Motor önerisi

Deniz Gözel

Yeni Uye
Katılım
11 Şub 2025
Mesajlar
8
Tepkime puanı
3
Yaş
20
Konum
Hatay
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba ben 800-1000 gr ağırlığında bir uçaj yapıyorum. Kanat açıklıgı 1 metre ve chord 20cm. 1000-1400 gr thrust verebilecek bir motor arıyorum. Şu ana kadar SunnySky X2814 900KV motorunu buldum ve belirli bir amper değerinde istediğim thrustı verebiliyor. Ama max thrustı çok fazla. Amper değerini uçuş sırasında vereceĝim gücle mi alakalı yoksa motoru önceden mi ayarlıyoruz? Başka motor önerileriniz varsa söyleyebilirsiniz.
 
V=i.r
W=i2.r

Kac watt olduğu Kaç volt kaç amper olduğuyla paralel. O da senin pilin ve motorun çektiği akımla vs vs
Neyse özetle taktığın pervaneye, açtığın gaza göre akım çeker. Kumandadan expo ve spree ayarlarıyla ayarlarsın nerede ne kadar açsın diye.
 
V=i.r
W=i2.r

Kac watt olduğu Kaç volt kaç amper olduğuyla paralel. O da senin pilin ve motorun çektiği akımla vs vs
Neyse özetle taktığın pervaneye, açtığın gaza göre akım çeker. Kumandadan expo ve spree ayarlarıyla ayarlarsın nerede ne kadar açsın diye.
Anladım teşekkürler. Başımın etini yiyordu bu olay 😀 Bir sorum da pervaneyle ilgili olacaktı. Önerilen pervaneler 13*6.5, 13*8, 11*8 gibi pervaneler ama internette çoğunun stoğu tükendi maalesef. 12*45 kullansam çok büyük bir fark olur mu? Uygun mudur?
 
Motorun sitesinde verilen değerler en verimli pervane çaplarıdır.Farklı çaplar denenebilir mi? Evet.ancak ciddi inç ve adım farkı varsa sonuçları kestirmek biraz zor.Fabrikasyon veriden ne kadar uzaklaşılırsa verim o kadar düşer.Yüksek devir çeviren motora traktör tekerleği takmak veya arabaya minik tekerlek takmak gibi bir durum olur o yüzden motor ve esc ısınıp yanabilir (illa yanacak demiyorum ama ihtimal var) Siz öncelikle x2814ün kaç kv olanı kullanacağınıza karar verin.Sonra da kullandığınız pile göre (3s 4s vb) pervane seçmeye çalışın ve ebat seçerken en az voltaj tüketeni seçmeye çalışın.Çünkü voltajın artması sizin uçuş sürenizi kısaltacaktır.Ayrıca eğer x2814'ün 1100 kv olanına bakacak olursanız 3s pervane için 11x6 ve türevleri,4s için ise 10x6 ve türevleri takılabilir (kendim kullanıyorum) 1100 kv olanın pervaneleri sizin seçtiğiniz 900 kv olanın pervanelerine göre nispeten daha kolay tedarik edilebilir ebatlar.Bahsettiğiniz ağırlıkta bir uçak için zaten bu motorun maksimum itkisini kullanmayacaksınız.Uçtukça nerede nasıl gaz açılıp kapanır öğrenecek,böylelikle daha az güç tüketimi ve daha uzun uçuşlar elde edebileceksiniz.
 
Son düzenleme:
İzninizle pervane için genel bilgi paylaşayım.
Pervane boyutu içten yanmalı motorlarda kritiktir. Hele kendiliğinden ateşleyen nitro motorlarda daha da kritiktir.
Ama elektrikli motor farklı.
Bir pervanenin motora bindirdiği yük, çapının küpü ile doğru orantılı olarak artar. Pitch değeri ise bire bir orantı ile yük oluşturur.
Elektrikli motorda her zaman daha küçük pervane kullanılabilir. Önerilenden büyük pervane ise motoru ve/veya ESC'yi yakabilir.
Küçük pervane kullanılırsa daha az çekiş elde edilir. Çünkü çekişe etki eden en önemli faktör pervane çapı ile devir sayısıdır. Burada, düşük çaplı pervane çap nedeniyle çekiş kaybederken, max. RPM biraz artarak bu kaybı kısmen karşılayabilir.
Son olarak, küçük pervane motoru yakmaz. Öyle olsaydı elektrik motorlarını hiçbir zaman pervanesiz çalıştırmamamız gerekirdi.
 
Aynı motoru kullanıyorum farklı pervane ölçüleri test ettim 12x45 denemedim ancak 12x6 da max 1400 gr civarı itki veriyor 12x45 te bunun biraz altını verecektir, muhtemelen 21-23A civarı akım çekecektir.
 
İzninizle pervane için genel bilgi paylaşayım.
Pervane boyutu içten yanmalı motorlarda kritiktir. Hele kendiliğinden ateşleyen nitro motorlarda daha da kritiktir.
Ama elektrikli motor farklı.
Bir pervanenin motora bindirdiği yük, çapının küpü ile doğru orantılı olarak artar. Pitch değeri ise bire bir orantı ile yük oluşturur.
Elektrikli motorda her zaman daha küçük pervane kullanılabilir. Önerilenden büyük pervane ise motoru ve/veya ESC'yi yakabilir.
Küçük pervane kullanılırsa daha az çekiş elde edilir. Çünkü çekişe etki eden en önemli faktör pervane çapı ile devir sayısıdır. Burada, düşük çaplı pervane çap nedeniyle çekiş kaybederken, max. RPM biraz artarak bu kaybı kısmen karşılayabilir.
Son olarak, küçük pervane motoru yakmaz. Öyle olsaydı elektrik motorlarını hiçbir zaman pervanesiz çalıştırmamamız gerekirdi.
Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim.