MKS 777+A Servo Dişli Değişimi

3dholicpilot

Tecrübeli Uye
Katılım
9 Mar 2019
Mesajlar
1,108
Tepkime puanı
2,240
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Diger konuda da bahsetmiştim. Bir sezonluk ağır bir uçuş temposunun sonunda MKS 777+A' nın servo dişlilerinde yorgunluklar baş göstermişti. Uzun servo kolu ve devasa oynar yüzeyler de işin içine girdiğinde boşluk oldukça belirgin hale gelmiş ve rahatsızlık vermeye başlamıştı...Yeni sezona girerken yenileme ihtiyacı hissettim... Hazır el atmışken de kayda almayı denedim...

Aynı şekilde 9767'lerin dişlillerini de yeniledim ancak hafta sonuna yetişme telaşıyla kayıt alamadım...

Keyifli seyirler...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Diger konuda da bahsetmiştim. Bir sezonluk ağır bir uçuş temposunun sonunda MKS 777+A' nın servo dişlilerinde yorgunluklar baş göstermişti. Uzun servo kolu ve devasa oynar yüzeyler de işin içine girdiğinde boşlu oldukça belirgin hale gelmiş ve rahatsızlık vermeye başlamıştı...Yeni sezona girerken yenileme ihtiyacı hissettim... Hazır el atmışken de kayda almayı denedim...

Aynı şekilde 9767'lerin dişlillerini de yeniledim ancak hafta sonuna yetişme telaşıyla kayıt alamadım...

Keyifli seyirler...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Servo dişlisi değiştirmeyi merak etmesem de ( çok değiştirmişliğim var :evil:) videoyu baştan sona izledim, süper prodüksiyon elinize sağlık :D:halay:
 
Elinize sağlık. Faydalı olmasının yanından video da gerçekten çok keyifli. :bravo: :bravo:
 
Servo dişlisi değiştirmeyi merak etmesem de ( çok değiştirmişliğim var :evil:) videoyu baştan sona izledim, süper prodüksiyon elinize sağlık :D:halay:

Açıkçası bulunduğum ortamda bu derece boşluk yapan servoları revize etmeyi düşünmeyip yeniliyorlardı. E haliyle de kulfetli oluyordu arkadaşlara. Herkes boşluk yapan servolardan şikayetçiydi ama cesaret edip içini açamıyorlardı. Bir yandan da dişli değişince içindeki elektronik ne kadar dayanır şeklinde soru işaretleri...

Bir yandan bazı arkadaşların çekinceleri vardı, acaba bozarmıyız, becerebilirmiyiz diye. Bugün videoyu izleyip dişli siparişi geçtiler :)))

Kendi açımdan; Potans ve motorların 1 milyon döngülük ömürleri olduğunu belirtiyor üreticiler (soru işareti).

Bir arkadaşımız JR radyo kullanıyor. Uçuş sayacı var dahili cihazda. 843 uçuştan sonra (EF eski gen MXS) servoları halen sağlıklı ama ciddi boşluk var. Bu veriden hareketle 150 uçuştaki servoların dişlisini değiştirmek akılcı geldi bana. Gözlemlerimi aktarırım ilerleyen süreçte


Bu arada 9767 lerde merkezdeki jitter sorunu yeni dişlilerden sonra tamamen kayboldu. Muhtemelen iki dişli arasındaki boşluk sürekli düzeltme vermeye zorluyordu servoyu. Aura 8 gyroya rağmen jitter yok şu an
 
Açıkçası bulunduğum ortamda bu derece boşluk yapan servoları revize etmeyi düşünmeyip yeniliyorlardı. E haliyle de kulfetli oluyordu arkadaşlara. Herkes boşluk yapan servolardan şikayetçiydi ama cesaret edip içini açamıyorlardı. Bir yandan da dişli değişince içindeki elektronik ne kadar dayanır şeklinde soru işaretleri...

Bir yandan bazı arkadaşların çekinceleri vardı, acaba bozarmıyız, becerebilirmiyiz diye. Bugün videoyu izleyip dişli siparişi geçtiler :)))

Kendi açımdan; Potans ve motorların 1 milyon döngülük ömürleri olduğunu belirtiyor üreticiler (soru işareti).

Bir arkadaşımız JR radyo kullanıyor. Uçuş sayacı var dahili cihazda. 843 uçuştan sonra (EF eski gen MXS) servoları halen sağlıklı ama ciddi boşluk var. Bu veriden hareketle 150 uçuştaki servoların dişlisini değiştirmek akılcı geldi bana. Gözlemlerimi aktarırım ilerleyen süreçte


Bu arada 9767 lerde merkezdeki jitter sorunu yeni dişlilerden sonra tamamen kayboldu. Muhtemelen iki dişli arasındaki boşluk sürekli düzeltme vermeye zorluyordu servoyu. Aura 8 gyroya rağmen jitter yok şu an

Elinize sağlık, uçaklarda sanırım servo boşluğu daha belirgin etkiliyor, helide kullandığımız servolar genelde hem hızlı hem torklu servolar oluyor, bunlarda boşluk olsa da pek problem olmuyor. Üstelik hep gyro ile kullanıyoruz, bence servo boşluğunun sorun olmasının nedeni servo kolu çoook uzun heliye göre ve sürekli ağırlığa maruz kalmıyor, bir de jitter yapan servoyu specleri 6.0-8.4V ise ve üst limitte kullanıyorsanız mesela 7.2v-7.4v gibi denemenizi öneririm.

843 uçuş yapan servo acaba motor tipi olarak nedir, coreless yada brushless mi ki ?
 
Elinize sağlık, uçaklarda sanırım servo boşluğu daha belirgin etkiliyor, helide kullandığımız servolar genelde hem hızlı hem torklu servolar oluyor, bunlarda boşluk olsa da pek problem olmuyor. Üstelik hep gyro ile kullanıyoruz, bence servo boşluğunun sorun olmasının nedeni servo kolu çoook uzun heliye göre ve sürekli ağırlığa maruz kalmıyor, bir de jitter yapan servoyu specleri 6.0-8.4V ise ve üst limitte kullanıyorsanız mesela 7.2v-7.4v gibi denemenizi öneririm.

843 uçuş yapan servo acaba motor tipi olarak nedir, coreless yada brushless mi ki ?


Ben 9767 için yeni ESC' deki BEC çıkışını 6 volt olarak ayarladım, eskisinde 7.4 kullanıyordum. Fark yok açıkçası, her ikisinde de jitter vardı. Dişli değiştikten sonra jitter kesildi, voltajı da 6 da kullanıyorum ki sezonda bir aksilikler yaşamayayım, ömrü uzun olsun servocaazlarımın :)

843 uçuş yapan servo coreless, benimkinin ilk versiyonu olan model MKS 777
 
Ben 9767 için yeni ESC' deki BEC çıkışını 6 volt olarak ayarladım, eskisinde 7.4 kullanıyordum. Fark yok açıkçası, her ikisinde de jitter vardı. Dişli değiştikten sonra jitter kesildi, voltajı da 6 da kullanıyorum ki sezonda bir aksilikler yaşamayayım, ömrü uzun olsun servocaazlarımın :)

843 uçuş yapan servo coreless, benimkinin ilk versiyonu olan model MKS 777

Servolar kıymetlilerimiz ?
6v da da aynısını yapmasını beklemiyordum açıkcası,

bilgi için teşekkürler :saygilar: