289.JPG
    156.5 KB · Görülme: 0
Ynt: [Nostalji]: Omer Erkan Abimizin Ilk Ucağı-Cesna L19 - 1974

Abi her ne kadar uçtuğunu görememiş bile olsan, eminin o yılllarda böyle bir şeye sahip olmak çok az insana nasip olan bir şeydir ;)

Inşallah bir gün motorunu çalışırken sahada da görürüz, video çekip nostalji olarak paylaşırız %p
 
Ynt: [Nostalji]: Omer Erkan Abimizin Ilk Ucağı-Cesna L19 - 1974

Ömer abi hiç değişmemişsin yahu hala o yıllardaki gibi genç ve karizmatiksin. :saygilar:
 
Ynt: [Nostalji]: Omer Erkan Abimizin Ilk Ucağı-Cesna L19 - 1974

Güzel uçakmış :)
 
Ynt: [Nostalji]: Omer Erkan Abimizin Ilk Ucağı-Cesna L19 - 1974

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Abi her ne kadar uçtuğunu görememiş bile olsan, eminin o yılllarda böyle bir şeye sahip olmak çok az insana nasip olan bir şeydir ;)

Inşallah bir gün motorunu çalışırken sahada da görürüz, video çekip nostalji olarak paylaşırız %p

Mehmet, sen ne diyorsun?! Kolay, kolay kimsede olmayan bir şeydi.

Motoru da eter bulabilirsek çalıştırabiliriz sanıyorum.

Yavuz DEMİRTAŞ' Alıntı:
Ömer abi hiç değişmemişsin yahu hala o yıllardaki gibi genç ve karizmatiksin. :saygilar:

Yavuz, teşekkür ederim ama biz istesekte istemesekte makina eskiyor. Ama ilk buluşmada çaylar bendennn! :)
 
Ynt: [Nostalji]: Omer Erkan Abimizin Ilk Ucağı-Cesna L19 - 1974

Vay beee :D ....Biz doğduğumuzda Ömer abi modellerle uğraşıyormuş...İşin üstadı çekirdekten böyle yetişiyor demek ki ... :saygilar:
 
Ynt: [Nostalji]: Omer Erkan Abimizin Ilk Ucağı-Cesna L19 - 1974

Ömer Abi, fotoğraflar çok güzel, çok anlamlı.. Üstadımızsın sen :)
Mehmet Abi, konu seçimi süper olmuş, eline sağlık :)
 
Ynt: [Nostalji]: Omer Erkan Abimizin Ilk Ucağı-Cesna L19 - 1974

türkler çalışıyor :)